|
Post by rebdomine on Jul 3, 2016 11:01:02 GMT
en päässy opiskelemaan ja nyt äiti on sillee 'voisit mennä tänne!' 'jos menisit paikkaan x saisit näin paljo rahaa!' 'töihin sitten vaan!' ja aaaa ahistaa
|
|
|
Post by soitaparanoid on Jul 3, 2016 11:09:29 GMT
olin tökerö kun eilen klo 2am olin kävelyllä ja joku ystävällinen poju tarjosi kyytiä kotiin, varmaan luuli että oon ihan hukassa ja kännissä sit vaan sanoin sille vihasesti että joo en tartte kiitos koska pelästyin että onko hän joku pedopappa sit tämä poju vaa sano kiltisti että okei ei tarvii silti pelästyä ja jatko matkaa
|
|
|
Post by Arabella on Jul 3, 2016 11:27:16 GMT
pitäis pakata mutta en jaksa
|
|
|
Post by rebdomine on Jul 3, 2016 17:15:27 GMT
en päässy opiskelemaan ja nyt äiti on sillee 'voisit mennä tänne!' 'jos menisit paikkaan x saisit näin paljo rahaa!' 'töihin sitten vaan!' ja aaaa ahistaa niin ja en tiiä mitä teen mun elämällä vuoden hngh
|
|
|
Post by marrasaamu on Jul 3, 2016 17:19:32 GMT
1) Pääsin opiskelemaan mut en silti tiiä oonko ilonen. 2) Kivannäkönen miesihminen tuli juttelee mulle eilen Behemothin keikan jälkeen, mutta onnistuin taas vahingossa olemaan tosi jäinen - tarviin selkeesti jotain sosiaalisen kanssakäymisen kurssia. Uu, mistä sait opiskelupaikan? Ja miksi epävarmuus? 8( // mun pääongelma on kamala työpäivä kahden tunnin yöunilla rip jalatkin lähtee irti rip rip Kotkasta. Kolmen ja puolen vuoden päästä oon ehkä lastentarhanope tai sit jotain muuta! Eli siis sosionomiopinnot kutsuu. Epävarmuus siksi, etten ollu yhtään odottanu tätä (kaikissa valintakokeissa joku osa meni huonosti) ja olin jo ehtiny innostua mun suunnitelma B:stä, joka siis oli lähteä au pairiks.
|
|
|
Post by marrasaamu on Jul 3, 2016 17:25:17 GMT
olin tökerö kun eilen klo 2am olin kävelyllä ja joku ystävällinen poju tarjosi kyytiä kotiin, varmaan luuli että oon ihan hukassa ja kännissä sit vaan sanoin sille vihasesti että joo en tartte kiitos koska pelästyin että onko hän joku pedopappa sit tämä poju vaa sano kiltisti että okei ei tarvii silti pelästyä ja jatko matkaa Fiilaan. :-D Jos mulle tullaan ihan yht' äkkiä juttelemaan, oon aina tosi jäinen ja tajuan sen vasta myöhemmin, argh. Ja rebdomine: välivuosi menee oikeesti tosi nopeesti. Keksi jotain tekemistä vaikka et töitä saiskaan, lähe vaikka matkustelemaan tai mee työväenopistoon opiskelemaan jotain uutta jännää. Mä olin mun välivuodesta ensin 6kk koulunkäynninohjaajana työmarkkinatuella, sit pari kuukautta "tyhjänpanttina kotona" (eli korotin ylppäriarvosanoja ja luin esivalintakokeeseen) ja sit nyt oon ollu kaks kuukautta päiväkodissa työmarkkinatuella.
