Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Apr 7, 2016 18:50:24 GMT
No sepä just, ensimmäisenä. Itte oon roolannu laaduttomammassa roolipelistä varmaan joskus 2009, ja sen jälkeen en oo halunnu osallistua mihinkään missä ei oo laatu kohdallaan. ja laaturopeen kuuluu pitkä lomake. Se on osa sitä. Se osoittaa roolaajan kykyä suunnitella etukäteen, sitoutua, olla jäntevä kirjoittamisensa suhteen. Ei ihmekään et ropet kuolee nopeesti, jos ei jakseta ees oikeeta lomaketta tehdä. Sillon ei myöskään jakseta kirjottaa. Ne kulkee käsi kädessä halusit tai et Ja kyl mä veikkaan et mä oon tän paikan nähny jo, eikä oo mun paikkani. Netti on täynnä kunnon laadukkaita ropeja joihin on laitettu paljon ajatusta ja työtä. Ja on ihan oikein vaatia sitten osallistujilta sen verta et kirjotetaan kunnon lomake. Ei se oo niin hankalaa :DD eikä niin paljoa vaadittu ja sen on tarkoituskin karsia porukkaa pois. Niitä jotka ei sitoudu kirjottamaan, niitä joille se ei oo niin tärkeetä et elämästään viittis ny pari tuntia ainaski uhrata sille et kirjoittaa ja suunnittelee hahmonsa oikeesti semmosista hahmoista tulee lisäks paljon mielenkiintoisempia, moniulotteisia niin ku oikeat ihmiset on. Se tekee hahmoista realistisia ja erilaisia. Se on vaan fakta Ja JP, hei, kui pitkään säkin olitkaan sun hahmojas hionu? Ei se aika oo lomakkeen kirjoittamisen rinnalla yhtään mtn. kun tietää oikeesti mitä tekee ni ei se tunnu missään. Ja kun oikeesti rakastaa sitä mitä tekee. et se on tärkeää. Ja fakta on myös et mun on siirryttävä isommille vesille, haastaa itseäni. Kirjoittaa kunnon lomakkeita kunnon roolipeleihin. Koska siten löydän varmasti porukkaa jotka on kiinnostunut samasta ku minä. Omistautuneita, ihania ihmisiä. Yhteisöjä joihin ei päästä sisään laittamalla lomakkeeseen hahmon nimi ja ikä vaan näkemällä vaivaa. Siten luodaan ei pelkästään realistisia hahmoja, vaan hahmojen yhteisöjä, maailmoita, jotka pystyy.. Tuntemaan. En tiedä johtuuko vaan musta, mutta omaan korvaan kuulostaa kauheesti siltä että yrität jotenkin vaan painaa lyttyyn tätä meidän pientä roolipelauspiiriä. :DD Ymmärrän kuitenkin pointtis, ja onhan se totta että jotkut oikeasti haluaa käyttää aikaa hahmojen luomiseen ja oikeasti pitää siitä, ja onhan se myös osa roolipelin laatua. Oli miten oli, omasta mielestä kaikkein suurin tekijä roolipeleissä on ne roolijat ja itse roolit. Loppupeleissä oon ollut useissa roolipeleissä (roolinut aina vuodesta 2008-2009 asti), joiden aloitukset on ollut yksinkertaisia, sisältäen tiivistetyn juonen, miljöön kuvailua sekä mahdollisesti vähän roolipelin sääntöjä, mutta roolaukset itsessään on puhuneet puolestaan ja on huomattavasti laadukkaampia, jotka saa tavallaan sit unohtamaan sen aloituksen "laaduttomuuden". Onhan se kuitenkin aina kivempaa, mitä tarkemmin laadittu aloitus on, mutta se ei oikeasti tarkoita etteikö roolipeli vois muuten olla laadukas ilman pitkää aloitusta. Tässä on kuitenkin niin pienestä paikasta kyse, että täällä se roolipelien kuoleminen ei ainakaan mun näkökulmasta katsottuna oo koskaan johtunut roolipelien laadusta niin kuin esim. gosussa. Onhan täällä useita nopeasti väsättyjä ropejakin jotka on kestäny ennätyksellisen kauan. Täällä tää roolipelien ns. kuoleminen johtuu enemmänkin vaan tästä