Milori
Ninja The Cat
What doesn't kill you comes back with something stronger to finish the job
|
Tulpat
Jul 12, 2016 18:13:10 GMT
Post by Milori on Jul 12, 2016 18:13:10 GMT
En tiiä vaikka täällä kenties olis jo tulpa-chatti, mutta ajattelin nyt varmuuden vuoksi luoda sellaisen, jos täällä olisi aiheesta kiinnostuneita. Olin silloin gosussa yks tulpa-kerhon aktiivisimmista jäsenistä ja haluaisin jatkaa niitä keskusteluita jossain.
Voin kertoa enemmän, jos täällä on kiinnostuneita, tai jopa henkilöitä, joilla on tulpa.
Mutta lyhyesti siis tulpa on itse luotu, fyysisesti olematon henkilö tai olento, joka luodaan omassa mielessä ja pitkän harjoittelun ja keskittymisen jälkeen sen voi nähdä, tuntea, kuulla ja sen kanssa voi keskustella. Tulpalle kehitetään siis oma persoonallisuus ja harjoituksen tuloksena se alkaa elää omassa mielessä. Tulpat on vähän kuten mielikuvitusolentoja, mutta ne työstetään niin realistisiksi, että niistä tulee ikään kuin hallittuja hallusinaatioita.
|
|
|
Tulpat
Jul 12, 2016 19:45:51 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 12, 2016 19:45:51 GMT
Olin joskus aikeissa tehä tulpan mut en sit jaksanukaan. Ja ihan hyvä etten tehnykään, siitä ois varmaan tullu yhtä rasittava mitä minä olin sillon.
mut käyn kyllä keskusteluja tarinoita varten keksittyjen hahmojen kanssa (helpottaa kirjottamista), minkä kai vois sanoo olevan joku tulpan lievempi ilmiö.
|
|
|
Tulpat
Jul 12, 2016 21:41:31 GMT
Post by Miopod on Jul 12, 2016 21:41:31 GMT
Olin joskus aikeissa tehä tulpan mut en sit jaksanukaan. Ja ihan hyvä etten tehnykään, siitä ois varmaan tullu yhtä rasittava mitä minä olin sillon. mut käyn kyllä keskusteluja tarinoita varten keksittyjen hahmojen kanssa (helpottaa kirjottamista), minkä kai vois sanoo olevan joku tulpan lievempi ilmiö. Mäki tykkään aina jatkaa tv-sarjojen, kirjojen ja elokuvien jne tarinoita päässäni, ja usein sijoitan itteni siihen mukaan aina jollaintapaa, ja kehittelen ittelleni aina kaikenmaailman "rinnakkaistodellisuuselämiä" noissa fiktiivisissä universumeissa. Sit kehitän usein vahingossa oikein pitkiä ja monimutkasia ja yksityiskohtasia juonikuvioitaki siihen. Voisin joskus kirjottaa noita ylös. Tai tehä aikajanoja
|
|
|
Tulpat
Jul 12, 2016 23:30:21 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 12, 2016 23:30:21 GMT
Olin joskus aikeissa tehä tulpan mut en sit jaksanukaan. Ja ihan hyvä etten tehnykään, siitä ois varmaan tullu yhtä rasittava mitä minä olin sillon. mut käyn kyllä keskusteluja tarinoita varten keksittyjen hahmojen kanssa (helpottaa kirjottamista), minkä kai vois sanoo olevan joku tulpan lievempi ilmiö. Mäki tykkään aina jatkaa tv-sarjojen, kirjojen ja elokuvien jne tarinoita päässäni, ja usein sijoitan itteni siihen mukaan aina jollaintapaa, ja kehittelen ittelleni aina kaikenmaailman "rinnakkaistodellisuuselämiä" noissa fiktiivisissä universumeissa. Sit kehitän usein vahingossa oikein pitkiä ja monimutkasia ja yksityiskohtasia juonikuvioitaki siihen. Voisin joskus kirjottaa noita ylös. Tai tehä aikajanoja :-D Kannattaa kirjottaa ylös kaikki vähänkään kirjottamisen arvoset asiat. Nimittäin kun ne kerran unohtaa, niitä ei löydä enää koskaan tai ei ainakaan tän pään syvyyksistä
|
|
|
Tulpat
Jul 13, 2016 0:44:16 GMT
Post by Miopod on Jul 13, 2016 0:44:16 GMT
Mäki tykkään aina jatkaa tv-sarjojen, kirjojen ja elokuvien jne tarinoita päässäni, ja usein sijoitan itteni siihen mukaan aina jollaintapaa, ja kehittelen ittelleni aina kaikenmaailman "rinnakkaistodellisuuselämiä" noissa fiktiivisissä universumeissa. Sit kehitän usein vahingossa oikein pitkiä ja monimutkasia ja yksityiskohtasia juonikuvioitaki siihen. Voisin joskus kirjottaa noita ylös. Tai tehä aikajanoja :-D Kannattaa kirjottaa ylös kaikki vähänkään kirjottamisen arvoset asiat. Nimittäin kun ne kerran unohtaa, niitä ei löydä enää koskaan tai ei ainakaan tän pään syvyyksistä Pelkään aina et joku muu löytää ne ja lukee ne Tai sit jollekki muistitikulle vois ehkä kirjottaa ja tallentaa. Tai pitää jotain yksityistä salasanasuojattua blogia.
