|
Post by petefromtheshop on Dec 9, 2016 19:07:01 GMT
Ei myöskään mitään hajua D: Millä perusteil te kasasitte (meinasin kirjoittaa kakkasitte) ton retkikunnan. Ei meillä mitään hirveitä perusteita oikein ollut, osa tosin piti sulkea pois juonen kannalta, ne ilmestyy tarinaan sit muilla tavoin
|
|
|
Post by vanilijallinen on Dec 9, 2016 19:55:12 GMT
Selvä juttu!
|
|
|
Post by renak on Dec 9, 2016 20:26:51 GMT
LU(UK)KU 9
Neuvoston kokouksen ja retkikunnan valitsemisen jälkeen Kattilan ilmapiiri oli kireä. Odotuksen kitka sähköisti koko kylää, sillä kukaan ei tiennyt mitä seuraavaksi tapahtuisi. Aarteen etsijöiden olisi määrä lähteä matkaan mahdollisimman nopeasti, jo muutaman päivän kuluttua.
Vaikka huhut liikkuivat nopeasti Kattilassa, läheskään kaikki katit eivät vielä tienneet mitään profetiasta eivätkä matkasta. Esimerkiksi Swordsman oli todennäköisesti niin upputunut sarjakuvien ihmeelliseen maailmaan, ettei tajunnut ympäröivästä maailmasta yhtään mitään.
Neuvoston kokoukseen osallistuneet olivat luvanneet pitää huolen siitä, että jokainen katti saisi kuulla tähtitieteellisestä löydöstä vuorokauden loppuun mennessä. Niimpä Aarteen etsijät kiersivät ympäri Kattilaa kertoilemassa kaikille vastaantulijoille etsintäretkestä. Aina välillä he törmäsivät johonkuhun, jolla ei ollut mitään aavistusta retkestä.
Monilla kattilalaisilla oli omat mielipiteensä jaettavana. Eräs äkäinen vanhus sanoi, koko matkan olevan hulluille eikä hän halunnut edes kuulla puhuttavankaan mistään aarteesta. Kun taas yksi pankkiirina toimiva katti oli sitä mieltä, että olisi suorastaan barbaarista olla lähtemättä aarrejahtiin. Tämä oli myös aivan varma siitä, että aarre oli julmetunkokoinen kasa kultaa ja malmeja.
”Krhmm... Minun mielestäni – tarkoitan siis loogisesti ja historiallisiin teksteihin pohjautuvaa – se aarre on erään kauan sitten mystisesti kadonneen muotisuunnittelijan viimeisin mallisto”, tuhkanharmaa professori sanoi ja nosti silmälaseja tirsulleen. Hänen ympärillään oli suuri kasa erilaisia kirjoja varustettuina mitä oudoimmilla nimillä (kuten Gosupakolainen, Bianca: The Mystery Behind the Boobs, They Call Me Superman, Goheemi vai Boheemi ja lukuisia muita epämääräisiä romaaneja), joten Aarteen etsijät rohkenivat epäilemään hänen mielenterveyttään.
Kun Jutta oli kävelemässä leipomon ohitse, ryntäsi ulos leipomosta kokinhattupäinen kissa, joka halasi häntä.
”Voi olettepa te rohkeita! Te menette vuorten toiselle puolelle! Sieltä saattaa löytyä mitä ihmeellisimpiä kasveja ja ehkä mausteitakin! Tehän tuotte minulle sieltä jotain hienoja mausteita, joilla voin maustaa piirakkani mitä ihanimmilla mauilla! Kunhan siitä ei ole mitään vaivaa! KIITOS! KIITOS! KIITOS!” puhua papatti leipurikatti. Jutta oli hämmentynyt. Hän ei uskonut siihen, että vuorten takaa löytyisi mitään uusia mausteita.
”Rouva -”, Jutta aloitti, muttei saanut sanottavaansa loppuun ennen kuin katti alkoi taas selittämään:
”Hei! Minäpä keksin! Minä leivon teille kaikille paljon joulutorttuja ja pipareita ja keitän glögiä ja ja ja teen teille porkkanalaatikkoa niin paljon kuin napa vetää! Te voitte ottaa ne mukaan tutkimusretkellenne! Loistava idea! Minä menenkin tästä heti leipomaan!”
Leipurikatti pinkoi takaisin leipomoonsa ja jätti hölmistyneen Jutan seisomaan keskelle katua silmiä räpytellen.
