|
Kirjat
Sept 15, 2017 16:17:04 GMT
Post by Sibe on Sept 15, 2017 16:17:04 GMT
Ah okei! pitääkin itse tsekkailla kirjaston ohella sitten kirjakauppaa, kunhan sinne jaksan raahautua. Ja jees noni Joo. Ja mä vähä luulen et se saattaa kirjastostaki löytyä, ottaen huomioon et se on jo kymmenen vuotta vanha kirja ja palkittu sellanen Joo mun kaveri on sen kanssa lukenut joskus yläkoulussa ja on nyt tosiaan lukiossa niin eiköhän kirjastosta luulis löytyvän (+ tämä uusi sinun antamasi informaatio, kiitos!) :-D en vaan osaa vielä suunnistaa mun uudessa lähikirjastossa, apuva.
|
|
|
Kirjat
Sept 15, 2017 16:25:30 GMT
Post by Miopod on Sept 15, 2017 16:25:30 GMT
Joo. Ja mä vähä luulen et se saattaa kirjastostaki löytyä, ottaen huomioon et se on jo kymmenen vuotta vanha kirja ja palkittu sellanen Joo mun kaveri on sen kanssa lukenut joskus yläkoulussa ja on nyt tosiaan lukiossa niin eiköhän kirjastosta luulis löytyvän (+ tämä uusi sinun antamasi informaatio, kiitos!) :-D en vaan osaa vielä suunnistaa mun uudessa lähikirjastossa, apuva. Mäki oon ilmeisesti lukenu sen joskus ala-asteella jo kerran, ku heti ku olin kattonu sen sarjan ekan kerran, googlasin sen kirjan ja ku näin sen kannen nii tunnistin sen heti ja muistin et oon joskus 12-vuotiaana lainannu sen kirjastosta ja lukenu mutten vaan muistanu siitä yhtää mitää enää :''D (kirjakaupan pokkareis on kanneksi laitettu kuva siitä netflix-sarjasta, et kirjastos on sit varmaan erinäkönen kansi)
|
|
|
Kirjat
Oct 15, 2017 18:08:10 GMT
Post by Sibe on Oct 15, 2017 18:08:10 GMT
Joo mun kaveri on sen kanssa lukenut joskus yläkoulussa ja on nyt tosiaan lukiossa niin eiköhän kirjastosta luulis löytyvän (+ tämä uusi sinun antamasi informaatio, kiitos!) :-D en vaan osaa vielä suunnistaa mun uudessa lähikirjastossa, apuva. Mäki oon ilmeisesti lukenu sen joskus ala-asteella jo kerran, ku heti ku olin kattonu sen sarjan ekan kerran, googlasin sen kirjan ja ku näin sen kannen nii tunnistin sen heti ja muistin et oon joskus 12-vuotiaana lainannu sen kirjastosta ja lukenu mutten vaan muistanu siitä yhtää mitää enää :''D (kirjakaupan pokkareis on kanneksi laitettu kuva siitä netflix-sarjasta, et kirjastos on sit varmaan erinäkönen kansi) haha okei joo, oon nähny sen kirjakaupoissa tosiaan! eiköhän sen kirjastonkin kautta löytäis, jos rupeis just ettimään - hyvä pitää merkillä myös tuo kansiasia!
|
|
|
Kirjat
Nov 21, 2017 13:39:38 GMT
Post by Magnifique on Nov 21, 2017 13:39:38 GMT
tällä hetkellä lueskelen Stephen Kingin Se-kirjaa ja toistaseks on ollu ihan jees ja ootan innolla et saan luettuu sen loppuun niii voisin sit ehkä uskaltaa kattoo sen leffan ^^ vihaan siis kauhua ja oon heikkohermone... enkä oo ikinä lukenu kauhukirjoi mut sehän on hyvä alottaa kingin Se-kirjasta
|
|
|
Kirjat
Nov 24, 2017 10:06:50 GMT
Post by zuttathezombie on Nov 24, 2017 10:06:50 GMT
Sain Katja Ketun Yöperhosen äänikirjan kuunneltua ja nyt on menossa samaisen kirjailijan Kätilö
Sit kaverin myötä aloin lukea sitä Anneli Auerin Murhalesken muistelmat -kirjaa Ja samalla tässä ollu taustalla menossa myös Tuula-Liina Variksen Että tuntisin eläväni sekä Rosa Liksomin Unohdettu vartti
|
|
|
Kirjat
Dec 4, 2017 8:56:13 GMT
Post by petefromtheshop on Dec 4, 2017 8:56:13 GMT
tällä hetkellä lainassa on Saatana saapuu Moskovaan
jaksaisinpa lukee loppuun ennen ku lainausaika umpeutuu
|
|
|
Kirjat
Dec 4, 2017 18:30:28 GMT
via mobile
Post by swordsman on Dec 4, 2017 18:30:28 GMT
Oon nyt lukenu Valtaistuinpeliä suunnilleen puoliväliin asti ja se käy koko ajan mielenkiintosemmaksi! Oon positiivisesti yllättynyt, jotenkin oletin et se ois tylsempi ja vaikeelukusempi.
