|
Post by rebdomine on Aug 18, 2017 11:59:17 GMT
Ei itseasiassa mitään
|
|
|
Post by Sibe on Aug 18, 2017 20:29:56 GMT
aaaaa pelottaa, kuinka yliopisto toimii nyyh Sekavasti, mut onneks on tutorit ja hopsit :^) Hei muuten onnea yliopistoon pääsystä, must tuntuu heti vähemmän mummolta kun on kattikollegoja No juu, onneksi on tukemassa ihmisiä ja ei oo ainut, joka siellä on hukassa :^D ressaa silti kerpeleesti ja hih, kiitokset! + ymmärrän tunteen mainiosti
|
|
|
Post by Sibe on Aug 18, 2017 20:32:23 GMT
En yhtään tiedä mitä teen lukion jälkeen. En tiiä voiko lukion jälkeen pitää välivuotta ja jättää hakematta mihinkään, en oikeesti tiiä yhtään mitä haluun opiskella tai tehdä tulevaisuudessa Jos jollain kokemusta välivuodesta niin saa kertoa Mitä sillon yleensä tehdään? Elittekö sillon vanhemmilla? Millasta oli opiskella sen jälkeen nuorempien kanssa? Vissiin kahteen paikkaan tulee hakea + osallistua mahdollisiin pääsykokeisiin, vaikka välivuodelle haluaisi, ihan vain tukienkin vuoksi. Aika moni hakee vaikka lääkikseen ja siellä raapustaa nimen paperiin ja näin poispäin. Turha ressailla ainakaan sitä että ois vanhempi kuin muut, harva suoraan lukion jälkeen lähtee/pääsee korkeakouluun ja etenkään löytää sen "oman alan" c: tiedän itsekin jo, että taitaa suurin osa tuonne munkin paikkaan tulevista ykkösvuoden opiskelijoista olla vanhempia kuin minä ainakin vuodella
|
|
|
Post by Sibe on Aug 18, 2017 20:35:51 GMT
Mä pidän kans ku mun hakemiset meni vähä pyllylleen ku en kerenny tehä ennakkotehtävii enkä tienny missä ja milloon on joissain koulus pääsykokeet ja ku samaan aikaan kirjotin ja hain kesätöihin nii aattelin sit vaan et fuck it ja piän välivuoden. Mun kesätyöt loppuu ens viikon keskiviikkona ja sen jälkeen en kans tiä mitä teen loppuvuoden. Haalin ainaki kauheen läjän kansalaisopiston kursseja et on jotain menoa siinä. Joulukuuksi koitan hakee postille korttienlajittelijaksi ku ne vissiin hakee siihen joka vuosi joulun alla apulaisia. Sit sen jälkeen onki taas kesätyönhaku ja koulujen haut. Äitillä on joku mahdollisimmannuorenapesästälento -kompleksi eikä tykkää että mä hengaan täälä enää yhtää ylimäärästä vuotta, mut minkäs teet. Iskää ei haittaa ku seki itte muutti kotoo vasta 26 vuotiaana :DD Okei, kiitti vastauksista oon ajatellu et "pakkohetipäästäopiskelemaan" mut ei se välivuosi varmaan niin kauhee oo (ellen sit keksi jotain mitä opiskella) Miulla oli kyllä sama fiilis - ja jotenkin kammosin ajatusta välivuodesta sikanaan :^D toisaalta se ois varmaan ollutkin ihan hyvä tähän saumaan, kun tietäis sitten varmasti mitä haluaa opiskelemaan kun ois kerran käyny pääsykokeissa "harjottelemassa" sun muuta. Ei se kerro, onko hyvä vai huono tyyppi, jos haluaa välivuodelle! Matkustelu, kansanopistokurssit, avoin yliopisto, työskentely ja muutenkin itseensä tutustuminen on kaikki kelvollisia virikkeitä siihen c: + itsekin olin kyllä hukassa abivuonna ja stressasin niin älyttömästi, kun en tiennyt mitä haluan. Jos sulla on yhtään fiilistä, että hei joku aine kiinnostaa paljon, niin selvittelee siihen liittyviä opiskelujuttuja! ja tietysti tuossa vaiheessa opinto-ohjaaja on kultaakin arvokkaampi, sillä hän osaa ohjata ja kertoa mikä on ainakin ihan järjetön idea!!