pienestä porukasta. Aktiivisia roolijoita on n. 6 kappaletta, joista jokaisella ei vaan yksinkertasesti ole aikaa roolailla jokanen päivä, saatika sitten pari kertaa viikossa. Joskus aikataulut täyttyy, ja roolipelaaminen pitää siirtää kauemmas. Jos kuudesta ihmisestä vaan kaksi pystyy roolailemaan viikossa vaikka kolmekin kertaa, voi roolipeli silti kuolla hyvin nopeasti jos loput neljä ei roolaile pitkiin aikoihin. Täällä on omistautuneita ihmisiä, ihmisiä jotka oikeasti nauttii roolipeleistä, ja jotka on minut mukaan lukien roolaillut jo useat vuodet kyllästymättä vieläkään. "Oma elämä" menee kuitenkin nettielämän edelle hyvinkin monella, ja kun porukkaa on vähän, voi olla pitkiäkin aikoja kun kukaan roolipelaaja ei täällä käy, ja silloin nää roolipelit kuolee. Tiivistettynä, catlandiin on _minun mielestäni_ hyvin turhauttavaa tehdä laadukkaita aloituksia, koska ne kuolee kumminkin ajan myötä kun roolijoita ei täällä enää niin paljoa käy (porukalla on kokeita ja loppuvuoden panostuksia, joten ei ne tietenkään käy tähän aikaan paljoa koneella), mutta ainahan saa yrittää, ei sitä kukaan kiellä. Oli miten oli, kaikki mitä halusin oikeastaan enää tuoda esille oli se, että täältä kyllä oikeasti löytää hyviä roolipelaajia, jotka pistää vaivaa roolailuihinsa sekä hahmoihinsa vaikka onhan kaikilla niitä huonoja päiviä silloin tällöin, jolloin jotakin on vain pakko saada raapustettua puoliväkisin. Toiset työstää hahmonsa lomakkeella, toiset mielessään ja tuo kaiken esille rooleissa, ja toiset selittävät näitä pääkohtia hahmon luonteesta jne. muille tietoa tarvitseville joko yksityisviesteissä taikka sitten itse roolipelissä ennen sen alkamista. Joka tapauksessa, oli täällä sitten laadukkaita roolipelejä tai ei, täällä on hyvä yhteishenki, ja hyviä ihmisiä ja vaikka paikka ei sun mieleesi olisikaan, ei tästä tarvitse puhua kuin aloittelijoiden kokoontumisleiristä. (: Eikä tietenkään unohdeta sitä että ei mun mielipiteeni puhu kaikkien puolesta, tää nyt vain oli oma näkemykseni asiasta. Eeei oo kyse siitä, mä vaan tiedän oman paikkani Ja se ei oo täällä, tää ei tunnu siltä Mitä tuol tos ropepiirissä oon kokenu, niin porukka on ottanu hyvin lämpimästi vastaan ensinnäkin. Piirit on avoimet, täällä mä olen ainakin kokenut niiden olevan suljetut. Niihin ei oo niin helppo päästä mukaan. Ja voi olla niin, ettei ole kiinni. Itse vaan pidän siitä, että on oikeesti käytetty aikaa, mä arvostan sitä ja sellaisia ihmisiä. Se on mulle tärkeätä ja laadun mittari. Toi on kyl aika kaukaahaettua. Ettei siis oikeesti aika riittäs. Inspiraatiota saattaa välillä puuttua ja sitä voi jatkua pidemmänkin aikaa et on hankala väkertää yhtään mitään. Mut perustelet vaan sen vielä paremmin tolla, et minkä takia mä roolaan muualla. Laadukkaat, huollitellut roolipelit vaatii sen et ne kestää vähän pidempään, koska just niin, kuka jaksaa niitä sitten tehdä jos ne vaan kuolee. Ja varmasti löytyy, niinhän löytyy kaikkialta. Vaikka kiven alta. Yhteishengestä en kyl sano mitään, johtuen hankaluuksista päästä sisälle piireihin millään tapaa. Ja siitä, ku on niin päinvastaisia kokemuksia toisaalta. Ja tota aloittelija sanaa sä käytät itse, en minä. Jos oot asian niin tulkinnut niin syvimmät pahoitteluni. Ja mä puhun myös vain omasta puolestani.
