|
Kirjat
Jul 17, 2015 9:27:29 GMT
via mobile
Post by Jp on Jul 17, 2015 9:27:29 GMT
koko sarja kertoo puolivampyyri Darren Shanin matkasta vampyyriks. Ekas kirjas se on viel ihminen, mut se muutetaan siin puolivampyyriks. Siin vampyyrit esim ikääntyy viidestoistaosa vauhtia hitaammin ja tapahtuma-aika on vissiin 18 vuoden ajalta. Kirjat on aika lyhyitä, mut silti tempaisee mukaansa. nuorten sarjaksi voisin sanoa, mut silti ihania.
|
|
|
Kirjat
Jul 17, 2015 15:43:47 GMT
Post by Sibe on Jul 17, 2015 15:43:47 GMT
okei. Mä vaan tykkäsin sarjasta, en tiiä miks mut se vaan on true love between us <33 (lol) ja jees, toivon et mäkin sit tykkään :3 se mun piti vielä muuten sanoo, et kannattaa varautua siihen, että se kirjan juoni poikkeaa aika paljon siitä sarjasta, ja on myös raaempi, stephen king kun tuntuu tykkäävän kirjottaa vähän sellasta. joo oletan kyllä että poikkeaa, sillä niinhän se on yleensäkin, että sarja poikkeaa paljonkin kirjasta :DD (tai ainakin PLL taitaa poiketa useastakin kohtaa kirjoista)
|
|
|
Kirjat
Jul 17, 2015 15:44:47 GMT
Post by Sibe on Jul 17, 2015 15:44:47 GMT
Luin tossa vähän aikaa sitten taas uudestaan Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut. Tykkäsin edelleen, vaikka olihan se vähän tylsä kun ties jo loppuratkaisun Luin sitten kans sen mun ostaman kirjan jokin aika sitten, eli Gregor ja Salaisuuksien merkit (Alismaan tarinat 4). Tykkäsin siitäkin kovasti, mutta oli kyllä hiukan huonompi kuin aiemmat osat... Ens vuonna tulee vasta se seuraava, eli viimeinen osa joten saankin sitten odottaa taaskin varmaan vuoden ;_; Haluaisko joku suositella mulle kirjoja, joita voisin käydä lainaamassa kirjastosta? (: millasesta genrestä tykkäät? c: ja mitä kaikkia oot lukenu?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Kirjat
Jul 18, 2015 8:37:00 GMT
Post by Deleted on Jul 18, 2015 8:37:00 GMT
Luin tossa vähän aikaa sitten taas uudestaan Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut. Tykkäsin edelleen, vaikka olihan se vähän tylsä kun ties jo loppuratkaisun Luin sitten kans sen mun ostaman kirjan jokin aika sitten, eli Gregor ja Salaisuuksien merkit (Alismaan tarinat 4). Tykkäsin siitäkin kovasti, mutta oli kyllä hiukan huonompi kuin aiemmat osat... Ens vuonna tulee vasta se seuraava, eli viimeinen osa joten saankin sitten odottaa taaskin varmaan vuoden ;_; Haluaisko joku suositella mulle kirjoja, joita voisin käydä lainaamassa kirjastosta? (: millasesta genrestä tykkäät? c: ja mitä kaikkia oot lukenu? Eh, ainakin fantasia, scifi ja jotkut dekkaritkin on hyviä Kaikki oikeestaan käy, haluaisin lukee jotain uutta c: Oon lukenut mm. Soturikissoja, Etsijöitä, Outolintu, Nälkäpelit, Percy Jacksonit + Olympoksen sankarit, Kanen aikakirjat, Narnian tarinat, Alismaan tarinat, Dan Brownin kirjoja (Enkelit ja demonit, DaVinci koodi, Meteoriitti, Murtamaton linnake, Inferno), Harry Potterit ja ööh mitäs näitä nyt onkaan :--D
|
|
|
Kirjat
Jul 18, 2015 11:16:28 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 18, 2015 11:16:28 GMT
millasesta genrestä tykkäät? c: ja mitä kaikkia oot lukenu? Eh, ainakin fantasia, scifi ja jotkut dekkaritkin on hyviä Kaikki oikeestaan käy, haluaisin lukee jotain uutta c: Oon lukenut mm. Soturikissoja, Etsijöitä, Outolintu, Nälkäpelit, Percy Jacksonit + Olympoksen sankarit, Kanen aikakirjat, Narnian tarinat, Alismaan tarinat, Dan Brownin kirjoja (Enkelit ja demonit, DaVinci koodi, Meteoriitti, Murtamaton linnake, Inferno), Harry Potterit ja ööh mitäs näitä nyt onkaan :--D DaVinci koodi oli kyl hyvä, pitäs varmaan lainata jotain muitakin Brownin kirjoja :9
|
|
|
Kirjat
Jul 18, 2015 18:06:50 GMT
Post by Sibe on Jul 18, 2015 18:06:50 GMT
