|
Post by Jp on Apr 5, 2016 19:37:24 GMT
Anteeks! Ja jos mä jotain jännää löydän, niin laittelen sitten linkkiä ja näin Mmh.. Eikä sekään oo se tärkein asia. Mä.. Oon itte semmone laatua rakastava roolaaja, joka rakastaa huolliteltuja, laadukkaita, omaperäisiä ropeja. Jotenki mietityttää että onko niille niin paljoa mukaan tulijoita täällä, ku kuten aiemmin todettu niin pienet piirit ja tälleen :/ Yritä edes...mistä sä voit sen tietää...se vallankumous (mikälie-idea) mikä mulla oli, olis voinu toimia. Mistä tahansa ropesta saa kyl hyvän ja viihtyisän...sori mä en osaa päästää irti.
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Apr 5, 2016 19:48:26 GMT
Yritän, yritän. Ja varmasti kokeilen ennen kun suljen vaihtoehdon kokonaan pois, mutta niin :/
|
|
|
Post by Jp on Apr 7, 2016 7:36:41 GMT
Anteeks! Ja jos mä jotain jännää löydän, niin laittelen sitten linkkiä ja näin Mmh.. Eikä sekään oo se tärkein asia. Mä.. Oon itte semmone laatua rakastava roolaaja, joka rakastaa huolliteltuja, laadukkaita, omaperäisiä ropeja. Jotenki mietityttää että onko niille niin paljoa mukaan tulijoita täällä, ku kuten aiemmin todettu niin pienet piirit ja tälleen :/ Toisaalta vois sen english breakfastin linkin laittaa tänne, ku sais sinnekin porukkaa jos kaupunkirope kiinnostaa.
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Apr 7, 2016 9:10:27 GMT
Mm, voishan sitä
|
|
|
Post by wifix on Apr 7, 2016 9:29:20 GMT
Anteeks! Ja jos mä jotain jännää löydän, niin laittelen sitten linkkiä ja näin Mmh.. Eikä sekään oo se tärkein asia. Mä.. Oon itte semmone laatua rakastava roolaaja, joka rakastaa huolliteltuja, laadukkaita, omaperäisiä ropeja. Jotenki mietityttää että onko niille niin paljoa mukaan tulijoita täällä, ku kuten aiemmin todettu niin pienet piirit ja tälleen :/ varmasti on, mutta suosittelen lyhyttä lomaketta ite harvemmin jaksan hakea roolipeliin jossa lomakkeessa pitää kertoa kaikki hahmon ulkonäöstä sen luonteenseen, luonnekkin näyttää tulevan kaikilla täällä roolijoilla niin hyvin esille roolauksien lomassa (:
|
|
|
Post by Jp on Apr 7, 2016 9:58:42 GMT
Kiitti...nyt tietää ainakin et miks mun osa ropeista ei menestyny.
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Apr 7, 2016 10:14:43 GMT
Anteeks! Ja jos mä jotain jännää löydän, niin laittelen sitten linkkiä ja näin Mmh.. Eikä sekään oo se tärkein asia. Mä.. Oon itte semmone laatua rakastava roolaaja, joka rakastaa huolliteltuja, laadukkaita, omaperäisiä ropeja. Jotenki mietityttää että onko niille niin paljoa mukaan tulijoita täällä, ku kuten aiemmin todettu niin pienet piirit ja tälleen :/ varmasti on, mutta suosittelen lyhyttä lomaketta ite harvemmin jaksan hakea roolipeliin jossa lomakkeessa pitää kertoa kaikki hahmon ulkonäöstä sen luonteenseen, luonnekkin näyttää tulevan kaikilla täällä roolijoilla niin hyvin esille roolauksien lomassa (: Ei mulle ainakaan se riitä :DD Haluan tuntea ne hahmot, ennen kuin sit vast roolatessa. Plus jos roolaajia ei tiedä etukäteen, niin pitkä lomake näyttää sen että kyseinen henkilö on sitoutunut siihen roolipeliin sen verta että viittii hahmonsa miettii vähä tarkemmin ku sit kirjotella mitä sattuu roolauksiin. Suunnittelu on oikeestaan mulle aika tärkeetä. Se on se laadun lähde ja laatu on mulle tärkeämpää ku roolausten määrä tai aktiivisuus edes. Se että teksti on.. Kaunista. Se on jotain ihan mieletöntä. Lisäks sä tiedät, että se henkilö osaa kirjoittaa. Osaa käyttää mielikuvitustaan ja kuvailla. Sekin on mulle tärkeetä. Ja ny ainaki itte tiedän, et miks on ollu semmonen olo ettei tää oo mun paikka Laatu ei oo vaan semmone et kiva et jos sitä on vaan se on ihan ehdotonta mulle.
