|
Post by Arabella on Nov 8, 2016 15:19:47 GMT
pALELEE
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 17:05:14 GMT
mun pitäis lukee kirja ja tehä siitä lukupäiväkirja huomiseks
ja sit on miljoona muutakin asiaa taustalla mitä en jaksa/osaa tehdä
|
|
|
Post by Angelus on Nov 8, 2016 18:08:34 GMT
mun pitäis lukee kirja ja tehä siitä lukupäiväkirja huomiseks ja sit on miljoona muutakin asiaa taustalla mitä en jaksa/osaa tehdä Munkin pitäis lukea kirja & tehdä lukupäiväkirja, mutta vasta ensi viikoksi.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 18:55:17 GMT
mun pitäis lukee kirja ja tehä siitä lukupäiväkirja huomiseks ja sit on miljoona muutakin asiaa taustalla mitä en jaksa/osaa tehdä Munkin pitäis lukea kirja & tehdä lukupäiväkirja, mutta vasta ensi viikoksi. vinkki: ei kannata jättää sitä viimeseen iltaan (tää on aika kauheeta)
|
|
|
Post by Angelus on Nov 8, 2016 19:19:30 GMT
Munkin pitäis lukea kirja & tehdä lukupäiväkirja, mutta vasta ensi viikoksi. vinkki: ei kannata jättää sitä viimeseen iltaan (tää on aika kauheeta) ...toi on hyvä vinkki. "Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon" Saa nähdä maittaako se kirja yhtä hyvin kuin toi J.K. Rowlingin kahdeksas tarina (tuli luettua muutamassa tunnissa)
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 8, 2016 20:26:02 GMT
vinkki: ei kannata jättää sitä viimeseen iltaan (tää on aika kauheeta) ...toi on hyvä vinkki. "Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon" Saa nähdä maittaako se kirja yhtä hyvin kuin toi J.K. Rowlingin kahdeksas tarina (tuli luettua muutamassa tunnissa) nimenomaan! Mikä kirja sulla siis on? en oo oikee perillä mistää uusista kirjoista nytten tai mistään
|
|
|
Post by Angelus on Nov 8, 2016 21:07:07 GMT
...toi on hyvä vinkki. "Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon" Saa nähdä maittaako se kirja yhtä hyvin kuin toi J.K. Rowlingin kahdeksas tarina (tuli luettua muutamassa tunnissa) nimenomaan! Mikä kirja sulla siis on? en oo oikee perillä mistää uusista kirjoista nytten tai mistään Man in the Dark
|
|
|
Post by rebdomine on Nov 9, 2016 14:26:44 GMT
huomenna on koulukuva D:
|
|
|
Post by Trixie™ on Nov 10, 2016 15:38:31 GMT
mulla on yks iso ongelma ja sen nimi on fysikaalinen kemia tiedän et valitan mun pääaineesta aina mut kemia on oikeesti tosi kivaa. paitsi silloin kun pitäis osata fysiikkaa osatakseen kemiaa ja sitten lyödää aaltofunktiolla päin pläsiä
lisäks siinä on työläät labrat, kirjotin tänään raporttia kolme tuntia enkä päässy ees puoleenväliin
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 10, 2016 19:27:53 GMT
mulla on yks iso ongelma ja sen nimi on fysikaalinen kemiatiedän et valitan mun pääaineesta aina mut kemia on oikeesti tosi kivaa. paitsi silloin kun pitäis osata fysiikkaa osatakseen kemiaa ja sitten lyödää aaltofunktiolla päin pläsiä lisäks siinä on työläät labrat, kirjotin tänään raporttia kolme tuntia enkä päässy ees puoleenväliin en oo ikinä tajunnu fysiikkaa tai en mä kemiastakaan paljoo ymmärrä mut kuiteski enemmän mitä fysiikasta osasyynä saattaa olla se että entinen fysiikan opettaja pisti meidät joka tunti tiputtelee palloo lattialle koska painovoima, ja nykynen kysyy joka tunti ''mitä on fysiikka?'' ja pistää sen jälkeen tekemään itsenäisesti muistiinpanoja ''koska se on kehittävämpää''
|
|
|
Post by Trixie™ on Nov 10, 2016 19:48:27 GMT
mulla on yks iso ongelma ja sen nimi on fysikaalinen kemiatiedän et valitan mun pääaineesta aina mut kemia on oikeesti tosi kivaa. paitsi silloin kun pitäis osata fysiikkaa osatakseen kemiaa ja sitten lyödää aaltofunktiolla päin pläsiä lisäks siinä on työläät labrat, kirjotin tänään raporttia kolme tuntia enkä päässy ees puoleenväliin en oo ikinä tajunnu fysiikkaa tai en mä kemiastakaan paljoo ymmärrä mut kuiteski enemmän mitä fysiikasta osasyynä saattaa olla se että entinen fysiikan opettaja pisti meidät joka tunti tiputtelee palloo lattialle koska painovoima, ja nykynen kysyy joka tunti ''mitä on fysiikka?'' ja pistää sen jälkeen tekemään itsenäisesti muistiinpanoja ''koska se on kehittävämpää'' Fysiikka on tosi kiinnostavaa mut se on vaan ihan liian laskennallista mulle :^D Mulla ei riitä kärsivällisyys viiden sivun integraaleihin sun muuhun roskaan. Orgaaninen ja synteettinen kemia on mun lempparia (ja varmaan otan syventävät opinnot sen puolelta), koska se ei oo niin laskennallista vaan keskittyy usein enemmän siihen miten aineet reagoi ja mitä siitä syntyy, mikä on 1. kiinostavaa 2. siinä piirretään eikä integroida. Huoh miks luonnontieteiden pitää mennä näin rajusti päällekkäin, mua ei haittaa lukea kvanttiteoriaa koska se on aika jännää, mut en haluu vastaa tenttikysymyksiin aiheesta :---D Varsinki ku meidän proffalla on sellasii lohkaisuja kuin "ei tätä voi ymmärtää" ja "nyt kannattaa ummistaa silmät eikä edes yrittää yhdistää tätä äsken käytyyn asiaan".
