|
Post by Magnifique on Jul 1, 2016 19:58:20 GMT
ja ihan hitosti kaikkea muutaki. oon menos ens viikol riparille ja joo, ei siinä mitää, mutta ku siel on kaks mun entistä kaveria, joille en oo puhunu kohta tyyliin kahteen kuukauteen että jes. ja oon sen toisen kans vielä samassa ryhmässäki, että se ei yhtään paranna asiaa.
ja oon ihan hirveen stressaantunu, koska toinen niistä ei halunnu riidan alkaes ees puhua ja yrittää sopia, vaan käyttäyty ku joku pikkulapsi ja kääns jopa sen perheen mua ja kahta mun kaveria vastaan, ja se on tässä periaattessa se koko riidan syy.
ja me tässä mun kavereitten kaa mietittiin, et mentäis tekeen jonkulaine sopimus, et pystyttäis olemaan sovussa riparil ja näi, mut mua vaan stressaa ja pelottaa, et se ei halua ja sitä ei varmaan ees kiinnosta koko homma tai meiän ystävyys enkä enää tiiä mitä mun ja mun kavereitten pitäis tehä sille.
ollaan yritetty sopimista heti alussa, mutta se vaan lähti huutaen käveleen ja tää toinen kaveri käveli hiljaa perässä. sen jälkeen ei oikeestaan olla olu minkäänlaisissa puheväleissä, eikä olla puhuttu yhtään.
että mitä hittoo tällases tilantees pitäis muka tehä?
|
|
|
Post by Jp on Jul 1, 2016 21:24:08 GMT
En osaa auttaa mut tosi hankala tilanne...yks tuttu vainoo hulluuteen asti, jos joku ei oo sille mieliks.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 2, 2016 1:55:14 GMT
Sun kaveris on varmaan ollu aikamoisessa tunnemyrskyssä ton riidan aikana ja siks käyttäytyny lapsellisesti. Sitä on saattanu sittemmin alkaa jopa hävettää oma käytöksensä, minkä takia se ei oo viittiny tulla puhumaan. Ja on se yhä vihanenkin - luulisin.
Mut joka tapauksessa sun kaveris tuskin tahtoo tai jaksaa riidellä yhtään sen enempää mitä sinäkään. Ja vaikkei se haluaiskaan enää olla sun kaveri, niin varmasti sekin haluaa tulla toimeen - ees siellä riparilla.
Ehottakaa ihmeessä sitä sovintoo tai ees jotain aselepoa. Älkää olko vaan silleen "joo, unohetaan koko juttu, ok?" vaan kertokaa et tää riita oikeesti vaivaa teitä ja että ymmärrätte kyllä jos se on yhä vihanen (vaikkette oikeesti ymmärtäiskään) ja että haluatte vaan olla väleissä.
Jos se ei vielä sittenkään suostu ees yrittää sopimista, suosittelen että mietit haluatko olla sellasen ihmisen kaveri ollenkaan.
Kävi miten kävi, niin älä anna ton asian pilata riparias.
|
|
|
Post by Magnifique on Jul 2, 2016 9:20:36 GMT
Sun kaveris on varmaan ollu aikamoisessa tunnemyrskyssä ton riidan aikana ja siks käyttäytyny lapsellisesti. Sitä on saattanu sittemmin alkaa jopa hävettää oma käytöksensä, minkä takia se ei oo viittiny tulla puhumaan. Ja on se yhä vihanenkin - luulisin. Mut joka tapauksessa sun kaveris tuskin tahtoo tai jaksaa riidellä yhtään sen enempää mitä sinäkään. Ja vaikkei se haluaiskaan enää olla sun kaveri, niin varmasti sekin haluaa tulla toimeen - ees siellä riparilla. Ehottakaa ihmeessä sitä sovintoo tai ees jotain aselepoa. Älkää olko vaan silleen "joo, unohetaan koko juttu, ok?" vaan kertokaa et tää riita oikeesti vaivaa teitä ja että ymmärrätte kyllä jos se on yhä vihanen (vaikkette oikeesti ymmärtäiskään) ja että haluatte vaan olla väleissä. Jos se ei vielä sittenkään suostu ees yrittää sopimista, suosittelen että mietit haluatko olla sellasen ihmisen kaveri ollenkaan. Kävi miten kävi, niin älä anna ton asian pilata riparias. tää mun kaveri ei ollu ees sillon alussa halukas sopimaan, enkä usko että se on vieläkään halukas sopimaan, koska se ei pysty myöntämään omia virheitään, eikä se osaa pyytää anteeks. ja me nyt aiotaan heti ekana päivänä mennä ja sopia, mutta jos niitä (tai sitä toista, kun toinen on vaan hiljaa ja hyväksyy koko homman) ei kiinnosta sopia, nii sit jätetää koko homma siihen ja annetaan niitten olla, koska tässä on ollu ihan hyvin aikaa miettiä. ja pahinta täsä on se, että olin sen kans samassa päiväkodissa tetissä, niin se vaan käyttäyty niin ku mitään ei ois käyny ja oltaos edelleen väleissä, et se tervehti mua, hymyili mulle jne, mut sit ku ollaan koulus, nii se on ihan ku ei huomaiskaan meitä.