|
|
|
Post by Jp on Apr 7, 2016 10:17:50 GMT
varmasti on, mutta suosittelen lyhyttä lomaketta ite harvemmin jaksan hakea roolipeliin jossa lomakkeessa pitää kertoa kaikki hahmon ulkonäöstä sen luonteenseen, luonnekkin näyttää tulevan kaikilla täällä roolijoilla niin hyvin esille roolauksien lomassa (: Ei mulle ainakaan se riitä :DD Haluan tuntea ne hahmot, ennen kuin sit vast roolatessa. Plus jos roolaajia ei tiedä etukäteen, niin pitkä lomake näyttää sen että kyseinen henkilö on sitoutunut siihen roolipeliin sen verta että viittii hahmonsa miettii vähä tarkemmin ku sit kirjotella mitä sattuu roolauksiin. Suunnittelu on oikeestaan mulle aika tärkeetä. Se on se laadun lähde ja laatu on mulle tärkeämpää ku roolausten määrä tai aktiivisuus edes. Se että teksti on.. Kaunista. Se on jotain ihan mieletöntä. Lisäks sä tiedät, että se henkilö osaa kirjoittaa. Osaa käyttää mielikuvitustaan ja kuvailla. Sekin on mulle tärkeetä. Ja ny ainaki itte tiedän, et miks on ollu semmonen olo ettei tää oo mun paikka Laatu ei oo vaan semmone et kiva et jos sitä on vaan se on ihan ehdotonta mulle. Eli joku kunnon laaturope, jossa lomakkeissa on pituutta ja vaatimukset korkeita, pitäis sut täällä.
|
|
|
Post by wifix on Apr 7, 2016 11:32:10 GMT
varmasti on, mutta suosittelen lyhyttä lomaketta ite harvemmin jaksan hakea roolipeliin jossa lomakkeessa pitää kertoa kaikki hahmon ulkonäöstä sen luonteenseen, luonnekkin näyttää tulevan kaikilla täällä roolijoilla niin hyvin esille roolauksien lomassa (: Ei mulle ainakaan se riitä :DD Haluan tuntea ne hahmot, ennen kuin sit vast roolatessa. Plus jos roolaajia ei tiedä etukäteen, niin pitkä lomake näyttää sen että kyseinen henkilö on sitoutunut siihen roolipeliin sen verta että viittii hahmonsa miettii vähä tarkemmin ku sit kirjotella mitä sattuu roolauksiin. Suunnittelu on oikeestaan mulle aika tärkeetä. Se on se laadun lähde ja laatu on mulle tärkeämpää ku roolausten määrä tai aktiivisuus edes. Se että teksti on.. Kaunista. Se on jotain ihan mieletöntä. Lisäks sä tiedät, että se henkilö osaa kirjoittaa. Osaa käyttää mielikuvitustaan ja kuvailla. Sekin on mulle tärkeetä. Ja ny ainaki itte tiedän, et miks on ollu semmonen olo ettei tää oo mun paikka Laatu ei oo vaan semmone et kiva et jos sitä on vaan se on ihan ehdotonta mulle. siis ite rakastan laatua sekä laadukkaita roolipelejä. pitkät juonet, pitkät roolit, hyvä kuvailu yms, niihin mä haen heti ensinmäisenä. :DD mut täällä on niin tiivis porukka että kaikkien roolipelaustaidot on nähty niin huonoina kun hyvinäkin päivinä, ja ite oon todennut ainakin tuon lomakkeen pituuden vaikuttavan paljon roolipelaajien määrään. hyvä ja huoliteltu juoni, lyhyemmän puoleinen lomake ja porukkaa tulee varmana mukaan. pitempi lomake jää monilla siihen että kaikkiin kohtiin kirjoitetaan "tulee" ja siinä se sit onkin pysyäkseen, ihan vain koska se unohdetaan, niin harvoissa roolipeleissä täällä kun tarvii luonnekuvauksia tms lomakkeisiin. älä nyt heti vetele mitään "johtopäätöksiä", tiedän aika varmaks sen että valtaosa täällä roolijoista, valehtelematta n. 80% rakastaa laatua ja laadukkaita roolipelejä mutta atm tää koko paikka on niin kuolleen oloinen että laadukkaan roolipelin väsääminen tuntuu turhalta, kun nää ropet näyttänee kuolevan niin nopeasti. mutta aina kannattaa toki kokeilla, eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä kokeilematta (:
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Apr 7, 2016 13:24:21 GMT
Ei mulle ainakaan se riitä :DD Haluan tuntea ne hahmot, ennen kuin sit vast roolatessa. Plus jos roolaajia ei tiedä etukäteen, niin pitkä lomake näyttää sen että kyseinen henkilö on sitoutunut siihen roolipeliin sen verta että viittii hahmonsa miettii vähä tarkemmin ku sit kirjotella mitä sattuu roolauksiin. Suunnittelu on oikeestaan mulle aika tärkeetä. Se on se laadun lähde ja laatu on mulle tärkeämpää ku roolausten määrä tai aktiivisuus edes. Se että teksti on.. Kaunista. Se on jotain ihan mieletöntä. Lisäks sä tiedät, että se henkilö osaa kirjoittaa. Osaa käyttää mielikuvitustaan ja kuvailla. Sekin on mulle tärkeetä. Ja ny ainaki itte tiedän, et miks on ollu semmonen olo ettei tää oo mun paikka Laatu ei oo vaan semmone et kiva et jos sitä on vaan se on ihan ehdotonta mulle. siis ite rakastan laatua sekä laadukkaita roolipelejä. pitkät juonet, pitkät roolit, hyvä kuvailu yms, niihin mä haen heti ensinmäisenä. :DD mut täällä on niin tiivis porukka että kaikkien roolipelaustaidot on nähty niin huonoina kun hyvinäkin päivinä, ja ite oon todennut ainakin tuon lomakkeen pituuden vaikuttavan paljon roolipelaajien määrään. hyvä ja huoliteltu juoni, lyhyemmän puoleinen lomake ja porukkaa tulee varmana mukaan. pitempi lomake jää monilla siihen että kaikkiin kohtiin kirjoitetaan "tulee" ja siinä se sit onkin pysyäkseen, ihan vain koska se unohdetaan, niin harvoissa roolipeleissä täällä kun tarvii luonnekuvauksia tms lomakkeisiin. älä nyt heti vetele mitään "johtopäätöksiä", tiedän aika varmaks sen että valtaosa täällä roolijoista, valehtelematta n. 80% rakastaa laatua ja laadukkaita roolipelejä mutta atm tää koko paikka on niin kuolleen oloinen että laadukkaan roolipelin väsääminen tuntuu turhalta, kun nää ropet näyttänee kuolevan niin nopeasti. mutta aina kannattaa toki kokeilla, eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä kokeilematta (: No sepä just, ensimmäisenä. Itte oon roolannu laaduttomammassa roolipelistä varmaan joskus 2009, ja sen jälkeen en oo halunnu osallistua mihinkään missä ei oo laatu kohdallaan. ja laaturopeen kuuluu pitkä lomake. Se on osa sitä. Se osoittaa roolaajan kykyä suunnitella etukäteen, sitoutua, olla jäntevä kirjoittamisensa suhteen. Ei ihmekään et ropet kuolee nopeesti, jos ei jakseta ees oikeeta lomaketta tehdä. Sillon ei myöskään jakseta kirjottaa. Ne kulkee käsi kädessä halusit tai et Ja kyl mä veikkaan et mä oon tän paikan nähny jo, eikä oo mun paikkani. Netti on täynnä kunnon laadukkaita ropeja joihin on laitettu paljon ajatusta ja työtä. Ja on ihan oikein vaatia sitten osallistujilta sen verta et kirjotetaan kunnon lomake. Ei se oo niin hankalaa :DD