|
Post by Saccree on Mar 11, 2019 20:43:10 GMT
✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧ 👁 𝓨𝓵𝓲𝓵𝓾𝓸𝓷𝓸𝓵𝓵𝓲𝓼𝓮𝓽 𝓳𝓾𝓽𝓾𝓽 👁
✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧ Elikkäs! Oon jo jonkin aikaa pohtinut tän kessan tekoa ja nyt se sitten tuli tehtyä. Inspiraatio kessaa varteen tuli gosun vanhaa YLJ-keskustelua muistellessa ja tietenkin koen eri yliluonnolliset jutut mielenkiintosina. Kysyin tosiaan siellä Catlandin virallisessa chatissa, että kiinnostaistko tällänen kessa ketään ja myöntäviä vastauksia kuului niin tässä sitä ollaan. Vaikka otsikko onkin 'Yliluonnolliset jutut' niin täällä puhutaan kaikenlaisista eri mysteerisistä jutuista. Lähinnä vapaata keskustelua pelottavista/oudoista aiheista. ✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧ 👁 𝓗𝓾𝓸𝓶𝓪𝓾𝓽𝓾𝓴𝓼𝓲𝓪 👁✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧ Nää kaikki on kyllä varmaan aika itsestään selviä, mutta päätin silti laittaa ne tähän varmuuden vuoksi!- Jos koet itsesi olevan herkkä/hyvin paranoidi näiden asioiden suhteen; suosittelen, että et lue kyseistä keskustelua.
- Ei mitään sopimattomia kuvia, esim hyvin raakoja ja verisiä kuvia raadoista. (Uskon kyllä, että kaikki varmasti ymmärtää tän valmiiks)
- Jos linkkaat jonkun sivun tai videon, jossa on jonkinlainen Screamer; Laitathan varoituksen siitä ennen linkkiä.
- Muutenkin kertokaa aina, mitä linkkaamasi sivu/video/kuva/vastaava sisältää. Olkaa varmoja, että linkkaamanne sivut on turvallisia.
- Jos päädytään puhumaan oikeista sarjamurhaajista, olkaa kunnioittavia uhreja/perheitä kohtaan ja älkää 'idolisoiko' sarjamurhaajia. Oikeesti.
- Jos puhutaan eri leffoista tai vastaavista, muistakaa merkata spoilerit. Mikäli tulee mieleen muita huomautuksia, muokkaan tähän alotusviestiin niitä lisää.✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧👁 𝓐𝓲𝓱𝓮𝓮𝓽 👁✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧Lista eri aiheista, mistä tässä keskustelussa puhutaan.
✦(ARG) Alternate Reality Game(s)[ Linkki Wikipediaan aiheesta Alternate reality game ]✦Videot ja kuvat-> Oudot/pelottavat/hämmentävät videot ja kuvat ✦ Henkilökohtaiset kokemukset-> Jos olette kokeneet jotain yliluonnollista, jakakaa toki halutessanne kokemuksenne! ✦ TV-sarjat/Kirjat/Sarjakuvat/Biisit/Sivustot-> Oudot/Pelottavat/Hämmentävät TV-sarjat, kirjat, sarjakuvat, biisit ja sivustot. ✦ Muut oudot/pelottavat/hämmentävät asiat
-> Jos aiheesi ei sovi mihinkään muuhun kategoriaan, mutta se on silti outo/pelottava/hämmentävä, se kuuluu tähän ryhmään! ✦ ✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧ 👁 𝓛𝓸𝓹𝓮𝓽𝓾𝓼 👁✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧✦✧ Siinä taisi olla nyt kaikki! Jos multa unohtu jotain tärkeetä, kertokaa ihmeessä niin muokkaan tätä alotusviestiä tarvittaessa. Ei tässä sitten kai muuta, toivottavasti ootte yhtä innostuneet tästä kessasta kun mä!
