|
Post by Hermeliini on Dec 19, 2016 18:48:01 GMT
Eli joo xD omassa tai toisessa Suomen murteessa Mulla ei tuu nyt mieleen mitään (en voi antaa esimerkkii sori), mutta jos jollaa teistä tulisi joku mieleen
|
|
|
Post by renak on Dec 19, 2016 19:33:33 GMT
Jo tokkiisa!
Ei ole kyllä outo vaan ihan normaali sana, mutta muualla asuvat kaverit aina valittavat kun käytän tuota sanaa.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 19:55:55 GMT
RÄPPÄNÄ RAHKA (puhuttaessa siis ruvesta) ei nää musta oo hauskoja mUT KAIKKI NAURAA MULLE kun käytän näitä jossain muualla kun kotona :
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:13:11 GMT
no tää ei oo välttämättä outo mut siis Järkytyin ku sain tietää että pahki on murretta luulin et se on ihan yleinen ilmaisu
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:14:06 GMT
no tää ei oo välttämättä outo mut siis Järkytyin ku sain tietää että pahki on murretta luulin et se on ihan yleinen ilmaisu PAHKI mikä se on
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:17:50 GMT
no tää ei oo välttämättä outo mut siis Järkytyin ku sain tietää että pahki on murretta luulin et se on ihan yleinen ilmaisu PAHKI mikä se on no se on niinku ku törmäät johonki nii meet sitä pahki tää on mulle henkilökohtaisesti erittäin hyödyllinen sana
|
|
|
Post by Miopod on Dec 19, 2016 20:19:19 GMT
no tää ei oo välttämättä outo mut siis Järkytyin ku sain tietää että pahki on murretta luulin et se on ihan yleinen ilmaisu Joo me kerran hämmennettiin yhen oulussa asuvan kaverin kans toisiamme noilla murresanoilla, ku mä en ymmärtäny yhtää mitä se tarkotti ilmaisulla "mennä jotaki pahki" ja luulin pitkän aikaa et se oli tehny typon ja yritin niin kauan miettiä mitä se oikeen ajo takaa tolla, ja se taas ei ymmärtäny mitä tarkottaa "olla jonku tykönä/työnä" ja mä taas luulin että se on ihan maanlaajuista yleiskieltä :DD
|
|
|
Post by renak on Dec 19, 2016 20:22:19 GMT
Mistä muutes olette outoine murteinenne kotoisin?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:22:40 GMT
no se on niinku ku törmäät johonki nii meet sitä pahki tää on mulle henkilökohtaisesti erittäin hyödyllinen sana tää on söpöintä mitä oon kuullut tänään, menin ihan pahki tästä ja sä varmaan pahkeet siitä miten mä väärinkäytän sun sanoja, voi pahki
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:24:48 GMT
Mistä muutes olette outoine murteinenne kotoisin? suomen pimeimmältä paikkakunnalta jostain Pohjois-Savosta
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:27:48 GMT
no tää ei oo välttämättä outo mut siis Järkytyin ku sain tietää että pahki on murretta luulin et se on ihan yleinen ilmaisu Joo me kerran hämmennettiin yhen oulussa asuvan kaverin kans toisiamme noilla murresanoilla, ku mä en ymmärtäny yhtää mitä se tarkotti ilmaisulla "mennä jotaki pahki" ja luulin pitkän aikaa et se oli tehny typon ja yritin niin kauan miettiä mitä se oikeen ajo takaa tolla, ja se taas ei ymmärtäny mitä tarkottaa "olla jonku tykönä/työnä" ja mä taas luulin että se on ihan maanlaajuista yleiskieltä :DD luulin koko elämäni että pahki on ihan yleinen sana sain ihan vasta tietää tästä mun koko elämä perustuu valheeseen mut kyl mä ainaki varmaan ymmärtäisin sanan tykönä
|
|
|
Post by Arabella on Dec 19, 2016 20:28:16 GMT
no se on niinku ku törmäät johonki nii meet sitä pahki tää on mulle henkilökohtaisesti erittäin hyödyllinen sana tää on söpöintä mitä oon kuullut tänään, menin ihan pahki tästä ja sä varmaan pahkeet siitä miten mä väärinkäytän sun sanoja, voi pahki PAHKEET
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 19, 2016 20:28:57 GMT
tää on söpöintä mitä oon kuullut tänään, menin ihan pahki tästä ja sä varmaan pahkeet siitä miten mä väärinkäytän sun sanoja, voi pahki PAHKEET pahkesitko
|
|
|
Post by renak on Dec 19, 2016 20:32:27 GMT
Mistä muutes olette outoine murteinenne kotoisin? suomen pimeimmältä paikkakunnalta jostain Pohjois-Savosta Bwah minäkin olen Pohjois-Savosta
|
|
|
Post by Hermeliini on Dec 19, 2016 20:33:21 GMT
no tää ei oo välttämättä outo mut siis Järkytyin ku sain tietää että pahki on murretta luulin et se on ihan yleinen ilmaisu PAHKI mikä se on Niin siis mikä oli? XD
|
|