Nyt mun tosin pitää koulun takia alkaa lukemaan Sofi Oksasen Puhdistusta, joten joudun jättämään sen kesken D: Toivottavasti kukaan ei varaa sitä, saatan nimittäin tarvita jatkolainan tai pari...
|
|
|
Kirjat
Dec 4, 2017 19:20:10 GMT
via mobile
Post by petefromtheshop on Dec 4, 2017 19:20:10 GMT
Oon nyt lukenu Valtaistuinpeliä suunnilleen puoliväliin asti ja se käy koko ajan mielenkiintosemmaksi! Oon positiivisesti yllättynyt, jotenkin oletin et se ois tylsempi ja vaikeelukusempi. mulla se jäi kesken :----DDDDD-----::: suunnitelmissa ois kyllä jatkaa loppuun, puolessa välissä loppu lainausaika. Mut toivottavasti tosiaam kukaan ei varaa sitä sit sun nenän edestä, se on ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja (vaikka puoleenväliin jäinkin krhm)
|
|
|
Kirjat
Dec 4, 2017 20:15:04 GMT
via mobile
Post by swordsman on Dec 4, 2017 20:15:04 GMT
Oon nyt lukenu Valtaistuinpeliä suunnilleen puoliväliin asti ja se käy koko ajan mielenkiintosemmaksi! Oon positiivisesti yllättynyt, jotenkin oletin et se ois tylsempi ja vaikeelukusempi. mulla se jäi kesken :----DDDDD-----::: suunnitelmissa ois kyllä jatkaa loppuun, puolessa välissä loppu lainausaika. Mut toivottavasti tosiaam kukaan ei varaa sitä sit sun nenän edestä, se on ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja (vaikka puoleenväliin jäinkin krhm) joo, mullakin on välillä ollu pitkiä taukoja sen lukemisessa, jos kertoja ei oo ollu kiinnostava :-D Ei oo kauheen helppoo tarttua kirjaan ja jatkaa lukemista, kun on menossa tylsä kohta ja tietää, et oman lempihahmon tarina jatkuu vasta monen luvun päästä...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Kirjat
Dec 11, 2017 7:50:47 GMT
via mobile
Post by Deleted on Dec 11, 2017 7:50:47 GMT
Mä taas tylsistyin loppupuolella Valtaistuinpeliin ja viimeset 200 sivua luin väen vängällä kun en halunnu turhaan lukea satoja sivuja. Ainoot mielenkiintoset hahmot mulle oli Dany ja Jon, välillä myös Arya.
|
|
|
Kirjat
Dec 11, 2017 17:52:52 GMT
via mobile
Post by petefromtheshop on Dec 11, 2017 17:52:52 GMT
mulla se jäi kesken :----DDDDD-----::: suunnitelmissa ois kyllä jatkaa loppuun, puolessa välissä loppu lainausaika. Mut toivottavasti tosiaam kukaan ei varaa sitä sit sun nenän edestä, se on ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja (vaikka puoleenväliin jäinkin krhm) joo, mullakin on välillä ollu pitkiä taukoja sen lukemisessa, jos kertoja ei oo ollu kiinnostava :-D Ei oo kauheen helppoo tarttua kirjaan ja jatkaa lukemista, kun on menossa tylsä kohta ja tietää, et oman lempihahmon tarina jatkuu vasta monen luvun päästä... Jooo, toi muaki vähän vaivas aina siinä :__D toisaalta siistiä et on paljon hahmoja mut sit ku kaikista ei vaan voi olla niin kiinnostunut toisaalta mulla sitä lukemista latisti myös vähän se, että olin kattonu jo sarjaa niin lopulta ne jutut ei tullu yllätyksinä. Ja toisaalta se, ettei viimesiä kirjoja oo vielä julkastu eikö varmuudella ees tulla julkasee.. mut toivotaan parasta!
