|
Post by Miopod on Aug 22, 2016 15:16:20 GMT
Ku siel on ilmasta kans se opiskelu ja oon aina halunnu britteihin asuun. Brexit neuvottelutki alkaa tyyliin kolmen vuoden päästä vasta jotka kestää neki kaks vuotta, eikä siitäkää tiedä toteutuuko se edes oikeesti. Ja jos se tapahtuuki nii mulla ois tos välis hyvin aikaa opiskella sielä ilmatteeksi ja ehtisin varmaan sopivasti undergratuoida tai vaikka postgratuoida. Ja skottilaiset on onneks muutenki tosi mukavia. (ainaki kuuleman mukaan) Oon vähä kattellu netistä kaikkee. Aika monta asiaa varmaan pitäis tehä ennen sitä ja yks kiinnostava yliopisto ainaki mikä tuli vastaan oli toi Glasgow School of Art. Enkä oo kyllä läheskää kattellu kaikkia kouluja sieltä En varmaan ehkä kerkee nyt ensvuoden lukukaudelle alkavalle haulle ku jos mun pitää uusia jotain kirjotuksiiki ja kerätä kaikki tarvittavat paperit joilla voin hakea nii aattelin et keksisin ensvuodeksi jotain ja koittaisin sit hakea sitä seuraavalle lukukaudelle. Mutta sit kuiteski alanki vaan vahingos juomaan ku hermostun niin paljo En kyllä odota saavani kavereita sieltä ku oon niin huono saamaan täältä kotisuomestaki mut emt ehkä tää onki vaan joku kulttuurierojuttu ja sielä oiski helpompi sosialisoida. Ja mun aksentti on osittain aika kauhee, enlgannin lausumista pitäis varmaan harjotella. Vaikka aluks kyllä varmasti unohtaisin ihan joka sanan mitä oon englannista ikinä oppinu ku alan puhuun sitä sielä. Yllättävän vähä mua kyllä pelottaa. Ehkä mun pitäski vaan ilmottautua sinne sillee spontaanisti ja jos saan paikan nii heti vastaanottaa se että mun ois vähä niinku pakko vaan mennä. Onks kellää kokemuksia tai mitää informoitavan arvosta ulkomaille/britteihin muutosta/opiskelusta?
|
|
|
Post by Jp on Aug 22, 2016 20:00:13 GMT
Ku siel on ilmasta kans se opiskelu ja oon aina halunnu britteihin asuun. Brexit neuvottelutki alkaa tyyliin kolmen vuoden päästä vasta jotka kestää neki kaks vuotta, eikä siitäkää tiedä toteutuuko se edes oikeesti. Ja jos se tapahtuuki nii mulla ois tos välis hyvin aikaa opiskella sielä ilmatteeksi ja ehtisin varmaan sopivasti undergratuoida tai vaikka postgratuoida. Ja skottilaiset on onneks muutenki tosi mukavia. (ainaki kuuleman mukaan) Oon vähä kattellu netistä kaikkee. Aika monta asiaa varmaan pitäis tehä ennen sitä ja yks kiinnostava yliopisto ainaki mikä tuli vastaan oli toi Glasgow School of Art. Enkä oo kyllä läheskää kattellu kaikkia kouluja sieltä En varmaan ehkä kerkee nyt ensvuoden lukukaudelle alkavalle haulle ku jos mun pitää uusia jotain kirjotuksiiki ja kerätä kaikki tarvittavat paperit joilla voin hakea nii aattelin et keksisin ensvuodeksi jotain ja koittaisin sit hakea sitä seuraavalle lukukaudelle. Mutta sit kuiteski alanki vaan vahingos juomaan ku hermostun niin paljo En kyllä odota saavani kavereita sieltä ku oon niin huono saamaan täältä kotisuomestaki mut emt ehkä tää onki vaan joku kulttuurierojuttu ja sielä oiski helpompi sosialisoida. Ja mun aksentti on osittain aika kauhee, enlgannin lausumista pitäis varmaan harjotella. Vaikka aluks kyllä varmasti unohtaisin ihan joka sanan mitä oon englannista ikinä oppinu ku alan puhuun sitä sielä. Yllättävän vähä mua kyllä pelottaa. Ehkä mun pitäski vaan ilmottautua sinne sillee spontaanisti ja jos saan paikan nii heti vastaanottaa se että mun ois vähä niinku pakko vaan mennä. Onks kellää kokemuksia tai mitää informoitavan arvosta ulkomaille/britteihin muutosta/opiskelusta? //Sit kun oot valmistunut sielt niin kerro kokemuksia?