millasesta genrestä tykkäät? c: ja mitä kaikkia oot lukenu? Eh, ainakin fantasia, scifi ja jotkut dekkaritkin on hyviä Kaikki oikeestaan käy, haluaisin lukee jotain uutta c: Oon lukenut mm. Soturikissoja, Etsijöitä, Outolintu, Nälkäpelit, Percy Jacksonit + Olympoksen sankarit, Kanen aikakirjat, Narnian tarinat, Alismaan tarinat, Dan Brownin kirjoja (Enkelit ja demonit, DaVinci koodi, Meteoriitti, Murtamaton linnake, Inferno), Harry Potterit ja ööh mitäs näitä nyt onkaan :--D Oon katos mestari kirjojen suhteen (tai sit en mut oon lukenu ihan hirveesti) Hmm. Ootkos lukenu Stephen Kingin kirjoja? entäs Taru Sormusten Herrasta tai Hobitti? mites Twilight tai Surunsyöjät (suomalainen kirja!) ? Tai ihmissusisarja Elina Rouhiaiselta, ensimmäinen kirja on Kesytön? sano jos joku näistä innostais ni voisin ehottaa sitten lisää
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Kirjat
Jul 19, 2015 10:46:42 GMT
Post by Deleted on Jul 19, 2015 10:46:42 GMT
Eh, ainakin fantasia, scifi ja jotkut dekkaritkin on hyviä Kaikki oikeestaan käy, haluaisin lukee jotain uutta c: Oon lukenut mm. Soturikissoja, Etsijöitä, Outolintu, Nälkäpelit, Percy Jacksonit + Olympoksen sankarit, Kanen aikakirjat, Narnian tarinat, Alismaan tarinat, Dan Brownin kirjoja (Enkelit ja demonit, DaVinci koodi, Meteoriitti, Murtamaton linnake, Inferno), Harry Potterit ja ööh mitäs näitä nyt onkaan :--D Oon katos mestari kirjojen suhteen (tai sit en mut oon lukenu ihan hirveesti) Hmm. Ootkos lukenu Stephen Kingin kirjoja? entäs Taru Sormusten Herrasta tai Hobitti? mites Twilight tai Surunsyöjät (suomalainen kirja!) ? Tai ihmissusisarja Elina Rouhiaiselta, ensimmäinen kirja on Kesytön? sano jos joku näistä innostais ni voisin ehottaa sitten lisää Voisin kyllä lukee noita! Mitä Stephen Kingin kirjaa suosittelisit? c: Ja mulla on toi Taru Sormusten Herrasta pölyttymässä kirjahyllyssä, oon yrittänyt joskus lukea mutta ei vaan kauheesti se innosta D:
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Kirjat
Jul 19, 2015 10:48:12 GMT
Post by Deleted on Jul 19, 2015 10:48:12 GMT
Eh, ainakin fantasia, scifi ja jotkut dekkaritkin on hyviä Kaikki oikeestaan käy, haluaisin lukee jotain uutta c: Oon lukenut mm. Soturikissoja, Etsijöitä, Outolintu, Nälkäpelit, Percy Jacksonit + Olympoksen sankarit, Kanen aikakirjat, Narnian tarinat, Alismaan tarinat, Dan Brownin kirjoja (Enkelit ja demonit, DaVinci koodi, Meteoriitti, Murtamaton linnake, Inferno), Harry Potterit ja ööh mitäs näitä nyt onkaan :--D DaVinci koodi oli kyl hyvä, pitäs varmaan lainata jotain muitakin Brownin kirjoja :9 Lainaa toki, ne on tosi hyviä :3 Paitsi Murtamaton linnake ja Inferno ei ollut niin hyviä ku oisin voinut toivoa Ite oon yrittänyt kirjastosta löytää Kadonnut symbolia, mutta ei oo näkyny
|
|
|
Kirjat
Jul 19, 2015 21:11:01 GMT
Post by Sibe on Jul 19, 2015 21:11:01 GMT
Oon katos mestari kirjojen suhteen (tai sit en mut oon lukenu ihan hirveesti) Hmm. Ootkos lukenu Stephen Kingin kirjoja? entäs Taru Sormusten Herrasta tai Hobitti? mites Twilight tai Surunsyöjät (suomalainen kirja!) ? Tai ihmissusisarja Elina Rouhiaiselta, ensimmäinen kirja on Kesytön? sano jos joku näistä innostais ni voisin ehottaa sitten lisää Voisin kyllä lukee noita! Mitä Stephen Kingin kirjaa suosittelisit? c: Ja mulla on toi Taru Sormusten Herrasta pölyttymässä kirjahyllyssä, oon yrittänyt joskus lukea mutta ei vaan kauheesti se innosta D: en oo vielä yhtään Stephen Kingin kirjaa lukenut, mutta Kuvun alla oon lainannut :--D Carriesta oon kuullut kanssa pelkkää hyvää! ja hei alas nyt lukemaan
|
|
|
Kirjat
Jul 20, 2015 8:13:56 GMT
via mobile
Post by swordsman on Jul 20, 2015 8:13:56 GMT
