|
Post by petefromtheshop on Nov 6, 2016 19:08:55 GMT
! Kalenterin tekoon pääsee osallistumaan täällä: catland.boards.net/thread/2659/joulukalenterin-tekoon-osallistujia ! Kalenterin tarinaan voi ilmoittautua taas täällä: catland.boards.net/thread/2658/haluatko-itsesi-kattila-aiheiseen-tarinaan
Kyllä, totta se on: Kattilalle tulee oma joulukalenteri! Suklaakalenteria ette valitettavasti saa, mutta jotain hauskaa kumminkin! Joulukalenteri tullaan todennäköisesti tekemään tälle sivustolle: adventmyfriend.com/ (kun klikkaatte tota ''demo'' kohtaa, pääsette näkemään miltä se kalenteri tulee suurin piirtein näyttämään, vaikkakin tietysti meidän kalenteri tulee olemaan paljon tuota hienompi). Kalenteri tulee siis sisältämään ensisijaisesti kuvia, gifejä ja ehkä myös videoita. Kattilan oma tonttu Miopod on kalenterimme taidepuolesta vastaaja ja täten tulemme näkemään hänen mestariteoksiaan kalenterissamme! Minä puolestani olen ottanut harteilleni kalenterin teknisen puolen ja suunnittelun, jotta ongelmilta ei varmasti säästyttäisi! Mutta nyt: Ideoita, ajatuksia, toiveita? Mitä aiheita haluaisitte kalenterissa nähdä? Tulisiko kalenterin olla sellainen, josta saisitte varata itsellenne oman luukun ja toivoa siihen jotain piirrettäväksi tai jotain vastaavaa? Entä mitä sanoisitte ideasta, jossa saisitte toivoa omaa kaverianne/kavereitanne piirrettäväksi ja laittaa siihen jotkut terveiset mukaan? (ei siis mitään huippurealistisia muotokuvia, mutta kenties avatareista inspiraationsa saaneita karikatyyrejä) Niin ja jos jota kuta kiinnostaa osallistua kalenterin tekoon, niin kaikenlaiset kattila/jouluaiheiset piirustukset, videot ja vastaavat otetaan ilolla vastaan! Tyyli ja toteutustapa on vapaa, voit siis piirtää joko käsin tai tietokoneella, mikään Picasso tai Da Vinci ei tarvitse olla, kunhan kuvasta saa jotain selvää. Nimesi pääsee tottakai mukaan kalenteriin (miettikää: voisitte olla feimejä!) Jos erilaisia ideoita tulee paljon, niin pistetään äänestys pystyyn, mutta me kalenterintekijät (tällä hetkellä minä ja Miopod) pyritään joka tapauksessa toteuttamaan toiveita tasapuolisesti mahdollisuuksien mukaan. Niin ja 24 luukussa riittää hommaa useammallekin, jos kiinnostuneita löytyy!
|
|
|
Post by swordsman on Nov 7, 2016 12:57:04 GMT
jes, kuulostaa upeelta! mun mielestä tota luukkujen varailua kivempaa olis, että jokaisessa luukussa ois vaikka joku pieni päivänpiristys ihan kaikille. Mä oon kyllä tosi huono keksimään mitään ideoita, taidan jättää sen vähän luovemmille ihmisille
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 7, 2016 13:17:27 GMT
jes, kuulostaa upeelta! mun mielestä tota luukkujen varailua kivempaa olis, että jokaisessa luukussa ois vaikka joku pieni päivänpiristys ihan kaikille. Mä oon kyllä tosi huono keksimään mitään ideoita, taidan jättää sen vähän luovemmille ihmisille Niin, no siinä luukkujen varailussa tietysti on se vaara että koko kalenteri muuttuu kokoelmaks insideläppiä Mut entä jos kalenteri sisältäis jonkinlaisen luukku luukulta etenevän (kuvitetun) tarinan, jonka henkilöinä ois itse kattilaiset? Ja tarinaan sitten pääsis mukaan kaikki halukkaat. (tykkään siitä ajatuksesta että kun kerran ollaan pieni foorumi niin voidaan tehdä sit jotain erityistä sen sijaan että toivotetaan vaan hyvää joulua ja laitetaan kuva lumihiutaleesta)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 7, 2016 13:20:45 GMT
jes, kuulostaa upeelta! mun mielestä tota luukkujen varailua kivempaa olis, että jokaisessa luukussa ois vaikka joku pieni päivänpiristys ihan kaikille. Mä oon kyllä tosi huono keksimään mitään ideoita, taidan jättää sen vähän luovemmille ihmisille Tämä. Olis tasapuolisemmat mahdollisuudet osallistua kaikilla. Voisin ite kans jonkun luukun ottaa
|
|
|
Post by swordsman on Nov 7, 2016 13:47:11 GMT
jes, kuulostaa upeelta! mun mielestä tota luukkujen varailua kivempaa olis, että jokaisessa luukussa ois vaikka joku pieni päivänpiristys ihan kaikille. Mä oon kyllä tosi huono keksimään mitään ideoita, taidan jättää sen vähän luovemmille ihmisille Niin, no siinä luukkujen varailussa tietysti on se vaara että koko kalenteri muuttuu kokoelmaks insideläppiä Mut entä jos kalenteri sisältäis jonkinlaisen luukku luukulta etenevän (kuvitetun) tarinan, jonka henkilöinä ois itse kattilaiset? Ja tarinaan sitten pääsis mukaan kaikki halukkaat. (tykkään siitä ajatuksesta että kun kerran ollaan pieni foorumi niin voidaan tehdä sit jotain erityistä sen sijaan että toivotetaan vaan hyvää joulua ja laitetaan kuva lumihiutaleesta) joo, joku joka luukussa jatkuva tarina tmv kuulostais tosi kivalta! Joku sellanen joka jättää kaikki aina jännittämään ja odottamaan innolla mitä seuraavassa luukussa on. Toi lumihiutaleen kuva ja hyvän joulun toivotukset kuulostaa kyllä tosiaan ainakin pelkiltään aika tylsältä
