|
Kirjat
Jul 11, 2015 16:40:24 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 11, 2015 16:40:24 GMT
oon lukenu hobittia englanniks - tosin vaan vähän kun se kirja oli mun siskon, mut tykkäsin siitä paljon enemmän mitä sormusten herrasta okei, mä luen ihan suomeks, muuten vois olla jotenki sekava mut luen kyllä tässä välissä ns "helppolukuisempia" kirjoja onks kukaan lukenut Kuvun alla kirjaa Stephen Kingiltä? Samannimiseen kirjaan perustuu siis tv-sarja Under the Dome no en mä siitä tolkienin englannistakaan paljoo ymmärrä :DD olen lukenut!! tosin se jäi vähän kesken
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 16:41:41 GMT
Post by Sibe on Jul 11, 2015 16:41:41 GMT
okei, mä luen ihan suomeks, muuten vois olla jotenki sekava mut luen kyllä tässä välissä ns "helppolukuisempia" kirjoja onks kukaan lukenut Kuvun alla kirjaa Stephen Kingiltä? Samannimiseen kirjaan perustuu siis tv-sarja Under the Dome no en mä siitä tolkienin englannistakaan paljoo ymmärrä :DD olen lukenut!! tosin se jäi vähän kesken haha onnea sit vaan :DD mitä tykkäsit? mä rakastan sitä sarjaa ja lainasin kirjan vaikka se 1100 sivua
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 16:46:04 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 11, 2015 16:46:04 GMT
no en mä siitä tolkienin englannistakaan paljoo ymmärrä :DD olen lukenut!! tosin se jäi vähän kesken haha onnea sit vaan :DD mitä tykkäsit? mä rakastan sitä sarjaa ja lainasin kirjan vaikka se 1100 sivua mulla on vähän ristiriitasia tunteita sitä tv-sarjaa kohtaa, välillä se oli hyvä ja välillä ei, kirja taas ei oo ehkä ihan sitä minkä tyylisistä kirjoista tykkään, mut kuiteski ihan hyvä, sellanen minkä lukisin uudestaankin
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 16:47:50 GMT
Post by Sibe on Jul 11, 2015 16:47:50 GMT
haha onnea sit vaan :DD mitä tykkäsit? mä rakastan sitä sarjaa ja lainasin kirjan vaikka se 1100 sivua mulla on vähän ristiriitasia tunteita sitä tv-sarjaa kohtaa, välillä se oli hyvä ja välillä ei, kirja taas ei oo ehkä ihan sitä minkä tyylisistä kirjoista tykkään, mut kuiteski ihan hyvä, sellanen minkä lukisin uudestaankin okei. Mä vaan tykkäsin sarjasta, en tiiä miks mut se vaan on true love between us <33 (lol) ja jees, toivon et mäkin sit tykkään :3
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 17:02:40 GMT
via mobile
Post by swordsman on Jul 11, 2015 17:02:40 GMT
Silmarillionia jäljellä enää alle 80 sivua. saisinkohan sen vielä tän viikonlopun aikana luetuksi? (alotin sen joskus helmikuussa lol) mulla on silmarillion mut kun yritin lukee sitä, se oli sellasta siansaksaa etten sit jaksanukkaa tiedän et tolkien on yks hienoimmista kirjailijoista ja sen teokset on vailla vertaansa mut se kieli mitä se tekstissään käyttää, mulla ei riitä kärsivällisyyttä sille. taru sormusten herrastaki oli mulle koettelemus , hyvä etten kuollu sitä lukiessa ehkä taas joskus palaan tolkienin teosten pariin mut sitä odotellessa mullakin kesti sormusten herrojen lukemisessa varmaan yli vuosi (luin kyllä muita kirjoja siinä välissä) mut olin päättänyt että luen ne niin kyllä se sitten lopulta onnistui, vaikka teksti olikin ihan kamalan raskasta :'D hobitin luin ihan ekana, ja siinä on tosiaan niin paljon helppolukuisempaa tekstiä kun sormusten herroissa ja silmarillionissa ettei siinä ollu mitään ongelmaa. luin myös húrinin lasten tarinan jo aikoja sitten (se kertoo siis yksityiskohtaisemmin yhestä silmarillionin luvusta) ja siinä teksti oli jopa koukuttavaa. mut sanon vielä silmarillionista sen verran, että vaikka se alun kertomus ainurista sun muusta voi olla aika pitkästyttävää, on siinä niitä oikeesti mielenkiintosiakin kohtia. eli kannattaa joskus lukea!
