awrtas
Ninja The Cat
i'm just here to roleplay. don't mind of me.
|
Post by awrtas on Jun 7, 2016 17:30:48 GMT
|
|
|
Post by Jp on Jun 7, 2016 18:40:05 GMT
Tietääkö ropen tekijä kaikki kohtalot ja pelaako hän itse.
Onko se kohtalo päättäny niinku nimestä alkaen kaiken vai päättääkö se ropeen pyrkijä oman hahmonsa ominaisuudet, mutta ei tilannetta.
Sit tietääkö muut roolipelaajat muiden kohtaloita vai tietääkö vain hahmoa pelaava tän.
jos pelaa useammalla hahmolla niin onko esim sisaruksilla sama kohtalo vai onko molemmilla eri luku.
|
|
awrtas
Ninja The Cat
|
Post by awrtas on Jun 7, 2016 19:01:59 GMT
Tietääkö ropen tekijä kaikki kohtalot ja pelaako hän itse. Onko se kohtalo päättäny niinku nimestä alkaen kaiken vai päättääkö se ropeen pyrkijä oman hahmonsa ominaisuudet, mutta ei tilannetta. Sit tietääkö muut roolipelaajat muiden kohtaloita vai tietääkö vain hahmoa pelaava tän. jos pelaa useammalla hahmolla niin onko esim sisaruksilla sama kohtalo vai onko molemmilla eri luku. vastaan näihin kysymyksiin numeroin parhaani mukaan. 1. tietää ja pelaa itse. ropen tekijällä ei kumminkaan ole mitään sanavaltaa siihen, minkä kohtalon itse- ja muut saavat, kaikki arvotaan ulkopuolista henkilöä apua käyttäen. arvonnissa nostetaan toisesta hatusta pelaajan numero ja kohtalon numero. (ropen omistaja kirjoittaa nämä valmiiksi koneelle.) 2. ei, kohtalo ei ole nimestä asti päätetty. pelaajat itse päättävät hahmonsa perustiedoista, menneisyydestä jne. tilanne on tosiaan sama asia kun "kohtalo", jotka siis arvotaan. nämä kumminkin tietysti muuttuvat ropen edetessä. 3. päätätte siitä itse, kerrotteko kohtalonne muille pelaajille, mutta kun roolipeli on alkamassa ja kohtaloviestit lähetetään jokaiselle, ne ovat henkilökohtaisia, eikä ole muita jotka tietävät ne kuin roolipelin tekijä. (.. joka ei tule muistamaan niitä.) 4. asiaan voi vaikuttaa, pienellä rupattelutuokiolla saa paljon aikaa, ja koska roolipelin tekijä on mukava niin oletettavasti onnistuu kumpi tahansa. sama pätee muihin, mutta esim. suhdekiekuroissa (parisuhteet jne) joita saatetaan sopia ennen roolipelin alkua eivät tule päätymään samaan kohtaloon, ellei arpaonni heitä suosi. ja hei, saa tosiaan kysyä! toivottavasti vastasin näihin tarpeeksi selvästi!
|
|
anad
Tonttukissa
|
Post by anad on Jun 8, 2016 5:59:46 GMT
Tiiän et tällässis hahmolles voi käydä tosi paskasti tai sit onnistaa, mulle viimeks kävi ihan paskasti, mut kiinnostusta löytyy!
|
|
|
Post by Jp on Jun 8, 2016 6:11:05 GMT
Käytännössä näissä sun on oltava valmis ottaa riski. Itse oon näihin törmänny, mutta en tehnyt lomaketta ku en muista et estikö ikämuki vai enkö vain halunnu. Se mihin törmäsin sijoittu vissii johonki 1800 - lukuun.
Kuinka paljon se kohtalo sit vaikuttaa ja et onko se periaatteessa ihan sama minkä kohtalon saa, koska onko niis kaikis jotain huonoa ja jotain hyvää.
|
|
awrtas
Ninja The Cat
|
Post by awrtas on Jun 8, 2016 6:35:13 GMT
Käytännössä näissä sun on oltava valmis ottaa riski. Itse oon näihin törmänny, mutta en tehnyt lomaketta ku en muista et estikö ikämuki vai enkö vain halunnu. Se mihin törmäsin sijoittu vissii johonki 1800 - lukuun. Kuinka paljon se kohtalo sit vaikuttaa ja et onko se periaatteessa ihan sama minkä kohtalon saa, koska onko niis kaikis jotain huonoa ja jotain hyvää. kyllähän näissä nyt aika suuri riski on. koitan tehä pelin kerrankin nykyaikaan sijoittuvaksi, mutta pelissä se ei niinkään vaikuta, koska elektroniikka ei toimi. toisekseen, en laita peliin minkäänlaista ikähaarukkaa, mutta mitä nyt omasta kokemuksesta oon oppinut, kannattaa miettiä onko järkevää ottaa ihan pientä lasta tälläisseen peliin, vaikkakin mikäli pelaajat haluavat, ns. "ylitsepääsemättömistä" kohtaloista voi keskustella aina pelin luojan kanssa. kohtalo edelleen vaikuttaa pelkästään alkutilanteeseesi. kohtalo päättää hahmosi kunnon, onko hänellä ruhjeita tai onko hän hyvässä kunnossa, missä kolmessa sijainnissa hahmosi on ja välillä sen, mitä hänellä on mukanaan ja jopa joskus mitä hänellä on yllään.jokaisessa kohtalossa on jotain huonoa ja hyvää, pelissä ei esimerkiksi ole mukana hahmoja, jotka joutuvat kärsimään lannevaatteissa jäätiköllä ja toiset taas ovat nukkumassa lämpöisessä majatalossa. ei, kaikissa on hyvät ja huonot puolensa, voin tietysti kirjoittaa muutaman ekstran, mikäli jotkut haluavat haastavuutta, mutta sitten nämä arvotaan erikseen.
|
|
kuro
Ninja The Cat
so i'll paint you a clear blue sky
|
Post by kuro on Jun 8, 2016 7:43:05 GMT
tää kuulostaa kieltämättä mielenkiintoiselta kun en ennen tämmöseen oo törmänny nii todennäköisesti tulisin mukaan
|
|
awrtas
Ninja The Cat
|
Post by awrtas on Jun 8, 2016 9:28:46 GMT
tää kuulostaa kieltämättä mielenkiintoiselta kun en ennen tämmöseen oo törmänny nii todennäköisesti tulisin mukaan jees, näihin ei todennäkösemmin moni oo törmänny ku kohtalonjako pelit on aika pieni alue kaikista mahollisista. muutenkin, en ihmettele kun nää on aika työläitä tehdä ja pitää yllä.
|
|
|
Post by Jp on Jun 15, 2016 4:56:01 GMT
Hmmh
|
|
|
Post by MayMay on Jun 21, 2016 14:12:13 GMT
Vaikuttaa mielenkiintoselta... Vähän jännittystä kun ei tietäis hahmoa tehdessä käyks hyvin vai huonosti...
|
|
awrtas
Ninja The Cat
|
Post by awrtas on Jun 21, 2016 15:22:48 GMT
Jes, hei, peli ollaan julkasta jo forkille nimellä Alesther.. tai jotain sinne päin :
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jun 21, 2016 22:20:24 GMT
oon kerran ollu samalla idealla toimivassa ropessa ja se oli kyl ihan hauskaa, tosin mun hahmo joutu kauas kaikista muista, mikä oli vähän ikävää aluks.
mut jjoo, ehkä
|
|