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 7, 2016 17:53:22 GMT
Niin, no siinä luukkujen varailussa tietysti on se vaara että koko kalenteri muuttuu kokoelmaks insideläppiä Mut entä jos kalenteri sisältäis jonkinlaisen luukku luukulta etenevän (kuvitetun) tarinan, jonka henkilöinä ois itse kattilaiset? Ja tarinaan sitten pääsis mukaan kaikki halukkaat. (tykkään siitä ajatuksesta että kun kerran ollaan pieni foorumi niin voidaan tehdä sit jotain erityistä sen sijaan että toivotetaan vaan hyvää joulua ja laitetaan kuva lumihiutaleesta) joo, joku joka luukussa jatkuva tarina tmv kuulostais tosi kivalta! Joku sellanen joka jättää kaikki aina jännittämään ja odottamaan innolla mitä seuraavassa luukussa on. Toi lumihiutaleen kuva ja hyvän joulun toivotukset kuulostaa kyllä tosiaan ainakin pelkiltään aika tylsältä hahaah, pitänee alkaa koota jotain käsikirjoitustiimiä Jos tällanen tarinajuttu onnistuu niin sit vois toteuttaa kalenterin samalla kaavalla seuraavanakin vuonna - sitten vois pitää vaikka aina äänestyksen siitä mitä kirjallisuuden lajia vuoden kalenteri sit edustais - esim. yhtenä vuotena jouluinen scifitrilleri ja toisena vaikka draama, tulis ainakin vaihtelua kerrakseen
|
|
|
Post by Jp on Nov 8, 2016 8:10:27 GMT
Pitäiskö mun tehdä joku jatkosarja omil hahmoil... ei
|
|
|
Post by Hermeliini on Nov 8, 2016 14:17:16 GMT
Mahtava idea!! :3
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 8, 2016 15:33:16 GMT
Voin piirtää jotain (kissoja)? Mut millanen tarina olis kyseessä, kuka kirjottaa...?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 16:39:31 GMT
Voin piirtää jotain (kissoja)? Mut millanen tarina olis kyseessä, kuka kirjottaa...? aattelin et vois oikeesti koota sen ns. käsikirjotustiimin, jonka kanssa sit ideoitas ja kirjotettas se tarina- en vielä tiedä millanen siitä tarinasta siis tulee mut olettasin et jotain missä henkilöinä on kattilaiset ja tapahtumapaikkana kattila (tosin varmaan foorumin sijaan se kuvataan omana maailmanaan) - juoni sit tietysti jää teille yllätykseks. Jos haluat niin voit olla yks tarinan kuvittajista, kissoilla voi varmasti kuvata kattilaisia ihan hyvin Nii ja ajattelin et mahdollisille kuvittajille ei suoraan sanottas "piirrä tämä tässä" vaan laitettas viestillä se tarinanpätkä ja kuvittaja sit sais tulkita sen omalla tavallaan ja piirtää siitä sen kohdan/osan minkä haluaa, tietysti mukaan vois laittaa jotain ehdotuksia siitä mitä piirtää mut taiteilijalla ois muuten suht vapaat kädet
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 16:48:05 GMT
Pitäiskö mun tehdä joku jatkosarja omil hahmoil... ei voit tulla osaks käsikirjoitustiimiä jos haluat! ja sama kaikille muille, jos haluatte mukaan kirjottaa tai ideoimaan niin sanokaa joko sit tässä keskustelussa tai laittakaa viestiä niin lisään teidät mukaan tiimiin!
|
|
|
Post by Jp on Nov 8, 2016 17:37:00 GMT
En usko osaavani kirjoittaa "oikeist"
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 17:52:55 GMT
En usko osaavani kirjoittaa "oikeist" no mitä nyt oon nähny sun roolipelaavan niin kyllä sä ainakin kirjottaa osaat :'D ja kirjotustyylikin on varmasti aika vapaa, että ei tarvii pelätä etteikö oma tyyli sopis mukaan Että jos vaan haluat niin pääset kyllä mukaan ja tuut mukaan ja jos sit tuntuuki siltä ettei se nappaa niin ei se mitään, ei oo mitään ''kirjota vähintään 5500 sanaa'' velvoitteita tms, voit kirjottaa sen verran mitä haluat tai olla kirjottamatta ja siis sama kaikille muillekin, tulkaa vaan mukaan jos kiinnostaa - ei oo pakko ees kirjottaa, voitte osallistua tarinantekoon muillakin tavoilla
|
|
|
Post by Jp on Nov 8, 2016 18:19:27 GMT
Pitäiskö tehdä joulurope mihin kaikki tunkee klassikkohahmonsa ja pelataan joulun viettoo niil?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 20:38:05 GMT
Pitäiskö tehdä joulurope mihin kaikki tunkee klassikkohahmonsa ja pelataan joulun viettoo niil? kuulostaa hyvältä, kannatan
|
|