|
Post by Magnifique on Jan 5, 2017 10:51:51 GMT
sattuko kukaan kattomaan kun se tuli aika vasta telkkarista? tai onko joku lukenu kyseistä kirjaa? kyseessä siis agatha christien "eikä yksikään pelastunut" -dekkari, joka on tunnetuimpia suljetun huoneen arvotuksia.
kertokaa toki mielipiteitänne jos ootte lukenu tai satuitte kattomaan sitä sarjaa mikä tuli vasta telkkarista tai jos ootte kattonu jonku siitä tehdyn elokuvan. haluun keskustella tästä. hyvä kirja, kannattaa lukea jos ei oo vielä lukenu.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2017 12:08:02 GMT
Katsoin! Ja kirjan oon lukenu aiemmin monestikin. Alku vaikutti hyvältä sarjassa, mutta loppua kohden meni mun mielestä huonommaks. Oon pettynyt siihen miten ne järjesti ton murhaajan tunnustuksen, ei mennyt samalla tavalla kuin kirjassa D: tykkäsin kuitenkin siitä että hahmojen tekoja avattiin enemmän
|
|
|
Post by Magnifique on Jan 5, 2017 12:40:49 GMT
Katsoin! Ja kirjan oon lukenu aiemmin monestikin. Alku vaikutti hyvältä sarjassa, mutta loppua kohden meni mun mielestä huonommaks. Oon pettynyt siihen miten ne järjesti ton murhaajan tunnustuksen, ei mennyt samalla tavalla kuin kirjassa D: tykkäsin kuitenkin siitä että hahmojen tekoja avattiin enemmän kirja on kyl hyvä, mut sarjassa oli kyl omia virheitänsä :/ muun muassa just se murhaajan paljastus, koska se meni kirjassa eri tavalla ja sit ainakin yhen henkilön kuolema oli eri tavalla ja näi. mut kokonaisuutena ihan hyvin tehty ja just mitä mainitsit noista hahmojen teoista oli kans ihan kiva ^^
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2017 13:09:01 GMT
Katsoin! Ja kirjan oon lukenu aiemmin monestikin. Alku vaikutti hyvältä sarjassa, mutta loppua kohden meni mun mielestä huonommaks. Oon pettynyt siihen miten ne järjesti ton murhaajan tunnustuksen, ei mennyt samalla tavalla kuin kirjassa D: tykkäsin kuitenkin siitä että hahmojen tekoja avattiin enemmän kirja on kyl hyvä, mut sarjassa oli kyl omia virheitänsä :/ muun muassa just se murhaajan paljastus, koska se meni kirjassa eri tavalla ja sit ainakin yhen henkilön kuolema oli eri tavalla ja näi. mut kokonaisuutena ihan hyvin tehty ja just mitä mainitsit noista hahmojen teoista oli kans ihan kiva ^^ Jep! Just toi kuolema minkä mainitsit häiritsi (oli parissa muussakin kuolemassa yksityiskohdat eri tavalla kuin kirjassa) Mua kans ärsytti kun eiks se Blore ollu antanu väärän valan joka johti sen jonkun kuolemaan eikä hakannut sitä (niin kuin mun muistaakseni sarjassa esitettiin)? Mut tykkäsin ton sarjan synkästä tunnelmasta (joka viehätti myös kirjassa) ja siitä, että se noudatti aika hyvin kirjaa.