eikä niin paljoa vaadittu ja sen on tarkoituskin karsia porukkaa pois. Niitä jotka ei sitoudu kirjottamaan, niitä joille se ei oo niin tärkeetä et elämästään viittis ny pari tuntia ainaski uhrata sille et kirjoittaa ja suunnittelee hahmonsa oikeesti semmosista hahmoista tulee lisäks paljon mielenkiintoisempia, moniulotteisia niin ku oikeat ihmiset on. Se tekee hahmoista realistisia ja erilaisia. Se on vaan fakta Ja JP, hei, kui pitkään säkin olitkaan sun hahmojas hionu? Ei se aika oo lomakkeen kirjoittamisen rinnalla yhtään mtn. kun tietää oikeesti mitä tekee ni ei se tunnu missään. Ja kun oikeesti rakastaa sitä mitä tekee. et se on tärkeää. Ja fakta on myös et mun on siirryttävä isommille vesille, haastaa itseäni. Kirjoittaa kunnon lomakkeita kunnon roolipeleihin. Koska siten löydän varmasti porukkaa jotka on kiinnostunut samasta ku minä. Omistautuneita, ihania ihmisiä. Yhteisöjä joihin ei päästä sisään laittamalla lomakkeeseen hahmon nimi ja ikä vaan näkemällä vaivaa. Siten luodaan ei pelkästään realistisia hahmoja, vaan hahmojen yhteisöjä, maailmoita, jotka pystyy.. Tuntemaan.
|
|
|
Post by wifix on Apr 7, 2016 13:56:28 GMT
siis ite rakastan laatua sekä laadukkaita roolipelejä. pitkät juonet, pitkät roolit, hyvä kuvailu yms, niihin mä haen heti ensinmäisenä. :DD mut täällä on niin tiivis porukka että kaikkien roolipelaustaidot on nähty niin huonoina kun hyvinäkin päivinä, ja ite oon todennut ainakin tuon lomakkeen pituuden vaikuttavan paljon roolipelaajien määrään. hyvä ja huoliteltu juoni, lyhyemmän puoleinen lomake ja porukkaa tulee varmana mukaan. pitempi lomake jää monilla siihen että kaikkiin kohtiin kirjoitetaan "tulee" ja siinä se sit onkin pysyäkseen, ihan vain koska se unohdetaan, niin harvoissa roolipeleissä täällä kun tarvii luonnekuvauksia tms lomakkeisiin. älä nyt heti vetele mitään "johtopäätöksiä", tiedän aika varmaks sen että valtaosa täällä roolijoista, valehtelematta n. 80% rakastaa laatua ja laadukkaita roolipelejä mutta atm tää koko paikka on niin kuolleen oloinen että laadukkaan roolipelin väsääminen tuntuu turhalta, kun nää ropet näyttänee kuolevan niin nopeasti. mutta aina kannattaa toki kokeilla, eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä kokeilematta (: No sepä just, ensimmäisenä. Itte oon roolannu laaduttomammassa roolipelistä varmaan joskus 2009, ja sen jälkeen en oo halunnu osallistua mihinkään missä ei oo laatu kohdallaan. ja laaturopeen kuuluu pitkä lomake. Se on osa sitä. Se osoittaa roolaajan kykyä suunnitella etukäteen, sitoutua, olla jäntevä kirjoittamisensa suhteen. Ei ihmekään et ropet kuolee nopeesti, jos ei jakseta ees oikeeta lomaketta tehdä. Sillon ei myöskään jakseta kirjottaa. Ne kulkee käsi kädessä halusit tai et Ja kyl mä veikkaan et mä oon tän paikan nähny jo, eikä oo mun paikkani. Netti on täynnä kunnon laadukkaita ropeja joihin on laitettu paljon ajatusta ja työtä. Ja on ihan oikein vaatia sitten osallistujilta sen verta et kirjotetaan kunnon lomake. Ei se oo niin hankalaa :DD eikä niin paljoa vaadittu ja sen on tarkoituskin