|
Post by Trixie™ on Apr 2, 2017 16:37:46 GMT
Kakkupäivä oli menestys! Oon ihan sokerikoomassa nyt ja kakki muutkin oli aika voipuneita :--D Onneksi kauempaa tulleet sai kaikki autokyydin eikä kenenkään tarvinnu pyöräillä kakkujen kanssa. Tarjolla oli:
Porkkanakakku (veg) - herkullista, hyvin maustettua, otin ison palan jääkaappiin kun kekkerit oli ohi, vähän lisää kuorrutetta ja tää ois täydellistä 9/10
Kolmen suklaan juustokakku - näytti hyvältä, mut en syö maitoa, muut kehui
Suolapähkinäkinuskikakku - pähkinät on aina hyviä mut en syöny tätäkään koska maito
Pekaanikakku (veg) - tää oli mun lemppari, sopivan ohut eikä ällömakea, mukavasti hedelmätäytettä pähkinän ohella 10/10
Chilisuklaakakku (veg) - tiivis, kostea, chiliä ois saanu olla enemmän ja se ois voinu jakautua tasaisemmin, mutta mukavan rikas ja suklainen 7/10
Clintonit - näihin liittyi todellinen tuskailu fariinisokerin kanssa, mutta ilmeisesti olivat ihan jees
Kauralastut (veg) - klassikko, mutta vähän liian sokerisia 7/10
Marengit (veg) - voisin syödä tuhansia tällasia, makeita eivätkä maistuneet yhtään kikherneiltä, nää oli myös ainoa asia jota ei jäänyt jäljelle 10/10
Nyt painun kuolemaan
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 16:57:16 GMT
Kakkupäivä oli menestys! Oon ihan sokerikoomassa nyt ja kakki muutkin oli aika voipuneita :--D Onneksi kauempaa tulleet sai kaikki autokyydin eikä kenenkään tarvinnu pyöräillä kakkujen kanssa. Tarjolla oli: Porkkanakakku (veg) - herkullista, hyvin maustettua, otin ison palan jääkaappiin kun kekkerit oli ohi, vähän lisää kuorrutetta ja tää ois täydellistä 9/10 Kolmen suklaan juustokakku- näytti hyvältä, mut en syö maitoa, muut kehui Suolapähkinäkinuskikakku- pähkinät on aina hyviä mut en syöny tätäkään koska maito Pekaanikakku (veg) - tää oli mun lemppari, sopivan ohut eikä ällömakea, mukavasti hedelmätäytettä pähkinän ohella 10/10 Chilisuklaakakku (veg) - tiivis, kostea, chiliä ois saanu olla enemmän ja se ois voinu jakautua tasaisemmin, mutta mukavan rikas ja suklainen 7/10 Clintonit- näihin liittyi todellinen tuskailu fariinisokerin kanssa, mutta ilmeisesti olivat ihan jees Kauralastut (veg) - klassikko, mutta vähän liian sokerisia 7/10 Marengit (veg) - voisin syödä tuhansia tällasia, makeita eivätkä maistuneet yhtään kikherneiltä, nää oli myös ainoa asia jota ei jäänyt jäljelle 10/10 Nyt painun kuolemaan oh, kuulostaa oikeelta ähkytaivaalta! vois itekin kokeilla tehdä joskus pekaani- tai porkkanakakkua, kuulostaa niin hyviltä
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 2, 2017 17:06:28 GMT
Kakkupäivä oli menestys! Oon ihan sokerikoomassa nyt ja kakki muutkin oli aika voipuneita :--D Onneksi kauempaa tulleet sai kaikki autokyydin eikä kenenkään tarvinnu pyöräillä kakkujen kanssa. Tarjolla oli: Porkkanakakku (veg) - herkullista, hyvin maustettua, otin ison palan jääkaappiin kun kekkerit oli ohi, vähän lisää kuorrutetta ja tää ois täydellistä 9/10 Kolmen suklaan juustokakku- näytti hyvältä, mut en syö maitoa, muut kehui Suolapähkinäkinuskikakku- pähkinät on aina hyviä mut en syöny tätäkään koska maito Pekaanikakku (veg) - tää oli mun lemppari, sopivan ohut eikä ällömakea, mukavasti hedelmätäytettä pähkinän ohella 10/10 Chilisuklaakakku (veg) - tiivis, kostea, chiliä ois saanu olla enemmän ja se ois voinu jakautua tasaisemmin, mutta mukavan rikas ja suklainen 7/10 Clintonit- näihin liittyi todellinen tuskailu fariinisokerin kanssa, mutta ilmeisesti olivat ihan jees Kauralastut (veg) - klassikko, mutta vähän