|
|
|
Post by Magnifique on Jan 5, 2017 14:00:05 GMT
kirja on kyl hyvä, mut sarjassa oli kyl omia virheitänsä :/ muun muassa just se murhaajan paljastus, koska se meni kirjassa eri tavalla ja sit ainakin yhen henkilön kuolema oli eri tavalla ja näi. mut kokonaisuutena ihan hyvin tehty ja just mitä mainitsit noista hahmojen teoista oli kans ihan kiva ^^ Jep! Just toi kuolema minkä mainitsit häiritsi (oli parissa muussakin kuolemassa yksityiskohdat eri tavalla kuin kirjassa) Mua kans ärsytti kun eiks se Blore ollu antanu väärän valan joka johti sen jonkun kuolemaan eikä hakannut sitä (niin kuin mun muistaakseni sarjassa esitettiin)? Mut tykkäsin ton sarjan synkästä tunnelmasta (joka viehätti myös kirjassa) ja siitä, että se noudatti aika hyvin kirjaa. joo tais se olla niin. ite oon lukenu kirjan vaan kerran ja siitäki on kohta vuosi, mut melko hyvin muistan sen kirjan. ja joo se oli oikeesti hyvin tehty kun vertas kirjaan, kun jossakin elokuvassa sitä loppua oli muutettu melko paljonki. ja sitä runoa (ja saaren nimeä) oli muutettu kans, mut toisaalta mä ymmärrän sen, koska se ei sais olla rasistinen, jollaseks se nykyään tulkittais, koska siinä puhutaan neekereistä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 5, 2017 15:42:34 GMT
Jep! Just toi kuolema minkä mainitsit häiritsi (oli parissa muussakin kuolemassa yksityiskohdat eri tavalla kuin kirjassa) Mua kans ärsytti kun eiks se Blore ollu antanu väärän valan joka johti sen jonkun kuolemaan eikä hakannut sitä (niin kuin mun muistaakseni sarjassa esitettiin)? Mut tykkäsin ton sarjan synkästä tunnelmasta (joka viehätti myös kirjassa) ja siitä, että se noudatti aika hyvin kirjaa. joo tais se olla niin. ite oon lukenu kirjan vaan kerran ja siitäki on kohta vuosi, mut melko hyvin muistan sen kirjan. ja joo se oli oikeesti hyvin tehty kun vertas kirjaan, kun jossakin elokuvassa sitä loppua oli muutettu melko paljonki. ja sitä runoa (ja saaren nimeä) oli muutettu kans, mut toisaalta mä ymmärrän sen, koska se ei sais olla rasistinen, jollaseks se nykyään tulkittais, koska siinä puhutaan neekereistä. Totta, muistan kattoneeni joskus pätkiä jostain leffasta ja se loppu oli kyllä niin typerä...
|
|
|
Post by Magnifique on Jan 5, 2017 15:52:13 GMT
joo tais se olla niin. ite oon lukenu kirjan vaan kerran ja siitäki on kohta vuosi, mut melko hyvin muistan sen kirjan. ja joo se oli oikeesti hyvin tehty kun vertas kirjaan, kun jossakin elokuvassa sitä loppua oli muutettu melko paljonki. ja sitä runoa (ja saaren nimeä) oli muutettu kans, mut toisaalta mä ymmärrän sen, koska se ei sais olla rasistinen, jollaseks se nykyään tulkittais, koska siinä puhutaan neekereistä. Totta, muistan kattoneeni joskus pätkiä jostain leffasta ja se loppu oli kyllä niin typerä... jep. mut ainakin tää sarja oli siihen verrattuna paljon parempi ^^
|
|
|
Post by Miopod on Jan 5, 2017 21:32:26 GMT
Luin sen kirjan joskus yläasteella ja oli hyvä! Sit katoin semmosen vanhan mustavalkosen elokuvan siitä joskus sen kirjan lukemisen jälkeen, mut se munmuistaakseni loppu vähä eritavalla ku se kirja. Sitä sarjaa katoin vaa jotain pari jaksoa. En muista yhtää miten se ite kirja loppu, ku se elokuva loppu sillee että {Spoileri} apua en ees muista niitten tyyppien nimiä enää mut sen elokuvan lopus yks mies ja nainen jotka jäi kirjassaki muistaakseni molemmat aika viimesinä sinne taloon, rakastuivat ja sitte kumpikaa niistä ei kuollu ja (en muista oliko se yks toinen mies lopuks se murhaaja ja ne tappo sen, vai näkiks ne sit vaan kui se putos kalliolta ja kuoli) mut ne sit pelastu sieltä ja alko seurusteleen tai jotain.
Mut muistelin et eikös siinä kirjassa niinku selvinny vaan yks (se nainen?) sieltä talosta. Enkä muista yhtää et kuka se murhaaja oli et oliko se se nainen(?) joka selvis sieltä vai sit joku muu.
Muistan siitä kirjasta vaan sen ihme lorun ja sen et siinä alkuperäses versios ja elokuvassa ne patsaat oli n*keripoikia ja kirjan nimiki tais olla se "Kymmenen pientä n*keripoikaa" mutta uudemmassa suomennoksessa ne oli muutettu intiaanipatsaiksi ja kirjan nimeksi vaihdettu "Eikä yksikään pelastunut"
|
|
|
Post by swordsman on Jan 6, 2017 9:01:43 GMT
mietin just joku aika sitten et pitäisköhän joskus lukea se kirja, se vaikuttaa tosi mielenkiintoselta! sitä sarjaa en oo kyllä kattonu yhtään.
|
|
|
Post by Magnifique on Jan 6, 2017 13:49:50 GMT
Luin sen kirjan joskus yläasteella ja oli hyvä! Sit katoin semmosen vanhan mustavalkosen elokuvan siitä joskus sen kirjan lukemisen jälkeen, mut se munmuistaakseni loppu vähä eritavalla ku se kirja. Sitä sarjaa katoin vaa jotain pari jaksoa. En muista yhtää miten se ite kirja loppu, ku se elokuva loppu sillee että {Spoileri} apua en ees muista niitten tyyppien nimiä enää mut sen elokuvan lopus yks mies ja nainen jotka jäi kirjassaki muistaakseni molemmat aika viimesinä sinne taloon, rakastuivat ja sitte kumpikaa niistä ei kuollu ja (en muista oliko se yks toinen mies lopuks se murhaaja ja ne tappo sen, vai näkiks ne sit vaan kui se putos kalliolta ja kuoli) mut ne sit pelastu sieltä ja alko seurusteleen tai jotain.