karsia porukkaa pois. Niitä jotka ei sitoudu kirjottamaan, niitä joille se ei oo niin tärkeetä et elämästään viittis ny pari tuntia ainaski uhrata sille et kirjoittaa ja suunnittelee hahmonsa oikeesti semmosista hahmoista tulee lisäks paljon mielenkiintoisempia, moniulotteisia niin ku oikeat ihmiset on. Se tekee hahmoista realistisia ja erilaisia. Se on vaan fakta Ja JP, hei, kui pitkään säkin olitkaan sun hahmojas hionu? Ei se aika oo lomakkeen kirjoittamisen rinnalla yhtään mtn. kun tietää oikeesti mitä tekee ni ei se tunnu missään. Ja kun oikeesti rakastaa sitä mitä tekee. et se on tärkeää. Ja fakta on myös et mun on siirryttävä isommille vesille, haastaa itseäni. Kirjoittaa kunnon lomakkeita kunnon roolipeleihin. Koska siten löydän varmasti porukkaa jotka on kiinnostunut samasta ku minä. Omistautuneita, ihania ihmisiä. Yhteisöjä joihin ei päästä sisään laittamalla lomakkeeseen hahmon nimi ja ikä vaan näkemällä vaivaa. Siten luodaan ei pelkästään realistisia hahmoja, vaan hahmojen yhteisöjä, maailmoita, jotka pystyy.. Tuntemaan. En tiedä johtuuko vaan musta, mutta omaan korvaan kuulostaa kauheesti siltä että yrität jotenkin vaan painaa lyttyyn tätä meidän pientä roolipelauspiiriä. :DD Ymmärrän kuitenkin pointtis, ja onhan se totta että jotkut oikeasti haluaa käyttää aikaa hahmojen luomiseen ja oikeasti pitää siitä, ja onhan se myös osa roolipelin laatua. Oli miten oli, omasta mielestä kaikkein suurin tekijä roolipeleissä on ne roolijat ja itse roolit. Loppupeleissä oon ollut useissa roolipeleissä (roolinut aina vuodesta 2008-2009 asti), joiden aloitukset on ollut yksinkertaisia, sisältäen tiivistetyn juonen, miljöön kuvailua sekä mahdollisesti vähän roolipelin sääntöjä, mutta roolaukset itsessään on puhuneet puolestaan ja on huomattavasti laadukkaampia, jotka saa tavallaan sit unohtamaan sen aloituksen "laaduttomuuden". Onhan se kuitenkin aina kivempaa, mitä tarkemmin laadittu aloitus on, mutta se ei oikeasti tarkoita etteikö roolipeli vois muuten olla laadukas ilman pitkää aloitusta. Tässä on kuitenkin niin pienestä paikasta kyse, että täällä se roolipelien kuoleminen ei ainakaan mun näkökulmasta katsottuna oo koskaan johtunut roolipelien laadusta niin kuin esim. gosussa. Onhan täällä useita nopeasti väsättyjä ropejakin jotka on kestäny ennätyksellisen kauan. Täällä tää roolipelien ns. kuoleminen johtuu enemmänkin vaan tästä pienestä porukasta. Aktiivisia roolijoita on n. 6 kappaletta, joista jokaisella ei vaan yksinkertasesti ole aikaa roolailla jokanen päivä, saatika sitten pari kertaa viikossa. Joskus aikataulut täyttyy, ja roolipelaaminen pitää siirtää kauemmas. Jos kuudesta ihmisestä vaan kaksi pystyy roolailemaan viikossa vaikka kolmekin kertaa, voi roolipeli silti kuolla hyvin nopeasti jos loput neljä ei roolaile pitkiin aikoihin. Täällä on omistautuneita ihmisiä, ihmisiä jotka oikeasti nauttii roolipeleistä, ja jotka on minut mukaan lukien roolaillut jo useat vuodet kyllästymättä vieläkään. "Oma elämä" menee kuitenkin nettielämän edelle hyvinkin monella, ja kun porukkaa on vähän, voi