|
|
|
Post by rebdomine on Jul 3, 2016 17:45:22 GMT
olin tökerö kun eilen klo 2am olin kävelyllä ja joku ystävällinen poju tarjosi kyytiä kotiin, varmaan luuli että oon ihan hukassa ja kännissä sit vaan sanoin sille vihasesti että joo en tartte kiitos koska pelästyin että onko hän joku pedopappa sit tämä poju vaa sano kiltisti että okei ei tarvii silti pelästyä ja jatko matkaa Fiilaan. :-D Jos mulle tullaan ihan yht' äkkiä juttelemaan, oon aina tosi jäinen ja tajuan sen vasta myöhemmin, argh. Ja rebdomine : välivuosi menee oikeesti tosi nopeesti. Keksi jotain tekemistä vaikka et töitä saiskaan, lähe vaikka matkustelemaan tai mee työväenopistoon opiskelemaan jotain uutta jännää. Mä olin mun välivuodesta ensin 6kk koulunkäynninohjaajana työmarkkinatuella, sit pari kuukautta "tyhjänpanttina kotona" (eli korotin ylppäriarvosanoja ja luin esivalintakokeeseen) ja sit nyt oon ollu kaks kuukautta päiväkodissa työmarkkinatuella. joo kiitti vinkeistä! ongelma lienee vaan siinä, etten oikeen osaa päättää mitä haluaisin tehä :-D töistä sais rahaa ja hyvät pohjat sitte opiskeluelämään, mutta motivaatio töihin on olematon. toisaalta, äiti löysi jonkun opiston, jossa olis vuoden kestävä pelisuunnittelukurssi (ala, minne hain) ja siitä sais 6 opintopistettä, MUTTA maksaa 600€/kk, joista 200€ saisin tukia ja muut pitäis olla omaa. ja lisäksi se on orivedellä, jossa on ehkä melkee 10k asukasta, joka nyt ei hirveesti innosta. matkustelu kyllä kiinnostaa ja sitä aionkin, ihan sama mitä muuta päädyn sitten tekemään. no, enköhän tässä keksi jotain.
|
|
|
Post by Miopod on Jul 4, 2016 14:12:35 GMT
Mun työpari (joka on siis tuola puutarhurina vakituisis töissä ku mä oon kesätyöntekijä) on kauhee työnarkomaani, eikä tykkää musta yhtää ja teen vissiin kokoajan kaiken väärin. D:: Kokoajan se vihjaa siihen suuntaan et oon tosi hidas ja se löytää aina jotain valittamista.
Viimeisin oli nyt ku oli justii julistettu ruokatunti alkaneeksi ja mulla oli semmonen norsunpoikasenkokonen ja -painonen trimmeri kädessä jota raahasin meidän kuljetuskärryjä kohti, ja tää rupee yhtäkkiä mesoamaan siitä miten en alkanu keräileen jotain risuja siitä matkan varrelta samalla, koska tuola pitää kuulemma kokajan tehdä jotaki. Mähän tein, kuskasin kuutisen kilosta trimmeriä. Rupeepas siinä jotain risuja keräilemään samalla. Kaikenlisäksi oltiin justiin haravoitu siitä kohtaa, ei kyllä tullu ekana mieleen että siitä pitäis löytyä vielä risuja. Sit se sano mulle kaikkee et kyllä aikusen ihmisen pitäs jo alkaa oppia nää asiat. :DD Sit ku tuo työ on semmosta et tehään jotain tehtäviä, ja ku ollaan saatu ne valmiiksi niin saadaan uusia tehtäviä jne. No tällä mun työpari haluaa aina pitää kauheeta kiirettä niissä tehtävissä (vaikka kirjaimellisesti ei voida oikeesti saada niitä kaikkia tehtäviä valmiiksi niinku esimerkiksi koulussa koska saadaan aina uusia vanhojen tilalle) Ja sit se usein skippaa kahvi ja lounastauotki ku sillä on muka niin kauhee kiire tehdä niitä töitä. (Mä sentään saan onneksi mennä tauoille) Ja sit munki pitäs olla aina kauheen nopee. Ja sit ku vielä ollaan kitketty koko kuukausi niitä _samoja_ kukkapenkkejä koska ne rikkaruohot on kasvanu takasi aina seuraavalla viikolla. Lohtuna sentään se, että tuli puhetta tästä kaverin kanssa ku seki on puutarhurina kesätöissä, ja ku sanoin kuinka se mun työpari sano skipanneensa jonku kokouksenki kollegojensa kanssa ku sillä on niin kauhee kiire, ja sit mun kaveri kerto miten se oli kuullu ku ne muut vakituiset puutarhurit oli puhunu just siitä mun työparista kaikke kakkaa kui se ei ehdi edes yhdeksi tunniksi muka käymään kokouksessa töiltänsä. Sit jos tuun töihin täsmälleen silloon ku on sovittu oon kuulemma myöhäs. Mun pitäs tulla vaikka kui paljo aikasemmin et päästäis lähtee töihin aikasemmin. Ja jos teen työt huolella, oon liian hidas, ja jos teen nopeesti niin leikkaan kuulemma puskiaki vääräs järjestykses.