|
|
|
Post by wifix on Apr 7, 2016 19:16:16 GMT
En tiedä johtuuko vaan musta, mutta omaan korvaan kuulostaa kauheesti siltä että yrität jotenkin vaan painaa lyttyyn tätä meidän pientä roolipelauspiiriä. :DD Ymmärrän kuitenkin pointtis, ja onhan se totta että jotkut oikeasti haluaa käyttää aikaa hahmojen luomiseen ja oikeasti pitää siitä, ja onhan se myös osa roolipelin laatua. Oli miten oli, omasta mielestä kaikkein suurin tekijä roolipeleissä on ne roolijat ja itse roolit. Loppupeleissä oon ollut useissa roolipeleissä (roolinut aina vuodesta 2008-2009 asti), joiden aloitukset on ollut yksinkertaisia, sisältäen tiivistetyn juonen, miljöön kuvailua sekä mahdollisesti vähän roolipelin sääntöjä, mutta roolaukset itsessään on puhuneet puolestaan ja on huomattavasti laadukkaampia, jotka saa tavallaan sit unohtamaan sen aloituksen "laaduttomuuden". Onhan se kuitenkin aina kivempaa, mitä tarkemmin laadittu aloitus on, mutta se ei oikeasti tarkoita etteikö roolipeli vois muuten olla laadukas ilman pitkää aloitusta. Tässä on kuitenkin niin pienestä paikasta kyse, että täällä se roolipelien kuoleminen ei ainakaan mun näkökulmasta katsottuna oo koskaan johtunut roolipelien laadusta niin kuin esim. gosussa. Onhan täällä useita nopeasti väsättyjä ropejakin jotka on kestäny ennätyksellisen kauan. Täällä tää roolipelien ns. kuoleminen johtuu enemmänkin vaan tästä pienestä porukasta. Aktiivisia roolijoita on n. 6 kappaletta, joista jokaisella ei vaan yksinkertasesti ole aikaa roolailla jokanen päivä, saatika sitten pari kertaa viikossa. Joskus aikataulut täyttyy, ja roolipelaaminen pitää siirtää kauemmas. Jos kuudesta ihmisestä vaan kaksi pystyy roolailemaan viikossa vaikka kolmekin kertaa, voi roolipeli silti kuolla hyvin nopeasti jos loput neljä ei roolaile pitkiin aikoihin. Täällä on omistautuneita ihmisiä, ihmisiä jotka oikeasti nauttii roolipeleistä, ja jotka on minut mukaan lukien roolaillut jo useat vuodet kyllästymättä vieläkään. "Oma elämä" menee kuitenkin nettielämän edelle hyvinkin monella, ja kun porukkaa on vähän, voi olla pitkiäkin aikoja kun kukaan roolipelaaja ei täällä käy, ja silloin nää roolipelit kuolee. Tiivistettynä, catlandiin on _minun mielestäni_ hyvin turhauttavaa tehdä laadukkaita aloituksia, koska ne kuolee kumminkin ajan myötä kun roolijoita ei täällä enää niin paljoa käy (porukalla on kokeita ja loppuvuoden panostuksia, joten ei ne tietenkään käy tähän aikaan paljoa koneella), mutta ainahan saa yrittää, ei sitä kukaan kiellä. Oli miten oli, kaikki mitä halusin oikeastaan enää tuoda esille oli se, että täältä kyllä oikeasti löytää hyviä roolipelaajia, jotka pistää vaivaa roolailuihinsa sekä hahmoihinsa vaikka onhan kaikilla niitä huonoja päiviä silloin tällöin, jolloin jotakin on vain