|
Post by Jp on Mar 6, 2017 14:48:26 GMT
Mikä se on, millä on neljä jalkaa ja sormi suussa? -Doobermanni leikkikentällä.
|
|
|
Post by Trixie™ on Mar 6, 2017 18:06:03 GMT
Ok täs paras huono vitsi:
Funktiot istuivat baarissa, siemaillen pehmeää tummaa olutta hitaasti nautiskellen, tunnelma oli iloinen ja rento, viikonloppu oli alkamassa eikä kukaan tuntenut huolen häivää. Yhtäkkiä vakiofunktio juoksi sisään, kasvoillaan sula kauhu ja huusi silmät selällään: "Kaverit, piiloon! DERIVAATTA TULEE!" Siinä samassa baarin asiakaskunta piiloutui pöytien alle, täristen kauhusta, toisiaan käsistä pitäen. Ainoastaan e^x jäi paikalleen, nojeilemaan rehvakkaasti pöytään, valmiina kohtaamaan derivaatan silmästä silmään. Derivaattaa astui sisään ja äkkäsi saman tien e^x:n, asteli suoraan tämän luo ja kysäisi terävästi: "Mikset sä pelkää mua, e^x? Kaikki muut ovat piilossa, mutta tässä sä vaan istut." Tähän e^x vastasi: "Kuule derivaatta, sä et mahda mulle mitään vaikka kuinka useaan operoisit." Derivaatta hymyili hieman, vilkaisi lattiaan ja kohotti jälleen katseensa. Tällä kertaa vinosti hymyillen se nojasi lähemmäs e^x:ää ja kuiskasi: "Kuka sano että derivoidaan x:n suhteen?"
Heh
|
|
|
Post by Jp on Mar 6, 2017 19:10:57 GMT
|
|
|
Post by Miopod on Mar 6, 2017 21:01:34 GMT
Suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen tappelivat siitä kuka päästää isoimmat pierut. Asian ratkaistakseen he päättivät pitää pierukisan. He asettivat liinoja tiettyjen matkojen päähän narusta roikkumaan, jotka heiluisivat jos pieru tulisi sinne asti, ja piirsivät starttiviivan, mistä kukin päästäisi töräytyksensä. Ensimmäisenä aloitti norjalainen. Norjalainen pieraisi ja lähimpänä ollut lippu heilahti. Sitten tuli ruotsalainen ja pieraistuaan ensimmäinen, sekä toinen lippu heilahti. Viimeisenä tuli suomalainen ja pieraisi. Seuraavan päivän lehdessä luki, että Kiinassa sataa paskaa.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 7, 2017 12:25:00 GMT
Ok täs paras huono vitsi: Funktiot istuivat baarissa, siemaillen pehmeää tummaa olutta hitaasti nautiskellen, tunnelma oli iloinen ja rento, viikonloppu oli alkamassa eikä kukaan tuntenut huolen häivää. Yhtäkkiä vakiofunktio juoksi sisään, kasvoillaan sula kauhu ja huusi silmät selällään: "Kaverit, piiloon! DERIVAATTA TULEE!" Siinä samassa baarin asiakaskunta piiloutui pöytien alle, täristen kauhusta, toisiaan käsistä pitäen. Ainoastaan e^x jäi paikalleen, nojeilemaan rehvakkaasti pöytään, valmiina kohtaamaan derivaatan silmästä silmään. Derivaattaa astui sisään ja äkkäsi saman tien e^x:n, asteli suoraan tämän luo ja kysäisi terävästi: "Mikset sä pelkää mua, e^x? Kaikki muut ovat piilossa, mutta tässä sä vaan istut." Tähän e^x vastasi: "Kuule derivaatta, sä et mahda mulle mitään vaikka kuinka useaan operoisit." Derivaatta hymyili hieman, vilkaisi lattiaan ja kohotti jälleen katseensa. Tällä kertaa vinosti hymyillen se nojasi lähemmäs e^x:ää ja kuiskasi: "Kuka sano että derivoidaan x:n suhteen?" Heh en ymmärtänyt juuri mitään mutta musta tuntuu etten ehkä haluais olla e^x tässä tilanteessa
|
|
|
Post by Magnifique on Mar 7, 2017 19:27:12 GMT
mies meni kauppaan. lapio.
