|
Post by Miopod on Jun 21, 2016 20:18:58 GMT
Miten viime vuosituhannen puolella tuotettu suomirock lasketaan nykyään iskelmäksi? Iskelmäradio on alkanu kuulostaan jopa hyvältä mun korvissa, ja äiti ihmetteli kui tangokadulla soi vaan kasarirockia.
Vai täyttääkö kaikki vanhempi musiikki iskelmän kriteerit? Onko iskelmä suomalaisen musiikin ullakkohuone jonne heivataan kaikki vähintään 15-vuotiaat kipaleet muiden rojujen sekaan??
Vai eikö suomirock sovi enää minkää muun kanavan formaattiin niin ne joutuu tunkeen sen iskelmäkanavalle.
Vai onks vaan kaikki vanhan suomirockin kuuntelijat tullu mummoikään ja tangonkuuntelijat kuollu pois niin ne joutu uusiin perinteisen mummoradion ohjelmalistan?
Mitä tää on???
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jun 21, 2016 22:15:27 GMT
tätä pohdittiin joskus telkkarissa tai jossain, jos oikein muistan. sit siinä puhuttiin myös, että onko nykyajan rock joskus tulevaisuudessa iskelmää.
enkä kyllä tosiaan tiiä. toivottavasti ei. en nimittäin halua joutua sanomaan ihmisille että mun mielimusiikki on iskelmää.
|
|
|
Post by marrasaamu on Jun 22, 2016 17:31:51 GMT
Iskelmäradiohan soittaa kaikkee mikä on tarpeeks suosittua - eli myös kasarirockia, reggaeta ja räppiä - mut eihän rock muuten varsinaisesti iskelmäks muutu. Mut onhan suomalainen iskelmämusiikkikin nykyään yleensä rock- ja pop-vaikutteista, tai sit vaikutteita on jostain kuubalaisista rytmeistä niinku Tuure Kilpeläisellä.
(Ja jos suomirockilla tarkotetaan tässä yhteydessä Popedaa, Yötä ja Eppu Normaalia, niin kyllä - kuuntelijat on mummoikää. :-D Nimimerkillä "olen aina nuorin Yön keikoilla". Jos sit taas puhutaan jostain Tiisusta ja Lasten hautausmaasta niin sithän on ihan eri asia.)
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jun 27, 2016 19:02:13 GMT
Mietin kans et mitä eroa on Suomipopin ja Iskelmän välillä?? Silloin ku olin tyyliin eskarissa niin Iskelmä soitti vaan jotain ikivihreitä ja nyt sieltä tosiaan kuulee vaikka ja mitä :DD
|
|
|
Post by marrasaamu on Jul 2, 2016 11:19:04 GMT
Meen tänään piipahtamaan Iskelmä-festareilla. Tän päivän päälavojen ainoot iskelmäaktit on "Finnhittien kuninkaat: Danny, Tapani Kansa, Frederik" ja Paula Koivuniemi. :-D Tosi iskelmät festarit siis. (Ja on siellä Jari Sillanpääkin, mut sen nykytuotanto ei oo kai kovin iskelmää.)
Eilisen esiintyjälistalla taas oli huimat yks iskelmäbändi ja toissapäivänäkin ollu vaan yks. Päälavoilla, siis.
|
|
|
Post by Miopod on Feb 23, 2017 23:20:00 GMT
okei mun kitarakurssin vetäjä kerto tos ykspäivä miten suomenkielinen sana iskelmä tulee englannin kielen "hits" sanasta. Niinku hittibiisit.
Se on alunperin suomenkielinen vastine englannin hit songseille. Sit jossainvaihees ihmiset alko mieltään sen genrenä.
|
|