|
|
|
Post by Miopod on Mar 13, 2019 21:04:47 GMT
Mul on ollu kirjanmerkeis kauan aikaa tämmönen sivu mihin on listattu linkkejä kaikennäkösiin englanninkielisiin creepyihin wikipedia-artikkeleihin. Siel on niinku maan ja taivaan välillä juttua kaikenlaisista fiktiivisistä ja todellisista creepyistä ilmiöistä. Aattelin et täälä sitä varmaan arvostetaan. phocks.org/stumble/creepy/
|
|
|
Post by Saccree on Mar 14, 2019 16:50:54 GMT
Mul on ollu kirjanmerkeis kauan aikaa tämmönen sivu mihin on listattu linkkejä kaikennäkösiin englanninkielisiin creepyihin wikipedia-artikkeleihin. Siel on niinku maan ja taivaan välillä juttua kaikenlaisista fiktiivisistä ja todellisista creepyistä ilmiöistä. Aattelin et täälä sitä varmaan arvostetaan. phocks.org/stumble/creepy/Uuuu täähän on mielenkiintonen! Tuttuja aiheita kuten The Bloop, Shadow people ja vastaavat iski silmään heti, mut täällä on näköjää hirveesti kaikkee
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 15, 2019 20:02:59 GMT
Mun näkemys esim. kummituksiin on et en usko ennen kuin itse näen. Työpaikalla työkaveri kerto et siellä kummittelee osastonhoitaja ja se on nähnytkin sen joskus. Olikohan vihreä takki ja punainen käsilaukku. Liikuskelee kuulemma öisin pihalla, mutta en omassa yövuorossa nähnyt vaikka yritin tiirailla.
|
|
|
Post by Saccree on Apr 24, 2019 15:14:36 GMT
Mun näkemys esim. kummituksiin on et en usko ennen kuin itse näen. Työpaikalla työkaveri kerto et siellä kummittelee osastonhoitaja ja se on nähnytkin sen joskus. Olikohan vihreä takki ja punainen käsilaukku. Liikuskelee kuulemma öisin pihalla, mutta en omassa yövuorossa nähnyt vaikka yritin tiirailla. Joo ymmärrän, itekkin oon vähän sillä kannalla. Ohhoh! Aika mielenkiintosta, kerro toki jos jatkossa satut näkemään tän kyseisen osastonhoitajan.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 26, 2019 19:28:21 GMT
Mun näkemys esim. kummituksiin on et en usko ennen kuin itse näen. Työpaikalla työkaveri kerto et siellä kummittelee osastonhoitaja ja se on nähnytkin sen joskus. Olikohan vihreä takki ja punainen käsilaukku. Liikuskelee kuulemma öisin pihalla, mutta en omassa yövuorossa nähnyt vaikka yritin tiirailla. Joo ymmärrän, itekkin oon vähän sillä kannalla. Ohhoh! Aika mielenkiintosta, kerro toki jos jatkossa satut näkemään tän kyseisen osastonhoitajan. Kuulemma hissikin menee tosi usein 5. kerrokseen, vaikka siellä ei asu ketään eikä kenelläkään oo sinne mitään asiaa keskellä yötä.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 28, 2019 19:30:43 GMT
Ois kyllä ihan helvetin mielenkiintosta kokea jotain paranormaalia! Niinku joo, en sillee usko mut en hylkääkään sitä ajatusta (samasta syystä oon agnostikko - en tiedä onko jtn. Jumalaa olemassa vai ei) mut ois ihan kiva kokea jotain, mitä logiikka ei voi selittää.