Kerran olin kans trimmaamassa jossain kauempana talontakana. Ja siitä ei ollu ku muutama minuutti ku olin lähteny siitä trimmaamaan nii se pyöräili sinne ja sano et se tuli kattoon oliko siinä joku vika ku ei kuulunu trimmauksen ääntä sinne talon toiselle puolelle (justin olin käyny vaihtaas narut ja akut muutama minuutti sitte) mut totes sit vaan et kai se ei vaan kuulu noin kauas. Ihan varmasti luuli et olin vaan vetäytyny johonki ottaan aurinkoa tai jotain. Aina ku jos ollaan jossain kauempana toisitamme kitkees jotain tai jotain nii se kyttää aina sieltä puskien takaa et kai mä teen jotain.
Sit mun kaverin työpari oli vaan käyny ostaas salaa karkkia ja sipsejä niille ja ne oli päivän viimesenä kakstuntisena syöny vaan niitä taukokämpäs ku ne ei keksiny muuta tekemistä. Ja mun ja mun parin kans sama taukokämpäs oleva kesätyöläinen ja sen pari tulee aina aikasin tauolle ja lähtee myöhäs. :'D
Onneks tosta sentään saa helvetisti rahaa.
|
|
|
Post by marrasaamu on Jul 4, 2016 14:28:28 GMT
Mun työpari (joka on siis tuola puutarhurina vakituisis töissä ku mä oon kesätyöntekijä) on kauhee työnarkomaani, eikä tykkää musta yhtää ja teen vissiin kokoajan kaiken väärin. D:: Kokoajan se vihjaa siihen suuntaan et oon tosi hidas ja se löytää aina jotain valittamista. Viimeisin oli nyt ku oli justii julistettu ruokatunti alkaneeksi ja mulla oli semmonen norsunpoikasenkokonen ja -painonen trimmeri kädessä jota raahasin meidän kuljetuskärryjä kohti, ja tää rupee yhtäkkiä mesoamaan siitä miten en alkanu keräileen jotain risuja siitä matkan varrelta samalla, koska tuola pitää kuulemma kokajan tehdä jotaki. Mähän tein, kuskasin kuutisen kilosta trimmeriä. Rupeepas siinä jotain risuja keräilemään samalla. Kaikenlisäksi oltiin justiin haravoitu siitä kohtaa, ei kyllä tullu ekana mieleen että siitä pitäis löytyä vielä risuja. Sit se sano mulle kaikkee et kyllä aikusen ihmisen pitäs jo alkaa oppia nää asiat. :DD Sit ku tuo työ on semmosta et tehään jotain tehtäviä, ja ku ollaan saatu ne valmiiksi niin saadaan uusia tehtäviä jne. No tällä mun työpari haluaa aina pitää kauheeta kiirettä niissä tehtävissä (vaikka kirjaimellisesti ei voida oikeesti saada niitä kaikkia tehtäviä valmiiksi niinku esimerkiksi koulussa koska saadaan aina uusia vanhojen tilalle) Ja sit se usein skippaa kahvi ja lounastauotki ku sillä on muka niin kauhee kiire tehdä niitä töitä. (Mä sentään saan onneksi mennä tauoille) Ja sit munki pitäs olla aina kauheen nopee. Ja sit ku vielä ollaan kitketty koko kuukausi niitä _samoja_ kukkapenkkejä koska ne rikkaruohot on kasvanu takasi aina seuraavalla viikolla. Lohtuna sentään se, että tuli puhetta tästä kaverin kanssa ku seki on puutarhurina kesätöissä, ja ku sanoin kuinka se mun työpari sano skipanneensa jonku kokouksenki kollegojensa kanssa ku sillä on niin kauhee kiire, ja sit mun kaveri kerto miten se oli kuullu ku ne muut vakituiset puutarhurit oli puhunu just siitä mun työparista kaikke kakkaa kui se ei ehdi edes yhdeksi tunniksi muka käymään kokouksessa töiltänsä. Sit jos tuun töihin täsmälleen silloon ku on sovittu oon kuulemma myöhäs. Mun pitäs tulla vaikka kui paljo aikasemmin et päästäis lähtee töihin aikasemmin. Ja