olla pitkiäkin aikoja kun kukaan roolipelaaja ei täällä käy, ja silloin nää roolipelit kuolee. Tiivistettynä, catlandiin on _minun mielestäni_ hyvin turhauttavaa tehdä laadukkaita aloituksia, koska ne kuolee kumminkin ajan myötä kun roolijoita ei täällä enää niin paljoa käy (porukalla on kokeita ja loppuvuoden panostuksia, joten ei ne tietenkään käy tähän aikaan paljoa koneella), mutta ainahan saa yrittää, ei sitä kukaan kiellä. Oli miten oli, kaikki mitä halusin oikeastaan enää tuoda esille oli se, että täältä kyllä oikeasti löytää hyviä roolipelaajia, jotka pistää vaivaa roolailuihinsa sekä hahmoihinsa vaikka onhan kaikilla niitä huonoja päiviä silloin tällöin, jolloin jotakin on vain pakko saada raapustettua puoliväkisin. Toiset työstää hahmonsa lomakkeella, toiset mielessään ja tuo kaiken esille rooleissa, ja toiset selittävät näitä pääkohtia hahmon luonteesta jne. muille tietoa tarvitseville joko yksityisviesteissä taikka sitten itse roolipelissä ennen sen alkamista. Joka tapauksessa, oli täällä sitten laadukkaita roolipelejä tai ei, täällä on hyvä yhteishenki, ja hyviä ihmisiä ja vaikka paikka ei sun mieleesi olisikaan, ei tästä tarvitse puhua kuin aloittelijoiden kokoontumisleiristä. (: Eikä tietenkään unohdeta sitä että ei mun mielipiteeni puhu kaikkien puolesta, tää nyt vain oli oma näkemykseni asiasta.
|
|
|
Post by Jp on Apr 7, 2016 14:10:46 GMT
Eli periaatteessa hyvän hahmon luomiseksi kannattais keksiä itselleen about 10 kysymystä joihin vastaa hahmon luonnon mukaisesti?
esim 1.Milloin hahmo viettää syntymäpäiviä? 2. Hahmon lempiruoka/lempibändi/lempiväri/lempi vuodenaika/lempi kirjasarja? 3. Mitä hahmo tekee vapaa-aikanaan? 4. Jos hahmosi saisi ottaa minkä tahansa eläimen/olennon/otuksen lemmikikseen, niin minkä hän ottaisi? 5. Onko hahmolla sisaruksia? 6. Miten hahmo suhtautuu auktoritteeteihin? 7. Mitä hahmosi inhoaa eniten? 8.Mitä hän taas ei voi vastustaa? 9. Mistä hahmosi unelmoi? 10.Hahmon pahin painajainen? 11.Hahmon motto, jos hänellä sellainen on? 12. Hahmon kokonimi? 13. Lempinimet, jos hänella sellaisia on ja mistä saanut?
sit noi kysymykset hahmostani Siriuksesta 1.Milloin hahmo viettää syntymäpäiviä? 1.4 2. Hahmon lempiruoka/lempibändi/lempiväri/lempi vuodenaika/lempi kirjasarja? lempiruoka: ehkä fish and chips lempibändi: All time low lempiväri: musta ja irlanninvihreä lempi vuodenaika: kesä varmaan lempi kirjasarja: varmaan Francesca Simon kirjoittama Hirveä Henri (sen kirjailijan kirjoista on tehty samanniminen tv-sarja) 3. Mitä hahmo tekee vapaa-aikanaan? pilailee tai sit jotain veljensä Rigelin kanssa 4. Jos hahmosi saisi ottaa minkä tahansa eläimen/olennon/otuksen lemmikikseen, niin minkä hän ottaisi? lohikäärmeen tietysti 5. Onko hahmolla sisaruksia? Kaksoisveli Rigel (vakiona) ja muut vaihtelee ropesta/tekstistä riippuen 6. Miten hahmo suhtautuu auktoritteeteihin? vastarinta eli kapinallista luontoa löytyy 7. Mitä hahmosi inhoaa eniten? peseytymistä tai sit auktoriteettien jatkuvaa määräilyä 8.Mitä hän taas ei voi vastustaa? suklaata tai itsensä sotkemista