|
|
|
Post by Arabella on Apr 29, 2019 15:29:17 GMT
no siis yleensä jos joku kysyy uskonko yliluonnolliseen vastaan että en, koska en usko siinä mielessä miten ihmiset sitä yleensä ajattelee
mut jos määriteltäis yliluonnollinen asioina joita meidän tiede ei pysty selittämään niin sanoisin et uskon, koska ihan varmasti on vaikka mitä kummallista tässä maailmankaikkeudesta mitä me ei joko olla löydetty tai tajuttu vielä tai jota me ei ees pystyttäis ymmärtämään tai havaitsemaan mitenkään koska onhan ihmiset nyt aika tyhmiä ja rajottuneita olentoja
tai esim et me pystytään näkemään ja kuulemaan vaan tiettyjä aallonpituuksia niin sit vaan miettii et mitä kaikkea muuta tääl on olemassa joka ei oo vaan meidän niinku aistielimien havaittavissa tai niinku se et me pystytään aistimaan valoa ja ääntä, mut varmaan on myös semmosia asioita joihin meillä ei oo mitään aistielimiä ja niinku ihmiset on oikeesti niin tyhmiä, eikä me nyt oikeesti voida tietää mistään mitään
ja neki asiat mitä me "tiedetään" on vaan asioita, joita meille on kerrottu ja joita me uskotaan et voihan täs olla kaiken takana joku illuminatiki eikä maailmankaikkeus oikeesti koostukaan atomeista ja maapallo onki litteä
en tiiä menikö nyt liian pitkälle
mut oon esim. just uskontojutuissaki sitä mieltä että vaikka ois olemassa joku niinku ylempi voima tai jotain "yliluonnollista" nii en kyl usko siihen et se ois sitä mitä ihmiset luulee sen olevan et en niinku usko minkään uskonnon jumalaan tai maailmankuviin enkä usko mihinkään ihmisten teorioihin ja käsityksiin jostain kummituksista yms jutuista mut uskon siihen et me ei voida selittää ihan kaikkea
|
|
|
Post by zuttathezombie on May 1, 2019 13:55:02 GMT
no siis yleensä jos joku kysyy uskonko yliluonnolliseen vastaan että en, koska en usko siinä mielessä miten ihmiset sitä yleensä ajattelee mut jos määriteltäis yliluonnollinen asioina joita meidän tiede ei pysty selittämään niin sanoisin et uskon, koska ihan varmasti on vaikka mitä kummallista tässä maailmankaikkeudesta mitä me ei joko olla löydetty tai tajuttu vielä tai jota me ei ees pystyttäis ymmärtämään tai havaitsemaan mitenkään koska onhan ihmiset nyt aika tyhmiä ja rajottuneita olentoja tai esim et me pystytään näkemään ja kuulemaan vaan tiettyjä aallonpituuksia niin sit vaan miettii et mitä kaikkea muuta tääl on olemassa joka ei oo vaan meidän niinku aistielimien havaittavissa tai niinku se et me pystytään aistimaan valoa ja ääntä, mut varmaan on myös semmosia asioita joihin meillä ei oo mitään aistielimiä ja niinku ihmiset on oikeesti niin tyhmiä, eikä me nyt oikeesti voida tietää mistään mitään ja neki asiat mitä me "tiedetään" on vaan asioita, joita meille on kerrottu ja joita me uskotaan et voihan täs olla kaiken takana joku illuminatiki eikä maailmankaikkeus oikeesti koostukaan atomeista ja maapallo onki litteä en tiiä menikö nyt liian pitkälle mut oon esim. just uskontojutuissaki sitä mieltä että vaikka ois olemassa joku niinku ylempi voima tai jotain "yliluonnollista" nii en kyl usko siihen et se ois sitä mitä ihmiset luulee sen olevan et en niinku usko minkään uskonnon jumalaan tai maailmankuviin enkä usko mihinkään ihmisten teorioihin ja käsityksiin jostain kummituksista yms jutuista mut uskon siihen et me ei voida selittää ihan kaikkea Senkin laiva
|
|
|
Post by Miopod on May 9, 2019 15:41:36 GMT
Mäkää en usko sillee raamattuun, koska se on tyyliin kirjotettu sata vuotta sen tapahtumien jälkeen, jota ennen se tarina on kulkenu suusta suuhun ja tehän tiedätte mitä tapahtuu pelkästään yhdelle lauseellekki ku pelataan juoruakkaa. Saati kokonaiselle kirjalliselle tekstiä.
Mut oon sillee agnostikko, niinku Arabella sanoki että universumi on niin outo ja vekkuli ettei me koskaa tiedetä mikä tän kaiken takana on ja mistä meidät on oikeesti tehty, joten pidän mieleni avoinna vähä kaikenlaisille teorioille ja vaihtoehdoille.
Mutta siitä huolimatta mun elämässä on tapahtunu välillä outoja selittämättömiä tapahtumia tai sattumia. Ja vaikka niille löytyiski luonnollinen selitys niin osan kohdalla sattuma on ollu tosi outo.