jos teen työt huolella, oon liian hidas, ja jos teen nopeesti niin leikkaan kuulemma puskiaki vääräs järjestykses. Kerran olin kans trimmaamassa jossain kauempana talontakana. Ja siitä ei ollu ku muutama minuutti ku olin lähteny siitä trimmaamaan nii se pyöräili sinne ja sano et se tuli kattoon oliko siinä joku vika ku ei kuulunu trimmauksen ääntä sinne talon toiselle puolelle (justin olin käyny vaihtaas narut ja akut muutama minuutti sitte) mut totes sit vaan et kai se ei vaan kuulu noin kauas. Ihan varmasti luuli et olin vaan vetäytyny johonki ottaan aurinkoa tai jotain. Aina ku jos ollaan jossain kauempana toisitamme kitkees jotain tai jotain nii se kyttää aina sieltä puskien takaa et kai mä teen jotain. Sit mun kaverin työpari oli vaan käyny ostaas salaa karkkia ja sipsejä niille ja ne oli päivän viimesenä kakstuntisena syöny vaan niitä taukokämpäs ku ne ei keksiny muuta tekemistä. Ja mun ja mun parin kans sama taukokämpäs oleva kesätyöläinen ja sen pari tulee aina aikasin tauolle ja lähtee myöhäs. :'D Onneks tosta sentään saa helvetisti rahaa. Mikähän puutarhaihmisiä vaivaa? :-D Olin pari vuotta sitten kesän puistotöissä, ja voi luoja ne vakkari-ihmiset siellä... Ne vaan riiteli ja haukku toisiaan minkä ehtivät. Toisaalta taas töitä ei kyllä tarvinu tehä liikaa: työpäivän piti alkaa seittemältä, mutta oikeesti töihin lähettiin vasta puol kaheksan. Ruokatauon piti olla puoli tuntia, mut yleensä se kesti tunnin koska sinne tultiin vartin verran liian aikasin ja sieltä lähettiin vartin verran myöhässä. Kahvitauoko taas kesti vartin sijaan vähintään puol tuntia ja työpäivä loppu ehkä just varttia aiemmin ku ois pitäny. Mun nykysessä työpaikassa on vähän eri meininki. Olin viime viikolla lähössä töistä kotiin, ku yks työntekijä tulee sanomaan mulle että hei, kello on 15:38 ja sun työaika loppuu 15:39.
|
|
|
Post by Miopod on Jul 4, 2016 16:02:33 GMT
Mun työpari (joka on siis tuola puutarhurina vakituisis töissä ku mä oon kesätyöntekijä) on kauhee työnarkomaani, eikä tykkää musta yhtää ja teen vissiin kokoajan kaiken väärin. D:: Kokoajan se vihjaa siihen suuntaan et oon tosi hidas ja se löytää aina jotain valittamista. Viimeisin oli nyt ku oli justii julistettu ruokatunti alkaneeksi ja mulla oli semmonen norsunpoikasenkokonen ja -painonen trimmeri kädessä jota raahasin meidän kuljetuskärryjä kohti, ja tää rupee yhtäkkiä mesoamaan siitä miten en alkanu keräileen jotain risuja siitä matkan varrelta samalla, koska tuola pitää kuulemma kokajan tehdä jotaki. Mähän tein, kuskasin kuutisen kilosta trimmeriä. Rupeepas siinä jotain risuja keräilemään samalla. Kaikenlisäksi oltiin justiin haravoitu siitä kohtaa, ei kyllä tullu ekana mieleen että siitä pitäis löytyä vielä risuja. Sit se sano mulle kaikkee et kyllä aikusen ihmisen pitäs jo alkaa oppia nää asiat. :DD Sit ku tuo työ on semmosta et tehään jotain tehtäviä, ja ku ollaan saatu ne valmiiksi niin saadaan uusia tehtäviä jne. No tällä mun työpari haluaa aina pitää kauheeta kiirettä niissä tehtävissä (vaikka kirjaimellisesti ei voida oikeesti saada niitä kaikkia tehtäviä valmiiksi niinku esimerkiksi koulussa koska saadaan aina uusia vanhojen tilalle) Ja sit se usein skippaa