|
Post by petefromtheshop on Mar 26, 2017 13:42:16 GMT
Suomelle siis valitaan oma kansallisperhonen 100-vuotisjuhlan kunniaksi ja siitä on käynnissä äänestys nyt: kansallisperhonen.fi/Itse äänestäisin ehkä suruvaippaa -se on jotenkin niin melankolinen ja helposti tunnistettava ja näyttävä muttei kuitenkaan liian pröystäilevä - tosin suruvaippaan liittyy kuulemma vähän kaikenlaisia uskomuksia kuolemasta ja tulevasta surusta niin en tiedä onko se niin hyvä kuitenkaan : Toisaalta taas Suomessa kaikki on niin vaatimatonta, että iso ja näyttävä ritariperhonen ois ihan tervetullut kohottaa kansalliskuvaa. Loistokultasiipi taas on musta kaikista kaunein muttei ehkä kuvaa Suomee niin hyvin mitä noi muut. Vähän luulen et paatsamansinisiipi voittaa (koska suomalaisuuteen nyt vähän tuntuu kuuluvan tää sinivalko-obsessio). Toisaalta perhoset on niin hienoja et mun puolesta mikä vaan noista sopis kansallisperhoseks. Mitäs mieltä te ootte näistä ehdokkaista, mitkä on teidän suosikkeja ja minkä takia? ps. siniritariyökkönenkin on musta tosi hieno sillee siivistä mut sit googlailin ja sehän näyttää ihan vampyyrille : (laitoin kuvan tollee spoileriin koska se voi traumatisoida yöperhosia pelkääviä)) {Spoiler}
|
|
|
Post by Miopod on Mar 26, 2017 14:09:15 GMT
Tuli ihan flashback siihen ku luin eskaris jotain perhoskirjaa ja siel oli suruvaippa ja sit mä ja yks poika mun ryhmästä vaan naurettiin sille pissat housus koko loppu päivä :DD
|
|
|
Post by Arabella on Mar 26, 2017 14:12:45 GMT
no samaistun kyllä suruvaippaan niin vahvasti että on ehkä pakko äänestää sitä
|
|
|
Post by Miopod on Mar 26, 2017 14:21:23 GMT
Oon vähä kahden vaiheilla paatsamasinisiiven ja haapaperhosen välillä, mut luulen et äänestän haapaperhosta ku se kuulostaa ja näyttää jotenki niin tosi suomalaiselta.
Miks siinä muuten kysytään osoitetta jne? Onks siinä joku arvonta ohessa vai?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 26, 2017 15:25:50 GMT
Miks siinä muuten kysytään osoitetta jne? Onks siinä joku arvonta ohessa vai? nyt kun katoin niin on siinä näköjään arvonta :---D ''Antamalla tietosi osallistut samalla luontoaiheisten palkintojen arvontaan. Yhteystietoja käytetään ainoastaan arvonnan voittajien kontaktoimiseen.'' kansallisperhonen.fi/usein-kysytyt-kysymykset/luontoaiheisia palkintoja... hmmhmh, etteivät vaan arpois käpyjä siellä
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 26, 2017 15:58:33 GMT
''Kansallisperhoseksi valittavan lajin tulee täyttää seuraavat kriteerit:
Laji esiintyy Suomen luonnossa vakinaisena, säännöllisesti lisääntyvänä lajina. Laji esiintyy laajalla maantieteellisellä alueella Suomessa. Laji on helposti tunnistettavissa ja riittävän näkyvästi esillä Suomen luonnossa.''
äänestin banaanikärpästä
|
|
|
Post by Miopod on Mar 26, 2017 17:30:45 GMT
Miks siinä muuten kysytään osoitetta jne? Onks siinä joku arvonta ohessa vai? nyt kun katoin niin on siinä näköjään arvonta :---D ''Antamalla tietosi osallistut samalla luontoaiheisten palkintojen arvontaan. Yhteystietoja käytetään ainoastaan arvonnan voittajien kontaktoimiseen.'' kansallisperhonen.fi/usein-kysytyt-kysymykset/luontoaiheisia palkintoja... hmmhmh, etteivät vaan arpois käpyjä siellä Käpylehmiä :DD
|
|
|
Post by Trixie™ on Mar 26, 2017 18:10:09 GMT
Yöperhoset ja kiitäjät on mun lemppareita, haluun kansallisyöperhosen
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 26, 2017 20:13:04 GMT
Yöperhoset ja kiitäjät on mun lemppareita, haluun kansallisyöperhosen ne on yhtä aikaa hienoja että söpöjä karvakasoja löysin kerran horsmakiitäjän siitä lähtien oon kertonu kaikille et löysin kerran horsmakiitäjän
|
|
|
Post by marrasaamu on Mar 27, 2017 7:35:01 GMT
Yöperhoset ja kiitäjät on mun lemppareita, haluun kansallisyöperhosen ne on yhtä aikaa hienoja että söpöjä karvakasoja löysin kerran horsmakiitäjän siitä lähtien oon kertonu kaikille et löysin kerran horsmakiitäjän Mun kaverille oli joskus sanottu et se näyttää ihan horsmakiitäjän toukalta. :'DD Niinku muille sanotaan et ne näyttää koirilta tai pupuilta tai marsuilta, mut mun kaveripa näyttää horsmakiitäjän toukalta. Äänestin metsänokiperhosta.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 27, 2017 7:36:57 GMT
ne on yhtä aikaa hienoja että söpöjä karvakasoja löysin kerran horsmakiitäjän siitä lähtien oon kertonu kaikille et löysin kerran horsmakiitäjän Mun kaverille oli joskus sanottu et se näyttää ihan horsmakiitäjän toukalta. :'DD Niinku muille sanotaan et ne näyttää koirilta tai pupuilta tai marsuilta, mut mun kaveripa näyttää horsmakiitäjän toukalta. Äänestin metsänokiperhosta. HORSMAKIITÄJÄN TOUKALTA? :----------DDD apua
|
|
|
Post by adalmiia on Mar 27, 2017 10:11:35 GMT
Ritariperhonen ihan vaan sen takia että niiden toukat on niin söpöjä <3
|
|
|
Post by Arabella on Mar 28, 2017 15:31:44 GMT
ne on yhtä aikaa hienoja että söpöjä karvakasoja löysin kerran horsmakiitäjän siitä lähtien oon kertonu kaikille et löysin kerran horsmakiitäjän Mun kaverille oli joskus sanottu et se näyttää ihan horsmakiitäjän toukalta. :'DD Niinku muille sanotaan et ne näyttää koirilta tai pupuilta tai marsuilta, mut mun kaveripa näyttää horsmakiitäjän toukalta. Äänestin metsänokiperhosta. mun yks kaveri sano mulle kerran että näytän ihan omenalta en tiiä miten toi pitäis ottaa
|
|
|
Post by zuttathezombie on Mar 31, 2017 5:23:31 GMT
Suruvaippa on kyllä siitä upee et sen nimi kyl hyvin kuvastaa Suomea siten et tää on mun mielestä varsin melankolinen maa Toisaalta tykkään tosta siniritariyökkösestäkin
Paatsamansinisiivellä on kyl varmaan parhaimmat mahikset ton sinisen värinsä takia
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 31, 2017 10:26:03 GMT
Paatsamansinisiivellä on kyl varmaan parhaimmat mahikset ton sinisen värinsä takia petyn ehkä vähän jos se voittaa - tai siis onhan se hieno ja sillai mut hnnnggg niin ennalta arvattavaa :DD
|
|