|
Post by zuttathezombie on Jun 4, 2015 19:59:47 GMT
Oon pienestä pitäen pitänyt niitä tosi jänninä. Muistan ku aina pyysin äitiä laittamaan jonkun levyn soimaan ku halusin kattoa, kun se iso levy vaan pyöri siellä soittimessa. Ja sit niissä on sellanen ihana kohina, en osaa kuvailla sitä mut jos ootte yhtään kuunnellut (vanhempia) vinyylejä niin varmaan tiiätte, mistä mä puhun :'D Aikeissa hankkia ihan oma vinyylisoitin jahka tulee mahdollisuus, tai enimmäkseen ajattelin sellaista monitoimisoitinta.
Onko täällä kukaan muu vinyylilevyjen perään?
|
|
|
Post by Miopod on Jun 4, 2015 22:33:18 GMT
Meillä on niitä iso kokoelma ja soitinki niihin vielä. Paitsi ettei niitä kyllä oo soitettu enää mun elinaikana. Pitäs joskus pyytää noilta jos vois kokeilla
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jun 4, 2015 22:52:17 GMT
Meillä on niitä iso kokoelma ja soitinki niihin vielä. Paitsi ettei niitä kyllä oo soitettu enää mun elinaikana. Pitäs joskus pyytää noilta jos vois kokeilla Joo äidillä on kans aikamoinen kasa noita ja itekin oon tässä nyt ostanut pari ja muutama tietty vielä hankinta-aikeissa tässä lähiaikoina. Äidiltä löytyy lähinnä jotain suomalaista, Abbaa, David Bowieta ja Queeniä. Kannattaa kysyä, niitä on tosi mukava kuunnella!
|
|
Vermin
Ninja The Cat
"Kyllähän jos kirkko palaa jossain, niin sehän tuo kristillistä porukkaa vaan lähemmäs toisiaan"
|
Post by Vermin on Jun 4, 2015 23:19:09 GMT
No nyt ku mainitsit nii pitäis varmaa kaivaa vinyylisoitin jostai esiin. :D Viimeksi joskus pienenpänä sillä leikkinyt. Pari kertaa käynyt mieles ostaa jonku suosikki bändin vinyyli, olis varmaan ihan kiva fiilistellä.
|
|
|
Post by Miopod on Jun 4, 2015 23:32:40 GMT
Meillä on niitä iso kokoelma ja soitinki niihin vielä. Paitsi ettei niitä kyllä oo soitettu enää mun elinaikana. Pitäs joskus pyytää noilta jos vois kokeilla Joo äidillä on kans aikamoinen kasa noita ja itekin oon tässä nyt ostanut pari ja muutama tietty vielä hankinta-aikeissa tässä lähiaikoina. Äidiltä löytyy lähinnä jotain suomalaista, Abbaa, David Bowieta ja Queeniä. Kannattaa kysyä, niitä on tosi mukava kuunnella! Oi david bowie! pitää selata noi läpi, meilläki saattaa olla varmaan sitä. Iskällä ainaki on paljo sen tyylistä ja sen aikasta musiikkia mistä itekki tosiaan tykkään tosi paljo, joten kyllä tuolta ainaki jotain suosikkeja pitäs löytyä.
|
|
|
Post by marrasaamu on Jun 5, 2015 6:59:03 GMT
Minä, minä! Mulla ei oo paljoo vinyylejä (alta viiskymmentä, varmaankin) ja soittimenkin hommasin vasta vuos sitten jouluna, mutta tykkään kyllä ihan tosi paljon. Aika harvoin vaan tulee kuunneltua vinyylejä kun se vaatii aikaa ja vaivaa enemmän ku iPodista kuunteleminen. :-D Mut onhan pyörivän levyn liikettä tosi maagista ja hypnoottista seurata. Samoin pienet rasahdukset ja napsahdukset on jotenki tosi rauhottavia, ainaki siihen pisteeseen asti kun levy ei kuulosta siltä että se olis äänitetty Raatteentiellä vuonna -40.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jun 5, 2015 16:12:27 GMT
Joo äidillä on kans aikamoinen kasa noita ja itekin oon tässä nyt ostanut pari ja muutama tietty vielä hankinta-aikeissa tässä lähiaikoina. Äidiltä löytyy lähinnä jotain suomalaista, Abbaa, David Bowieta ja Queeniä. Kannattaa kysyä, niitä on tosi mukava kuunnella! Oi david bowie! pitää selata noi läpi, meilläki saattaa olla varmaan sitä. Iskällä ainaki on paljo sen tyylistä ja sen aikasta musiikkia mistä itekki tosiaan tykkään tosi paljo, joten kyllä tuolta ainaki jotain suosikkeja pitäs löytyä. david bowie on ihana ...joo nii siis mäki rakastan vinyylejä, perin niitä vastikään kymmeniä ja pitäs varmaa kuunnella ne läpi nyt kesällä
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jun 6, 2015 15:17:27 GMT