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 17:10:07 GMT
Post by petefromtheshop on Jul 11, 2015 17:10:07 GMT
mulla on silmarillion mut kun yritin lukee sitä, se oli sellasta siansaksaa etten sit jaksanukkaa tiedän et tolkien on yks hienoimmista kirjailijoista ja sen teokset on vailla vertaansa mut se kieli mitä se tekstissään käyttää, mulla ei riitä kärsivällisyyttä sille. taru sormusten herrastaki oli mulle koettelemus , hyvä etten kuollu sitä lukiessa ehkä taas joskus palaan tolkienin teosten pariin mut sitä odotellessa mullakin kesti sormusten herrojen lukemisessa varmaan yli vuosi (luin kyllä muita kirjoja siinä välissä) mut olin päättänyt että luen ne niin kyllä se sitten lopulta onnistui, vaikka teksti olikin ihan kamalan raskasta :'D hobitin luin ihan ekana, ja siinä on tosiaan niin paljon helppolukuisempaa tekstiä kun sormusten herroissa ja silmarillionissa ettei siinä ollu mitään ongelmaa. luin myös húrinin lasten tarinan jo aikoja sitten (se kertoo siis yksityiskohtaisemmin yhestä silmarillionin luvusta) ja siinä teksti oli jopa koukuttavaa. mut sanon vielä silmarillionista sen verran, että vaikka se alun kertomus ainurista sun muusta voi olla aika pitkästyttävää, on siinä niitä oikeesti mielenkiintosiakin kohtia. eli kannattaa joskus lukea! joo , hobitin vois jopa lukeakin kun ainaki se englanninkielinen vaikutti hyvältä luen varmasti silmarillionkin joskus kun mulla on tarpeeks mielenkiintoo ja kärsivällisyyttä :'D tolkienin kirjat vaan vaatii vähän enemmän omistautumista.
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 17:14:04 GMT
Post by Sibe on Jul 11, 2015 17:14:04 GMT
mulla on silmarillion mut kun yritin lukee sitä, se oli sellasta siansaksaa etten sit jaksanukkaa tiedän et tolkien on yks hienoimmista kirjailijoista ja sen teokset on vailla vertaansa mut se kieli mitä se tekstissään käyttää, mulla ei riitä kärsivällisyyttä sille. taru sormusten herrastaki oli mulle koettelemus , hyvä etten kuollu sitä lukiessa ehkä taas joskus palaan tolkienin teosten pariin mut sitä odotellessa mullakin kesti sormusten herrojen lukemisessa varmaan yli vuosi (luin kyllä muita kirjoja siinä välissä) mut olin päättänyt että luen ne niin kyllä se sitten lopulta onnistui, vaikka teksti olikin ihan kamalan raskasta :'D hobitin luin ihan ekana, ja siinä on tosiaan niin paljon helppolukuisempaa tekstiä kun sormusten herroissa ja silmarillionissa ettei siinä ollu mitään ongelmaa. luin myös húrinin lasten tarinan jo aikoja sitten (se kertoo siis yksityiskohtaisemmin yhestä silmarillionin luvusta) ja siinä teksti oli jopa koukuttavaa. mut sanon vielä silmarillionista sen verran, että vaikka se alun kertomus ainurista sun muusta voi olla aika pitkästyttävää, on siinä niitä oikeesti mielenkiintosiakin kohtia. eli kannattaa joskus lukea! mun kaveri luki sen ekan sormusten herran vissiin parissa viikossa :''D mut joo sanoi että teksti raskasta (ei ollut ennen perehtynyt) mutta leffat kannustaa hyvin lukemaan. Harmi vaan et leffat on kaikki katottu jo.. hei mistä silmarillion siis kertoo tarkemmin?
