|
Post by Jp on Apr 14, 2016 19:20:06 GMT
Mikä siinä täysi-ikäisyydessä niin viehettää (jos viehättää)? Jäisittekö mieluummin lapsuuteen, jos saisitte valita ja miksi?
|
|
|
Post by Arabella on Apr 14, 2016 19:45:05 GMT
en oo täysi-ikäinen mut nyt siinä viehättäis se että haluan k18 festareille muttAKU JUMALAUTA
|
|
|
Post by Jp on Apr 14, 2016 19:51:43 GMT
Mulle taas täysi-ikäisyydesta tulee mieleen risteys, johon sullaei oo opasta eikä mahdollisuutta perääntyä et sun on pakko valita joku tuntemattomista ja toivottava, että se koko homma päättyy hyvin. Täysi-ikäisyydestä mulla tuli taas mieleen Catnip, joka tuntuu olevan ainakin vahva henkinen tuki ylipäätään kaikessa, koska siin on jotain. Vaikka se ei olis tulkutkaan tänne jäädäkseen niin silti siihen tutustuminen oli kaikkea muuta kuin virhe.
Vaikka se ei eksyiskää tähän keskusteluun niin silti...mä älysin vasta nyt et kjinka hemmetin mahtava ihminen se on...sen kaltaisia ihmisiä pitäis olla enemmän...
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 14, 2016 20:40:22 GMT
haluisin vaan olla vapaa.
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 14, 2016 20:48:44 GMT
Ei tää ny oo kauheen erilaista ku alaikäisyyskään, voi vaan tehä juttuja vapaammin. Mieluummin oon parikymppinen ku tyyliin 15.
Täysikäsyydessä ei oo mitään dramaattista, se vaan tapahtuu. Suurin osa ei putoo ihan tyhjän päälle täyttäessään 18, eteenpäin voi rämpii ihan samalla tavalla ku aikasemmin. Ja 20-vuotiaana saa rommia. Lasken sen plussaks.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 14, 2016 21:26:27 GMT
En tykkää siitä ku aikuisena pitää osata tehdä kaikenlaisia virallisia juttuja, joita ei kukaan edes opeta missään </3 En tiiä sit onko mun vanhemmat vaan perseestä ku eivät oo opettaneet mut :DD Enkä tarkota tällä mitään kotijuttuja koska osaan kyllä laittaa ruokaa siivota pestä pyykkiä etc. vaan tyyliin jotain... veroilmoituksia?? En ees tiiä mitä en tiiä
Mut onhan täs kivatkin puolensa kun ikärajat väistyy tieltä.
|
|
|
Post by Miopod on Apr 15, 2016 0:15:10 GMT
Mä en kyllä hirveesti oo saanu nauttia täysikäisyyden eduista ku en tykkää juoda, poltella enkä ajaa autoa ja oon ihan tosi epäsosiaalinen eläin niin en koskaa pyöri missää tapahtumissa tai pubeissa.
Paitsi et saan ostella netistä juttuja.
Mut muuten on jotenki sillee vapaampi olo. Että jos jotain joskus haluaa tai uskaltaa tehdä niin vaan taivas on rajana. Ja ehkä vähä myös virkavalta.
|
|
|
Post by Jp on Apr 15, 2016 3:56:59 GMT
Mä en kyllä hirveesti oo saanu nauttia täysikäisyyden eduista ku en tykkää juoda, poltella enkä ajaa autoa ja oon ihan tosi epäsosiaalinen eläin niin en koskaa pyöri missää tapahtumissa tai pubeissa. Paitsi et saan ostella netistä juttuja. Mut muuten on jotenki sillee vapaampi olo. Että jos jotain joskus haluaa tai uskaltaa tehdä niin vaan taivas on rajana. Ja ehkä vähä myös virkavalta. ...mulle tulee olee varmaa sama tilanne
|
|
|
Post by sini on Apr 15, 2016 11:37:24 GMT
en oo täysikänen mut sit voin tehä laillisest niit asioita mitä oon tyylii kutoselt asti tehny
|
|
|
Post by diktaattorimies on Apr 16, 2016 17:46:15 GMT
En oo viel täysikänen mut haluisin vaan auton ja ostaa omat juomat
|
|
|
Post by marrasaamu on Apr 21, 2016 17:56:44 GMT
En tykkää siitä ku aikuisena pitää osata tehdä kaikenlaisia virallisia juttuja, joita ei kukaan edes opeta missään </3 En tiiä sit onko mun vanhemmat vaan perseestä ku eivät oo opettaneet mut :DD Enkä tarkota tällä mitään kotijuttuja koska osaan kyllä laittaa ruokaa siivota pestä pyykkiä etc. vaan tyyliin jotain... veroilmoituksia?? En ees tiiä mitä en tiiä Mut onhan täs kivatkin puolensa kun ikärajat väistyy tieltä. Veroilmotus on pahinta. Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa oon jo jotenkin oppinu sukkuloimaan, mutta voi jksldajfdlk toi veroilmotus. Mä en vaan kykene käsittämään sitä. Pankkiasiat on kans syvältä. Varsinki, ku pitäs tajuta niistä jotain. Uskallan ehkä valittaa täällä koska te ette tunne mua: perin just kaks asuntoa. Oisha se muuten ihan kiva, mutta toista niistä en voi myydä koska testamentissa on ehtona, että vainajan (kamala sana) mies saa asua siinä niin pitkään ku tahtoo. Toisessa taas on ehkä maailman ihanin vuokralainen ja olis tosi ikävää häätää se siitä. Sitäpaitsi tähän tulee taas mukaan ystävämme verottaja, joka muistais mua perintöveron lisäks kai jollain toisellakin verolla. Toisin sanoen mulla ei oo varaa myydä sitä kämppää eikä myöskään pitää sitä. :'D Ei vittu.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 21, 2016 18:14:54 GMT
