|
Post by Angelus on Aug 10, 2018 3:22:38 GMT
Ajattelin et pääsisin nyt nukkumaan, mutta kissa päättikin aloittaa muovipussien puremisen 👀
|
|
|
Post by Sibe on Aug 12, 2018 15:32:00 GMT
kun vanhemmat ja kaverit kyselee vapaapäivistä etenkin ensimmäiset, jos en tiennyt noin kuusi tuntia sitten, niin mitenköhän tietäisin nyt mitä teen vapaapäivinäni
|
|
|
Post by Miopod on Aug 12, 2018 19:18:41 GMT
Oon menos huomenna kauhajoelle kouluun ja iskäni (pessimisti, salaliittoteorioitsija ja rekkakuski) sano että oli joskus viistoista vuotta sitte kuljettanu siihen kouluun jotain tavaraa ja kaikki naiset sielä näytti elähtäneiltä vosuilta ja miehet narkkariluusereilta jotka on vaan laitettu tonne ku ei ne pääse muuallekkaa ja sitte ku kerroin että sielä on kaks ihmistä samas makuuhuonees ja vissiin solussa vielä useampia huoneita nii nyt se on vakuuttunu et mun uudet huonekaverit ryöstää multa rahat ja puhelimen välittömästi :''DD
|
|
|
Post by swordsman on Aug 12, 2018 19:29:59 GMT
Luulin olleeni huolellinen ja hankkineeni kaikki lukiokirjat hyvissä ajoin, mut huomasin just tälleen kymmeneltä sunnuntai-iltana, et mulla on huomenna terveystietoa. Ja tarviin sitä varten terveystiedon kirjan. Eikä mulla ole sellasta.
D:
|
|
|
Post by Miopod on Aug 13, 2018 13:55:44 GMT
Luulin olleeni huolellinen ja hankkineeni kaikki lukiokirjat hyvissä ajoin, mut huomasin just tälleen kymmeneltä sunnuntai-iltana, et mulla on huomenna terveystietoa. Ja tarviin sitä varten terveystiedon kirjan. Eikä mulla ole sellasta. D: Mä ainaki ostin uudet kirjat aina joskus ekojen tuntien jälkeen ku joskus opettajat oli erimieltä sen virallisen kirjalistan kans et millä kirjasarjalla ne haluaa opettaa :'D
|
|
|
Post by swordsman on Aug 13, 2018 18:53:11 GMT
Luulin olleeni huolellinen ja hankkineeni kaikki lukiokirjat hyvissä ajoin, mut huomasin just tälleen kymmeneltä sunnuntai-iltana, et mulla on huomenna terveystietoa. Ja tarviin sitä varten terveystiedon kirjan. Eikä mulla ole sellasta. D: Mä ainaki ostin uudet kirjat aina joskus ekojen tuntien jälkeen ku joskus opettajat oli erimieltä sen virallisen kirjalistan kans et millä kirjasarjalla ne haluaa opettaa :'D aijaa :-D Meille täällä sanottiin jo aikaa sitten että kirjat pitäis olla hankittuna valmiiksi, ja useimmat opettajat onkin odottanu että kaikilla on ne jo ekalla tunnilla. Mutta selvisin terveystiedon tunnista, ekalla tunnilla ei tarvinnut kirjaa! Se opettaja oli aika puhelias tyyppi ja koko 75 minuuttia menikin sen jutteluun :'D
|
|
|
Post by Miopod on Aug 13, 2018 19:23:00 GMT
Mä ainaki ostin uudet kirjat aina joskus ekojen tuntien jälkeen ku joskus opettajat oli erimieltä sen virallisen kirjalistan kans et millä kirjasarjalla ne haluaa opettaa :'D aijaa :-D Meille täällä sanottiin jo aikaa sitten että kirjat pitäis olla hankittuna valmiiksi, ja useimmat opettajat onkin odottanu että kaikilla on ne jo ekalla tunnilla. Mutta selvisin terveystiedon tunnista, ekalla tunnilla ei tarvinnut kirjaa! Se opettaja oli aika puhelias tyyppi ja koko 75 minuuttia menikin sen jutteluun :'D Joo meillekki sanottiin aina kaikenlaista millä loppujen lopuks ei ollukkaa oikeen mitää väliä
|
|
|
Post by Sibe on Aug 17, 2018 15:28:37 GMT
Mä ainaki ostin uudet kirjat aina joskus ekojen tuntien jälkeen ku joskus opettajat oli erimieltä sen virallisen kirjalistan kans et millä kirjasarjalla ne haluaa opettaa :'D aijaa :-D Meille täällä sanottiin jo aikaa sitten että kirjat pitäis olla hankittuna valmiiksi, ja useimmat opettajat onkin odottanu että kaikilla on ne jo ekalla tunnilla. Mutta selvisin terveystiedon tunnista, ekalla tunnilla ei tarvinnut kirjaa! Se opettaja oli aika puhelias tyyppi ja koko 75 minuuttia menikin sen jutteluun :'D meillä taas paasattiin, että kirjat pitää olla mahdollisimman nopeesti hankittuna, mutta ehkä kahden ekan tunnin jälkeen sitä vasta odotettiin kuitenkin tosi hyvä, että vain yksi kirja puuttui sulta!! mitä oot tykännyt lukiosta tähän mennessä?