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 17:19:54 GMT
via mobile
Post by swordsman on Jul 11, 2015 17:19:54 GMT
mullakin kesti sormusten herrojen lukemisessa varmaan yli vuosi (luin kyllä muita kirjoja siinä välissä) mut olin päättänyt että luen ne niin kyllä se sitten lopulta onnistui, vaikka teksti olikin ihan kamalan raskasta :'D hobitin luin ihan ekana, ja siinä on tosiaan niin paljon helppolukuisempaa tekstiä kun sormusten herroissa ja silmarillionissa ettei siinä ollu mitään ongelmaa. luin myös húrinin lasten tarinan jo aikoja sitten (se kertoo siis yksityiskohtaisemmin yhestä silmarillionin luvusta) ja siinä teksti oli jopa koukuttavaa. mut sanon vielä silmarillionista sen verran, että vaikka se alun kertomus ainurista sun muusta voi olla aika pitkästyttävää, on siinä niitä oikeesti mielenkiintosiakin kohtia. eli kannattaa joskus lukea! mun kaveri luki sen ekan sormusten herran vissiin parissa viikossa :''D mut joo sanoi että teksti raskasta (ei ollut ennen perehtynyt) mutta leffat kannustaa hyvin lukemaan. Harmi vaan et leffat on kaikki katottu jo.. hei mistä silmarillion siis kertoo tarkemmin? mun isoveli ja isäkin luki noi sormusten herrat ja silmarillipnin tyyliin parissa viikossa, mietin vieläkin et miten ihmeessä?? ja silmarillion kertoo siis keski-maan esihistoriasta. siitä kuinka keski-maa, haltiat, ihmiset ja kääpiöt luotiin ja siitä kuinka ne soti morgothia vastaan (johon verrattuna sauron on pelkkä pikkupahis) ja siitä kuinka kaikki kuolee niissä taisteluissa ja kaikesta muusta mukavasta. hieno teos.
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 17:30:26 GMT
Post by Sibe on Jul 11, 2015 17:30:26 GMT
mun kaveri luki sen ekan sormusten herran vissiin parissa viikossa :''D mut joo sanoi että teksti raskasta (ei ollut ennen perehtynyt) mutta leffat kannustaa hyvin lukemaan. Harmi vaan et leffat on kaikki katottu jo.. hei mistä silmarillion siis kertoo tarkemmin? mun isoveli ja isäkin luki noi sormusten herrat ja silmarillipnin tyyliin parissa viikossa, mietin vieläkin et miten ihmeessä?? ja silmarillion kertoo siis keski-maan esihistoriasta. siitä kuinka keski-maa, haltiat, ihmiset ja kääpiöt luotiin ja siitä kuinka ne soti morgothia vastaan (johon verrattuna sauron on pelkkä pikkupahis) ja siitä kuinka kaikki kuolee niissä taisteluissa ja kaikesta muusta mukavasta. hieno teos. haha kiva Oi siistiä!! pitää varmaan se lukea vaikka kunhan ensin sormusten herrat luettu
|
|
|
Kirjat
Jul 11, 2015 17:31:53 GMT
Post by susanna48 on Jul 11, 2015 17:31:53 GMT
Ihana aihe :3 Mä luen siis soturikissoja sekä välillä tulee luettua muitakin eläinaiheisia ja fantasia kirjoja c: Soturikissoja luen pakosti joka päivä koska en voi pitää niihin taukoo xD Vaikka oon lukenu kaikki suomennetut sk-kirjat silti mun on pakko alottaa ne uudestaan ja uudestaan Jos pidätte kissoista niin tuutte varmasti rakastamaan soturikissoja!
|
|
|
Kirjat
Jul 13, 2015 18:08:36 GMT
Post by Sibe on Jul 13, 2015 18:08:36 GMT
Ihana aihe :3 Mä luen siis soturikissoja sekä välillä tulee luettua muitakin eläinaiheisia ja fantasia kirjoja c: Soturikissoja luen pakosti joka päivä koska en voi pitää niihin taukoo xD Vaikka oon lukenu kaikki suomennetut sk-kirjat silti mun on pakko alottaa ne uudestaan ja uudestaan Jos pidätte kissoista niin tuutte varmasti rakastamaan soturikissoja! jee kiva säki tyksit lukemisesta c: mä haluaisin suositella yhtä ihanaa kirjaa, mut sit kumminkaan kukaan ei innostu siitä
|
|
|
Kirjat
Jul 13, 2015 18:56:22 GMT
Post by susanna48 on Jul 13, 2015 18:56:22 GMT
Ihana aihe :3 Mä luen siis soturikissoja sekä välillä tulee luettua muitakin eläinaiheisia ja fantasia kirjoja c: Soturikissoja luen pakosti joka päivä koska en voi pitää niihin taukoo xD Vaikka oon lukenu kaikki suomennetut sk-kirjat silti mun on pakko alottaa ne uudestaan ja uudestaan Jos pidätte kissoista niin tuutte varmasti rakastamaan soturikissoja! jee kiva säki tyksit lukemisesta c: mä haluaisin suositella yhtä ihanaa kirjaa, mut sit kumminkaan kukaan ei innostu siitä Totta kai c:
Suosittele ihmees!