liian sokerisia 7/10 Marengit (veg) - voisin syödä tuhansia tällasia, makeita eivätkä maistuneet yhtään kikherneiltä, nää oli myös ainoa asia jota ei jäänyt jäljelle 10/10 Nyt painun kuolemaan oh, kuulostaa oikeelta ähkytaivaalta! vois itekin kokeilla tehdä joskus pekaani- tai porkkanakakkua, kuulostaa niin hyviltä Tää oli kyl upee kokemus :^D Mukavasti vaihteluu ainaiselle ryyppäämiselle mitä yliopistopoppoon kanssa tulee yleensä harrastettua. Toi pekaanikakku oli oikeesti ihan uskomattoman hyvää, kähvelsin sitä ihan kunnolla itelleniki. Olin kans tosi otettu siitä miten moni oli tehny vegaanista vaik olin ainoo vege paikalla, tosin tarjosin tilat joten aika moni tais ajatella sitä.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 17:17:50 GMT
oh, kuulostaa oikeelta ähkytaivaalta! vois itekin kokeilla tehdä joskus pekaani- tai porkkanakakkua, kuulostaa niin hyviltä Tää oli kyl upee kokemus :^D Mukavasti vaihteluu ainaiselle ryyppäämiselle mitä yliopistopoppoon kanssa tulee yleensä harrastettua. Toi pekaanikakku oli oikeesti ihan uskomattoman hyvää, kähvelsin sitä ihan kunnolla itelleniki. Olin kans tosi otettu siitä miten moni oli tehny vegaanista vaik olin ainoo vege paikalla, tosin tarjosin tilat joten aika moni tais ajatella sitä. varmasti oli! aw, aika solidaarisia leipojia :''D oliks teillä sellanen noutopöytä vai joku muu järjestely? :--D
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 2, 2017 17:37:07 GMT
Tää oli kyl upee kokemus :^D Mukavasti vaihteluu ainaiselle ryyppäämiselle mitä yliopistopoppoon kanssa tulee yleensä harrastettua. Toi pekaanikakku oli oikeesti ihan uskomattoman hyvää, kähvelsin sitä ihan kunnolla itelleniki. Olin kans tosi otettu siitä miten moni oli tehny vegaanista vaik olin ainoo vege paikalla, tosin tarjosin tilat joten aika moni tais ajatella sitä. varmasti oli! aw, aika solidaarisia leipojia :''D oliks teillä sellanen noutopöytä vai joku muu järjestely? :--D Noutopöytä! Keittiön pöytä täynnä herkkuja, sivupöydällä kertakäyttöastiat ja kahvit, tuolit vietiin huoneen puolelle niit et pystyttiin istuu kaikki samassa paikassa (kolme keittiön tuolia, nojatuoli, työtuoli, mun vaatejakkara ja sänky riitti kahdeksalle oikein hyvin) ja jutella mukavia kakun ohessa. Mulla on suhteessa aika iso kämppä joten päätettiin olla täällä, mikä sopi mulle tosi hyvin :--D
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 17:49:17 GMT
varmasti oli! aw, aika solidaarisia leipojia :''D oliks teillä sellanen noutopöytä vai joku muu järjestely? :--D Noutopöytä! Keittiön pöytä täynnä herkkuja, sivupöydällä kertakäyttöastiat ja kahvit, tuolit vietiin huoneen puolelle niit et pystyttiin istuu kaikki samassa paikassa (kolme keittiön tuolia, nojatuoli, työtuoli, mun vaatejakkara ja sänky riitti kahdeksalle oikein hyvin) ja jutella mukavia kakun ohessa. Mulla on suhteessa aika iso kämppä joten päätettiin olla täällä, mikä sopi mulle tosi hyvin :--D ah, kuulostaa sellaselta kivan kasuaalilta verrattuna perinteisiin kakkukahveihin (joissa kaikki istuu pöydän ääressä ja kursailee)
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 2, 2017 17:54:04 GMT