Mut muistelin et eikös siinä kirjassa niinku selvinny vaan yks (se nainen?) sieltä talosta. Enkä muista yhtää et kuka se murhaaja oli et oliko se se nainen(?) joka selvis sieltä vai sit joku muu.
Muistan siitä kirjasta vaan sen ihme lorun ja sen et siinä alkuperäses versios ja elokuvassa ne patsaat oli n*keripoikia ja kirjan nimiki tais olla se "Kymmenen pientä n*keripoikaa" mutta uudemmassa suomennoksessa ne oli muutettu intiaanipatsaiksi ja kirjan nimeksi vaihdettu "Eikä yksikään pelastunut" joo se elokuva loppu eri tavalla, just noin niinku sä sanoit. mut sit siinä kirjassa se ei menny ihan noi miten sä selitit, et siinähän {Spoileri} kukaan niistä ei jää henkiin, et ne kaikki löydettiin kuolleena sieltä saarelta sit, mut en kerro sitä murhaajaa jos aattelit jossain vaiheessa lueskella uudelleen ^^
|
|
|
Post by Magnifique on Jan 6, 2017 13:50:26 GMT
mietin just joku aika sitten et pitäisköhän joskus lukea se kirja, se vaikuttaa tosi mielenkiintoselta! sitä sarjaa en oo kyllä kattonu yhtään. joo kannattaa lukea se kirja c: on oikeesti tosi mielenkiintonen. itekki luin äikänopen suosituksesta
|
|
|
Post by Miopod on Jan 6, 2017 14:00:29 GMT
Muistan siitä kirjasta vaan sen ihme lorun ja sen et siinä alkuperäses versios ja elokuvassa ne patsaat oli n*keripoikia ja kirjan nimiki tais olla se "Kymmenen pientä n*keripoikaa" mutta uudemmassa suomennoksessa ne oli muutettu intiaanipatsaiksi ja kirjan nimeksi vaihdettu "Eikä yksikään pelastunut" joo se elokuva loppu eri tavalla, just noin niinku sä sanoit. mut sit siinä kirjassa se ei menny ihan noi miten sä selitit, et siinähän {Spoileri} kukaan niistä ei jää henkiin, et ne kaikki löydettiin kuolleena sieltä saarelta sit, mut en kerro sitä murhaajaa jos aattelit jossain vaiheessa lueskella uudelleen ^^ Aah vois kyllä lukea uudestaan Pitää muutenki palauttaa vanhat kirjat kirjastoon ensviikolla.
|
|
|
Post by Magnifique on Jan 6, 2017 19:12:17 GMT
joo se elokuva loppu eri tavalla, just noin niinku sä sanoit. mut sit siinä kirjassa se ei menny ihan noi miten sä selitit, et siinähän {Spoileri} kukaan niistä ei jää henkiin, et ne kaikki löydettiin kuolleena sieltä saarelta sit, mut en kerro sitä murhaajaa jos aattelit jossain vaiheessa lueskella uudelleen ^^ Aah vois kyllä lukea uudestaan Pitää muutenki palauttaa vanhat kirjat kirjastoon ensviikolla. lainaat sitte samalla sen sieltä nii voit alkaa lukemaan
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 7, 2017 8:21:07 GMT
mietin just joku aika sitten et pitäisköhän joskus lukea se kirja, se vaikuttaa tosi mielenkiintoselta! sitä sarjaa en oo kyllä kattonu yhtään. Joo lue! Se kirja on kyllä tosi hyvä, vaikka onkin vanha
|
|
|
Post by swordsman on Jun 11, 2017 17:04:53 GMT
sain lopultakin aikaseks lukee sen kirjan, ja oli kyllä hyvä!
alku oli vähän tylsä ja mulla meni kauan ennen kun aloin muistaa kuka on kuka, mut loppua kohden se muuttu koko ajan jännemmäksi :-D
yritin koko ajan tehdä omia johtopäätöksiäni syyllisestä, mut loppuratkaisu yllätti kyllä täysin. tosi hyvin kirjotettu kirja
|
|