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 10, 2016 20:23:26 GMT
en oo ikinä tajunnu fysiikkaa tai en mä kemiastakaan paljoo ymmärrä mut kuiteski enemmän mitä fysiikasta osasyynä saattaa olla se että entinen fysiikan opettaja pisti meidät joka tunti tiputtelee palloo lattialle koska painovoima, ja nykynen kysyy joka tunti ''mitä on fysiikka?'' ja pistää sen jälkeen tekemään itsenäisesti muistiinpanoja ''koska se on kehittävämpää'' Fysiikka on tosi kiinnostavaa mut se on vaan ihan liian laskennallista mulle :^D Mulla ei riitä kärsivällisyys viiden sivun integraaleihin sun muuhun roskaan. Orgaaninen ja synteettinen kemia on mun lempparia (ja varmaan otan syventävät opinnot sen puolelta), koska se ei oo niin laskennallista vaan keskittyy usein enemmän siihen miten aineet reagoi ja mitä siitä syntyy, mikä on 1. kiinostavaa 2. siinä piirretään eikä integroida. Huoh miks luonnontieteiden pitää mennä näin rajusti päällekkäin, mua ei haittaa lukea kvanttiteoriaa koska se on aika jännää, mut en haluu vastaa tenttikysymyksiin aiheesta :---D Varsinki ku meidän proffalla on sellasii lohkaisuja kuin "ei tätä voi ymmärtää" ja "nyt kannattaa ummistaa silmät eikä edes yrittää yhdistää tätä äsken käytyyn asiaan". Kuulostaa vähän mun biologian opettajalta! "Nyt on hyvä aika ottaa se nitropurkki esille" ja sit ku joku on poissa/käy vessassa/tms: "Uusintapäivä löytyy sitten sieltä vihkosta" Nyt en kyllä muista muuta mut se aina maalailee uhkakuvia kokeesta ja kurssin vaikeudesta
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 10, 2016 20:33:21 GMT
en oo ikinä tajunnu fysiikkaa tai en mä kemiastakaan paljoo ymmärrä mut kuiteski enemmän mitä fysiikasta osasyynä saattaa olla se että entinen fysiikan opettaja pisti meidät joka tunti tiputtelee palloo lattialle koska painovoima, ja nykynen kysyy joka tunti ''mitä on fysiikka?'' ja pistää sen jälkeen tekemään itsenäisesti muistiinpanoja ''koska se on kehittävämpää'' Fysiikka on tosi kiinnostavaa mut se on vaan ihan liian laskennallista mulle :^D Mulla ei riitä kärsivällisyys viiden sivun integraaleihin sun muuhun roskaan. Orgaaninen ja synteettinen kemia on mun lempparia (ja varmaan otan syventävät opinnot sen puolelta), koska se ei oo niin laskennallista vaan keskittyy usein enemmän siihen miten aineet reagoi ja mitä siitä syntyy, mikä on 1. kiinostavaa 2. siinä piirretään eikä integroida. Huoh miks luonnontieteiden pitää mennä näin rajusti päällekkäin, mua ei haittaa lukea kvanttiteoriaa koska se on aika jännää, mut en haluu vastaa tenttikysymyksiin aiheesta :---D Varsinki ku meidän proffalla on sellasii lohkaisuja kuin "ei tätä voi ymmärtää" ja "nyt kannattaa ummistaa silmät eikä edes yrittää yhdistää tätä äsken käytyyn asiaan". kaikki mikä on tosi kiinnostavaa on liian laskennallista mulle :_( paitsi dinosaurukset. kyllä fysiikka ja kemia kehtoo mua ajatuksen tasolla niinku maailma ylipäätään, mut sit just toi laskennallisuus pilaa kaiken - kaavat sun muut on sinänsä ihan viehättäviä mut en mä vaan ymmärrä niitä, tai ehkä ymmärtäisin mut oon liian laiska ja flegmaattinen ees yrittämään mulle jo kertotaulu on yks iso painajainen, en ees uskalla ajatella mitään yliopistotasosta matematiikkaa ja fysiikkaa
|
|
|
Post by Trixie™ on Nov 10, 2016 20:49:47 GMT
