|
Post by petefromtheshop on Nov 22, 2016 20:46:21 GMT
esim. jos iltapalan syö tosi tosi myöhään niin onko se oo vain aikainen aamupala? tai jos pannukakku paisuu liikaa niin onko se silloin pannupommi -kakun sijaan? tai jos huone on täynnä kärpäsiä, tarkottaako se että mä haisen?
joo nää oli vaan mun omakohtasia esimerkkejä (kuten varmaan voitte huomata)
kertokaa teidän elämänne filosofisia pohdintoja
|
|
|
Post by Jp on Nov 23, 2016 5:21:03 GMT
Jos vain toinen voi voittaa niin miksi kunnioittaa vastustajaa?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 23, 2016 10:02:49 GMT
Mietin, että miks ne, jotka uskoo maailman olevan vaan niiden pään sisällä tai että se on niiden mielikuvituksen tuotetta (en osaa selittää), ei vaan tapa muita ihmisiä ja tee kaikkea hullua? Miten sellaseen uskominen ees olis mahollista?!
|
|
|
Post by Jp on Nov 23, 2016 12:44:13 GMT
Milzun oli kyl hyvä...
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 23, 2016 12:57:46 GMT
Mietin, että miks ne, jotka uskoo maailman olevan vaan niiden pään sisällä tai että se on niiden mielikuvituksen tuotetta (en osaa selittää), ei vaan tapa muita ihmisiä ja tee kaikkea hullua? Miten sellaseen uskominen ees olis mahollista?! niin noh, kyllähän jotkut niistä tappaa ja tekee hulluuksia sun muuta mut ehkä jotkut niistä jotka uskoo et maailma on niiden mielikuvituksen tuotetta, ajattelee, ettei ne kuitenkaan voi hallita sitä ja että tässä mielikuvitusmaailmassakin on omat sääntönsä ja täten ne vois myös joutua myös esim. vankilaan - vaikkei ne uskoiskaan joutuvansa sinne oikeasti vaan ikään kuin tietäisivät, että sekin tapahtuu vaan niiden pään sisällä, mut niin kauan kun ne on jumissa tässä mielikuvitusmaailmassa, ne pyrkii tekemään olostaan mahdollisimman siedettävää kunnes pääsevät pois/heräävät, tms? en mä tiedä, onhan se kieltämättä vähän kummallista
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 23, 2016 15:59:45 GMT
Mietin, että miks ne, jotka uskoo maailman olevan vaan niiden pään sisällä tai että se on niiden mielikuvituksen tuotetta (en osaa selittää), ei vaan tapa muita ihmisiä ja tee kaikkea hullua? Miten sellaseen uskominen ees olis mahollista?! niin noh, kyllähän jotkut niistä tappaa ja tekee hulluuksia sun muuta mut ehkä jotkut niistä jotka uskoo et maailma on niiden mielikuvituksen tuotetta, ajattelee, ettei ne kuitenkaan voi hallita sitä ja että tässä mielikuvitusmaailmassakin on omat sääntönsä ja täten ne vois myös joutua myös esim. vankilaan - vaikkei ne uskoiskaan joutuvansa sinne oikeasti vaan ikään kuin tietäisivät, että sekin tapahtuu vaan niiden pään sisällä, mut niin kauan kun ne on jumissa tässä mielikuvitusmaailmassa, ne pyrkii tekemään olostaan mahdollisimman siedettävää kunnes pääsevät pois/heräävät, tms? en mä tiedä, onhan se kieltämättä vähän kummallista Hmm, toi kyllä selittää järkevästi ton. Ehkä siinä vois olla myös kyse siitä, että ne uskoo, että se kostautuu niille myöhemmin? En silti pystyis ajattelemaan sillä tavalla
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 23, 2016 18:39:53 GMT
niin noh, kyllähän jotkut niistä tappaa ja tekee hulluuksia sun muuta mut ehkä jotkut niistä jotka uskoo et maailma on niiden mielikuvituksen tuotetta, ajattelee, ettei ne kuitenkaan voi hallita sitä ja että tässä mielikuvitusmaailmassakin on omat sääntönsä ja täten ne vois myös joutua myös esim. vankilaan - vaikkei ne uskoiskaan joutuvansa sinne oikeasti vaan ikään kuin tietäisivät, että sekin tapahtuu vaan niiden pään sisällä, mut niin kauan kun ne on jumissa tässä mielikuvitusmaailmassa, ne pyrkii tekemään olostaan mahdollisimman siedettävää kunnes pääsevät pois/heräävät, tms? en mä tiedä, onhan se kieltämättä vähän kummallista Hmm, toi kyllä selittää järkevästi ton. Ehkä siinä vois olla myös kyse siitä, että ne uskoo, että se kostautuu niille myöhemmin? En silti pystyis ajattelemaan sillä tavalla :D mmhm, voi olla. Mielikuvituskarma iskee :D
|
|
|
Post by rebdomine on Nov 24, 2016 16:20:53 GMT
mitä jos me kaikki ollaan oikeasti koomassa ja kun kuollaan, me oikeesti herätään?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Nov 24, 2016 16:27:08 GMT
mitä jos me kaikki ollaan oikeasti koomassa ja kun kuollaan, me oikeesti herätään? sit voi aatella että ''olipa paska uni'' mä varmaan oisin surullinen kun tajuaisin ettei kattilaa oo :''((
|
|
|
Post by renak on Dec 27, 2016 20:09:31 GMT
Kolikkoja ei kannata laittaa nenään. Jos vastustaa eläinkokeita meikkiteollisuudessa, mutta saa lahjaksi aivan ihanan ripsivärin (jonka valmistuttaja siis tekee eläinkokeita), niin onko moraalisesti oikein hankkia uusi samanlainen ripsiväri sitten kun se loppuu? (jos siis käyttää sitä ripsaria...)