|
|
|
Post by rebdomine on Jul 2, 2016 10:58:02 GMT
no tollaset ihmiset, jotka ei osaa pyytää anteeks ja myöntää virheitään (mä) on kyllä sellasia pain in the ass, ettei niiden kaa sopiminen oo kyllä yhtään helppoa. en tiiä teiän tilanteesta nyt hirveesti, mutta mun mielestä ainakin vois kokeilla siinä joku päivä yrittää. ei siis ekana päivänä tietenkään. jos se ei suostu sopimaan, niin ehkä on parasta vaan yrittää tulla toimeen ja vältellä sen kaa kanssakäymistä kunnes ei oo pakko.
|
|
|
Post by Jp on Jul 2, 2016 12:22:08 GMT
Teil on oikeasti hyvät ideat.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 2, 2016 13:54:44 GMT
Sun kaveris on varmaan ollu aikamoisessa tunnemyrskyssä ton riidan aikana ja siks käyttäytyny lapsellisesti. Sitä on saattanu sittemmin alkaa jopa hävettää oma käytöksensä, minkä takia se ei oo viittiny tulla puhumaan. Ja on se yhä vihanenkin - luulisin. Mut joka tapauksessa sun kaveris tuskin tahtoo tai jaksaa riidellä yhtään sen enempää mitä sinäkään. Ja vaikkei se haluaiskaan enää olla sun kaveri, niin varmasti sekin haluaa tulla toimeen - ees siellä riparilla. Ehottakaa ihmeessä sitä sovintoo tai ees jotain aselepoa. Älkää olko vaan silleen "joo, unohetaan koko juttu, ok?" vaan kertokaa et tää riita oikeesti vaivaa teitä ja että ymmärrätte kyllä jos se on yhä vihanen (vaikkette oikeesti ymmärtäiskään) ja että haluatte vaan olla väleissä. Jos se ei vielä sittenkään suostu ees yrittää sopimista, suosittelen että mietit haluatko olla sellasen ihmisen kaveri ollenkaan. Kävi miten kävi, niin älä anna ton asian pilata riparias. tää mun kaveri ei ollu ees sillon alussa halukas sopimaan, enkä usko että se on vieläkään halukas sopimaan, koska se ei pysty myöntämään omia virheitään, eikä se osaa pyytää anteeks. ja me nyt aiotaan heti ekana päivänä mennä ja sopia, mutta jos niitä (tai sitä toista, kun toinen on vaan hiljaa ja hyväksyy koko homman) ei kiinnosta sopia, nii sit jätetää koko homma siihen ja annetaan niitten olla, koska tässä on ollu ihan hyvin aikaa miettiä. ja pahinta täsä on se, että olin sen kans samassa päiväkodissa tetissä, niin se vaan käyttäyty niin ku mitään ei ois käyny ja oltaos edelleen väleissä, et se tervehti mua, hymyili mulle jne, mut sit ku ollaan koulus, nii se on ihan ku ei huomaiskaan meitä. voi olla että sun kaveris ajattelee ton asian toisin päin, että teidän pitäs pyytää anteeks siltä. En tiiä tota teidän riidan aihetta enkä sitä onko kaverillas mitään syytä olla loukkaantunu vai onko se vaan noin lapsellinen. Mut anteekspyyntöö taitaa olla turha odottaa, jos haluatte sovun. Vaikka tää kuulostaa tosi epäreilulta teitä kohtaan, niin sen sijaan että vaatisitte sitä pyytämään anteeks, sanokaa että virheitä on tehty molemminpuolin ja pyytäkää siltä anteeks, vaikkei teillä mielestänne ois mitään syytä siihen. Mutta sun kaveris mielestä varmaan on, ja kun se huomaa teidän myöntävän virheensä, se ehkä on valmis myöntämään omansa ja voitte sopia. Tai sitten teette sovinnon, ja se pyytää anteeks myöhemmin jos pyytää. Sun kaveris taitaa vaan olla niin vaikee ihminen et paras tapa saada se sopimaan, on tehdä asiat sille helpoks - vaikka se tuntuis pahalta kaiken sen jälkeen mitä se on tehny. Mutta mitä enemmän vaaditte siltä anteekspyyntöö, sitä todennäköisempää on ettei se pyydä anteeks vaan tuntee olonsa uhatuks ja siirtyy puolustuskannalle. Ja sillon sopimisesta tulee vaan uusi riita.