|
|
|
Post by Miopod on Aug 22, 2016 22:10:22 GMT
Ku siel on ilmasta kans se opiskelu ja oon aina halunnu britteihin asuun. Brexit neuvottelutki alkaa tyyliin kolmen vuoden päästä vasta jotka kestää neki kaks vuotta, eikä siitäkää tiedä toteutuuko se edes oikeesti. Ja jos se tapahtuuki nii mulla ois tos välis hyvin aikaa opiskella sielä ilmatteeksi ja ehtisin varmaan sopivasti undergratuoida tai vaikka postgratuoida. Ja skottilaiset on onneks muutenki tosi mukavia. (ainaki kuuleman mukaan) Oon vähä kattellu netistä kaikkee. Aika monta asiaa varmaan pitäis tehä ennen sitä ja yks kiinnostava yliopisto ainaki mikä tuli vastaan oli toi Glasgow School of Art. Enkä oo kyllä läheskää kattellu kaikkia kouluja sieltä En varmaan ehkä kerkee nyt ensvuoden lukukaudelle alkavalle haulle ku jos mun pitää uusia jotain kirjotuksiiki ja kerätä kaikki tarvittavat paperit joilla voin hakea nii aattelin et keksisin ensvuodeksi jotain ja koittaisin sit hakea sitä seuraavalle lukukaudelle. Mutta sit kuiteski alanki vaan vahingos juomaan ku hermostun niin paljo En kyllä odota saavani kavereita sieltä ku oon niin huono saamaan täältä kotisuomestaki mut emt ehkä tää onki vaan joku kulttuurierojuttu ja sielä oiski helpompi sosialisoida. Ja mun aksentti on osittain aika kauhee, enlgannin lausumista pitäis varmaan harjotella. Vaikka aluks kyllä varmasti unohtaisin ihan joka sanan mitä oon englannista ikinä oppinu ku alan puhuun sitä sielä. Yllättävän vähä mua kyllä pelottaa. Ehkä mun pitäski vaan ilmottautua sinne sillee spontaanisti ja jos saan paikan nii heti vastaanottaa se että mun ois vähä niinku pakko vaan mennä. Onks kellää kokemuksia tai mitää informoitavan arvosta ulkomaille/britteihin muutosta/opiskelusta? //Sit kun oot valmistunut sielt niin kerro kokemuksia? Voisinhan mä toki kertoo sinä aikanaki ku oisin sielä Kyllä sielä nettiin pääsee varmasti.
|
|
|
Post by Jp on Aug 23, 2016 3:52:12 GMT
//Niin...
|
|
|
Post by petefromtheshop on Aug 23, 2016 4:13:42 GMT
Oh, cool mene ihmeessä!!