Fysiikka on tosi kiinnostavaa mut se on vaan ihan liian laskennallista mulle :^D Mulla ei riitä kärsivällisyys viiden sivun integraaleihin sun muuhun roskaan. Orgaaninen ja synteettinen kemia on mun lempparia (ja varmaan otan syventävät opinnot sen puolelta), koska se ei oo niin laskennallista vaan keskittyy usein enemmän siihen miten aineet reagoi ja mitä siitä syntyy, mikä on 1. kiinostavaa 2. siinä piirretään eikä integroida. Huoh miks luonnontieteiden pitää mennä näin rajusti päällekkäin, mua ei haittaa lukea kvanttiteoriaa koska se on aika jännää, mut en haluu vastaa tenttikysymyksiin aiheesta :---D Varsinki ku meidän proffalla on sellasii lohkaisuja kuin "ei tätä voi ymmärtää" ja "nyt kannattaa ummistaa silmät eikä edes yrittää yhdistää tätä äsken käytyyn asiaan". Kuulostaa vähän mun biologian opettajalta! "Nyt on hyvä aika ottaa se nitropurkki esille" ja sit ku joku on poissa/käy vessassa/tms: "Uusintapäivä löytyy sitten sieltä vihkosta" Nyt en kyllä muista muuta mut se aina maalailee uhkakuvia kokeesta ja kurssin vaikeudesta Lol apua :---D Mikä ihmeen kurssi se oikein on vai kettuileeko se vaan. Tää meidän proffa on siitä kiva, et se yrittää aktiivisesti päästää meitä kaikkia läpi "jos ei muuten niin suullisella tentillä". Se on myös varannu vastaanoton toimistolleen muutamaks tunniks viikossa ihan sen varalta et fysikaalista opiskelevat haluis tulla itkemään, mikä sanoo aika paljon koska se on myös laitoksen dekaani ja kiireinen mies. Fysko on kemialla joku mystinen valmistumisblokki, väki käy kursseja kolmatta kertaa, ykköskurssille on jo suunniteltu "kivakivakaveripäivä" jossa aktiivisesti mukana olleet pääsee laskemaan ryhmässä tehtäviä ja sillä saa kurssin tehtyä. Fysiikka on tosi kiinnostavaa mut se on vaan ihan liian laskennallista mulle :^D Mulla ei riitä kärsivällisyys viiden sivun integraaleihin sun muuhun roskaan. Orgaaninen ja synteettinen kemia on mun lempparia (ja varmaan otan syventävät opinnot sen puolelta), koska se ei oo niin laskennallista vaan keskittyy usein enemmän siihen miten aineet reagoi ja mitä siitä syntyy, mikä on 1. kiinostavaa 2. siinä piirretään eikä integroida. Huoh miks luonnontieteiden pitää mennä näin rajusti päällekkäin, mua ei haittaa lukea kvanttiteoriaa koska se on aika jännää, mut en haluu vastaa tenttikysymyksiin aiheesta :---D Varsinki ku meidän proffalla on sellasii lohkaisuja kuin "ei tätä voi ymmärtää" ja "nyt kannattaa ummistaa silmät eikä edes yrittää yhdistää tätä äsken käytyyn asiaan". kaikki mikä on tosi kiinnostavaa on liian laskennallista mulle :_( paitsi dinosaurukset. kyllä fysiikka ja kemia kehtoo mua ajatuksen tasolla niinku maailma ylipäätään, mut sit just toi laskennallisuus pilaa kaiken - kaavat sun muut on sinänsä ihan viehättäviä mut en mä vaan ymmärrä niitä, tai ehkä ymmärtäisin mut oon liian laiska ja flegmaattinen ees yrittämään mulle jo kertotaulu on yks iso painajainen, en ees uskalla ajatella mitään yliopistotasosta matematiikkaa ja fysiikkaa Periaatteessa laskeminen on jees, koska oon sen verran matemaattinen että tykkään saada eksakteja vastauksia kysymyksiin. Humanismi ei sopis mulle yhtään koska siinä pitää pohtia ja jahkailla ja mietiskellä. Matemaattisissa tieteissä vastaus on usein paljon selkeempi ja idk se viehättää. Mut vedän rajan kompleksilukuihin ja siihen että tarttisin 1000-sivuisen kokoelman vaan siihen että tiedän mihin muotoon joku yhtälö pitäisi saada. Hei mut jos kiinnostaa, fysiikassa ja kemiassa on paljon sanallistakin materiaalia, laskemista ei yleensä käytetä kuin todistamiseen tai tutkimustulosten käsittelyyn. Maailmaa ymmärtää ilmankin Itehän tulin matemaattis-luonnontieteelliseen sillä ajatuksella etten saletisti laske ikinä mitään :^D Ei ehkä paras filosofia, mut mä oon pakolliset matikkani jo lukenu ja fyskoki loppuu kolmen kurssin jälkeen.
|
|
|
Post by rebdomine on Nov 10, 2016 22:04:27 GMT
oon ollut tänään tosi epävarma ulkonäöstä :--(
|
|