|
|
|
Post by Magnifique on Jul 3, 2016 9:05:06 GMT
tää mun kaveri ei ollu ees sillon alussa halukas sopimaan, enkä usko että se on vieläkään halukas sopimaan, koska se ei pysty myöntämään omia virheitään, eikä se osaa pyytää anteeks. ja me nyt aiotaan heti ekana päivänä mennä ja sopia, mutta jos niitä (tai sitä toista, kun toinen on vaan hiljaa ja hyväksyy koko homman) ei kiinnosta sopia, nii sit jätetää koko homma siihen ja annetaan niitten olla, koska tässä on ollu ihan hyvin aikaa miettiä. ja pahinta täsä on se, että olin sen kans samassa päiväkodissa tetissä, niin se vaan käyttäyty niin ku mitään ei ois käyny ja oltaos edelleen väleissä, et se tervehti mua, hymyili mulle jne, mut sit ku ollaan koulus, nii se on ihan ku ei huomaiskaan meitä. voi olla että sun kaveris ajattelee ton asian toisin päin, että teidän pitäs pyytää anteeks siltä. En tiiä tota teidän riidan aihetta enkä sitä onko kaverillas mitään syytä olla loukkaantunu vai onko se vaan noin lapsellinen. Mut anteekspyyntöö taitaa olla turha odottaa, jos haluatte sovun. Vaikka tää kuulostaa tosi epäreilulta teitä kohtaan, niin sen sijaan että vaatisitte sitä pyytämään anteeks, sanokaa että virheitä on tehty molemminpuolin ja pyytäkää siltä anteeks, vaikkei teillä mielestänne ois mitään syytä siihen. Mutta sun kaveris mielestä varmaan on, ja kun se huomaa teidän myöntävän virheensä, se ehkä on valmis myöntämään omansa ja voitte sopia. Tai sitten teette sovinnon, ja se pyytää anteeks myöhemmin jos pyytää. Sun kaveris taitaa vaan olla niin vaikee ihminen et paras tapa saada se sopimaan, on tehdä asiat sille helpoks - vaikka se tuntuis pahalta kaiken sen jälkeen mitä se on tehny. Mutta mitä enemmän vaaditte siltä anteekspyyntöö, sitä todennäköisempää on ettei se pyydä anteeks vaan tuntee olonsa uhatuks ja siirtyy puolustuskannalle. Ja sillon sopimisesta tulee vaan uusi riita. jos me mennään ja pyydetään anteeks, niin tää meidän kaveri olettaa, että on nyt voittanu sen jutun ja sen ei tarvi pyytää anteeks. näin on nimittäin käyny ennenkin. meiän kaveriporukalla on muutenki ollu kaikkee kinaa ja pieniä riitoja, mut ei tällasta. ja varsinki mun parhaalla kaverilla ja tällä entisellä kaverillaon ollu paljon erimielisyyksiä yms. mut jokasessa riidassa tai jossaki sen tapasessa, minä ja nää mun kaks muuta kaveria ollaan päädytty aina pyytämään anteeks, koska ne ei pyytäny ja me haluttiin pitää meiän kaveriporukka yhessä. ja siis tää koko riita lähti siitä, että tää mun entinen kaveri huitas mun kaverin puhelimen lattialle vahingossa sen sateenvarjolla, syytti siitä mun kaveria (sanomalla että se oli sen oma vika kun se käveli sen takana) eikä suostunu pyytämään anteeks. tää tapahtu perjantaina, ei nähty niitä viikonloppuna ja maanantaina ne vältteli meitä eikä puhunu meille ja kääns kaikki meidän syyks. ja sen jälkeen ei ollakaan enää puhuttu ollenkaan :/