|
|
|
Kirjat
Dec 11, 2017 17:55:33 GMT
via mobile
Post by petefromtheshop on Dec 11, 2017 17:55:33 GMT
Mä taas tylsistyin loppupuolella Valtaistuinpeliin ja viimeset 200 sivua luin väen vängällä kun en halunnu turhaan lukea satoja sivuja. Ainoot mielenkiintoset hahmot mulle oli Dany ja Jon, välillä myös Arya. kestit meistä pisimpään :"D mä oon kyl sairaan huono lukee pitkiä kirjoja ylipäätään, harry potterit meni joskus mut muuten... eh :DD tosin kirjoihim varmaan palaan sit sarjan loputtua ihan jo vierotusoireideni tähden
|
|
|
Kirjat
Dec 11, 2017 21:16:35 GMT
Post by marrasaamu on Dec 11, 2017 21:16:35 GMT
Tän syksyn aikana oon lukenu ainakin Anja Snellman - Lemmikkikaupan tytöt ja Parvekejumalat Väinö Linna - Sotaromaani Rosa Liksom - Hytti nro 6 L. M. Montgomery - Puutarhan Kilmeny
Ja nyt menossa Samuel Bjorkin Yölintu. Jos tykkää dekkareista, niin kannattaa lukee. Mä en tykkää mut en voi enää jättää kesken. :---D Liian jännä.
|
|
|
Post by valiomaito on Jan 17, 2018 11:56:12 GMT
Mun ihan suosikkiromaaneja on Patricia St. Johnin Lumen aarteet. Osittain sen sulosen tarinan takia, osittain sen takia, että se on osa lapsuutta.
Se kertoo kahesta sveitsiläisestä varhaisnuoresta Alpeilla. Ne alkaa lapsuuden kavereista, kylässä kun kaikki tuntee kaikki, sitte suhteet huononee muuan riidasta ja sitten se riita jää. Toisen pikkuveli rampautuu vahingossa ja siitä sitten alkaa syyllisyyden poteminen, viha, katkeruus, itsesääli ja sitten sille tarjotaan ratkaisu.
Kirja on musta ihan hyvin käännetty, eikä oo vaikeelukunen. Hahmot on musta mielenkiintosia ja uskottavia.
______
Osaakohan joku suositella jotain Neiti Etsivän tapasta kirjaa? Kaipaisin sellasta realistista luettavaa, jossa on uskottavat ja hyvät hahmot, eikä oo romantiikkakeskeinen, vaikka eihän se sivujuonessa haittaa. Neiti Etsivässä oli se ongelma, että hahmot oli vähän kaksiulotteisia.
Olis myös hyvä, jos ois suomeks! Kirjotuksessa alkaa näkyä englanninkielisyys, niin aattelin että taitaa olla aika siirtyä taas lukemaan suomeksikin, lukiossa kun käyn ja pitäis osata kirjottaa oikeilla säännöillä...
|
|
|
Kirjat
Jan 24, 2018 15:23:08 GMT
Post by Sibe on Jan 24, 2018 15:23:08 GMT
Mä taas tylsistyin loppupuolella Valtaistuinpeliin ja viimeset 200 sivua luin väen vängällä kun en halunnu turhaan lukea satoja sivuja. Ainoot mielenkiintoset hahmot mulle oli Dany ja Jon, välillä myös Arya. sarjaa kannattaa testata -- mulla itelläni on vieläkin eka Game of Thrones -kirja luettuna varsin vähän, siis jossain sivulla 170 suurinpiirtein olen. Englanniksi tosin luen, ettei ihmekään, että on kestänyt oon kyllä mäkin huomannut tuon näkökulmajutun, joka ei aina innostanut jatkamaan kauheesti pidemmälle - enemmän mua kuitenkin häiritsee se pieni fontti, koska tuntuu, ettei edisty ollenkaan vaikka lukiskin paljon kerralla xD vois tässä lähipäivinä taas jatkaa
|
|