|
Kirjat
Nov 11, 2016 19:50:31 GMT
Post by Miopod on Nov 11, 2016 19:50:31 GMT
Siivosin mun kaappeja ja löysin yhen Lasse likkojenhurmaaja kirjan joita luin viimeks joskus ala-asteella ja sit käänsin sen ympäri ja takakanteen oliki lätkästy se kirjaston valkonen lappu kontaktimuoveilla ja sisäkannessa oli leima. Tota... hups?? :DD Jos annan tän olla niin tuleekohan ne sadan vuoden sisällä karhuamaan tätä mun lapsenlapsilta sit ku oon ite pois kuvioista. Millanenhan koronkoronkorko myöhästymismaksuissa mahtais olla? mut entä jos se on niitä kirjaston poistokirjoja, tai en tiiä miks niitä sanotaan mut niitä joita annetaan ilmasiks/myydään siellä, niissä on yleensä laput tallella en tiiä mut ei sun tarvii pelätä lastenlastes puolesta, suomessahan valtio maksaa vainajan velat sä ajat korkeintaan vaan suomen konkurssiin :DD No kerran aikasemminki kyl kävi niin et löydettiin joku kirjaston ella-kirja meiltä ku olin ala-asteella ja äitin kans sit palautettiin se kirjastoon ku ihmeteltiin et kui kauanhan se ees on meillä ollu ku ei olla käyty kirjastostaa pitkiin aikoihin ja sit se tyyppi palautustiskin takana sano et tän on koulu lainannu joskus käyttöönsä ja sielä ollaanki ihmetelty et mihin se on voinu joutua. En tiä sit oliks ne jo ehtiny maksaaki siitä kirjasta jotain.
|
|
|
Kirjat
Nov 11, 2016 20:27:52 GMT
Post by petefromtheshop on Nov 11, 2016 20:27:52 GMT
mut entä jos se on niitä kirjaston poistokirjoja, tai en tiiä miks niitä sanotaan mut niitä joita annetaan ilmasiks/myydään siellä, niissä on yleensä laput tallella en tiiä mut ei sun tarvii pelätä lastenlastes puolesta, suomessahan valtio maksaa vainajan velat sä ajat korkeintaan vaan suomen konkurssiin :DD No kerran aikasemminki kyl kävi niin et löydettiin joku kirjaston ella-kirja meiltä ku olin ala-asteella ja äitin kans sit palautettiin se kirjastoon ku ihmeteltiin et kui kauanhan se ees on meillä ollu ku ei olla käyty kirjastostaa pitkiin aikoihin ja sit se tyyppi palautustiskin takana sano et tän on koulu lainannu joskus käyttöönsä ja sielä ollaanki ihmetelty et mihin se on voinu joutua. En tiä sit oliks ne jo ehtiny maksaaki siitä kirjasta jotain. :DDD voi ei ehkä seuraavaks teidän talosta löytyy joku mysteerihuone täynnä palauttamattomia kirjoja kadonneiden kirjojen kammio siitä sais hienon tarinan
|
|
|
Kirjat
Nov 11, 2016 20:51:34 GMT
Post by Miopod on Nov 11, 2016 20:51:34 GMT
:DD No kerran aikasemminki kyl kävi niin et löydettiin joku kirjaston ella-kirja meiltä ku olin ala-asteella ja äitin kans sit palautettiin se kirjastoon ku ihmeteltiin et kui kauanhan se ees on meillä ollu ku ei olla käyty kirjastostaa pitkiin aikoihin ja sit se tyyppi palautustiskin takana sano et tän on koulu lainannu joskus käyttöönsä ja sielä ollaanki ihmetelty et mihin se on voinu joutua. En tiä sit oliks ne jo ehtiny maksaaki siitä kirjasta jotain. :DDD voi ei ehkä seuraavaks teidän talosta löytyy joku mysteerihuone täynnä palauttamattomia kirjoja kadonneiden kirjojen kammio siitä sais hienon tarinan Joo mulla oli kans lainauskielto kaikenaikaa pienenä, et varmaan ne on kaikki yhä täälä
|
|
|
Kirjat
Nov 12, 2016 10:29:27 GMT
via mobile
Post by petefromtheshop on Nov 12, 2016 10:29:27 GMT