johonkin vähän epämiellyttävämpään hajuun 9. Mistä hahmosi unelmoi? Varmaan maailmanvaltius olis yks tai sit siitä, et sen ei tarvis koskaan peseytyä (vaikea kysymys) 10.Hahmon pahin painajainen? peseytyminen 11.Hahmon motto, jos hänellä sellainen on? "Kuolen mieluummin kuin antaudun" 12. Hahmon kokonimi? Sirius Alexander (sukunimi vaihtelee) 13. Lempinimet, jos hänella sellaisia on ja mistä saanut? Alex (ihan toisesta nimestä lyhenne) hukkapoika (jossain tekstissäni Siriuksen äidin antama lempinimi pojalle) riiviö (tätä ei lienee tarvitse selittää) Kauhukaksoset (Siriuksesta ja Rigelistä yleisesti käytetty)
|
|
|
Post by Jp on Apr 7, 2016 14:16:13 GMT
Eli periaatteessa hyvän hahmon luomiseksi kannattais keksiä itselleen about 10 kysymystä joihin vastaa hahmon luonnon mukaisesti? esim 1.Milloin hahmo viettää syntymäpäiviä? 2. Hahmon lempiruoka/lempibändi/lempiväri/lempi vuodenaika/lempi kirjasarja? 3. Mitä hahmo tekee vapaa-aikanaan? 4. Jos hahmosi saisi ottaa minkä tahansa eläimen/olennon/otuksen lemmikikseen, niin minkä hän ottaisi? 5. Onko hahmolla sisaruksia? 6. Miten hahmo suhtautuu auktoritteeteihin? 7. Mitä hahmosi inhoaa eniten? 8.Mitä hän taas ei voi vastustaa? 9. Mistä hahmosi unelmoi? 10.Hahmon pahin painajainen? 11.Hahmon motto, jos hänellä sellainen on? 12. Hahmon kokonimi? 13. Lempinimet, jos hänella sellaisia on ja mistä saanut? sit noi kysymykset hahmostani Siriuksesta 1.Milloin hahmo viettää syntymäpäiviä? 1.4 2. Hahmon lempiruoka/lempibändi/lempiväri/lempi vuodenaika/lempi kirjasarja? lempiruoka: ehkä fish and chips lempibändi: All time low lempiväri: musta ja irlanninvihreä lempi vuodenaika: kesä varmaan lempi kirjasarja: varmaan Francesca Simon kirjoittama Hirveä Henri (sen kirjailijan kirjoista on tehty samanniminen tv-sarja) 3. Mitä hahmo tekee vapaa-aikanaan? pilailee tai sit jotain veljensä Rigelin kanssa 4. Jos hahmosi saisi ottaa minkä tahansa eläimen/olennon/otuksen lemmikikseen, niin minkä hän ottaisi? lohikäärmeen tietysti 5. Onko hahmolla sisaruksia? Kaksoisveli Rigel (vakiona) ja muut vaihtelee ropesta/tekstistä riippuen 6. Miten hahmo suhtautuu auktoritteeteihin? vastarinta eli kapinallista luontoa löytyy 7. Mitä hahmosi inhoaa eniten? peseytymistä tai sit auktoriteettien jatkuvaa määräilyä 8.Mitä hän taas ei voi vastustaa? suklaata tai itsensä sotkemista johonkin vähän epämiellyttävämpään hajuun 9. Mistä hahmosi unelmoi? Varmaan maailmanvaltius olis yks tai sit siitä, et sen ei tarvis koskaan peseytyä (vaikea kysymys) 10.Hahmon pahin painajainen? peseytyminen 11.Hahmon motto, jos hänellä sellainen on? "Kuolen mieluummin kuin antaudun" 12. Hahmon kokonimi? Sirius Alexander (sukunimi vaihtelee) 13. Lempinimet, jos hänella sellaisia on ja mistä saanut? Alex (ihan toisesta nimestä lyhenne) hukkapoika (jossain tekstissäni Siriuksen äidin antama lempinimi pojalle) riiviö (tätä ei lienee tarvitse selittää) Kauhukaksoset (Siriuksesta ja Rigelistä yleisesti käytetty) Wifix, hyvät pointit muuten... musta tuntuu et te molemmat ootte oikeasti oikeassa pointeissanne.