Minä, minä! Mulla ei oo paljoo vinyylejä (alta viiskymmentä, varmaankin) ja soittimenkin hommasin vasta vuos sitten jouluna, mutta tykkään kyllä ihan tosi paljon. Aika harvoin vaan tulee kuunneltua vinyylejä kun se vaatii aikaa ja vaivaa enemmän ku iPodista kuunteleminen. :-D Mut onhan pyörivän levyn liikettä tosi maagista ja hypnoottista seurata. Samoin pienet rasahdukset ja napsahdukset on jotenki tosi rauhottavia, ainaki siihen pisteeseen asti kun levy ei kuulosta siltä että se olis äänitetty Raatteentiellä vuonna -40. Hah mulla ei ole omia edes tuota määrää, oon vasta nyt päässyt intoilemaan niiden hankintaa :DD Vinyylisoitinkin oli rikki kunnes ostettiin siihen viimein uusi remmi muutama viikko sitten. Joo, niissä napsahteluissa tosiaan on jotain rauhoittavaa & ne tuo siihen kokemukseen sellaista ihanaa nostalgisuutta, vaikkei siinä hetkessä mitään varsinaista nostalgiaa oliskaan :'D
|
|
|
Post by marrasaamu on Jun 6, 2015 17:11:20 GMT
Millä perusteella te muute ostatte vinyylejä? Mä nimittäi tunnen oloni vähän tyhmäks, ku mun tekis iha älyttömästi mieli ostaa Domovoydin debyyttialbumi (vai onkohan se ees debyytti? No, anyway), koska sen kansi on vaan niin upee. :-D En tosta bändistä muuten sit välitäkään, mut toi kansi... Voisin tuijottaa sitä vaikka ikuisuuden.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jun 6, 2015 19:41:53 GMT
Millä perusteella te muute ostatte vinyylejä? Mä nimittäi tunnen oloni vähän tyhmäks, ku mun tekis iha älyttömästi mieli ostaa Domovoydin debyyttialbumi (vai onkohan se ees debyytti? No, anyway), koska sen kansi on vaan niin upee. :-D En tosta bändistä muuten sit välitäkään, mut toi kansi... Voisin tuijottaa sitä vaikka ikuisuuden. No mulla nyt on vielä hankittavana Paul McCartneyn Tug of War ja sen jälkeen taidan jatkaa samalla linjalla et hommaan lempiartistien musiikkia vinyylillä. Ainakin noi Beatlesien vinyylien uusintapainokset on must have. Mut sit toisaalta vois alkaa kunnon hipsteriksi ja valkata uutta musiikkia kannen perusteella koska onhan noi nyt hienompia kuin levyjen kannet ihan vaan kokonsa puolesta.
|
|
|
Post by swordsman on Jun 11, 2015 7:24:26 GMT
meillä on niitä varasto täynnä koska mun isä keräilee levyjä, mut ite en ymmärrä musiikista mitään niin en osaa sanoa mitä mieltä niistä oon
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jun 18, 2015 18:18:39 GMT
meillä on niitä varasto täynnä koska mun isä keräilee levyjä, mut ite en ymmärrä musiikista mitään niin en osaa sanoa mitä mieltä niistä oon Miksen oo nähny tätä viestii aiemmin hups Mutta siis keräileekö se niitä vain keräilymielessä, vai voisko niitä kuunnellakin jos haluais? Jotkut nimittäin kerää kuuntelematta :'D
|
|
|
Post by swordsman on Jun 18, 2015 18:27:46 GMT
meillä on niitä varasto täynnä koska mun isä keräilee levyjä, mut ite en ymmärrä musiikista mitään niin en osaa sanoa mitä mieltä niistä oon Miksen oo nähny tätä viestii aiemmin hups Mutta siis keräileekö se niitä vain keräilymielessä, vai voisko niitä kuunnellakin jos haluais? Jotkut nimittäin kerää kuuntelematta :'D siis kyllä se niitä kuunteleekin vissiin ihan ahkerasti, nyt se vissiin käy läpi levyhyllyjensä sisältöä ja arvostelee niitä levyjä jossain facebook-ryhmässään :'D kyllä meillä on siis ihan se laitekin jolla niitä kuunnellaan
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jun 18, 2015 18:30:48 GMT
Miksen oo nähny tätä viestii aiemmin hups Mutta siis keräileekö se niitä vain keräilymielessä, vai voisko niitä kuunnellakin jos haluais? Jotkut nimittäin kerää kuuntelematta :'D siis kyllä se niitä kuunteleekin vissiin ihan ahkerasti, nyt se vissiin käy läpi levyhyllyjensä sisältöä ja arvostelee niitä levyjä jossain facebook-ryhmässään :'D kyllä meillä on siis ihan se laitekin jolla niitä kuunnellaan Ois kiva tietää mitä sun iskältä löytyy sieltä ;w; Mua kiinnostaa aina nämä ihan liikaa :DD
|
|
|
Post by swordsman on Jun 18, 2015 18:41:11 GMT
siis kyllä se niitä kuunteleekin vissiin ihan ahkerasti, nyt se vissiin käy läpi levyhyllyjensä sisältöä ja arvostelee niitä levyjä jossain facebook-ryhmässään :'D kyllä meillä on siis ihan se laitekin jolla niitä kuunnellaan Ois kiva tietää mitä sun iskältä löytyy sieltä ;w; Mua kiinnostaa aina nämä ihan liikaa :DD niitä on kyllä niin hirveesti etten mitään yksityiskohtasta luetteloa ainakaan voi ruveta tekemään :DD mut voin kyl varmaan joskus kysyä siltä niistä, se kun tuntuu tykkäävän esitellä niitä kysymättäkin :'D
|
|