:DDD voi ei ehkä seuraavaks teidän talosta löytyy joku mysteerihuone täynnä palauttamattomia kirjoja kadonneiden kirjojen kammio siitä sais hienon tarinan Joo mulla oli kans lainauskielto kaikenaikaa pienenä, et varmaan ne on kaikki yhä täälä mulla on ollu lainauskielto kerran :DDD mut palautan kyl kirjat melkein aina myöhäss. Tosin en oo vielä löytäny kaapista mitään vanhoja lainoja :_D
|
|
|
Kirjat
Nov 12, 2016 13:08:12 GMT
Post by Miopod on Nov 12, 2016 13:08:12 GMT
Joo mulla oli kans lainauskielto kaikenaikaa pienenä, et varmaan ne on kaikki yhä täälä mulla on ollu lainauskielto kerran :DDD mut palautan kyl kirjat melkein aina myöhäss. Tosin en oo vielä löytäny kaapista mitään vanhoja lainoja :_D Nykyään mulla on vaan joskus harvoin päivän myöhäs joku. Mut tällä viikolla tuli pitkästä aikaa oikeen palautusvaatimus ku olin unohtanu uusia ton yhen keittokirjan ja se oliki ollu kaks viikkoo myöhäs
|
|
|
Kirjat
Nov 12, 2016 21:02:39 GMT
Post by petefromtheshop on Nov 12, 2016 21:02:39 GMT
mulla on ollu lainauskielto kerran :DDD mut palautan kyl kirjat melkein aina myöhäss. Tosin en oo vielä löytäny kaapista mitään vanhoja lainoja :_D Nykyään mulla on vaan joskus harvoin päivän myöhäs joku. Mut tällä viikolla tuli pitkästä aikaa oikeen palautusvaatimus ku olin unohtanu uusia ton yhen keittokirjan ja se oliki ollu kaks viikkoo myöhäs kyl mäki ehkä jonain päivänä ryhdistäydyn ja alan tekee asiat ajallaan
|
|
itseironia
Ninja The Cat
i'm a high class ho
|
Kirjat
Nov 13, 2016 23:48:40 GMT
Post by itseironia on Nov 13, 2016 23:48:40 GMT
tulee ihan sika myöhässä tää mutta menköön. luin joskus taannoin sen malala yousafzain i am malalan ja tykkäsin kyllä paljon! jos ne vaan hyväksyy ton ni ota ihmeessä, saat varmaan propseja kun valitset vähän arvaamattomamman valinnan mutta riippuu tosin siitä, kelpuuttaako ne ton. :-D kiitos tosi paljon vastauksesta, et myöhästynyt! :-D tosta kirjasta on itse asiassa kahden aukeaman juttu meidän äikänkirjassa ja opettaja siitä puhukin jotain, joten varmasti se kelpuutettaisiin. En aikasemmin ees ollu lukenu tosta mitään, koska ajattelin kai että on tylsää valita joku näistä "esimerkeistä", mut toihan vaikuttaakin tosi mielenkiintoselta! Oon nimenomaan yrittäny ettiä jotain omaelämäkertaa joka kertois jonkun selviytymistarinan, mutten oo meinannu löytää muuta kun tylsiä julkkiselämäkertoja. jes hyvä! kuumoilin vaan tosta kelpuuttamisesta, koska meillä oli koulussa aina ne esimerkkilistat ja sen ulkopuolelta sai hyyyyvin harvoin valita mitään (piti olla hyvä perustelu tai jokin erityissyy tms shaibaa) mutta hyvä et se on valmiina siellä esimerkeissä niin voit tosiaan huoletta valita sen! joo, itekkään en hirveesti lue julkisuudenhenkilöiden elämänkertoja mutta tää säväytti erilaisuudellaan ja suhthelpolla aiheella (tai no), eikä teksti ollu meikän mielestä mitenkään puuduttavaa, mikä on yleensä yleistä biografioissa, vaan asiat rullas hyvin ja tapahtumia oli paljon. eikä sivuja oo turhauttavan paljoa! et jos vaan nappaa niin suosittelen :-D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Kirjat
Dec 2, 2016 5:44:29 GMT
via mobile
Post by Deleted on Dec 2, 2016 5:44:29 GMT
Percy Jacksonit luettu (uudelleen) läpi. Pitäiskö nyt jatkaa Olympoksen sankareihin vai Kanen aikakirjoihin? Tykkäsin enemmän aiemmin Kanen aikakirjoista...