pakko saada raapustettua puoliväkisin. Toiset työstää hahmonsa lomakkeella, toiset mielessään ja tuo kaiken esille rooleissa, ja toiset selittävät näitä pääkohtia hahmon luonteesta jne. muille tietoa tarvitseville joko yksityisviesteissä taikka sitten itse roolipelissä ennen sen alkamista. Joka tapauksessa, oli täällä sitten laadukkaita roolipelejä tai ei, täällä on hyvä yhteishenki, ja hyviä ihmisiä ja vaikka paikka ei sun mieleesi olisikaan, ei tästä tarvitse puhua kuin aloittelijoiden kokoontumisleiristä. (: Eikä tietenkään unohdeta sitä että ei mun mielipiteeni puhu kaikkien puolesta, tää nyt vain oli oma näkemykseni asiasta. Eeei oo kyse siitä, mä vaan tiedän oman paikkani Ja se ei oo täällä, tää ei tunnu siltä Mitä tuol tos ropepiirissä oon kokenu, niin porukka on ottanu hyvin lämpimästi vastaan ensinnäkin. Piirit on avoimet, täällä mä olen ainakin kokenut niiden olevan suljetut. Niihin ei oo niin helppo päästä mukaan. Ja voi olla niin, ettei ole kiinni. Itse vaan pidän siitä, että on oikeesti käytetty aikaa, mä arvostan sitä ja sellaisia ihmisiä. Se on mulle tärkeätä ja laadun mittari. Toi on kyl aika kaukaahaettua. Ettei siis oikeesti aika riittäs. Inspiraatiota saattaa välillä puuttua ja sitä voi jatkua pidemmänkin aikaa et on hankala väkertää yhtään mitään. Mut perustelet vaan sen vielä paremmin tolla, et minkä takia mä roolaan muualla. Laadukkaat, huollitellut roolipelit vaatii sen et ne kestää vähän pidempään, koska just niin, kuka jaksaa niitä sitten tehdä jos ne vaan kuolee. Ja varmasti löytyy, niinhän löytyy kaikkialta. Vaikka kiven alta. Yhteishengestä en kyl sano mitään, johtuen hankaluuksista päästä sisälle piireihin millään tapaa. Ja siitä, ku on niin päinvastaisia kokemuksia toisaalta. Ja tota aloittelija sanaa sä käytät itse, en minä. Jos oot asian niin tulkinnut niin syvimmät pahoitteluni. Ja mä puhun myös vain omasta puolestani. Mä en nyt kyllä ymmärtänyt miten on kaukaa haettua se etteikö aika riittäis tietokoneella olemiseen. Mulla on usein jopa kuukausien mittaisia taukoja, kun saattaa olla kolmekin viikkoa putkeen niin, että kaks kertaa viikossa kokeita, ja muina päivinä heti koulun jälkeen lähden pihalle ja illalla salille. Kyllä siinä varmasti aikaa olis koneelle istahtaa, mutta itse en ainakaan jaksa ja aina on ollut jotain muuta tekemistä. Mieluummin sit käytän sen ajan siihen kokeisiin lukemiseen, syömiseen, suihkussa käyntiin ja nukkumaan menoon. Yksinkertaisesti ei kaikilla vaan aika riitä, ei se mun mielestäni oo kaukaa haettua?? Ja täällä nyt ei sinänsä mitään piirejä ole, vain vähän roolipelaajia. Omasta mielestä tänne ainakin pääsee suht. helpolla mukaan, kunhan itse vain niin haluaa. Se onkin sitten eri asia jos tänne tulee yrittämättä laisinkaan edes päästä mukaan porukkaan, koska silloin antaa itsestään tosi "negatiivisen" vaikutelman. Kunhan vaan osaa olla mukava ja näyttää sen muille niin kyllä kaikki sut avokäsin on ottamassa vastaan.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 8, 2016 20:48:33 GMT