|
|
|
Post by Sibe on Aug 17, 2018 15:29:40 GMT
kamala nälkä - ei vissiin kannata hakea ruokaa pakastimesta. ja sen lisäksi hankalaa, kun yritän suunnitella ensi syksyn kursseja ja aaaa aa a a a en tiedä mitä haluan opiskella, tai kun niin moni, mitkä vois olla kiinnostavia on vasta keväällä ja samaan aikaan haluaisin rennon laskun kouluarkeen :'D
|
|
|
Post by swordsman on Aug 17, 2018 16:20:41 GMT
aijaa :-D Meille täällä sanottiin jo aikaa sitten että kirjat pitäis olla hankittuna valmiiksi, ja useimmat opettajat onkin odottanu että kaikilla on ne jo ekalla tunnilla. Mutta selvisin terveystiedon tunnista, ekalla tunnilla ei tarvinnut kirjaa! Se opettaja oli aika puhelias tyyppi ja koko 75 minuuttia menikin sen jutteluun :'D meillä taas paasattiin, että kirjat pitää olla mahdollisimman nopeesti hankittuna, mutta ehkä kahden ekan tunnin jälkeen sitä vasta odotettiin kuitenkin tosi hyvä, että vain yksi kirja puuttui sulta!! mitä oot tykännyt lukiosta tähän mennessä?
tää eka lukioviikko on menny ihan hyvin, vaikka oon vielä ollu aika eksyksissä siellä ja tosi väsynyt, kun en oo nyt tottunut menemään aikasin nukkumaan ja koulupäivät on tosi pitkiä. Läksyjä on kans tullu heti paljon enemmän kun yläasteella, joten iltäpäivät on menny niitä tehdessä. Meillä alko psykologia jo nyt, ja se on ollu tosi kiinnostavaa! Matikassa oon jo nyt vähän pihalla ja joka tunti mennään uuteen kappaleeseen enkä meinaa pysyä perässä. Mitenkähän mun käy kun meinaan ottaa pitkän matikan...? Ruotsi taas on ollu musta toistaseks liian tylsää ja helppoo :-D Siihen on kyllä paljon totuttelemista että kappaleita pitäis lukee kotona jo nyt, ettei tarvi lukea koko kirjaa sitten just ennen koeviikkoa. Ja tunneilla kannattais varmaan kuunnella (oon siinä tosi huono) :-D On kuitenkin ollu ihan kivaakin, oon saanu jo pari uutta kaveria ja alan oppia miten hommat toimii. Tykkään kans siitä että oppitunnit on pidempiä, niin päivässä ei oo niin montaa eri ainetta. Ei oo ainakaan vielä ikävä yläastetta :'D
|
|
|
Post by Sibe on Aug 20, 2018 8:29:28 GMT
meillä taas paasattiin, että kirjat pitää olla mahdollisimman nopeesti hankittuna, mutta ehkä kahden ekan tunnin jälkeen sitä vasta odotettiin kuitenkin tosi hyvä, että vain yksi kirja puuttui sulta!! mitä oot tykännyt lukiosta tähän mennessä?
tää eka lukioviikko on menny ihan hyvin, vaikka oon vielä ollu aika eksyksissä siellä ja tosi väsynyt, kun en oo nyt tottunut menemään aikasin nukkumaan ja koulupäivät on tosi pitkiä. Läksyjä on kans tullu heti paljon enemmän kun yläasteella, joten iltäpäivät on menny niitä tehdessä. Meillä alko psykologia jo nyt, ja se on ollu tosi kiinnostavaa! Matikassa oon jo nyt vähän pihalla ja joka tunti mennään uuteen kappaleeseen enkä meinaa pysyä perässä. Mitenkähän mun käy kun meinaan ottaa pitkän matikan...? Ruotsi taas on ollu musta toistaseks liian tylsää ja helppoo :-D Siihen on kyllä paljon totuttelemista että kappaleita pitäis lukee kotona jo nyt, ettei tarvi lukea koko kirjaa sitten just ennen koeviikkoa. Ja tunneilla kannattais varmaan kuunnella (oon siinä tosi huono) :-D On kuitenkin ollu ihan kivaakin, oon saanu jo pari uutta kaveria ja alan oppia miten hommat toimii. Tykkään kans siitä että oppitunnit on pidempiä, niin päivässä ei oo niin montaa eri ainetta. Ei oo ainakaan vielä ikävä yläastetta :'D kyllä se siitä! kunhan huolehtii just tarvittavasta unesta ja muusta, niin koulukin sujuu tai onhan se iso hyppy toki siirtyä peruskoulusta lukioon, kun joutuu ottamaan enemmän vastuuta ja odotetaankin enemmän. mutta jossain vaiheessa uit kuin kala meressä siellä lukiomaailmassa!