Noutopöytä! Keittiön pöytä täynnä herkkuja, sivupöydällä kertakäyttöastiat ja kahvit, tuolit vietiin huoneen puolelle niit et pystyttiin istuu kaikki samassa paikassa (kolme keittiön tuolia, nojatuoli, työtuoli, mun vaatejakkara ja sänky riitti kahdeksalle oikein hyvin) ja jutella mukavia kakun ohessa. Mulla on suhteessa aika iso kämppä joten päätettiin olla täällä, mikä sopi mulle tosi hyvin :--D ah, kuulostaa sellaselta kivan kasuaalilta verrattuna perinteisiin kakkukahveihin (joissa kaikki istuu pöydän ääressä ja kursailee) Joo no meitsin pöydän ääreen ei ois mahtunukaan ku kolme :--D Eikä paikalla ollu tätejä joten tää oli mukavampi vaihtoehto, aikalailla näin me muutenki istutaan iltaa jos mun luona ollaan, täällä saa aika hyvän piirin ku ottaa keittiön tuolit huoneeseen. Kukaan ei ees joutunu lattialle. Huomenna on rääppiäiset yliopistolle, suurin osa kakkujämistä tuodaan sinne tuhottavaks mikä on ihan hyvä ratkaisu koska kolme noista kakuista oli yhden henkilön tekemiä :--D
|
|
|
Post by Arabella on Apr 2, 2017 17:59:02 GMT
Kakkupäivä oli menestys! Oon ihan sokerikoomassa nyt ja kakki muutkin oli aika voipuneita :--D Onneksi kauempaa tulleet sai kaikki autokyydin eikä kenenkään tarvinnu pyöräillä kakkujen kanssa. Tarjolla oli: Porkkanakakku (veg) - herkullista, hyvin maustettua, otin ison palan jääkaappiin kun kekkerit oli ohi, vähän lisää kuorrutetta ja tää ois täydellistä 9/10 Kolmen suklaan juustokakku- näytti hyvältä, mut en syö maitoa, muut kehui Suolapähkinäkinuskikakku- pähkinät on aina hyviä mut en syöny tätäkään koska maito Pekaanikakku (veg) - tää oli mun lemppari, sopivan ohut eikä ällömakea, mukavasti hedelmätäytettä pähkinän ohella 10/10 Chilisuklaakakku (veg) - tiivis, kostea, chiliä ois saanu olla enemmän ja se ois voinu jakautua tasaisemmin, mutta mukavan rikas ja suklainen 7/10 Clintonit- näihin liittyi todellinen tuskailu fariinisokerin kanssa, mutta ilmeisesti olivat ihan jees Kauralastut (veg) - klassikko, mutta vähän liian sokerisia 7/10 Marengit (veg) - voisin syödä tuhansia tällasia, makeita eivätkä maistuneet yhtään kikherneiltä, nää oli myös ainoa asia jota ei jäänyt jäljelle 10/10 Nyt painun kuolemaan oh, kuulostaa oikeelta ähkytaivaalta! vois itekin kokeilla tehdä joskus pekaani- tai porkkanakakkua, kuulostaa niin hyviltä sun pitää tehä mullekki porkkanakkua muuten suutun
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 18:07:48 GMT
ah, kuulostaa sellaselta kivan kasuaalilta verrattuna perinteisiin kakkukahveihin (joissa kaikki istuu pöydän ääressä ja kursailee) Joo no meitsin pöydän ääreen ei ois mahtunukaan ku kolme :--D Eikä paikalla ollu tätejä joten tää oli mukavampi vaihtoehto, aikalailla näin me muutenki istutaan iltaa jos mun luona ollaan, täällä saa aika hyvän piirin ku ottaa keittiön tuolit huoneeseen. Kukaan ei ees joutunu lattialle. Huomenna on rääppiäiset yliopistolle, suurin osa kakkujämistä tuodaan sinne tuhottavaks mikä on ihan hyvä ratkaisu koska kolme noista kakuista oli yhden henkilön tekemiä :--D :---D ehkä meidän pitäis järjestää joskus kattilaisten kesken kakkumiitti (...tosin kuljetukset saattas olla vähän hankalia ) vähän luulen että ne kakut tullaan tuhoamaan aika nopeasti :_D
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 18:09:12 GMT
oh, kuulostaa oikeelta ähkytaivaalta! vois itekin kokeilla tehdä joskus pekaani- tai porkkanakakkua, kuulostaa niin hyviltä sun pitää tehä mullekki porkkanakkua muuten suutun hUI mun piti tehä sitä ruisleipääkin oijoi
|
|
|
Post by Arabella on Apr 2, 2017 18:12:36 GMT
sun pitää tehä mullekki porkkanakkua muuten suutun hUI mun piti tehä sitä ruisleipääkin oijoi niin piti voit sit siinä samalla tehä myös porkkanakakun
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 2, 2017 18:19:04 GMT