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 3, 2016 19:06:17 GMT
voi olla että sun kaveris ajattelee ton asian toisin päin, että teidän pitäs pyytää anteeks siltä. En tiiä tota teidän riidan aihetta enkä sitä onko kaverillas mitään syytä olla loukkaantunu vai onko se vaan noin lapsellinen. Mut anteekspyyntöö taitaa olla turha odottaa, jos haluatte sovun. Vaikka tää kuulostaa tosi epäreilulta teitä kohtaan, niin sen sijaan että vaatisitte sitä pyytämään anteeks, sanokaa että virheitä on tehty molemminpuolin ja pyytäkää siltä anteeks, vaikkei teillä mielestänne ois mitään syytä siihen. Mutta sun kaveris mielestä varmaan on, ja kun se huomaa teidän myöntävän virheensä, se ehkä on valmis myöntämään omansa ja voitte sopia. Tai sitten teette sovinnon, ja se pyytää anteeks myöhemmin jos pyytää. Sun kaveris taitaa vaan olla niin vaikee ihminen et paras tapa saada se sopimaan, on tehdä asiat sille helpoks - vaikka se tuntuis pahalta kaiken sen jälkeen mitä se on tehny. Mutta mitä enemmän vaaditte siltä anteekspyyntöö, sitä todennäköisempää on ettei se pyydä anteeks vaan tuntee olonsa uhatuks ja siirtyy puolustuskannalle. Ja sillon sopimisesta tulee vaan uusi riita. jos me mennään ja pyydetään anteeks, niin tää meidän kaveri olettaa, että on nyt voittanu sen jutun ja sen ei tarvi pyytää anteeks. näin on nimittäin käyny ennenkin. meiän kaveriporukalla on muutenki ollu kaikkee kinaa ja pieniä riitoja, mut ei tällasta. ja varsinki mun parhaalla kaverilla ja tällä entisellä kaverillaon ollu paljon erimielisyyksiä yms. mut jokasessa riidassa tai jossaki sen tapasessa, minä ja nää mun kaks muuta kaveria ollaan päädytty aina pyytämään anteeks, koska ne ei pyytäny ja me haluttiin pitää meiän kaveriporukka yhessä. ja siis tää koko riita lähti siitä, että tää mun entinen kaveri huitas mun kaverin puhelimen lattialle vahingossa sen sateenvarjolla, syytti siitä mun kaveria (sanomalla että se oli sen oma vika kun se käveli sen takana) eikä suostunu pyytämään anteeks. tää tapahtu perjantaina, ei nähty niitä viikonloppuna ja maanantaina ne vältteli meitä eikä puhunu meille ja kääns kaikki meidän syyks. ja sen jälkeen ei ollakaan enää puhuttu ollenkaan :/ aijai :I Taitaa tosiaan olla aika lapsellinen kaveri jos se vaan haluaa "voittaa" noi riidat. Tuskin se tietenkään tarkotuksella sitä puhelinta puotti ja sillä sun kaverilla saatto olla jotain vaikutusta asiaan, mutta ois se nyt silti voinut pyytää anteeks niin toi riita vois olla jo käsitelty. Tossa nyt ei oo hirveesti vaihtoehtoja. Voitte antaa sen ns. voittaa ja yrittää pitää kaveriporukan koossa, tai sit antaa koko asian olla ja ignoorata sen jos se vihottelee teille.