aina voit ottaa pitkän matikan nyt ja vaihtaa pois, jos se tuntuu liian työläältä tai muuta, sitä ei kannata liikaa vielä miettiä! mutta ehkä siellä matikan yhteisellä kurssilla on vaan niin paljon asiaa, että pitää edetä noin kiireellä? rohkeesti kysymään kuitenkin opeilta apua, jos tuntuu tippuvan kelkasta.
ehdottomasti suositus, että opiskelet niin sanotusti samaa tahtia kotona kuin tunneilla. tai no, en tiedä onko mulla varaa sanoa, kun vasta abivuotenani aloin lukemaan kokeisiin ennen viimeistä iltaa :'''D mutta auttaa ehdottomasti sitä kertaamista kun ei tarvi opetella asioita kokonaan - tunneilla vaikka piirtelet tms niin kuunteleminen ehkä helpottuu?
mutta jes, hienoa kuulla c: vaikka ehkä kuulostaakin hassulta, niin nauti lukiosta, se on ihan huikeeta aikaa.
|
|
|
Post by Sibe on Aug 20, 2018 8:31:12 GMT
mun pitäisi sopia yhden tyypin kanssa, milloin hengaillaan ja aaaaaa ;_; en nyt tiedä meinasko se tosiaan hengailua vai enemmän treffien kaltaista juttua
|
|
|
Post by Sibe on Aug 27, 2018 10:11:35 GMT
keskiviikkona alkavan kirjallisuuskurssin asiat ahdistaaaaa, kun pitää kirjoittaa esseekin venäjäksi D-----::
ja en pystynyt varaamaan yliopiston kirjastosta kirjaa, koska siellä oli vapaanakin kirjoja ? olisin halunnut varmistaa saavani sen opuksen, mutta ei sitten ??
ja pitäisi mennä juttelemaan vähän valinnaisista, mutta en tiedä miten se hops-ohjaaja on tavattavissa :'')
|
|
|
Post by Magnifique on Aug 28, 2018 19:41:18 GMT
meillä taas paasattiin, että kirjat pitää olla mahdollisimman nopeesti hankittuna, mutta ehkä kahden ekan tunnin jälkeen sitä vasta odotettiin kuitenkin tosi hyvä, että vain yksi kirja puuttui sulta!! mitä oot tykännyt lukiosta tähän mennessä?
tää eka lukioviikko on menny ihan hyvin, vaikka oon vielä ollu aika eksyksissä siellä ja tosi väsynyt, kun en oo nyt tottunut menemään aikasin nukkumaan ja koulupäivät on tosi pitkiä. Läksyjä on kans tullu heti paljon enemmän kun yläasteella, joten iltäpäivät on menny niitä tehdessä. Meillä alko psykologia jo nyt, ja se on ollu tosi kiinnostavaa! Matikassa oon jo nyt vähän pihalla ja joka tunti mennään uuteen kappaleeseen enkä meinaa pysyä perässä. Mitenkähän mun käy kun meinaan ottaa pitkän matikan...? Ruotsi taas on ollu musta toistaseks liian tylsää ja helppoo :-D Siihen on kyllä paljon totuttelemista että kappaleita pitäis lukee kotona jo nyt, ettei tarvi lukea koko kirjaa sitten just ennen koeviikkoa. Ja tunneilla kannattais varmaan kuunnella (oon siinä tosi huono) :-D On kuitenkin ollu ihan kivaakin, oon saanu jo pari uutta kaveria ja alan oppia miten hommat toimii. Tykkään kans siitä että oppitunnit on pidempiä, niin päivässä ei oo niin montaa eri ainetta. Ei oo ainakaan vielä ikävä yläastetta :'D oikeesti kiva kuuööa et oot viihtyny lukiossa! itel meni viime vuos eli niinku eka vuos vähän nii ja näi eikä tääkää vuos oo alkanu nii hyvin ku ois voinu mut psyka on kyl oikeesti tosi ihana ja mielenkiintone aine ja suosittelen jatkamaa sitä jos se sua kiinnostaa! itellä ois tarkotus kirjottaa se jo ens keväänä. ja pitkäs matikas kyl pärjää jos sen kans jaksaa tehä töitä. jos sä oot peruskoulus pärjänny matikas hyvin ja ny lukiossaki jos pärjäät vielä seiskan tai kasin tasollaki siinä nii kannattaa ehottomasti jatkaa jos tuntuu siltä. näi meille ainaki opettajat ja opot sanoo
|
|
|
Post by Magnifique on Aug 28, 2018 19:43:21 GMT
kaikki vähä ahistaa ja on hiemann sekasin ja oon ite sekasin ja hukassa ja aivan liian ahistunu ja paniikissa mutta oon ny psykan opettajan ja opon kans käyny puhumassa ja oon puhunu kaverin kans ja yritän ny psykan open kans saaha varattua ajan nuorisopsykiatrille et voisin alkaa käymään siellä ahistuksen kans. hieman ahistaa ja pelottaa mut kaveri sanoo et kaikki kyl järjestyy
|
|