kahvi ja lounastauotki ku sillä on muka niin kauhee kiire tehdä niitä töitä. (Mä sentään saan onneksi mennä tauoille) Ja sit munki pitäs olla aina kauheen nopee. Ja sit ku vielä ollaan kitketty koko kuukausi niitä _samoja_ kukkapenkkejä koska ne rikkaruohot on kasvanu takasi aina seuraavalla viikolla. Lohtuna sentään se, että tuli puhetta tästä kaverin kanssa ku seki on puutarhurina kesätöissä, ja ku sanoin kuinka se mun työpari sano skipanneensa jonku kokouksenki kollegojensa kanssa ku sillä on niin kauhee kiire, ja sit mun kaveri kerto miten se oli kuullu ku ne muut vakituiset puutarhurit oli puhunu just siitä mun työparista kaikke kakkaa kui se ei ehdi edes yhdeksi tunniksi muka käymään kokouksessa töiltänsä. Sit jos tuun töihin täsmälleen silloon ku on sovittu oon kuulemma myöhäs. Mun pitäs tulla vaikka kui paljo aikasemmin et päästäis lähtee töihin aikasemmin. Ja jos teen työt huolella, oon liian hidas, ja jos teen nopeesti niin leikkaan kuulemma puskiaki vääräs järjestykses. Kerran olin kans trimmaamassa jossain kauempana talontakana. Ja siitä ei ollu ku muutama minuutti ku olin lähteny siitä trimmaamaan nii se pyöräili sinne ja sano et se tuli kattoon oliko siinä joku vika ku ei kuulunu trimmauksen ääntä sinne talon toiselle puolelle (justin olin käyny vaihtaas narut ja akut muutama minuutti sitte) mut totes sit vaan et kai se ei vaan kuulu noin kauas. Ihan varmasti luuli et olin vaan vetäytyny johonki ottaan aurinkoa tai jotain. Aina ku jos ollaan jossain kauempana toisitamme kitkees jotain tai jotain nii se kyttää aina sieltä puskien takaa et kai mä teen jotain. Sit mun kaverin työpari oli vaan käyny ostaas salaa karkkia ja sipsejä niille ja ne oli päivän viimesenä kakstuntisena syöny vaan niitä taukokämpäs ku ne ei keksiny muuta tekemistä. Ja mun ja mun parin kans sama taukokämpäs oleva kesätyöläinen ja sen pari tulee aina aikasin tauolle ja lähtee myöhäs. :'D Onneks tosta sentään saa helvetisti rahaa. Mikähän puutarhaihmisiä vaivaa? :-D Olin pari vuotta sitten kesän puistotöissä, ja voi luoja ne vakkari-ihmiset siellä... Ne vaan riiteli ja haukku toisiaan minkä ehtivät. Toisaalta taas töitä ei kyllä tarvinu tehä liikaa: työpäivän piti alkaa seittemältä, mutta oikeesti töihin lähettiin vasta puol kaheksan. Ruokatauon piti olla puoli tuntia, mut yleensä se kesti tunnin koska sinne tultiin vartin verran liian aikasin ja sieltä lähettiin vartin verran myöhässä. Kahvitauoko taas kesti vartin sijaan vähintään puol tuntia ja työpäivä loppu ehkä just varttia aiemmin ku ois pitäny. Mun nykysessä työpaikassa on vähän eri meininki. Olin viime viikolla lähössä töistä kotiin, ku yks työntekijä tulee sanomaan mulle että hei, kello on 15:38 ja sun työaika loppuu 15:39. No mun pari ei kyllä tuhlaile sitä aikaa, että ollaan melkein yliaikaa monta kertaa. Meki saadaan lähtee vasta sen minuutin jälkeen ku se työpäivä oikeesti loppuis. Usein seison sielä eteises lähtövalmiina laskees sekunteja viimesestä minuutista Meidän ruokatauko kestää normaalistiki tunnin, mikä on tosi hyvä, koska kerkeen käydä kotona välillä tuulettumassa. Onneks tätäki tarttee sietää enää tää viikko. Ja viikko huipentuu lauantaina omiin synttäreihinki.