Esim. kerran kerrottiin mökillä kummitusjuttuja ja sammutettiin kaikki valot, paitsi jätettiin yks joulukynttelikkö olohuoneen ikkunalle päälle. Muistan ku satuin just tuijottaan sitä kynttelikköä ku joku kerto jotain kummitusjuttua, ja yhtäkkiä se vaan sammu. Äitiki huomas sen ja oltiin vaan kaikki sillee WOOO MEIDÄT ON KUULTU ja sit mun veli meni laittaan sitä takas päälle, ja se oli semmonen, et sitä pitää kiertää siitä muovisesta "liekistä" johonki suuntaan et se menee päälle. Mun veli sitte meni ja kiersi sitä vaikka kuinka pitkälle, ennenku se meni takas päälle. Eli et se oli oikeen kunnolla kierretty off-asentoon se katkaisija.
Toinen oli ku oltiin kans mökillä ja oltiin tultu saunasta ja istuttiin saunakamaris ja äitin kans juteltiin mun edesmenneestä papasta. No yhtäkkiä sit vitriinissä oleva vanha soittorasia, jonka tää kyseinen pappa on joskus aikaa sitte tuonu tuliaisiksi jostain matkoilta, alko soimaan. Oltiin taas ihan et HOOOOOOO. Se soittorasia ei ollu ikinä sitä ennen, eikä sen jälkeen enää soinu.
Sit on tapahtunu kaikkia tämmösiä pieniä, niinku esim meidän raskas saunan ovi aukes ihan itestään yhtäkkiä. Kuulu oikeen semmonen klonksahdus, mikä saunanovista yleensä kuuluu. Sit mun kitara soi yhtäkkiä itestään kerran. Tai oikeestaan yks kieli siitä. Kuulu vaan semmonen TVÄNGGGG mun seläntakana, ja aattelin eka et se oli joku kissa, kissoja ei näkyny, ja ne oli kumpiki jossain toisella puolella taloa tai pihalla. Sit mun kirjahyllys oli semmonen nukke, joka vilkuttaa valoa ku sen mahasta painaa, ja se alko yhtäkkii vilkkumaan yöllä. Eikä sekää oo tehny sitä ennen tai jälkeen enää.
|
|
|
Post by Miopod on Dec 12, 2019 20:23:49 GMT
Luin wikipediasta kaikkia urbaanilegenda-artikkeleita, ja yhtäkkii osu vastaan St. Louisin aavejuna. Vitsi miten mielenkiintonen, ykskää skeptikko ei oo viä keksiny sille selitystä muutaku "autojen valot läheisellä tiellä" mutta seki on todettu kiistanalaiseksi, koska ilmiöstä on tehty havaintoja ennen autojen yleistymistä ja lähin tieki ois liian kaukana.
Saint Louisin aavejuna, tunnetaan myös nimellä Saint Louisin valoilmiö ilmestyy Kanadan Saskatchewassa Sain Louisissa paikalla, jossa ennen oli junarata, mikä on nyt purettu. Valoilmiö havaittiin ekaa kertaa 1920-luvulla, ja ilmestynyt useaan kertaan sen jälkeen. Niinku niin tiuhaan, että kenellä tahansa on tilaisuus nähdä se ku menee kattomaan ja jaksaa odottaa. Se on nähty niin yöllä ku päivälläkin ja eri etäisyyksillä ja eri voimakkuuksilla. Se on valkoinen valopilkku, joka muistuttaa lähestyvän junan ajovaloja ja jonka rinnalla usein havaitaan puinainen valo ja se kulkee edes takaisin vanhan junaradan paikalla. Paikallisten mukaan ilmiöön liittyy junaryöstö 1900-luvun alkupuolella jossa ryöstäjät pysäyttivät junan, ja konduktööri tuli ulos punainen lyhty kädessään, jolloin ryöstäjät ampuivat hänet. Tarinan mukaan kirkas valo olisi veturin ajovalo, ja pieni punainen hehku konduktöörin lyhty.
Jotku on joskus lähteny etsimään sitä ja ku se on näyttäny tulevan kohti ja tullut tarpeeksi lähelle, se yhtäkkiä katoaa ja ilmestyy etsijöiden taakse.
