|
Post by rebdomine on Sept 6, 2016 11:00:49 GMT
joo elikkäs oon alottamassa huomenna uudessa koulussa, josta en tunne ketään. oon aina asunu pienellä paikkakunnalla, jossa on vaan yksi koulu, niin oon aina tuntenut ne ihmiset mun koulussa. mutta nyt muutan uudelle paikkakunnalle ja alotan uudessa koulussa. onko teillä, jotka ootte myös alottanut uudessa koulussa, mitään vinkkejä miten lieventää jännitystä? miten teillä meni eka päivä tai viikko? oliko ihmiset ystävällisiä? osoittautuiko pahat luulot vääriksi? kertokaa mitä tahansa :-D ok ehkä mua ite pelottaa eniten se, kun muutan sen koulun asuntolaan soluun. meen tänään illalla jo sinne, eikä sielä oo henkilökuntaa sillon enää paikalla, vaan mun pitää sitten hakea avain yhestä postilaatikosta. niin mua pelottaa se, että kun meen sinne soluun sillä avaimella, ne muut solulaiset ei tiedä mun tulosta ja sitten se on kauheen kiusallista D: okei ehkä vähän ylireagointia, mut tällänen mä oon. toivottavasti mun selityksistä sai selvää ~ fiilis tällä hetkellä:
|
|
|
Post by Trixie™ on Sept 6, 2016 13:37:07 GMT
Meitsi muutti pari vuotta sitte 400 kilometrin päähän koulua varten, eli olin just tossa tilanteessa etten tuntenu ketään. Onneks opiskelupaikoissa on se et niissä on yleensä aina joku orientointiviikko jossa tutustutaan tutorryhmään/luokkaan/vupsikurssilaisiin etc. Kansanopistoissa ryhmät on usein kans sen verran pieniä et vuosikurssilta oppii tuntemaan kaikki (lähde: mun sisko lukee kauppatieteitä heossa :---D) Siellä on todennäkösesti paljon samassa jamassa olevia, kyl siinä tutustuu.
Äläkä huoli niistä kämppiksistä, niille on kerrottu että sinne muuttaa uus asukas, vuokraisännät (oli sit järjestöi tai yksityisii) on velvollisia kertomaan uusista asukkaista. Oon ite asunu solussa jossa vaihtu kämppis tiuhaan tahtiin, sanot vaan moi ku tuut ja esittele ittes niille jotka on näkyvis, et oo mikään yllätysvieras.
|
|
|
Post by rebdomine on Sept 6, 2016 19:27:56 GMT
Meitsi muutti pari vuotta sitte 400 kilometrin päähän koulua varten, eli olin just tossa tilanteessa etten tuntenu ketään. Onneks opiskelupaikoissa on se et niissä on yleensä aina joku orientointiviikko jossa tutustutaan tutorryhmään/luokkaan/vupsikurssilaisiin etc. Kansanopistoissa ryhmät on usein kans sen verran pieniä et vuosikurssilta oppii tuntemaan kaikki (lähde: mun sisko lukee kauppatieteitä heossa :---D) Siellä on todennäkösesti paljon samassa jamassa olevia, kyl siinä tutustuu. Äläkä huoli niistä kämppiksistä, niille on kerrottu että sinne muuttaa uus asukas, vuokraisännät (oli sit järjestöi tai yksityisii) on velvollisia kertomaan uusista asukkaista. Oon ite asunu solussa jossa vaihtu kämppis tiuhaan tahtiin, sanot vaan moi ku tuut ja esittele ittes niille jotka on näkyvis, et oo mikään yllätysvieras. huh, kiitos tästä! opin paljon uutta, eikä jännitä niin pirusti enää :-D
|
|