|
|
|
Post by Magnifique on Jul 3, 2016 19:44:15 GMT
jos me mennään ja pyydetään anteeks, niin tää meidän kaveri olettaa, että on nyt voittanu sen jutun ja sen ei tarvi pyytää anteeks. näin on nimittäin käyny ennenkin. meiän kaveriporukalla on muutenki ollu kaikkee kinaa ja pieniä riitoja, mut ei tällasta. ja varsinki mun parhaalla kaverilla ja tällä entisellä kaverillaon ollu paljon erimielisyyksiä yms. mut jokasessa riidassa tai jossaki sen tapasessa, minä ja nää mun kaks muuta kaveria ollaan päädytty aina pyytämään anteeks, koska ne ei pyytäny ja me haluttiin pitää meiän kaveriporukka yhessä. ja siis tää koko riita lähti siitä, että tää mun entinen kaveri huitas mun kaverin puhelimen lattialle vahingossa sen sateenvarjolla, syytti siitä mun kaveria (sanomalla että se oli sen oma vika kun se käveli sen takana) eikä suostunu pyytämään anteeks. tää tapahtu perjantaina, ei nähty niitä viikonloppuna ja maanantaina ne vältteli meitä eikä puhunu meille ja kääns kaikki meidän syyks. ja sen jälkeen ei ollakaan enää puhuttu ollenkaan :/ aijai :I Taitaa tosiaan olla aika lapsellinen kaveri jos se vaan haluaa "voittaa" noi riidat. Tuskin se tietenkään tarkotuksella sitä puhelinta puotti ja sillä sun kaverilla saatto olla jotain vaikutusta asiaan, mutta ois se nyt silti voinut pyytää anteeks niin toi riita vois olla jo käsitelty. Tossa nyt ei oo hirveesti vaihtoehtoja. Voitte antaa sen ns. voittaa ja yrittää pitää kaveriporukan koossa, tai sit antaa koko asian olla ja ignoorata sen jos se vihottelee teille. nii :/ mitä mä nyt oon sen tuntenu ykkösestä lähtien, niin se on aikalailla ollu samanlainen kaikki nää vuodet, enkä oo ikinä sen kuullu pyytävän anteeks keneltäkään. mut ollaan tässä mietitty aika paljon tätä asiaa ja ollaan päädytty siihen, et mennään sopimaan, et voidaan olla riparilla sovussa, mut jos ne, tai toinen niistä tarkemmin sanottuna, ei oo halukkaita sopimaan, niin sit vaan jätetään asia siihen. mut vaikka me sovittais, ei meiän välit palais enää ennalleen :/
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 3, 2016 20:16:16 GMT
aijai :I Taitaa tosiaan olla aika lapsellinen kaveri jos se vaan haluaa "voittaa" noi riidat. Tuskin se tietenkään tarkotuksella sitä puhelinta puotti ja sillä sun kaverilla saatto olla jotain vaikutusta asiaan, mutta ois se nyt silti voinut pyytää anteeks niin toi riita vois olla jo käsitelty. Tossa nyt ei oo hirveesti vaihtoehtoja. Voitte antaa sen ns. voittaa ja yrittää pitää kaveriporukan koossa, tai sit antaa koko asian olla ja ignoorata sen jos se vihottelee teille. nii :/ mitä mä nyt oon sen tuntenu ykkösestä lähtien, niin se on aikalailla ollu samanlainen kaikki nää vuodet, enkä oo ikinä sen kuullu pyytävän anteeks keneltäkään. mut ollaan tässä mietitty aika paljon tätä asiaa ja ollaan päädytty siihen, et mennään sopimaan, et voidaan olla riparilla sovussa, mut jos ne, tai toinen niistä tarkemmin sanottuna, ei oo halukkaita sopimaan, niin sit vaan jätetään asia siihen. mut vaikka me sovittais, ei meiän välit palais enää ennalleen :/ Surullista sinänsä kun se on kuiteskin noin pitkään ollu sun kaveri, mutta joskus on vaan parempi lopettaa koko juttu ja antaa olla: ei siitä tuu mitään jos sä joudut aina olemaan se anteekspyytävä osapuoli. Sillon siinä kaverisuhteessa todennäköisesti on jotain muutakin vialla. Kannattaa varmasti yrittää sopia vaikkette enää oiskaan kavereita. Ehkä se joskus tulevaisuudessa fiksustuu ja voitte taas olla kavereita. Ja jos ei, niin parempi olla olematta sen kanssa kuin väkisin yrittää mitään. Koita pärjäillä. Älä vedä liikaa stressiä, kyllä asiat vielä järjestyy tavalla tai toisella.