|
|
|
Post by Sibe on Aug 18, 2017 20:36:50 GMT
muutto on polttava ongelma, joka tuntuu jatkuvan vaan koooko ajan :^D pls help, tulkaa pakkaamaan mun puolesta kaikki mun roinat
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 19, 2017 19:30:46 GMT
En yhtään tiedä mitä teen lukion jälkeen. En tiiä voiko lukion jälkeen pitää välivuotta ja jättää hakematta mihinkään, en oikeesti tiiä yhtään mitä haluun opiskella tai tehdä tulevaisuudessa Jos jollain kokemusta välivuodesta niin saa kertoa Mitä sillon yleensä tehdään? Elittekö sillon vanhemmilla? Millasta oli opiskella sen jälkeen nuorempien kanssa? Vissiin kahteen paikkaan tulee hakea + osallistua mahdollisiin pääsykokeisiin, vaikka välivuodelle haluaisi, ihan vain tukienkin vuoksi. Aika moni hakee vaikka lääkikseen ja siellä raapustaa nimen paperiin ja näin poispäin. Turha ressailla ainakaan sitä että ois vanhempi kuin muut, harva suoraan lukion jälkeen lähtee/pääsee korkeakouluun ja etenkään löytää sen "oman alan" c: tiedän itsekin jo, että taitaa suurin osa tuonne munkin paikkaan tulevista ykkösvuoden opiskelijoista olla vanhempia kuin minä ainakin vuodella Ää kiitti ihanista vastauksista!! Voi hitsi, kahteen paikkaan pitää hakea? Jos sit sais jonkun paikan ja jos sen hylkäis niin alentaiskohan se jotain mahdollisuuksia sit seuraavalla hakukerralla? Kamala kun on niin hankalaa tää opiskelu- ja työelämä :c
|
|
|
Post by petefromtheshop on Aug 20, 2017 19:47:14 GMT
kuuntelen tota spotifyin ''kesämuistosi'' listaa ja nyt on jotenkin kaipaava olo lol
|
|
|
Post by zuttathezombie on Aug 20, 2017 20:22:46 GMT
Mun pitäis olla viikon päästä Tanskassa enkä vieläkään tiedä missä asun siellä kaupungis johon meen lol
|
|
|
Post by Magnifique on Aug 23, 2017 15:22:43 GMT
liikkatunnnin salamapallo loppu ambulanssikyytiin sairaalalle polvi lähti paikaltaan kesken liikkatunnin jaa aivan järkyttävän kipeä ja edellee on kipeä mut ei onneks niii paljon
|
|
|
Post by swordsman on Aug 23, 2017 16:27:58 GMT
Opo tuli eilen kertomaan mulle et olisin päässy kirjastoon tettiin niinkun olin toivonutkin, mut kirjasto onkin kiinni just toisen tet-viikon aikaan, joten pääsenkin sinne vaan viikoksi. Mun varavaihtoehdotkin on ilmeisesti jo menny, joten toista viikkoa varten mun pitäis nyt keksiä itelleni joku toinen paikka. Tai sitten jäädä oottamaan että kaikkien muiden paikat on päätetty ja valita sitten sieltä listalta vähiten-kamala jäljelläoleva vaihtoehto. Enkä yhtään tiiä mitä teen.
Opo suositteli et yrittäisin päästä kuitenkin samalle alalle ja kävisin kysymässä vaikka Suomalaisesta kirjakaupasta mut ääh, en haluis joutua olemaan niin oma-aloitteinen D:
Miks kaiken pitää aina olla niin vaikeeta kun on musta kyse?
|
|
|
Post by zuttathezombie on Aug 23, 2017 20:02:24 GMT
Nyt tiiän missä asun mut nyt mua huolettaa että kuinka hyvin koulu on informoinu siitä, mitä mun pitää vaihdossa tehdä ja kuinka kauan mikäkin harkkajakso kestää
Myös se tehtävämäärä on... ihana
|
|
|
Post by petefromtheshop on Aug 24, 2017 13:33:33 GMT
liikkatunnnin salamapallo loppu ambulanssikyytiin sairaalalle polvi lähti paikaltaan kesken liikkatunnin jaa aivan järkyttävän kipeä ja edellee on kipeä mut ei onneks niii paljon hui :OO paranemisia!
|
|
|
Post by Magnifique on Aug 28, 2017 4:41:17 GMT
pelkään et mulla ja mun yhellä parhaimmista ja tärkeimmistä ystävistä menee välit poikki. me ei kumpikaa haluta sitä ja yritetää saaha homma toimimaan mut mä vaan pelkään et nii tulee käymään.
|
|
|
Post by Miopod on Aug 29, 2017 15:10:24 GMT
tää ei varmaan oo mikää ongelma mut sain just tietää et mullon vissiin lievä asperger??
Tai siis siivottiin kaappeja ja siel oli psykologinpaperit siltäajalta ku olin jotain kuus (ja kerroinki täälä silloon siitä fiaskosta ku melkein päädyin johki lasten suljetulle) ja mulla epäiltiin vahvasti sitä mutta diagnosointi keskeyty siihen ku joku nupopää päätti et oonki hullu ja lopetettiin koko psykologilla käynti.
...
Tämä selittää paljon.
Iskä sano et sille riitti et tietää en oon asperger eikä ne siitä diagnoosista sit viittiny huolehtii sen enempää.
//yhes lapus lopulliseksi diagnoosiksi oli laitettu joku "määrittelemätön kehityshäiriö" tms.
|
|
|
Post by Trixie™ on Aug 31, 2017 20:02:03 GMT
TÄYTIN 23 Hyi
|
|