|
|
|
Post by Jp on Jul 5, 2016 12:27:56 GMT
Mun työpari (joka on siis tuola puutarhurina vakituisis töissä ku mä oon kesätyöntekijä) on kauhee työnarkomaani, eikä tykkää musta yhtää ja teen vissiin kokoajan kaiken väärin. D:: Kokoajan se vihjaa siihen suuntaan et oon tosi hidas ja se löytää aina jotain valittamista. Viimeisin oli nyt ku oli justii julistettu ruokatunti alkaneeksi ja mulla oli semmonen norsunpoikasenkokonen ja -painonen trimmeri kädessä jota raahasin meidän kuljetuskärryjä kohti, ja tää rupee yhtäkkiä mesoamaan siitä miten en alkanu keräileen jotain risuja siitä matkan varrelta samalla, koska tuola pitää kuulemma kokajan tehdä jotaki. Mähän tein, kuskasin kuutisen kilosta trimmeriä. Rupeepas siinä jotain risuja keräilemään samalla. Kaikenlisäksi oltiin justiin haravoitu siitä kohtaa, ei kyllä tullu ekana mieleen että siitä pitäis löytyä vielä risuja. Sit se sano mulle kaikkee et kyllä aikusen ihmisen pitäs jo alkaa oppia nää asiat. :DD Sit ku tuo työ on semmosta et tehään jotain tehtäviä, ja ku ollaan saatu ne valmiiksi niin saadaan uusia tehtäviä jne. No tällä mun työpari haluaa aina pitää kauheeta kiirettä niissä tehtävissä (vaikka kirjaimellisesti ei voida oikeesti saada niitä kaikkia tehtäviä valmiiksi niinku esimerkiksi koulussa koska saadaan aina uusia vanhojen tilalle) Ja sit se usein skippaa kahvi ja lounastauotki ku sillä on muka niin kauhee kiire tehdä niitä töitä. (Mä sentään saan onneksi mennä tauoille) Ja sit munki pitäs olla aina kauheen nopee. Ja sit ku vielä ollaan kitketty koko kuukausi niitä _samoja_ kukkapenkkejä koska ne rikkaruohot on kasvanu takasi aina seuraavalla viikolla. Lohtuna sentään se, että tuli puhetta tästä kaverin kanssa ku seki on puutarhurina kesätöissä, ja ku sanoin kuinka se mun työpari sano skipanneensa jonku kokouksenki kollegojensa kanssa ku sillä on niin kauhee kiire, ja sit mun kaveri kerto miten se oli kuullu ku ne muut vakituiset puutarhurit oli puhunu just siitä mun työparista kaikke kakkaa kui se ei ehdi edes yhdeksi tunniksi muka käymään kokouksessa töiltänsä. Sit jos tuun töihin täsmälleen silloon ku on sovittu oon kuulemma myöhäs. Mun pitäs tulla vaikka kui paljo aikasemmin et päästäis lähtee töihin aikasemmin. Ja jos teen työt huolella, oon liian hidas, ja jos teen nopeesti niin leikkaan kuulemma puskiaki vääräs järjestykses. Kerran olin kans trimmaamassa jossain kauempana talontakana. Ja siitä ei ollu ku muutama minuutti ku olin lähteny siitä trimmaamaan nii se pyöräili sinne ja sano et se tuli kattoon oliko siinä joku vika ku ei kuulunu trimmauksen ääntä sinne talon toiselle puolelle (justin olin käyny vaihtaas narut ja akut muutama minuutti sitte) mut totes sit vaan et kai se ei vaan kuulu noin kauas. Ihan varmasti luuli et olin vaan vetäytyny johonki ottaan aurinkoa tai jotain. Aina ku jos ollaan jossain kauempana toisitamme kitkees jotain tai jotain nii se kyttää aina sieltä puskien takaa et kai mä teen jotain. Sit mun kaverin työpari oli vaan käyny ostaas salaa karkkia ja sipsejä niille ja ne oli päivän viimesenä kakstuntisena syöny vaan niitä taukokämpäs ku ne ei keksiny muuta