|
Bussi
Aug 1, 2018 21:13:09 GMT
Post by Miopod on Aug 1, 2018 21:13:09 GMT
Mä en oo niinku yli kymmeneen vuoteen käyttäny bussia ja nyt mun pitäs viikonlopuiksi kulkee mun uudelta koululta kotiin ja takasi ja mulla on pari kysymystä: (kyseessä siis kahden eri kaupungin välillä kulkeva bussi)
Voiko sen matkan maksaa rahalla ku nousee bussiin vai pitääks aina tilata se lippu matkahuollon sivuilta?
Pitääks mun sanoo jotain erityistä sille kuskille ku nousen bussiin?
Mistä mä tiedän mihin aikaan se tulee millekki pysäkille?
Toimiiks toi niinku paikallisbussi et voin painaa sitä pysähdysnappulaa millä pysäkillä tahansa siitä väliltä?
Jä tää mun ongelma siis astuu voimaan vasta seitsemästoista päivä perjantaina
|
|
|
Bussi
Aug 1, 2018 21:30:29 GMT
Post by Angelus on Aug 1, 2018 21:30:29 GMT
Voiko sen matkan maksaa rahalla ku nousee bussiin vai pitääks aina tilata se lippu matkahuollon sivuilta?7 - Käteisen pitäisi kyllä käydä (ainakin noin 2 vuotta sitten vielä kävi ) ja myös joissain on korttimaksukin mahdollista. Pitääks mun sanoo jotain erityistä sille kuskille ku nousen bussiin? - Eikai sen kummempaa kuin et minne ja opiskelija. Mistä mä tiedän mihin aikaan se tulee millekki pysäkille? - Matkahuollon sivulta löytyy pysäkkilistoja ja siinä samalla kellonajat. Toimiiks toi niinku paikallisbussi et voin painaa sitä pysähdysnappulaa millä pysäkillä tahansa siitä väliltä? - Juuri näin.
|
|
|
Bussi
Aug 1, 2018 22:08:10 GMT
Post by Miopod on Aug 1, 2018 22:08:10 GMT
Voiko sen matkan maksaa rahalla ku nousee bussiin vai pitääks aina tilata se lippu matkahuollon sivuilta?7 - Käteisen pitäisi kyllä käydä (ainakin noin 2 vuotta sitten vielä kävi ) ja myös joissain on korttimaksukin mahdollista. Pitääks mun sanoo jotain erityistä sille kuskille ku nousen bussiin? - Eikai sen kummempaa kuin et minne ja opiskelija. Mistä mä tiedän mihin aikaan se tulee millekki pysäkille? - Matkahuollon sivulta löytyy pysäkkilistoja ja siinä samalla kellonajat. Toimiiks toi niinku paikallisbussi et voin painaa sitä pysähdysnappulaa millä pysäkillä tahansa siitä väliltä? - Juuri näin. aah kiitos! isoin ongelma ratkesiki ku löysin ton pysäkkilistan!!
|
|
|
Bussi
Aug 12, 2018 15:34:46 GMT
Post by Sibe on Aug 12, 2018 15:34:46 GMT
ihan säästämisvinkkinä, niin joskus etukäteen lipun hommaaminen voi olla hyvä idea, jos on joku tärkeä meno edessä ja ei varmasti matka peruunnu esim koululta kotiin! Itse oon säästänyt yllättävän paljon rahaa just sillä, kun oon varannut busseja joskus viikkoja etuajassakin (tosin tähän vielä vinkkinä, että jos liikennöitsijällä on omat sivunsa, kannattaa niiltä katsoa onko matka halvempi kuin matkahuollon kautta)
|
|