|
|
|
Post by Trixie™ on Mar 8, 2017 18:04:22 GMT
Ok täs paras huono vitsi: Funktiot istuivat baarissa, siemaillen pehmeää tummaa olutta hitaasti nautiskellen, tunnelma oli iloinen ja rento, viikonloppu oli alkamassa eikä kukaan tuntenut huolen häivää. Yhtäkkiä vakiofunktio juoksi sisään, kasvoillaan sula kauhu ja huusi silmät selällään: "Kaverit, piiloon! DERIVAATTA TULEE!" Siinä samassa baarin asiakaskunta piiloutui pöytien alle, täristen kauhusta, toisiaan käsistä pitäen. Ainoastaan e^x jäi paikalleen, nojeilemaan rehvakkaasti pöytään, valmiina kohtaamaan derivaatan silmästä silmään. Derivaattaa astui sisään ja äkkäsi saman tien e^x:n, asteli suoraan tämän luo ja kysäisi terävästi: "Mikset sä pelkää mua, e^x? Kaikki muut ovat piilossa, mutta tässä sä vaan istut." Tähän e^x vastasi: "Kuule derivaatta, sä et mahda mulle mitään vaikka kuinka useaan operoisit." Derivaatta hymyili hieman, vilkaisi lattiaan ja kohotti jälleen katseensa. Tällä kertaa vinosti hymyillen se nojasi lähemmäs e^x:ää ja kuiskasi: "Kuka sano että derivoidaan x:n suhteen?" Heh en ymmärtänyt juuri mitään mutta musta tuntuu etten ehkä haluais olla e^x tässä tilanteessa e-kantanen eksponenttivunktio ei muutu jos sitä derivoidaan eksponentin muuttujan suhteen, x on yleisin muuttuja joten yleisin derivaatta on dy/dx joten tietysti e^x luuli ettei derivaatta voinut tehdä sille mitään, vitsi on siinä että muidenkin muuttujien suhteen voi derivoida, vaikka muuttujan z suhteen e^x oliski vakio
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 8, 2017 20:07:00 GMT
en ymmärtänyt juuri mitään mutta musta tuntuu etten ehkä haluais olla e^x tässä tilanteessa e-kantanen eksponenttivunktio ei muutu jos sitä derivoidaan eksponentin muuttujan suhteen, x on yleisin muuttuja joten yleisin derivaatta on dy/dx joten tietysti e^x luuli ettei derivaatta voinut tehdä sille mitään, vitsi on siinä että muidenkin muuttujien suhteen voi derivoida, vaikka muuttujan z suhteen e^x oliski vakio okei no nyt ymmärrän ehkä hiukan enemmän mutta en kyllä vieläkään haluais olla e^x
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 9, 2017 5:53:28 GMT
Ok täs paras huono vitsi: Funktiot istuivat baarissa, siemaillen pehmeää tummaa olutta hitaasti nautiskellen, tunnelma oli iloinen ja rento, viikonloppu oli alkamassa eikä kukaan tuntenut huolen häivää. Yhtäkkiä vakiofunktio juoksi sisään, kasvoillaan sula kauhu ja huusi silmät selällään: "Kaverit, piiloon! DERIVAATTA TULEE!" Siinä samassa baarin asiakaskunta piiloutui pöytien alle, täristen kauhusta, toisiaan käsistä pitäen. Ainoastaan e^x jäi paikalleen, nojeilemaan rehvakkaasti pöytään, valmiina kohtaamaan derivaatan silmästä silmään. Derivaattaa astui sisään ja äkkäsi saman tien e^x:n, asteli suoraan tämän luo ja kysäisi terävästi: "Mikset sä pelkää mua, e^x? Kaikki muut ovat piilossa, mutta tässä sä vaan istut." Tähän e^x vastasi: "Kuule derivaatta, sä et mahda mulle mitään vaikka kuinka useaan operoisit." Derivaatta hymyili hieman, vilkaisi lattiaan ja kohotti jälleen katseensa. Tällä kertaa vinosti hymyillen se nojasi lähemmäs e^x:ää ja kuiskasi: "Kuka sano että derivoidaan x:n suhteen?" Heh Tää on kyl aivan ihana. Varsinki ku tajusin tän kokonaan :^D ei ihan hukkaan menny matikan opiskelu
