|
Post by ... on Oct 18, 2017 22:41:44 GMT
hyvä ystävä on ollut pitkään masentunut, ja sillä menee tosi huonosti nyt. Se haluaa tappaa ittensä, ja on monta kertaa jo melkein tappanutkin (jos ei olisi ollut jotain, mikä tulee tielle, niin se varmaan olisi jo yrittäny kunnolla). Sillä on ollut pitkään syömis- ja ahdistushäiriötä ja se on saanu usein paniikkikohtauksia. Hoidossa sä on käyny ja käy koko ajan psykiatrilla, mutta ei se paljoo apua siitä saa. Oon yrittäny tukee sitä ja auttaa parhaani mukaan, mutta en tiiä mitä voisin tehdä. Se on mulle oikeesti tosi tärkee ja pelkään, että pian se oikeesti päättää elämänsä.
anteeks, kun tulin purkautuu tänne. halusin vaan päästä jonnekin purkamaan sydäntäni. toivottavasti en pilannut teidän päivää.
|
|
|
Post by Magnifique on Oct 19, 2017 12:48:27 GMT
ymmärrän, että pelkäät ystäväs puolesta. mun on ite tosi hankala tulla tähän mitään sanomaan, ku en itekkään oo mikään tervein ihminen tällä hetkellä, mutta yritä kuitenkin koko ajan tukea ystävääs. kerro sille kui tärkee se on ja mitä kaikkea se on menettämässä jos se päättää elämänsä. kuuntele sitä aina kun sillä on tarve puhua ja älä anna sen tuntea oloaan hylätyks. jos se haluaa tilaa, niin anna sitä sille. jos se ei halua olla yksin, nii älä jätä sitä yksin. tärkeintä on se, et sä et hylkää sitä kokonaan. masennuksesta, syömis- ja ahdistushäiriöstä on tosi vaikee päästä eroon ihan näin omastakin kokemuksesta ja se voi oikeesti tuntua siltä, et haluaa vaan päättää elämänsä. olin jokune aika ihan samanlaisessa tilassa ja sain paniikkikohtauksia ja joo oon edellee melko samassa tilassa, mutta yritän kuitenki jaksaa. itellä yks tosi hyvä kaveri aina jutteli mulle ja painotti sitä, mitä kaikkee multa jäis välistä ja miten kaikki tulis oikeesti kaipaamaan mua jos mä ny vaa päättäisin elämäni. en voi sanoo et oisin päässy siitä eroon, mut oon vähän paremmassa tilassa ja yritän oikeesti jaksaa päivästä toiseen. ymmärrän oikeesti huoles, mutta ulkopuolisena siihen on tosi vaikee vaikuttaa. yritä kuitenkin pysyä tukena ja auttaa sitä parhaas mukaan. jos sen pitää käydä hoidossa nii varmista et se myös käy siellä. toivottavasti ees autto jotenki. ja kuten jo sanoin nii en oikeesti oo mikään paras apu tällä hetkellä :// toivottavasti ystäväs kuitenki selviää tosta
|
|
|
Post by Sibe on Oct 27, 2017 17:24:44 GMT
hyvä ystävä on ollut pitkään masentunut, ja sillä menee tosi huonosti nyt. Se haluaa tappaa ittensä, ja on monta kertaa jo melkein tappanutkin (jos ei olisi ollut jotain, mikä tulee tielle, niin se varmaan olisi jo yrittäny kunnolla). Sillä on ollut pitkään syömis- ja ahdistushäiriötä ja se on saanu usein paniikkikohtauksia. Hoidossa sä on käyny ja käy koko ajan psykiatrilla, mutta ei se paljoo apua siitä saa. Oon yrittäny tukee sitä ja auttaa parhaani mukaan, mutta en tiiä mitä voisin tehdä. Se on mulle oikeesti tosi tärkee ja pelkään, että pian se oikeesti päättää elämänsä. anteeks, kun tulin purkautuu tänne. halusin vaan päästä jonnekin purkamaan sydäntäni. toivottavasti en pilannut teidän päivää. Toivottavasti tilanne ei ainakaan ole mennyt huonompaan tässä lähiaikoina D-: Tärkeetä on, että tuet kyseistä ihmistä ja osoitat välittämises mahdollisimman hyvin <3 en kauheasti osaa sanoa parempia asioita kuin toistaa vaan edellistä kommenttia. Lisään kuitenkin, että huolehdi myös omasta hyvinvoinnistas, mee vaikka puhumaan jollekulle sun huolesta tai muuta D: se on raskasta myös sille auttajalle ja tukijalle, kun toinen voi huonosti. älä unohda itseäs, vaikka tilanne onkin ystävän kannalta erittäin vaikea.
|
|