Oon katos mestari kirjojen suhteen (tai sit en mut oon lukenu ihan hirveesti) Hmm. Ootkos lukenu Stephen Kingin kirjoja? entäs Taru Sormusten Herrasta tai Hobitti? mites Twilight tai Surunsyöjät (suomalainen kirja!) ? Tai ihmissusisarja Elina Rouhiaiselta, ensimmäinen kirja on Kesytön? sano jos joku näistä innostais ni voisin ehottaa sitten lisää Voisin kyllä lukee noita! Mitä Stephen Kingin kirjaa suosittelisit? c: Ja mulla on toi Taru Sormusten Herrasta pölyttymässä kirjahyllyssä, oon yrittänyt joskus lukea mutta ei vaan kauheesti se innosta D: ennen sormusten herroja kannattaa lukea hobitti. teksti on huomattavasti kevyempää ja helppolukuisempaa, ja hobitin tapahtumat sijoittuu ajalle ennen taru sormusten herrasta -trilogiaa lisäksi hobitti kirjoitettiin ja julkaistiin ennen sormusten herroja, joten niissä voi olla (ja onkin) viittauksia hobitin tapahtumiin olikohan siinä tarpeeks syitä lukee hobitti eka lol
|
|
|
Kirjat
Jul 20, 2015 15:11:46 GMT
Post by Sibe on Jul 20, 2015 15:11:46 GMT
Voisin kyllä lukee noita! Mitä Stephen Kingin kirjaa suosittelisit? c: Ja mulla on toi Taru Sormusten Herrasta pölyttymässä kirjahyllyssä, oon yrittänyt joskus lukea mutta ei vaan kauheesti se innosta D: ennen sormusten herroja kannattaa lukea hobitti. teksti on huomattavasti kevyempää ja helppolukuisempaa, ja hobitin tapahtumat sijoittuu ajalle ennen taru sormusten herrasta -trilogiaa lisäksi hobitti kirjoitettiin ja julkaistiin ennen sormusten herroja, joten niissä voi olla (ja onkin) viittauksia hobitin tapahtumiin olikohan siinä tarpeeks syitä lukee hobitti eka lol Luin itsekin Hobitin ensin, ja voin sanoa, että hyödytti! (tai no okei oon nähnyt ne kaikki kuus leffaa ennen Hobittiakaan) se oli kyllä hyvä kirja. Seuraavana ois ensimmäinen Taru Sormusten Herrasta
|
|
|
Kirjat
Jul 21, 2015 7:24:06 GMT
via mobile
Post by swordsman on Jul 21, 2015 7:24:06 GMT
ennen sormusten herroja kannattaa lukea hobitti. teksti on huomattavasti kevyempää ja helppolukuisempaa, ja hobitin tapahtumat sijoittuu ajalle ennen taru sormusten herrasta -trilogiaa lisäksi hobitti kirjoitettiin ja julkaistiin ennen sormusten herroja, joten niissä voi olla (ja onkin) viittauksia hobitin tapahtumiin olikohan siinä tarpeeks syitä lukee hobitti eka lol Luin itsekin Hobitin ensin, ja voin sanoa, että hyödytti! (tai no okei oon nähnyt ne kaikki kuus leffaa ennen Hobittiakaan) se oli kyllä hyvä kirja. Seuraavana ois ensimmäinen Taru Sormusten Herrasta joo, mäkin olin taru sormusten herrasta -leffat nähnyt jo ennen hobitin lukemista, ja ne sen kiinnostuksen aiheesta herättikin sillon hobitti-leffat ei ollu ekaa lukuunottamatta ilmestynytkään, enkä ollu sitäkään vielä nähny
|
|
|
Kirjat
Jul 21, 2015 8:51:53 GMT
Post by Sibe on Jul 21, 2015 8:51:53 GMT
Luin itsekin Hobitin ensin, ja voin sanoa, että hyödytti! (tai no okei oon nähnyt ne kaikki kuus leffaa ennen Hobittiakaan) se oli kyllä hyvä kirja. Seuraavana ois ensimmäinen Taru Sormusten Herrasta joo, mäkin olin taru sormusten herrasta -leffat nähnyt jo ennen hobitin lukemista, ja ne sen kiinnostuksen aiheesta herättikin sillon hobitti-leffat ei ollu ekaa lukuunottamatta ilmestynytkään, enkä ollu sitäkään vielä nähny No juu, kyllä ne lotrit herätti kiinnostuksen lukemiseen!
|
|
|
Kirjat
Jul 21, 2015 23:17:29 GMT
via mobile
Post by zuttathezombie on Jul 21, 2015 23:17:29 GMT
Jos osaatte hyvin enkkua ja teitä kiinnostaa vähän traagisemmat ja todentuntuisemmat tarinat, niin lukekaa The Other Hand. Mä en voi kertoa sen enempää et mistä se kertoo koska kirjan takakansi niin kiltisti multa pyytää. Sen vaan sanon et se kosketti mua syvästi monta kertaa, itkin ainakin neljästi.
|
|
|
Kirjat
Jul 22, 2015 13:34:57 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 22, 2015 13:34:57 GMT
oon alottanu Don Quijoten lukemisen tässä.
|
|