tekemistä. Ja mun ja mun parin kans sama taukokämpäs oleva kesätyöläinen ja sen pari tulee aina aikasin tauolle ja lähtee myöhäs. :'D Onneks tosta sentään saa helvetisti rahaa. Mikähän puutarhaihmisiä vaivaa? :-D Olin pari vuotta sitten kesän puistotöissä, ja voi luoja ne vakkari-ihmiset siellä... Ne vaan riiteli ja haukku toisiaan minkä ehtivät. Toisaalta taas töitä ei kyllä tarvinu tehä liikaa: työpäivän piti alkaa seittemältä, mutta oikeesti töihin lähettiin vasta puol kaheksan. Ruokatauon piti olla puoli tuntia, mut yleensä se kesti tunnin koska sinne tultiin vartin verran liian aikasin ja sieltä lähettiin vartin verran myöhässä. Kahvitauoko taas kesti vartin sijaan vähintään puol tuntia ja työpäivä loppu ehkä just varttia aiemmin ku ois pitäny. Mun nykysessä työpaikassa on vähän eri meininki. Olin viime viikolla lähössä töistä kotiin, ku yks työntekijä tulee sanomaan mulle että hei, kello on 15:38 ja sun työaika loppuu 15:39. Eihän sil minuutil oo mitään välii, jos ei oo mitään tehtävää.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jul 7, 2016 19:18:45 GMT
Mun työpari (joka on siis tuola puutarhurina vakituisis töissä ku mä oon kesätyöntekijä) on kauhee työnarkomaani, eikä tykkää musta yhtää ja teen vissiin kokoajan kaiken väärin. D:: Kokoajan se vihjaa siihen suuntaan et oon tosi hidas ja se löytää aina jotain valittamista. Viimeisin oli nyt ku oli justii julistettu ruokatunti alkaneeksi ja mulla oli semmonen norsunpoikasenkokonen ja -painonen trimmeri kädessä jota raahasin meidän kuljetuskärryjä kohti, ja tää rupee yhtäkkiä mesoamaan siitä miten en alkanu keräileen jotain risuja siitä matkan varrelta samalla, koska tuola pitää kuulemma kokajan tehdä jotaki. Mähän tein, kuskasin kuutisen kilosta trimmeriä. Rupeepas siinä jotain risuja keräilemään samalla. Kaikenlisäksi oltiin justiin haravoitu siitä kohtaa, ei kyllä tullu ekana mieleen että siitä pitäis löytyä vielä risuja. Sit se sano mulle kaikkee et kyllä aikusen ihmisen pitäs jo alkaa oppia nää asiat. :DD Sit ku tuo työ on semmosta et tehään jotain tehtäviä, ja ku ollaan saatu ne valmiiksi niin saadaan uusia tehtäviä jne. No tällä mun työpari haluaa aina pitää kauheeta kiirettä niissä tehtävissä (vaikka kirjaimellisesti ei voida oikeesti saada niitä kaikkia tehtäviä valmiiksi niinku esimerkiksi koulussa koska saadaan aina uusia vanhojen tilalle) Ja sit se usein skippaa kahvi ja lounastauotki ku sillä on muka niin kauhee kiire tehdä niitä töitä. (Mä sentään saan onneksi mennä tauoille) Ja sit munki pitäs olla aina kauheen nopee. Ja sit ku vielä ollaan kitketty koko kuukausi niitä _samoja_ kukkapenkkejä koska ne rikkaruohot on kasvanu takasi aina seuraavalla viikolla. Lohtuna sentään se, että tuli puhetta tästä kaverin kanssa ku seki on puutarhurina kesätöissä, ja ku sanoin kuinka se mun työpari sano skipanneensa jonku kokouksenki kollegojensa kanssa ku sillä on niin kauhee kiire, ja sit mun kaveri kerto miten se oli kuullu ku ne muut vakituiset puutarhurit oli puhunu just siitä mun työparista kaikke kakkaa kui se ei ehdi edes yhdeksi tunniksi muka käymään kokouksessa töiltänsä. Sit jos tuun töihin