|
Post by Hermeliini on Dec 20, 2016 18:24:42 GMT
KOTSA TARKOTTAA HATTUA ite aattelin et köksä vääntyy jotenki kyökki sanasta tai jotain sen suuntasta mä aina aattelen et se tulee ruotsista niiku köket -> köksä MUT SE ON KÖKSÄ!! Sama juttu :'D
|
|
|
Post by renak on Dec 20, 2016 18:59:37 GMT
Muutes, miten sanotte valojen päälle pistämisen/kiinni laittamisen?
Kun minä ja minun sisareni aina sanomme, että "avata valot" ja "sulkea valot" ja kaikki ihmettelevät.
|
|
|
Post by Hermeliini on Dec 20, 2016 19:06:25 GMT
Muutes, miten sanotte valojen päälle pistämisen/kiinni laittamisen? Kun minä ja minun sisareni aina sanomme, että "avata valot" ja "sulkea valot" ja kaikki ihmettelevät. "sytyttää valot" ja "sammuttaa valot"
|
|
|
Post by Aino on Dec 20, 2016 19:10:19 GMT
Muutes, miten sanotte valojen päälle pistämisen/kiinni laittamisen? Kun minä ja minun sisareni aina sanomme, että "avata valot" ja "sulkea valot" ja kaikki ihmettelevät. "sytyttää valot" ja "sammuttaa valot" Meillä samalla tavalla kuin Hermeliinillä, saatetaan myös "laittaa valot päälle" lausetta käyttää.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 20, 2016 19:11:24 GMT
Muutes, miten sanotte valojen päälle pistämisen/kiinni laittamisen? Kun minä ja minun sisareni aina sanomme, että "avata valot" ja "sulkea valot" ja kaikki ihmettelevät. Pistää/laittaa valot päälle/kiinni tälleen todella tylsästi :^D tai sit sytyttää/sammuttaa
|
|
|
Post by renak on Dec 20, 2016 19:25:25 GMT
Muutes, miten sanotte valojen päälle pistämisen/kiinni laittamisen? Kun minä ja minun sisareni aina sanomme, että "avata valot" ja "sulkea valot" ja kaikki ihmettelevät. "sytyttää valot" ja "sammuttaa valot" Siis tuosta tulee vain mieleen, miten ne valot sytytetään tuleen...
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 20, 2016 19:58:36 GMT
"sytyttää valot" ja "sammuttaa valot" Siis tuosta tulee vain mieleen, miten ne valot sytytetään tuleen... mulle taas tulee valojen avaamisesta mieleen vaan joku taivaan porttien aukasu diskogospelkuoron pauhatessa taustalla
|
|
|
Post by renak on Dec 20, 2016 20:00:33 GMT
Siis tuosta tulee vain mieleen, miten ne valot sytytetään tuleen... mulle taas tulee valojen avaamisesta mieleen vaan joku taivaan porttien aukasu diskogospelkuoron pauhatessa taustalla Eikös valojen aukaisu ole aika lähellä?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 20, 2016 20:05:21 GMT
mulle taas tulee valojen avaamisesta mieleen vaan joku taivaan porttien aukasu diskogospelkuoron pauhatessa taustalla Eikös valojen aukaisu ole aika lähellä? on se varmaan
|
|