En tykkää siitä ku aikuisena pitää osata tehdä kaikenlaisia virallisia juttuja, joita ei kukaan edes opeta missään </3 En tiiä sit onko mun vanhemmat vaan perseestä ku eivät oo opettaneet mut :DD Enkä tarkota tällä mitään kotijuttuja koska osaan kyllä laittaa ruokaa siivota pestä pyykkiä etc. vaan tyyliin jotain... veroilmoituksia?? En ees tiiä mitä en tiiä Mut onhan täs kivatkin puolensa kun ikärajat väistyy tieltä. Veroilmotus on pahinta. Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa oon jo jotenkin oppinu sukkuloimaan, mutta voi jksldajfdlk toi veroilmotus. Mä en vaan kykene käsittämään sitä. Pankkiasiat on kans syvältä. Varsinki, ku pitäs tajuta niistä jotain. Uskallan ehkä valittaa täällä koska te ette tunne mua: perin just kaks asuntoa. Oisha se muuten ihan kiva, mutta toista niistä en voi myydä koska testamentissa on ehtona, että vainajan (kamala sana) mies saa asua siinä niin pitkään ku tahtoo. Toisessa taas on ehkä maailman ihanin vuokralainen ja olis tosi ikävää häätää se siitä. Sitäpaitsi tähän tulee taas mukaan ystävämme verottaja, joka muistais mua perintöveron lisäks kai jollain toisellakin verolla. Toisin sanoen mulla ei oo varaa myydä sitä kämppää eikä myöskään pitää sitä. :'D Ei vittu. Kamalinta tässä on se tunne kun tuntuu et kaikki muut tietää miten tää maailma pyörii ja sit ite vaan istut jossain nurkassa ja mietit että mitähän vittua </3 Laatuesimerkkinä esim. se kun multa kysyttiin, että sainko mätkyjä ja olin että ?? mitä helvetin mätkyjä Sit mua katottiin vähä pitkään ja sit joku sano et '... niin siis saitko veronpalautuksia vai jouduitko maksamaan lisää?' ja olin et aijAA SITÄ SE MEINAS
|
|
|
Post by wifix on Apr 21, 2016 18:18:38 GMT
täällä myös yksi kuka ei oo vielä täysi-ikäinen, mutta olishan se ihan jees kun vois tehdä juttuja vähän vapaammin 8)) ja aiai se oma auto
|
|
|
Post by Jp on Apr 22, 2016 3:38:43 GMT
En tykkää siitä ku aikuisena pitää osata tehdä kaikenlaisia virallisia juttuja, joita ei kukaan edes opeta missään </3 En tiiä sit onko mun vanhemmat vaan perseestä ku eivät oo opettaneet mut :DD Enkä tarkota tällä mitään kotijuttuja koska osaan kyllä laittaa ruokaa siivota pestä pyykkiä etc. vaan tyyliin jotain... veroilmoituksia?? En ees tiiä mitä en tiiä Mut onhan täs kivatkin puolensa kun ikärajat väistyy tieltä. Veroilmotus on pahinta. Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa oon jo jotenkin oppinu sukkuloimaan, mutta voi jksldajfdlk toi veroilmotus. Mä en vaan kykene käsittämään sitä. Pankkiasiat on kans syvältä. Varsinki, ku pitäs tajuta niistä jotain. Uskallan ehkä valittaa täällä koska te ette tunne mua: perin just kaks asuntoa. Oisha se muuten ihan kiva, mutta toista niistä en voi myydä koska testamentissa on ehtona, että vainajan (kamala sana) mies saa asua siinä niin pitkään ku tahtoo. Toisessa taas on ehkä maailman ihanin vuokralainen ja olis tosi ikävää häätää se siitä. Sitäpaitsi tähän tulee taas mukaan ystävämme verottaja, joka muistais mua perintöveron lisäks kai jollain toisellakin verolla. Toisin sanoen mulla ei oo varaa myydä sitä kämppää eikä myöskään pitää sitä. :'D Ei vittu. Miten toi on edes mahdollista... mitä sun pitäis tehdä sit. Sen älyäis kyl et jos et voi pitää niin myy mut mitä sit jos ei oo varaa myydä tai pitää...Mitä tässä pitäis tehdä?
|
|
|
Post by Trixie™ on Apr 22, 2016 8:46:18 GMT
Karoke. Täysi-ikäsenä pääsee karaokeen.
Lisää hassuja tarinoita Kattilan chat-keskustelussa.
|
|