|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:34:05 GMT
suomen pimeimmältä paikkakunnalta jostain Pohjois-Savosta Bwah minäkin olen Pohjois-Savosta oh, ilmankos olet niin hämärä ja tuttu samaan aikaan!
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:35:19 GMT
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:36:44 GMT
|
|
|
Post by rebdomine on Dec 19, 2016 20:37:05 GMT
järkytyin, kun kuulin ettei muualla kun pohjanmaalla kutsuta pyörän satulaa lestaksi ja tässä mun murteesta hassui sanoi, joita käytän: - ryskätä (meluta) - roikootella (olla vähissä vaateissa kylmällä) - flasata (päästää turhaa vettä hanasta) - aseet (haarukka, veitsi tmv) - mihnä (missä) - huusholli (talo) - jästipää (itsepäinen) - kloppi (poika, nuori mies) - kränä (erimielisyys, riita) - kööri (joukko) - sakia (erityisen tyhmä ihminen) - pöyröö (vauhko, hullu) - peräloosteri (takakontti)
|
|
|
Post by renak on Dec 19, 2016 20:37:31 GMT
Bwah minäkin olen Pohjois-Savosta oh, ilmankos olet niin hämärä ja tuttu samaan aikaan! Pelottavaa
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:38:43 GMT
järkytyin, kun kuulin ettei muualla kun pohjanmaalla kutsuta pyörän satulaa lestaksi ja tässä mun murteesta hassui sanoi, joita käytän: - ryskätä (meluta) - roikootella (olla vähissä vaateissa kylmällä) - flasata (päästää turhaa vettä hanasta) - aseet (haarukka, veitsi tmv) - mihnä (missä) - huusholli (talo) - jästipää (itsepäinen) - kloppi (poika, nuori mies) - kränä (erimielisyys, riita) - kööri (joukko) - sakia (erityisen tyhmä ihminen) - pöyröö (vauhko, hullu) - peräloosteri (takakontti) alan käyttää tota peräloosteria
|
|
|
Post by Miopod on Dec 19, 2016 20:39:42 GMT
Mistä muutes olette outoine murteinenne kotoisin? Etelä-Pohjammaalta Eikös Aku Ankka oo muuten tosi pohjammaalaismurteinen lehti?
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:40:04 GMT
järkytyin, kun kuulin ettei muualla kun pohjanmaalla kutsuta pyörän satulaa lestaksi ja tässä mun murteesta hassui sanoi, joita käytän: - ryskätä (meluta) - roikootella (olla vähissä vaateissa kylmällä) - flasata (päästää turhaa vettä hanasta) - aseet (haarukka, veitsi tmv) - mihnä (missä) - huusholli (talo) - jästipää (itsepäinen) - kloppi (poika, nuori mies) - kränä (erimielisyys, riita) - kööri (joukko) - sakia (erityisen tyhmä ihminen) - pöyröö (vauhko, hullu) - peräloosteri (takakontti) täällä lestaksi kutsutaan vaan lestadiolaisia
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:41:19 GMT
järkytyin, kun kuulin ettei muualla kun pohjanmaalla kutsuta pyörän satulaa lestaksi ja tässä mun murteesta hassui sanoi, joita käytän: - ryskätä (meluta) - roikootella (olla vähissä vaateissa kylmällä) - flasata (päästää turhaa vettä hanasta) - aseet (haarukka, veitsi tmv) - mihnä (missä) - huusholli (talo) - jästipää (itsepäinen) - kloppi (poika, nuori mies) - kränä (erimielisyys, riita) - kööri (joukko) - sakia (erityisen tyhmä ihminen) - pöyröö (vauhko, hullu) - peräloosteri (takakontti) täällä lestaksi kutsutaan vaan lestadiolaisia täällä ne on lesuja
|
|
|
Post by rebdomine on Dec 19, 2016 20:41:29 GMT
järkytyin, kun kuulin ettei muualla kun pohjanmaalla kutsuta pyörän satulaa lestaksi ja tässä mun murteesta hassui sanoi, joita käytän: - ryskätä (meluta) - roikootella (olla vähissä vaateissa kylmällä) - flasata (päästää turhaa vettä hanasta) - aseet (haarukka, veitsi tmv) - mihnä (missä) - huusholli (talo) - jästipää (itsepäinen) - kloppi (poika, nuori mies) - kränä (erimielisyys, riita) - kööri (joukko) - sakia (erityisen tyhmä ihminen) - pöyröö (vauhko, hullu) - peräloosteri (takakontti) alan käyttää tota peräloosteria kannatan
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:42:17 GMT
täällä lestaksi kutsutaan vaan lestadiolaisia täällä ne on lesuja mIKÄ OLI
|
|
|
Post by Hermeliini on Dec 19, 2016 20:43:52 GMT
järkytyin, kun kuulin ettei muualla kun pohjanmaalla kutsuta pyörän satulaa lestaksi ja tässä mun murteesta hassui sanoi, joita käytän: - ryskätä (meluta) - roikootella (olla vähissä vaateissa kylmällä) - flasata (päästää turhaa vettä hanasta) - aseet (haarukka, veitsi tmv) - mihnä (missä) - huusholli (talo) - jästipää (itsepäinen) - kloppi (poika, nuori mies) - kränä (erimielisyys, riita) - kööri (joukko) - sakia (erityisen tyhmä ihminen) - pöyröö (vauhko, hullu) - peräloosteri (takakontti) Onpa hassuja sanoja :'D tykkään erityisesti tosta peräloosterista xD
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:44:28 GMT
|
|
|
Post by Trixie™ on Dec 19, 2016 21:01:52 GMT
Mun kaveri puhuu pohjanmaata ja mul kesti ihan sairaan kauan päätellä mitä tummu ja tuhari oli.
|
|
|
Post by rebdomine on Dec 19, 2016 21:03:36 GMT
Mun kaveri puhuu pohjanmaata ja mul kesti ihan sairaan kauan päätellä mitä tummu ja tuhari oli. isovanhemmathan ne :^D
|
|