|
|
|
Kirjat
Dec 2, 2016 15:54:41 GMT
Post by petefromtheshop on Dec 2, 2016 15:54:41 GMT
|
|
|
Kirjat
Dec 6, 2016 12:09:26 GMT
Post by Sibe on Dec 6, 2016 12:09:26 GMT
Percy Jacksonit luettu (uudelleen) läpi. Pitäiskö nyt jatkaa Olympoksen sankareihin vai Kanen aikakirjoihin? Tykkäsin enemmän aiemmin Kanen aikakirjoista... luet molemmat sarjat 8) pitäis kyllä iteki lukea Percyt uusiks jossain vaiheessa!! // kommentoin tohon myöhästymismaksuasiaan että mulla oli just yks kirjaston dvd-boksi lainassa (ja myöhässä jonku viikon?) niin sain sieltä kirjeen, että "muistathan palauttaa teoksen!" blabla ja sit maksua oli vissiin jotain 2,5 euroa niinku niin pienen summan takia XD laskin että viikko ois 0,25 snt x 7 mut jotenki sitten se kasvoi - tai ehkä mulla olikin puoltoistaviikkoa myöhässä. en tiiä se oli jotenki läppä kokemus, koska mulla oli se ihan tietoisesti myöhässä että ehdin katsoa ystävän kanssa niitä jaksoja lisää :---D ja siis mulla on sitä ennen ollut maksua joskus parisen vuotta sitten kun mulla oli percy jackson -peli yhden päivän verran myöhässä XD (siihen liittyy epic tarina, että tajusin joskus 23.55 aikaan että pitää uusia laina, mutta sain sen uusittua vasta joskus 00.03 joten tuli maksu heh)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Kirjat
Dec 9, 2016 5:47:05 GMT
via mobile
Post by Deleted on Dec 9, 2016 5:47:05 GMT
Percy Jacksonit luettu (uudelleen) läpi. Pitäiskö nyt jatkaa Olympoksen sankareihin vai Kanen aikakirjoihin? Tykkäsin enemmän aiemmin Kanen aikakirjoista... luet molemmat sarjat 8) pitäis kyllä iteki lukea Percyt uusiks jossain vaiheessa!! // kommentoin tohon myöhästymismaksuasiaan että mulla oli just yks kirjaston dvd-boksi lainassa (ja myöhässä jonku viikon?) niin sain sieltä kirjeen, että "muistathan palauttaa teoksen!" blabla ja sit maksua oli vissiin jotain 2,5 euroa niinku niin pienen summan takia XD laskin että viikko ois 0,25 snt x 7 mut jotenki sitten se kasvoi - tai ehkä mulla olikin puoltoistaviikkoa myöhässä. en tiiä se oli jotenki läppä kokemus, koska mulla oli se ihan tietoisesti myöhässä että ehdin katsoa ystävän kanssa niitä jaksoja lisää :---D ja siis mulla on sitä ennen ollut maksua joskus parisen vuotta sitten kun mulla oli percy jackson -peli yhden päivän verran myöhässä XD (siihen liittyy epic tarina, että tajusin joskus 23.55 aikaan että pitää uusia laina, mutta sain sen uusittua vasta joskus 00.03 joten tuli maksu heh) Joo niin ajattelin tehdä, ehkä luen ensin Olympoksen Sankarit ja sit Kanen aikakirjat ja sit viel sen Magnus Chasen ;D Tänään lainaan mun varaaman kirjan, Viides aallon c:
|
|
|
Kirjat
Dec 9, 2016 9:56:29 GMT
Post by Trixie™ on Dec 9, 2016 9:56:29 GMT
Mul oli joskus kirjastokortti jäässä kaikkien maksamattomien maksujen takii, mut onneks kaveri meni sit sivariin helmetille ja pyyhki pois kaikki mun rikokset
|
|
kelmeckis
Ninja The Cat
mulle mieluusti viestiä roolipelaamisesta! :')
|
Kirjat
Dec 9, 2016 10:22:21 GMT
Post by kelmeckis on Dec 9, 2016 10:22:21 GMT
mä en oikeen tiiä mitä mä teen nyt kun (tai sitten kun? en tiiä millo tää tapahtuu) noi kirjastomaksut kallistuu.... mulla on pakko olla kaikki lainatut kirjat noin viikon myöhässä. pari kertaa ollut se kymmenen euroakin siellä ja kuuliaisesti oon pulittanut
tälläki hetkellä joku kirjotushöpinäteos varmaa pari päivää jo yli
|
|
|
Kirjat
Dec 9, 2016 11:02:08 GMT
Post by Trixie™ on Dec 9, 2016 11:02:08 GMT
mä en oikeen tiiä mitä mä teen nyt kun (tai sitten kun? en tiiä millo tää tapahtuu) noi kirjastomaksut kallistuu.... mulla on pakko olla kaikki lainatut kirjat noin viikon myöhässä. pari kertaa ollut se kymmenen euroakin siellä ja kuuliaisesti oon pulittanut tälläki hetkellä joku kirjotushöpinäteos varmaa pari päivää jo yli Koita pistää heti lainauksen jälkeen muistutus puhelimeen vaikka päivää ennen määräaikaa tjtn et muistat uusia/palauttaa. Ite nidon kaikki kirjastokuitit mun kalenteriin oikeen viikon kohdalle et mukstan :---D
|
|
kelmeckis
Ninja The Cat
mulle mieluusti viestiä roolipelaamisesta! :')
|
Kirjat
Dec 9, 2016 11:15:16 GMT
Post by kelmeckis on Dec 9, 2016 11:15:16 GMT
mä en oikeen tiiä mitä mä teen nyt kun (tai sitten kun? en tiiä millo tää tapahtuu) noi kirjastomaksut kallistuu.... mulla on pakko olla kaikki lainatut kirjat noin viikon myöhässä. pari kertaa ollut se kymmenen euroakin siellä ja kuuliaisesti oon pulittanut tälläki hetkellä joku kirjotushöpinäteos varmaa pari päivää jo yli Koita pistää heti lainauksen jälkeen muistutus puhelimeen vaikka päivää ennen määräaikaa tjtn et muistat uusia/palauttaa. Ite nidon kaikki kirjastokuitit mun kalenteriin oikeen viikon kohdalle et mukstan :---D toi on kyllä ihan järkevä idea ja mulla on oikee muutama kalenteriki mut oon tosi huono muistaa käyttää niitä xd aina kerran viikossa avaan sen ja katon että unohdinkoha jotai.. ehkä sitte ku mulla oikeesti on jotai tärkeetä tekemistä kuten koulua ni alkaa taas luistaa kalenterikäyttö pitänee alkaa käyttää noita kännykkämuistutuksia ettei köyhdy
|
|