Tässä viä muutamia ihmisten kuvaamia videoita eri kulmista:
Myös bonuksena, yks noista videoista on nimetty vaan "st. louisin aavevaloksi" ja skeptikot kommenteissa yritti keksiä sille yksinkertasia selityksiä, kuten autojen valot, ja sit yks niistä sano et "höh! toihan on ihan selvä juna! noi valot on siitä ja siitä junan osasta" Totta.. juna radalla jotai ei enää edes ole. : D
|
|
|
Post by Miopod on Mar 20, 2020 1:12:35 GMT
Yks ilta olin mun vanhempien makuuhuoneessa sängyllä meidän kissan kanssa silittelemässä sitä, ku se nukku siinä. Isä tuli tuomaan pyykkikorin ja lähti ja joku minuutti sen jälkeen kuulu kauhee narina ku se makuuhuoneen ovi meni kiinni. Luulin eka et se oli isä ja aattelin vaan et miks se laitto sen kiinni. Sit hetkenpäästä se ovi aukes ja isän ääni kuulu toisesta päästä taloa saunasta. Sit aattelin vaan et no se oli sit meidän toinen kissa joka kiehnäs sitä ovea. Mut sit meidän toista kissaa ei näkynykkää ja aattelin et se meni sinne oven taakse. Nousin ylös ja meinasin mennä kysyyn siltä et mitä sä sielä oven takana könnäät, mut siel oven takana ei ollukkaa mitää ja meidän toinen kissaki oli nukkumassa keinutuolissa monen metrin päässä siitä makuuhuoneen ovesta ja isä oli saunassa eikä ketää muita ollu kotona.
En viäkää keksi et miten se ovi ois liikkunu.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 15, 2020 16:58:20 GMT
petefromtheshop ArabellaMennään joskus jahka korona rauhottuu johonki hylättyyn rakennukseen (perus talo tai sit joku kunnon laitosmesta!!) ja kuumotellaan. Haluan nähdä kummituksen.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Apr 15, 2020 17:10:00 GMT
Voisin kertoo täs kuumottavimman kokemuksen elämässäni, vaik sille löytyki looginen selitys:
Olin yksin kotona (asuin tällöin vielä vanhempien luona) ja ulkona oli hämärää. Sit jostain syystä muistin joskus lukeneeni tumblrista jostaki korealaisesta kauhusarjakuvasta, joka saa paskomaan housuihinsa. En sillon aikoinaan sitä uskaltanu ees avata mut nyt sit päätin et jumalauta mä luen sen. Googletin "that fucking korean comic" ja sieltähän se ilmesty. Bongcheon-Dong Ghost. En aio spoilata sitä, jos joku haluaa itsellensä traumat.
Tunnen vieläkin sen adrenaliinin suonissani ku ajattelen sitä. Ai helvetti, en oo koskaan pelänny mitään niin paljon. Mun oli pakko laittaa huoneessani valot päälle ja kattoa youtubesta ihan mitä tahansa hauskaa että unohtaisin sen ja rauhottuisin.
Sitten ovikello soi. Mun vanhemmat asuu omakotitalossa. Meitä ympäröi lehmänpaskanhajuiset pellot. Kukaan ei koskaan tuu meillä käymään. Mun huoneen ovelta näkee suoraan meidän etuovelle, mut olin niin paskat housuissa etten uskaltanu avata mun ovee, koska pelkäsin et kuka siel onkaan näkee mut, koska tietyssä valossa siitä oven ikkunasta näkee aika hyvin sisälle halutessaan.
Sammutin valot ja ryhdistäydyin. Avasin oven tosi pienesti raolleen. Ketään ei ollu ovella.
Iskä tuli jonkin ajan päästä kotiin ja istuin paskajäykkänä koneen ääressä, kunnes olin ihan varma et se on iskä tai äiti joka tuli kotiin. Menin keittiöön ja iskä oli ottanu postin laatikosta tullessaan. Siinä mainosten ja muun seassa oli sellanen pieni Postin lappu, jossa postinkantaja ilmotti et yritti tavoittaa äitiä klo se ja se antaakseen paketin, mut äiti ei ollu kotona, joten se on viety postiin noudettavaksi.
Postinkantaja.
|
|
|
Post by Miopod on Apr 15, 2020 19:17:43 GMT
Paskansin housuun. Ja se oli vasta eka jumpscare. Mut musta tuntuu et oon nähny tän saman mut vaan kokonaan animoituna lyhytfilminä. Tai siis saatan tietää mikä toi seuraava jumpscare on vaikka jätin ton kesken (ainaki hetkeksi)
|
|