|
Post by Angelus on Aug 28, 2018 21:10:57 GMT
Oon nyt kolmena päivänä herännyt muutama minuutti ennen ensimmäistä herätystä.
|
|
|
Post by Trixie™ on Aug 29, 2018 8:29:53 GMT
Haluun takas Slovakiaan </3
|
|
|
Post by swordsman on Aug 29, 2018 19:03:09 GMT
tää eka lukioviikko on menny ihan hyvin, vaikka oon vielä ollu aika eksyksissä siellä ja tosi väsynyt, kun en oo nyt tottunut menemään aikasin nukkumaan ja koulupäivät on tosi pitkiä. Läksyjä on kans tullu heti paljon enemmän kun yläasteella, joten iltäpäivät on menny niitä tehdessä. Meillä alko psykologia jo nyt, ja se on ollu tosi kiinnostavaa! Matikassa oon jo nyt vähän pihalla ja joka tunti mennään uuteen kappaleeseen enkä meinaa pysyä perässä. Mitenkähän mun käy kun meinaan ottaa pitkän matikan...? Ruotsi taas on ollu musta toistaseks liian tylsää ja helppoo :-D Siihen on kyllä paljon totuttelemista että kappaleita pitäis lukee kotona jo nyt, ettei tarvi lukea koko kirjaa sitten just ennen koeviikkoa. Ja tunneilla kannattais varmaan kuunnella (oon siinä tosi huono) :-D On kuitenkin ollu ihan kivaakin, oon saanu jo pari uutta kaveria ja alan oppia miten hommat toimii. Tykkään kans siitä että oppitunnit on pidempiä, niin päivässä ei oo niin montaa eri ainetta. Ei oo ainakaan vielä ikävä yläastetta :'D oikeesti kiva kuuööa et oot viihtyny lukiossa! itel meni viime vuos eli niinku eka vuos vähän nii ja näi eikä tääkää vuos oo alkanu nii hyvin ku ois voinu mut psyka on kyl oikeesti tosi ihana ja mielenkiintone aine ja suosittelen jatkamaa sitä jos se sua kiinnostaa! itellä ois tarkotus kirjottaa se jo ens keväänä. ja pitkäs matikas kyl pärjää jos sen kans jaksaa tehä töitä. jos sä oot peruskoulus pärjänny matikas hyvin ja ny lukiossaki jos pärjäät vielä seiskan tai kasin tasollaki siinä nii kannattaa ehottomasti jatkaa jos tuntuu siltä. näi meille ainaki opettajat ja opot sanoo kiitos tosi paljon neuvoista ja kokemusten jakamisesta! Mä en oo vielä oikeen perillä et mitä aineita meinaan lukee enemmän, joten taidan nyt ekana vuonna ottaa lähinnä pakollisia kursseja ja valita syventävät aineet vasta ens vuonna. Mutta harkitsen ehdottomasti psykologiaa vakavasti! Ja joo, matikka on alkanu jo sujua paremmin ja sain itseluottamukseni takasin :-D Olin yläasteella aina kympin oppilas matikassa, joten olin aika järkyttynyt kun olinkin nyt yhtäkkiä ihan pihalla, mut ehkä se oli vaan alkukankeutta :'D
|
|
|
Post by Sibe on Aug 30, 2018 14:25:33 GMT
oikeesti kiva kuuööa et oot viihtyny lukiossa! itel meni viime vuos eli niinku eka vuos vähän nii ja näi eikä tääkää vuos oo alkanu nii hyvin ku ois voinu mut psyka on kyl oikeesti tosi ihana ja mielenkiintone aine ja suosittelen jatkamaa sitä jos se sua kiinnostaa! itellä ois tarkotus kirjottaa se jo ens keväänä. ja pitkäs matikas kyl pärjää jos sen kans jaksaa tehä töitä. jos sä oot peruskoulus pärjänny matikas hyvin ja ny lukiossaki jos pärjäät vielä seiskan tai kasin tasollaki siinä nii kannattaa ehottomasti jatkaa jos tuntuu siltä. näi meille ainaki opettajat ja opot sanoo kiitos tosi paljon neuvoista ja kokemusten jakamisesta! Mä en oo vielä oikeen perillä et mitä aineita meinaan lukee enemmän, joten taidan nyt ekana vuonna ottaa lähinnä pakollisia kursseja ja valita syventävät aineet vasta ens vuonna. Mutta harkitsen ehdottomasti psykologiaa vakavasti! Ja joo, matikka on alkanu jo sujua paremmin ja sain itseluottamukseni takasin :-D Olin yläasteella aina kympin oppilas matikassa, joten olin aika järkyttynyt kun olinkin nyt yhtäkkiä ihan pihalla, mut ehkä se oli vaan alkukankeutta :'D eikä sulla olekaan kiire vielä ykkösvuonna kurssivalintojen kanssa! kunhan käyt äidinkielestä mahdollisia valtakunnallisia syventäviä niin se on ihan ookoo x)
ja samaistun matikan kanssa, peruskoulussa just kiitettäviä numeroita, mutta lukion matikka kuitenkin hyppy "tuntemattomaan", niin meni hetki totutella uuteen hommaan - mutta sulla selvästi menee hyvin, joten älä murehdi liikaa!
|
|
|
Post by Sibe on Aug 30, 2018 14:26:23 GMT
olen vähän epävarma mennäkö kauppaan tänään vai huomenna tehdäkseni ruokaa, tavallaan en jaksais yhtään..