Joo no meitsin pöydän ääreen ei ois mahtunukaan ku kolme :--D Eikä paikalla ollu tätejä joten tää oli mukavampi vaihtoehto, aikalailla näin me muutenki istutaan iltaa jos mun luona ollaan, täällä saa aika hyvän piirin ku ottaa keittiön tuolit huoneeseen. Kukaan ei ees joutunu lattialle. Huomenna on rääppiäiset yliopistolle, suurin osa kakkujämistä tuodaan sinne tuhottavaks mikä on ihan hyvä ratkaisu koska kolme noista kakuista oli yhden henkilön tekemiä :--D :---D ehkä meidän pitäis järjestää joskus kattilaisten kesken kakkumiitti (...tosin kuljetukset saattas olla vähän hankalia ) vähän luulen että ne kakut tullaan tuhoamaan aika nopeasti :_D Kattilan kakut! Joo kakkuauton järjestäminen voi käydä hankalaks jos kaikki ei asu viiden kilsan säteellä toisistaan :'D Joo ei ne ennenkään oo opiskelijahuoneella säilyny, yleensä jos sinne tuo jotain aamulla, se on kadonnu lounasaikaan mennessä. Tää kakkupäivähän järjestettiin siks et kaveri halus testaa pekaanikakkua mut ei ollu varma saisko sitä syötyä kun se on itse tosi herkkä saamaan mahakipuja sokerista ja vehnästä, joten me pidettiin "tekosyy leipoa" -päivä.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 18:38:27 GMT
:---D ehkä meidän pitäis järjestää joskus kattilaisten kesken kakkumiitti (...tosin kuljetukset saattas olla vähän hankalia ) vähän luulen että ne kakut tullaan tuhoamaan aika nopeasti :_D Kattilan kakut! Joo kakkuauton järjestäminen voi käydä hankalaks jos kaikki ei asu viiden kilsan säteellä toisistaan :'D Joo ei ne ennenkään oo opiskelijahuoneella säilyny, yleensä jos sinne tuo jotain aamulla, se on kadonnu lounasaikaan mennessä. Tää kakkupäivähän järjestettiin siks et kaveri halus testaa pekaanikakkua mut ei ollu varma saisko sitä syötyä kun se on itse tosi herkkä saamaan mahakipuja sokerista ja vehnästä, joten me pidettiin "tekosyy leipoa" -päivä. ehkä meidän pitäs tyytyä vähän perinteisempään miittiin - ellei sitten vuokrata jossain massiivista keittiöö jossa jokainen voi loihtia oman kulinaristisen taidonnäytteensä. Tosin oishan siinäkin riskinsä, pistää niin monta kattia samaan keittiöön (etenkin jos siellä on kaasuliedet) tekosyy leipoa -päivä... :DD solidaarista tosiaan
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 2, 2017 18:39:02 GMT
hUI mun piti tehä sitä ruisleipääkin oijoi niin piti voit sit siinä samalla tehä myös porkkanakakun teen sulle ruisporkkanakakun ainoa laatuaan
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 2, 2017 18:43:51 GMT
Kattilan kakut! Joo kakkuauton järjestäminen voi käydä hankalaks jos kaikki ei asu viiden kilsan säteellä toisistaan :'D Joo ei ne ennenkään oo opiskelijahuoneella säilyny, yleensä jos sinne tuo jotain aamulla, se on kadonnu lounasaikaan mennessä. Tää kakkupäivähän järjestettiin siks et kaveri halus testaa pekaanikakkua mut ei ollu varma saisko sitä syötyä kun se on itse tosi herkkä saamaan mahakipuja sokerista ja vehnästä, joten me pidettiin "tekosyy leipoa" -päivä. ehkä meidän pitäs tyytyä vähän perinteisempään miittiin - ellei sitten vuokrata jossain massiivista keittiöö jossa jokainen voi loihtia oman kulinaristisen taidonnäytteensä. Tosin oishan siinäkin riskinsä, pistää niin monta kattia samaan keittiöön (etenkin jos siellä on kaasuliedet) tekosyy leipoa -päivä... :DD solidaarista tosiaan Niin ja jos paikalla on alaikäisiä katteja, jonkun pitää olla vastuussa enkä tiedä kuka haluais sellasen nakin itselleen. Ehkä perinteinen kattimiitti tosiaan on parempi idea, jos joskus saadaan keksittyä sopiva kokoontumispaikka (muukin ku mun kämppä koska noh ... onhan se vähän hazardia mennä tuntemattoman kotiin).
|
|