Catnip, ei pahalla mutta noi sun tekstit kuulostaa siltä, että sun aikomuksena oli tässä alunperinkin vaan moittia roolaajia täällä. Mietin kanssa tuota, että miten sun mielestä on kaukaa haettua, ettei aika riitä. Ite esimerkiks oon koulussa kahdeksasta kolmeen tai neljään ja teen kouluhommia yleensä vielä myöhään illalla. Viikonloppusin tosin on aikaa, mutta kuitenkin mä oon vasta lukion ekalla joten en yhtään ihmettele jos joillakin ei oo edes tota määrää aikaa kuluttaa koneella tai netissä, mitä mulla on. Joo en kyllä tiiä mikä pointti mulla oli tässä. Ja itseäni siis kiinnostavat eläinroolipelit mutta laadulla ei ole mulle niin väliä, hauskan pitäminen on tärkeintä
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Apr 10, 2016 20:42:46 GMT
Mä pahoittelen, oikeasti. Ei mun tarkoitus oo moittia, kaikilla on oikeus tehdä miten haluaa ja mieluiten sitä mistä nauttii. Se vaan.. No, epäaktiivisuuden ja ropejen kuolemisen suhteen mua harmittaa valtavasti niiden puolesta, jotka ois innokkaana roolaamassa ja se ei sitten oikein onnistukaan tai mee niin ku toivois. Mä ainakin toivoisin kaikille ihania ropekokemuksia, ilman sen suurempaa harmitusta ja sen semmosta. Ja kai mä jollain tapaa laadusta puhuessani koitan vakuuttaa itseni nyt siitä, että mun on jatkettava muualle. Se tunne on mulle tuttu, oon.. itsetietoinen. Tiedän minne kuuluun, minne en. Ja mitä haluan ja mitä en. Ja siis anteeksi tuostakin, korjaan: Joskus se on kaukaa haettua. Ja sitä ei ole kiistäminen, koska jos sanotaan, että roolin kirjoittamiseen menee vaikkapa viisitoista minuuttia. Vartti. Sen pystynee nipistämään päivästään jostain kohtaa, ainaskin sen muutaman kerran viikossa. Ehkä jopa joka toinen päivä, jos vaan inspiraatio kirjoittamiseen on kohdallaan. Ja tiedän, et miltä tuntuu olla innokas roolaaja, joka sitten ei pääsekään paria roolausta pidemmälle sen takia, että rope ei etene millään vaan kuolee heti alkumetreillä. Se on vaan sääli, yksinkertaisesti. Ja wifix, se on piiri Mikä tahansa ihmisryhmä muodostaa tietynlaiset piirinsä. Ja ihmiset yrittää päästä porukoihin eri tavalla. On erilaisia ihmisiä, ja ihmisillä erilaisia tapoja ja tarpeita. Sanotaanpa et jos vaikka on ollut pitkään koulukiusattuna, niin voi olla tosi iso kynnys yrittää päästä mukaan johonkin porukkaan. Ja jos se ei onnistu, niin kynnys jatkaa yrittämistä voi olla todella suuri. Äh, voisin koittaa vääntää tästä asiasta vaikka ja kuinka, muttei vaan jaksa tähän aikaan illasta. Mun pointtini on siinä.