ja sitten pitäisi opiskella, ens viikolle riittää hommaa
|
|
|
Post by Magnifique on Aug 30, 2018 17:21:38 GMT
oikeesti kiva kuuööa et oot viihtyny lukiossa! itel meni viime vuos eli niinku eka vuos vähän nii ja näi eikä tääkää vuos oo alkanu nii hyvin ku ois voinu mut psyka on kyl oikeesti tosi ihana ja mielenkiintone aine ja suosittelen jatkamaa sitä jos se sua kiinnostaa! itellä ois tarkotus kirjottaa se jo ens keväänä. ja pitkäs matikas kyl pärjää jos sen kans jaksaa tehä töitä. jos sä oot peruskoulus pärjänny matikas hyvin ja ny lukiossaki jos pärjäät vielä seiskan tai kasin tasollaki siinä nii kannattaa ehottomasti jatkaa jos tuntuu siltä. näi meille ainaki opettajat ja opot sanoo kiitos tosi paljon neuvoista ja kokemusten jakamisesta! Mä en oo vielä oikeen perillä et mitä aineita meinaan lukee enemmän, joten taidan nyt ekana vuonna ottaa lähinnä pakollisia kursseja ja valita syventävät aineet vasta ens vuonna. Mutta harkitsen ehdottomasti psykologiaa vakavasti! Ja joo, matikka on alkanu jo sujua paremmin ja sain itseluottamukseni takasin :-D Olin yläasteella aina kympin oppilas matikassa, joten olin aika järkyttynyt kun olinkin nyt yhtäkkiä ihan pihalla, mut ehkä se oli vaan alkukankeutta :'D itelläki pitkä matikka stressas alus tosi paljon ja varsinki ku kaikki kokeet oli sähkösenä nii seki lisäs stressii. nyt ku oon pitemmällä (oke vasta viidennellä kurssilla mut niinku kuitenki) nii kyl sitä sillee on huomannu et se menee vaikeemmaks mut esim vitos kurssi on tosi paljon ainaki alussa nelos kurssin asioita uuellee ja syvemmin ja monilla tippuu lukioon mennessä numerot ihan parillaki numerolla et se ei oikeesti oo paha vaikka tippuuki. lukion ja peruskoulun välillä on kuitenki sen verran iso rako ku vertaa niitä keskenää et se on ihan ymmärrettävää jos numerot tippuu.
|
|
|
Post by Angelus on Aug 30, 2018 20:10:05 GMT
En tiedä minne olen piilottanut nappikuulokkeet
|
|
|
Post by Angelus on Sept 1, 2018 17:33:44 GMT
En tiedä minne olen piilottanut nappikuulokkeet Etsin lähes kaikkialta paitsi aamutakin taskusta... ja no sieltä ne löyty 🤣
|
|
|
Post by Angelus on Sept 1, 2018 23:31:43 GMT
Ärsyttävä tunne tuolla jossain nielun oikealla puolella. Syynä joko popcornin sellanen 'kuori' tai pähkinän ja/tai porkkanan allerginen reaktio. Tää tunne alkoi joskus ilta seittemältä.
|
|
|
Post by Sibe on Sept 2, 2018 16:44:50 GMT
kiitos tosi paljon neuvoista ja kokemusten jakamisesta! Mä en oo vielä oikeen perillä et mitä aineita meinaan lukee enemmän, joten taidan nyt ekana vuonna ottaa lähinnä pakollisia kursseja ja valita syventävät aineet vasta ens vuonna. Mutta harkitsen ehdottomasti psykologiaa vakavasti! Ja joo, matikka on alkanu jo sujua paremmin ja sain itseluottamukseni takasin :-D Olin yläasteella aina kympin oppilas matikassa, joten olin aika järkyttynyt kun olinkin nyt yhtäkkiä ihan pihalla, mut ehkä se oli vaan alkukankeutta :'D itelläki pitkä matikka stressas alus tosi paljon ja varsinki ku kaikki kokeet oli sähkösenä nii seki lisäs stressii. nyt ku oon pitemmällä (oke vasta viidennellä kurssilla mut niinku kuitenki) nii kyl sitä sillee on huomannu et se menee vaikeemmaks mut esim vitos kurssi on tosi paljon ainaki alussa nelos kurssin asioita uuellee ja syvemmin ja monilla tippuu lukioon mennessä numerot ihan parillaki numerolla et se ei oikeesti oo paha vaikka tippuuki. lukion ja peruskoulun välillä on kuitenki sen verran iso rako ku vertaa niitä keskenää et se on ihan ymmärrettävää jos numerot tippuu. numeroasiaan pakko kommentoida: ei todellakaan pidä hävetä, jos numerot laskee! ihan sama mikä aine onkaan.
|
|
|
Post by Sibe on Sept 2, 2018 16:45:35 GMT
Mun pitäisi tehdä kotitöitä; tiskata ja pestä lattia sekä vessa, mutta väsyttää
|
|
|
Post by Magnifique on Sept 7, 2018 18:27:15 GMT
kaikki on jotenki huonosti ja ahistaa ja ärsyttää ja itkettää ja en enää ees tiiä mistä tää johtuu
|
|
|
Post by Angelus on Sept 11, 2018 19:29:53 GMT
Ajattelin just et mitä kattoisin dvd soittimen kautta ja päädyin et se vois olla prison break kausi 5... Mutta minne oon piilottanut ekan levyn?? 🤔 //mainittakoon et löysin yhdestä kotelosta yks päivä kolme levyä, joista kaksi oli sinne kuulumatonta 😂
|
|
|
Post by vanilijallinen on Sept 12, 2018 13:04:12 GMT
Täällä tuulee aivan sairaasti
|
|
|
Post by Angelus on Sept 13, 2018 10:25:25 GMT
Siitä on vaikka kuinka kauan, kun oon viimeksi käynyt kirjastossa... joten en muista, minne oon piilottanut kirjastokortin. Ja just ajattelin, että olis jees lainata +20kirjaa.
|
|