|
|
|
Tulpat
Jul 13, 2016 7:35:18 GMT
via mobile
Post by petefromtheshop on Jul 13, 2016 7:35:18 GMT
:-D Kannattaa kirjottaa ylös kaikki vähänkään kirjottamisen arvoset asiat. Nimittäin kun ne kerran unohtaa, niitä ei löydä enää koskaan tai ei ainakaan tän pään syvyyksistä Pelkään aina et joku muu löytää ne ja lukee ne Tai sit jollekki muistitikulle vois ehkä kirjottaa ja tallentaa. Tai pitää jotain yksityistä salasanasuojattua blogia. kirjota salakielellä 8)) eiku se muistitikku kuulostaa ihan hyvältä. blogit on vähän pelottavia mut käy nekin
|
|
|
Tulpat
Jul 13, 2016 10:36:55 GMT
via mobile
Post by Jp on Jul 13, 2016 10:36:55 GMT
//No jos elät välil tekstiesi hahmon elämää...en oo luonu tulpaa.
|
|
|
Tulpat
Jul 13, 2016 13:26:22 GMT
Post by rebdomine on Jul 13, 2016 13:26:22 GMT
jo ajatus tulpasta karmii mua
|
|
|
Tulpat
Jul 13, 2016 13:55:24 GMT
Post by 𝒫ℯ𝓀𝓀ℴ on Jul 13, 2016 13:55:24 GMT
Mulla oli joskus tulpa, mut en sit oikee jaksanu ''työstää'' sitä enää oli se iha mielenkiintost hommaa.. mutta siis unohdin mainita, et onhan mulla tapana puhua yhdelle mun omakeksimälle hahmolle. Tosin kuulostaa vhä oudolta.
|
|
|
Tulpat
Jul 13, 2016 14:04:41 GMT
via mobile
Post by swordsman on Jul 13, 2016 14:04:41 GMT
muakin on jotenkin aina karminu ajatus mielikuvitusolennosta, jonka pystyisin oikeesti näkemään ja tuntemaan. Enkä oo ikinä ees harkinnu sellasen tekemistä, pelkään kai että menettäisin viimesetkin järjen rippeeni tai jotain :-D
En kyllä yhtään epäile etteikö tollanen ois mun mielikuvituksella mahdollista. Mäkin oon joskus suunnitellu tarkasti ja yksityiskohtasesti jotain rinnakkaistodellisuuksia yms :DD
|
|
Milori
Ninja The Cat
What doesn't kill you comes back with something stronger to finish the job
|
Tulpat
Jul 13, 2016 17:16:36 GMT
Post by Milori on Jul 13, 2016 17:16:36 GMT
Keksityille tai olemassa oleville henkilöille tai hahmoille jutteleminen ei oikeastaan mitenkään liity tulpiin. Minäkin teen sitä, vaikka omistan tulpankin. Ja se on tosi yleistä, että tulpia kammoksutaan, mutta yleensä se häviää aika nopeasti kun asiaan tutustuu. Itekkin ajattelin, että sekoan jos teen tulpan ja ajattelen joskus vieläkin, mutta tiiän asiasta jo niin paljon, että en usko niin käyvän. ^^
|
|
|
Post by Trixie™ on Jul 23, 2016 9:38:00 GMT
Hukkasin mun korvatulpat
|
|