Eivät nämä kyllä mitään filosofisia pohdintoja ole, mutta whatever.
|
|
|
Post by Hermeliini on Dec 27, 2016 20:19:49 GMT
Miltä tuntuisi olla maapallolla, kun tulee maailmanloppu? En tiiä onko tää filosofinen pohdinta, mutta silti
|
|
|
Post by petefromtheshop on Dec 27, 2016 20:35:19 GMT
Miltä tuntuisi olla maapallolla, kun tulee maailmanloppu? En tiiä onko tää filosofinen pohdinta, mutta silti varmaan vähän riippuis miten se tulis jos se menis ohi vaan hetkessä niin varmaan aika samalta mitä normaalistikin kun ei ehtis reagoida muutoin varmasti aika paniikinsekaisen kauhealta
|
|
|
Post by Miopod on Mar 5, 2017 22:54:28 GMT
Mietin, että miks ne, jotka uskoo maailman olevan vaan niiden pään sisällä tai että se on niiden mielikuvituksen tuotetta (en osaa selittää), ei vaan tapa muita ihmisiä ja tee kaikkea hullua? Miten sellaseen uskominen ees olis mahollista?! niin noh, kyllähän jotkut niistä tappaa ja tekee hulluuksia sun muuta mut ehkä jotkut niistä jotka uskoo et maailma on niiden mielikuvituksen tuotetta, ajattelee, ettei ne kuitenkaan voi hallita sitä ja että tässä mielikuvitusmaailmassakin on omat sääntönsä ja täten ne vois myös joutua myös esim. vankilaan - vaikkei ne uskoiskaan joutuvansa sinne oikeasti vaan ikään kuin tietäisivät, että sekin tapahtuu vaan niiden pään sisällä, mut niin kauan kun ne on jumissa tässä mielikuvitusmaailmassa, ne pyrkii tekemään olostaan mahdollisimman siedettävää kunnes pääsevät pois/heräävät, tms? en mä tiedä, onhan se kieltämättä vähän kummallista Mulla tulee tästä ihan hirveesti mieleen Life on Mars -tv-sarja.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 5, 2017 22:57:13 GMT
niin noh, kyllähän jotkut niistä tappaa ja tekee hulluuksia sun muuta mut ehkä jotkut niistä jotka uskoo et maailma on niiden mielikuvituksen tuotetta, ajattelee, ettei ne kuitenkaan voi hallita sitä ja että tässä mielikuvitusmaailmassakin on omat sääntönsä ja täten ne vois myös joutua myös esim. vankilaan - vaikkei ne uskoiskaan joutuvansa sinne oikeasti vaan ikään kuin tietäisivät, että sekin tapahtuu vaan niiden pään sisällä, mut niin kauan kun ne on jumissa tässä mielikuvitusmaailmassa, ne pyrkii tekemään olostaan mahdollisimman siedettävää kunnes pääsevät pois/heräävät, tms? en mä tiedä, onhan se kieltämättä vähän kummallista Mulla tulee tästä ihan hirveesti mieleen Life on Mars -tv-sarja. :DDD vaikuttaa hyvältä sarjalta
|
|
|
Post by Miopod on Mar 5, 2017 23:02:32 GMT
Mulla tulee tästä ihan hirveesti mieleen Life on Mars -tv-sarja. :DDD vaikuttaa hyvältä sarjalta Se muuten on! Muistin sen iteki vasta nyt pitkästä aikaa, katoin sitä ihan hulluna joskus 2013. Toi päähenkilö kans välillä kuvittelee et se on jossain ite keksimässä mielikuvitusmaailmassa ja sit se kutsuu kaikkia sen kollegoita mielikuvituskavereikseen :DD
|
|