|
|
|
Post by Magnifique on Jul 10, 2016 15:23:52 GMT
nii :/ mitä mä nyt oon sen tuntenu ykkösestä lähtien, niin se on aikalailla ollu samanlainen kaikki nää vuodet, enkä oo ikinä sen kuullu pyytävän anteeks keneltäkään. mut ollaan tässä mietitty aika paljon tätä asiaa ja ollaan päädytty siihen, et mennään sopimaan, et voidaan olla riparilla sovussa, mut jos ne, tai toinen niistä tarkemmin sanottuna, ei oo halukkaita sopimaan, niin sit vaan jätetään asia siihen. mut vaikka me sovittais, ei meiän välit palais enää ennalleen :/ Surullista sinänsä kun se on kuiteskin noin pitkään ollu sun kaveri, mutta joskus on vaan parempi lopettaa koko juttu ja antaa olla: ei siitä tuu mitään jos sä joudut aina olemaan se anteekspyytävä osapuoli. Sillon siinä kaverisuhteessa todennäköisesti on jotain muutakin vialla. Kannattaa varmasti yrittää sopia vaikkette enää oiskaan kavereita. Ehkä se joskus tulevaisuudessa fiksustuu ja voitte taas olla kavereita. Ja jos ei, niin parempi olla olematta sen kanssa kuin väkisin yrittää mitään. Koita pärjäillä. Älä vedä liikaa stressiä, kyllä asiat vielä järjestyy tavalla tai toisella. saatiin onneks sovittuu ja ne käyttäyty kumpikin meitä kohtaan ihan ku mitään ei ois tapahtunukaan, et oltiin tosi hyvissä väleissä ^^ olin iha hiton onnellinen oikeesti siitä.
|
|
|
Post by Jp on Jul 10, 2016 19:17:06 GMT
Käytännön pilat on maailman pelottavin asia. Tajusin sen tänään...neljä HULLUA PILAILIJAA ON PAHA YHDISTELMÄ.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 11, 2016 19:24:59 GMT
Surullista sinänsä kun se on kuiteskin noin pitkään ollu sun kaveri, mutta joskus on vaan parempi lopettaa koko juttu ja antaa olla: ei siitä tuu mitään jos sä joudut aina olemaan se anteekspyytävä osapuoli. Sillon siinä kaverisuhteessa todennäköisesti on jotain muutakin vialla. Kannattaa varmasti yrittää sopia vaikkette enää oiskaan kavereita. Ehkä se joskus tulevaisuudessa fiksustuu ja voitte taas olla kavereita. Ja jos ei, niin parempi olla olematta sen kanssa kuin väkisin yrittää mitään. Koita pärjäillä. Älä vedä liikaa stressiä, kyllä asiat vielä järjestyy tavalla tai toisella. saatiin onneks sovittuu ja ne käyttäyty kumpikin meitä kohtaan ihan ku mitään ei ois tapahtunukaan, et oltiin tosi hyvissä väleissä ^^ olin iha hiton onnellinen oikeesti siitä. Jeeeee, hyvä että kaikki meni hyvin!
|
|
|
Post by Magnifique on Jul 12, 2016 11:16:17 GMT
saatiin onneks sovittuu ja ne käyttäyty kumpikin meitä kohtaan ihan ku mitään ei ois tapahtunukaan, et oltiin tosi hyvissä väleissä ^^ olin iha hiton onnellinen oikeesti siitä. Jeeeee, hyvä että kaikki meni hyvin! siis mä olin niin helpottunu, kun saatiin ees puheväleihin asti, mutta sit kun tää toinen (se joka oli enimmäkseen hiljaa koko asiasta) sano vaan "et hei kiva ku kävitte jutteleen, kiitti" nii siis oisin oikeesti voinu alkaa itkemään ;_; ja tyyliin sen isä oli kans tosi onnellinen siitä, et ollaan sovittu siis ;_; ja se toinen, joka oli suuttuneempi, oikeesti tuli meiän luo leirillä monesti ja kaikki tuntu taas ihan normaalilta <3
|
|