|
|
|
Post by wifix on Apr 10, 2016 21:00:30 GMT
Mä pahoittelen, oikeasti. Ei mun tarkoitus oo moittia, kaikilla on oikeus tehdä miten haluaa ja mieluiten sitä mistä nauttii. Se vaan.. No, epäaktiivisuuden ja ropejen kuolemisen suhteen mua harmittaa valtavasti niiden puolesta, jotka ois innokkaana roolaamassa ja se ei sitten oikein onnistukaan tai mee niin ku toivois. Mä ainakin toivoisin kaikille ihania ropekokemuksia, ilman sen suurempaa harmitusta ja sen semmosta. Ja kai mä jollain tapaa laadusta puhuessani koitan vakuuttaa itseni nyt siitä, että mun on jatkettava muualle. Se tunne on mulle tuttu, oon.. itsetietoinen. Tiedän minne kuuluun, minne en. Ja mitä haluan ja mitä en. Ja siis anteeksi tuostakin, korjaan: Joskus se on kaukaa haettua. Ja sitä ei ole kiistäminen, koska jos sanotaan, että roolin kirjoittamiseen menee vaikkapa viisitoista minuuttia. Vartti. Sen pystynee nipistämään päivästään jostain kohtaa, ainaskin sen muutaman kerran viikossa. Ehkä jopa joka toinen päivä, jos vaan inspiraatio kirjoittamiseen on kohdallaan. Ja tiedän, et miltä tuntuu olla innokas roolaaja, joka sitten ei pääsekään paria roolausta pidemmälle sen takia, että rope ei etene millään vaan kuolee heti alkumetreillä. Se on vaan sääli, yksinkertaisesti. Ja wifix, se on piiri Mikä tahansa ihmisryhmä muodostaa tietynlaiset piirinsä. Ja ihmiset yrittää päästä porukoihin eri tavalla. On erilaisia ihmisiä, ja ihmisillä erilaisia tapoja ja tarpeita. Sanotaanpa et jos vaikka on ollut pitkään koulukiusattuna, niin voi olla tosi iso kynnys yrittää päästä mukaan johonkin porukkaan. Ja jos se ei onnistu, niin kynnys jatkaa yrittämistä voi olla todella suuri. Äh, voisin koittaa vääntää tästä asiasta vaikka ja kuinka, muttei vaan jaksa tähän aikaan illasta. Mun pointtini on siinä. Eipä mitään, eihän täällä kuitenkaan mistään tän isommasta ole kyse. :DDD Se nyt vain on tosiasia että esimerkiks mulla on välillä aikoja jolloin mulla on todella harvoin aikaa mennä edes istumaan omaan huoneeseen, saatika avata konetta, eikä sille yksinkertasesti voi mitään. Se on se ja sama tekeekö mieli roolia, kun sitä aikaa ei aina vain löydy. Ja mun näkökulmasta katsottuna tää ei ainakaan ole mikään "piiri" ja jos on, niin siihen kyllä kuuluu ihan jokainen täällä roolija, niin uusi kuin vanhakin. En tiedä täältä ainakaan tähän mennessä ketään kuka oltaisiin jätetty ulkopuolelle, ja ihan itse ymmärsin että säkin tähän "piiriin" kuulut, aina siitä hetkestä asti kun ensimmäistä kertaa sun kirjoituksen näin täällä. Ja se on mun mielestä oikeasti aivan mahtavaa että täällä on näinkin hyvä ryhmähenki, itseltä kun juurikin löytyy tää koulukiusaamis-tausta ja on usein tullut jätetyks porukan ulkopuolelle, täällä ei niin kuitenkaan tapahdu. Jos joskus vielä päätät tänne kuitenkin tulla mikäli nyt oot lähtemässä, niin tuut vaan reippaasti mukaan puheisiin, äläkä epäröi hetkeäkään. Jos joku kysyy foorumeilla ihmisten päivästä, siitä vaan ja kerro, se antaa aina vaan positiivisemman kuvan jokaisesta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 12, 2016 19:08:04 GMT
Catnip, toivottavasti pääset vielä mukaan täällä Catlandissa sellaseen ropeen, josta tykkäät ja jossa viihdyt ja valitettavaa, jos tunnet itses ulkopuoliseks D:
|
|
|
Post by petefromtheshop on Apr 12, 2016 19:48:07 GMT
Wifix, hyvät pointit muuten... musta tuntuu et te molemmat ootte oikeasti oikeassa pointeissanne. tuli tässä muuten mieleen että pitäis taas joskus tehdä pojille ja javierille joku kunnon comeback? 8) oon suunnitellut uudelleenjulkasevani sen mun apocalypse roolipelin tässä joskus niin ehkäpä siinä jos olisit vielä kiinnostunut jos julkaset sen uudelleen niin pistä ihmeessä linkkiä mullekin 8))
|
|