Retkikunta tarvitsi resursseja retkelleen, joten monet ystävälliset katit tarjosivat avujaan kunhan heiltä sitä vain pyysi. Partiolaiset suostuivat lainaamaan Aarteen etsijöille varusteitaan, ja pikkuhiljaa retkikunnalle oli luvattu kaikki välineet joita he tulisivat tarvitsemaan.
Jp tarkkaili kristallipallostaan miten retken valmistelut sujuivat, ja huokaisi syvään...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 9, 2016 20:29:53 GMT
Jäipä jännään paikkaan! Tosi söpö luku c:
|
|
|
Post by Jp on Dec 9, 2016 21:21:20 GMT
//Mä ihmettelen syitä sille miks en oo lähteny täält... mikä mua pitää tääl... kai roolipelaaminen ku tääl on vanilijan kaa yks kiva rope minkä vuoks en haluu tai voi lähtee täält.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 9, 2016 22:04:31 GMT
//Mä ihmettelen syitä sille miks en oo lähteny täält... mikä mua pitää tääl... kai roolipelaaminen ku tääl on vanilijan kaa yks kiva rope minkä vuoks en haluu tai voi lähtee täält. Mitä? Siis kattilasta vai?
|
|
|
Post by Jp on Dec 10, 2016 7:16:41 GMT
Yep...rupesin miettii... ehk nää keskustelutkin on syit siihen ja joulukalenteri, jos ne unohtu. Sekä ehk sekin et kuuluu kuuluvansa johonki eli tänne.
|
|
|
Post by vanilijallinen on Dec 10, 2016 7:57:52 GMT
//Mä ihmettelen syitä sille miks en oo lähteny täält... mikä mua pitää tääl... kai roolipelaaminen ku tääl on vanilijan kaa yks kiva rope minkä vuoks en haluu tai voi lähtee täält. Voi aawws :3 Ja btw, sä et lähe täält mul ei olis sit sit kunnol seuraa
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 10, 2016 8:19:07 GMT
Yep...rupesin miettii... ehk nää keskustelutkin on syit siihen ja joulukalenteri, jos ne unohtu. Sekä ehk sekin et kuuluu kuuluvansa johonki eli tänne. Kyllä sä tänne kuulut. Ei meidän kattila olis mitään ilman meedio-Jp:tä <3
|
|
|
Post by vanilijallinen on Dec 10, 2016 8:30:11 GMT
Yep...rupesin miettii... ehk nää keskustelutkin on syit siihen ja joulukalenteri, jos ne unohtu. Sekä ehk sekin et kuuluu kuuluvansa johonki eli tänne. Kyllä sä tänne kuulut. Ei meidän kattila olis mitään ilman meedio-Jp:tä <3 SITÄPÄ! 💜
|
|
|
Post by Jp on Dec 10, 2016 8:49:39 GMT
//Mä ihmettelen syitä sille miks en oo lähteny täält... mikä mua pitää tääl... kai roolipelaaminen ku tääl on vanilijan kaa yks kiva rope minkä vuoks en haluu tai voi lähtee täält. Voi aawws :3 Ja btw, sä et lähe täält mul ei olis sit sit kunnol seuraa Oonko mä sun ajantappokaveris... Ihana kuulla
|
|
|
Post by vanilijallinen on Dec 10, 2016 9:06:24 GMT
Voi aawws :3 Ja btw, sä et lähe täält mul ei olis sit sit kunnol seuraa Oonko mä sun ajantappokaveris... Ihana kuulla Ja muutenki tärkee ni älä uneksi lähdöstä
|
|
|
Post by Jp on Dec 10, 2016 9:15:29 GMT
Oonko mä sun ajantappokaveris... Ihana kuulla Ja muutenki tärkee ni älä uneksi lähdöstä Väitätkö muka, et mä sudenpentuni kanssa ei päästäis sun leijonankäpäliäs karkuun.
|
|
|
Post by vanilijallinen on Dec 10, 2016 12:48:08 GMT
Ja muutenki tärkee ni älä uneksi lähdöstä Väitätkö muka, et mä sudenpentuni kanssa ei päästäis sun leijonankäpäliäs karkuun. Eeen... 8)
|
|
|
Post by Jp on Dec 10, 2016 14:30:37 GMT
En mä voi jättää tätä meidän kissalaumaa, vaikka olenkin henkinen koira, koska S ja R, mun pikku Duracell-puput.
|
|