|
|
|
Kirjat
Jul 13, 2015 19:19:29 GMT
Post by Sibe on Jul 13, 2015 19:19:29 GMT
jee kiva säki tyksit lukemisesta c: mä haluaisin suositella yhtä ihanaa kirjaa, mut sit kumminkaan kukaan ei innostu siitä Totta kai c:
Suosittele ihmees!
en vaan muistanut, hups xD siis Kirsti Kurosen Piruettiystävyys on mahtava kirja, ehkä mahtavin minkä olen lukenut. Kertoo 14-vuotiaasta balettia harrastavasta Ellistä. Ihan turha aatella et "voi kökkö en lue koska inhoon balettia ku joku balettikirja !!!1!!111" koska se on oikeesti todella opettavainen kirja, ja siihen on helppo samaistua. Päähenkilö painiskelee sellaisten asioiden kanssa, joita monet muut teini-ikäiset joutuu kohtaamaan päivittäin. Se on yks mun lemppareista ja rakastan tosi paljon ♥ Mulle se kirja on opettanut sen, että pitää osata rentoutua ja päästää irti. En varmasti ole ainoa, joka on joskus ajatellut, että tuntuu pahalta tms. Suosittelen ihan kaikille, ja erityisesti nuorille.
|
|
|
Kirjat
Jul 13, 2015 19:24:13 GMT
Post by susanna48 on Jul 13, 2015 19:24:13 GMT
Totta kai c:
Suosittele ihmees!
en vaan muistanut, hups xD siis Kirsti Kurosen Piruettiystävyys on mahtava kirja, ehkä mahtavin minkä olen lukenut. Kertoo 14-vuotiaasta balettia harrastavasta Ellistä. Ihan turha aatella et "voi kökkö en lue koska inhoon balettia ku joku balettikirja !!!1!!111" koska se on oikeesti todella opettavainen kirja, ja siihen on helppo samaistua. Päähenkilö painiskelee sellaisten asioiden kanssa, joita monet muut teini-ikäiset joutuu kohtaamaan päivittäin. Se on yks mun lemppareista ja rakastan tosi paljon ♥ Mulle se kirja on opettanut sen, että pitää osata rentoutua ja päästää irti. En varmasti ole ainoa, joka on joskus ajatellut, että tuntuu pahalta tms. Suosittelen ihan kaikille, ja erityisesti nuorille. Hyvän kuuloinen kirja! Mä oon ettiny juuri tollasen tapasii kirjoja mitkä kertoo noin opettavasti. Pitää lainata kirjastosta jos sellaisia siellä on
|
|
|
Kirjat
Jul 13, 2015 19:25:35 GMT
Post by Sibe on Jul 13, 2015 19:25:35 GMT
en vaan muistanut, hups xD siis Kirsti Kurosen Piruettiystävyys on mahtava kirja, ehkä mahtavin minkä olen lukenut. Kertoo 14-vuotiaasta balettia harrastavasta Ellistä. Ihan turha aatella et "voi kökkö en lue koska inhoon balettia ku joku balettikirja !!!1!!111" koska se on oikeesti todella opettavainen kirja, ja siihen on helppo samaistua. Päähenkilö painiskelee sellaisten asioiden kanssa, joita monet muut teini-ikäiset joutuu kohtaamaan päivittäin. Se on yks mun lemppareista ja rakastan tosi paljon ♥ Mulle se kirja on opettanut sen, että pitää osata rentoutua ja päästää irti. En varmasti ole ainoa, joka on joskus ajatellut, että tuntuu pahalta tms. Suosittelen ihan kaikille, ja erityisesti nuorille. Hyvän kuuloinen kirja! Mä oon ettiny juuri tollasen tapasii kirjoja mitkä kertoo noin opettavasti. Pitää lainata kirjastosta jos sellaisia siellä on
Joo suosittelen lukemaan! veikkaan että löytyy sieltäkin kirjastosta, ainakin meillä on noita vissiin useampikin kappale täällä
|
|