|
|
|
Post by Jp on Mar 9, 2017 7:35:22 GMT
Ok täs paras huono vitsi: Funktiot istuivat baarissa, siemaillen pehmeää tummaa olutta hitaasti nautiskellen, tunnelma oli iloinen ja rento, viikonloppu oli alkamassa eikä kukaan tuntenut huolen häivää. Yhtäkkiä vakiofunktio juoksi sisään, kasvoillaan sula kauhu ja huusi silmät selällään: "Kaverit, piiloon! DERIVAATTA TULEE!" Siinä samassa baarin asiakaskunta piiloutui pöytien alle, täristen kauhusta, toisiaan käsistä pitäen. Ainoastaan e^x jäi paikalleen, nojeilemaan rehvakkaasti pöytään, valmiina kohtaamaan derivaatan silmästä silmään. Derivaattaa astui sisään ja äkkäsi saman tien e^x:n, asteli suoraan tämän luo ja kysäisi terävästi: "Mikset sä pelkää mua, e^x? Kaikki muut ovat piilossa, mutta tässä sä vaan istut." Tähän e^x vastasi: "Kuule derivaatta, sä et mahda mulle mitään vaikka kuinka useaan operoisit." Derivaatta hymyili hieman, vilkaisi lattiaan ja kohotti jälleen katseensa. Tällä kertaa vinosti hymyillen se nojasi lähemmäs e^x:ää ja kuiskasi: "Kuka sano että derivoidaan x:n suhteen?" Heh Tää on kyl aivan ihana. Varsinki ku tajusin tän kokonaan :^D ei ihan hukkaan menny matikan opiskelu
|
|
|
Post by Trixie™ on Mar 15, 2017 12:58:26 GMT
Ok täs paras huono vitsi: Funktiot istuivat baarissa, siemaillen pehmeää tummaa olutta hitaasti nautiskellen, tunnelma oli iloinen ja rento, viikonloppu oli alkamassa eikä kukaan tuntenut huolen häivää. Yhtäkkiä vakiofunktio juoksi sisään, kasvoillaan sula kauhu ja huusi silmät selällään: "Kaverit, piiloon! DERIVAATTA TULEE!" Siinä samassa baarin asiakaskunta piiloutui pöytien alle, täristen kauhusta, toisiaan käsistä pitäen. Ainoastaan e^x jäi paikalleen, nojeilemaan rehvakkaasti pöytään, valmiina kohtaamaan derivaatan silmästä silmään. Derivaattaa astui sisään ja äkkäsi saman tien e^x:n, asteli suoraan tämän luo ja kysäisi terävästi: "Mikset sä pelkää mua, e^x? Kaikki muut ovat piilossa, mutta tässä sä vaan istut." Tähän e^x vastasi: "Kuule derivaatta, sä et mahda mulle mitään vaikka kuinka useaan operoisit." Derivaatta hymyili hieman, vilkaisi lattiaan ja kohotti jälleen katseensa. Tällä kertaa vinosti hymyillen se nojasi lähemmäs e^x:ää ja kuiskasi: "Kuka sano että derivoidaan x:n suhteen?" Heh Tää on kyl aivan ihana. Varsinki ku tajusin tän kokonaan :^D ei ihan hukkaan menny matikan opiskelu Ja jotkut vielä sanoo ettei matikkaa tarvitse arkielämässä!
|
|
|
Post by Jp on Mar 20, 2017 7:25:51 GMT
Tää on kyl aivan ihana. Varsinki ku tajusin tän kokonaan :^D ei ihan hukkaan menny matikan opiskelu Ja jotkut vielä sanoo ettei matikkaa tarvitse arkielämässä! Niinpä
|
|