ei tollasta tilaisuutta välttämättä oo enää myöhemmin
Ja älä murehi siitä englannista, siellähän sitä oppii :DD
|
|
|
Post by Miopod on Aug 23, 2016 11:46:15 GMT
Oh, cool mene ihmeessä!! ei tollasta tilaisuutta välttämättä oo enää myöhemmin Ja älä murehi siitä englannista, siellähän sitä oppii :DD Joo oon jo täs vähä vertaillukki näitä yliopistoja ihan tosissani Kyllä mä englantia puhua osaan mut pelkään et meen lukkoon Kerran jouduin puhuun englantia ääneen jonku kans ja meninki niin lukkoon etten osannu vastata edes siihen että mistä oon kotosin. :
|
|
|
Post by petefromtheshop on Aug 23, 2016 17:48:49 GMT
Oh, cool mene ihmeessä!! ei tollasta tilaisuutta välttämättä oo enää myöhemmin Ja älä murehi siitä englannista, siellähän sitä oppii :DD Joo oon jo täs vähä vertaillukki näitä yliopistoja ihan tosissani Kyllä mä englantia puhua osaan mut pelkään et meen lukkoon Kerran jouduin puhuun englantia ääneen jonku kans ja meninki niin lukkoon etten osannu vastata edes siihen että mistä oon kotosin. : ooww :'] kyllä se siitä käy vaikka läpi ennalta niitä kysymyksiä ja tilanteita joihin uskot joutuvas, niin ei sit tuu mitään bläkäriä Niii ja youtubessa on sellanen kanava kuin Charisma on command, oon ite havainnut sen tosi hyödylliseks, niillä on kaikenlaisia vinkkejä sosiaalisiin tilanteisiin ja vastaavaan. Kannattaa käydä vilkasee!
|
|
|
Post by Trixie™ on Aug 25, 2016 16:58:13 GMT
Mun kaveri opiskelee Skotlannissa, Edinburghissa. Sen mukaan yliopisto on siellä tosi koulumainen, siel voi esim lentää pihalle jos opinnot ei etene (toisin ku Suomessa jossa erottamiseenbtarvitaan vähintään murha, kampuksen räjäytys ja laboratoriossa ilman suojalaseja hengailu). Se ite haki ylioppilaskirjotuksilla, hakukirjeellä ja suosituksella. Ihan noottina et jos haet arvosanoilla etkä esim portfoliolla ja haastattelulla, sulla on paras olla aika hyvä rivi koska yliopistot vaan pistää arvosanat samaan järjestykseen omiensa kanssa ja uk:ssa just esim korkeimman arvosanan saaminen on suunnilleen tuplasti yhtä todennäköistä ku Suomessa ällän.
Muista kans hankkii hakuvaiheessa kielitodistukset yms !
|
|
|
Post by soitaparanoid on Aug 26, 2016 19:33:47 GMT
siis ei jummi, mee ihmeessä. oispa tollasta rohkeutta mieti miten hyvältä näyttää CV:ssä että oot opiskellu ulkomailla ja maailmankuva laajenee ja se on kaikkee mitä ikinä tarvii
|
|
|
Post by Miopod on Aug 27, 2016 1:12:09 GMT
siis ei jummi, mee ihmeessä. oispa tollasta rohkeutta mieti miten hyvältä näyttää CV:ssä että oot opiskellu ulkomailla ja maailmankuva laajenee ja se on kaikkee mitä ikinä tarvii Mäki ihmettelen miten ees uskalsin ajatella tämmöstä Oon yleensä tosi superujo ja ihmiskammonen. Mut kai sit se suurin unelma vaan ajaa possun pois kotoa Voi olla että käy niinki että jos kerran sinne pääsen niin sille tielle jäänki. Sopeudun sinne varmaan nopeesti ja käyki niin et huomaan ettei tää kotisuomi ollukkaa mun paikka ollu koskaa. Mut kattoo nyt mitä tapahtuu.
|
|
|
Post by marrasaamu on Aug 28, 2016 11:13:18 GMT
Toivotan hurjasti tsemppiä! Ja hae ihmeessä niin pian ku mahollista. Mulle ainakin käy usein niin että mitä nopeemmin asiat tapahtuu ja mitä vähemmän oon ehtiny valmistautua (lue: jännittää) sitä paremmin kaikki sujuu. Ja vaikka et ekalla hakukerralla pääsiskään, nii onpahan sit seuraavaa hakua varten kokemusta siitä hakemisesta.
|
|