|
|
|
Post by wifix on Apr 7, 2016 15:31:55 GMT
Eli periaatteessa hyvän hahmon luomiseksi kannattais keksiä itselleen about 10 kysymystä joihin vastaa hahmon luonnon mukaisesti? esim 1.Milloin hahmo viettää syntymäpäiviä? 2. Hahmon lempiruoka/lempibändi/lempiväri/lempi vuodenaika/lempi kirjasarja? 3. Mitä hahmo tekee vapaa-aikanaan? 4. Jos hahmosi saisi ottaa minkä tahansa eläimen/olennon/otuksen lemmikikseen, niin minkä hän ottaisi? 5. Onko hahmolla sisaruksia? 6. Miten hahmo suhtautuu auktoritteeteihin? 7. Mitä hahmosi inhoaa eniten? 8.Mitä hän taas ei voi vastustaa? 9. Mistä hahmosi unelmoi? 10.Hahmon pahin painajainen? 11.Hahmon motto, jos hänellä sellainen on? 12. Hahmon kokonimi? 13. Lempinimet, jos hänella sellaisia on ja mistä saanut? sit noi kysymykset hahmostani Siriuksesta 1.Milloin hahmo viettää syntymäpäiviä? 1.4 2. Hahmon lempiruoka/lempibändi/lempiväri/lempi vuodenaika/lempi kirjasarja? lempiruoka: ehkä fish and chips lempibändi: All time low lempiväri: musta ja irlanninvihreä lempi vuodenaika: kesä varmaan lempi kirjasarja: varmaan Francesca Simon kirjoittama Hirveä Henri (sen kirjailijan kirjoista on tehty samanniminen tv-sarja) 3. Mitä hahmo tekee vapaa-aikanaan? pilailee tai sit jotain veljensä Rigelin kanssa 4. Jos hahmosi saisi ottaa minkä tahansa eläimen/olennon/otuksen lemmikikseen, niin minkä hän ottaisi? lohikäärmeen tietysti 5. Onko hahmolla sisaruksia? Kaksoisveli Rigel (vakiona) ja muut vaihtelee ropesta/tekstistä riippuen 6. Miten hahmo suhtautuu auktoritteeteihin? vastarinta eli kapinallista luontoa löytyy 7. Mitä hahmosi inhoaa eniten? peseytymistä tai sit auktoriteettien jatkuvaa määräilyä 8.Mitä hän taas ei voi vastustaa? suklaata tai itsensä sotkemista johonkin vähän epämiellyttävämpään hajuun 9. Mistä hahmosi unelmoi? Varmaan maailmanvaltius olis yks tai sit siitä, et sen ei tarvis koskaan peseytyä (vaikea kysymys) 10.Hahmon pahin painajainen? peseytyminen 11.Hahmon motto, jos hänellä sellainen on? "Kuolen mieluummin kuin antaudun" 12. Hahmon kokonimi? Sirius Alexander (sukunimi vaihtelee) 13. Lempinimet, jos hänella sellaisia on ja mistä saanut? Alex (ihan toisesta nimestä lyhenne) hukkapoika (jossain tekstissäni Siriuksen äidin antama lempinimi pojalle) riiviö (tätä ei lienee tarvitse selittää) Kauhukaksoset (Siriuksesta ja Rigelistä yleisesti käytetty) Wifix, hyvät pointit muuten... musta tuntuu et te molemmat ootte oikeasti oikeassa pointeissanne. tuli tässä muuten mieleen että pitäis taas joskus tehdä pojille ja javierille joku kunnon comeback? 8) oon suunnitellut uudelleenjulkasevani sen mun apocalypse roolipelin tässä joskus niin ehkäpä siinä jos olisit vielä kiinnostunut
|
|
|
Post by Jp on Apr 7, 2016 15:44:30 GMT
Wifix, hyvät pointit muuten... musta tuntuu et te molemmat ootte oikeasti oikeassa pointeissanne. tuli tässä muuten mieleen että pitäis taas joskus tehdä pojille ja javierille joku kunnon comeback? 8) oon suunnitellut uudelleenjulkasevani sen mun apocalypse roolipelin tässä joskus niin ehkäpä siinä jos olisit vielä kiinnostunut nakkaa javi mun tulevaan laitosropeen
|
|