täsmälleen silloon ku on sovittu oon kuulemma myöhäs. Mun pitäs tulla vaikka kui paljo aikasemmin et päästäis lähtee töihin aikasemmin. Ja jos teen työt huolella, oon liian hidas, ja jos teen nopeesti niin leikkaan kuulemma puskiaki vääräs järjestykses. Kerran olin kans trimmaamassa jossain kauempana talontakana. Ja siitä ei ollu ku muutama minuutti ku olin lähteny siitä trimmaamaan nii se pyöräili sinne ja sano et se tuli kattoon oliko siinä joku vika ku ei kuulunu trimmauksen ääntä sinne talon toiselle puolelle (justin olin käyny vaihtaas narut ja akut muutama minuutti sitte) mut totes sit vaan et kai se ei vaan kuulu noin kauas. Ihan varmasti luuli et olin vaan vetäytyny johonki ottaan aurinkoa tai jotain. Aina ku jos ollaan jossain kauempana toisitamme kitkees jotain tai jotain nii se kyttää aina sieltä puskien takaa et kai mä teen jotain. Sit mun kaverin työpari oli vaan käyny ostaas salaa karkkia ja sipsejä niille ja ne oli päivän viimesenä kakstuntisena syöny vaan niitä taukokämpäs ku ne ei keksiny muuta tekemistä. Ja mun ja mun parin kans sama taukokämpäs oleva kesätyöläinen ja sen pari tulee aina aikasin tauolle ja lähtee myöhäs. :'D Onneks tosta sentään saa helvetisti rahaa. Mikähän puutarhaihmisiä vaivaa? :-D Olin pari vuotta sitten kesän puistotöissä, ja voi luoja ne vakkari-ihmiset siellä... Ne vaan riiteli ja haukku toisiaan minkä ehtivät. Toisaalta taas töitä ei kyllä tarvinu tehä liikaa: työpäivän piti alkaa seittemältä, mutta oikeesti töihin lähettiin vasta puol kaheksan. Ruokatauon piti olla puoli tuntia, mut yleensä se kesti tunnin koska sinne tultiin vartin verran liian aikasin ja sieltä lähettiin vartin verran myöhässä. Kahvitauoko taas kesti vartin sijaan vähintään puol tuntia ja työpäivä loppu ehkä just varttia aiemmin ku ois pitäny. Mun nykysessä työpaikassa on vähän eri meininki. Olin viime viikolla lähössä töistä kotiin, ku yks työntekijä tulee sanomaan mulle että hei, kello on 15:38 ja sun työaika loppuu 15:39. ... mun työpaikka on kans tollanen :DDD Tosin kaikki ei riitele ja hauku toisiaan vaan siellä on lähinnä vain yks kusipää joka puhuu kaikista paskaa selän takana, kaikki tietää sen, eikä kukaan siedä sitä. Muuten ne ihmiset on tosi mukavia ja tulee keskenään toimeen, mut se yks on... sellanen. Mut muuten toi kuulostaa justiinsa samalta en kestä :DDD Mun polttava ongelma onkin se että huomenna alkaa taas viiden päivän työputki ugh (mulla oli vaan tämä päivä vapaata) ja mulla on viikonloppuna töitä. Ei muuten mutku töissä on vaan kaks ihmistä ja pitää tehdä kolmen ihmisen työt tuntia lyhyemmällä työajalla. Mun alaselkä on kans kipee ugh ja huomenna varmaan kaikki muutkin lihakset koska kävin salilla.
|
|
|
Post by Jp on Jul 7, 2016 21:16:24 GMT
Kun yrität kertoa perus "jos repeät niin voit teipata itsesi kasaan jesarilla" - vitsiä mut ku se vitsi ei aukea kenellekään.
|
|
|
Post by Miopod on Jul 8, 2016 22:15:28 GMT
olin tökerö kun eilen klo 2am olin kävelyllä ja joku ystävällinen poju tarjosi kyytiä kotiin, varmaan luuli että oon ihan hukassa ja kännissä sit vaan sanoin sille vihasesti että joo en tartte kiitos koska pelästyin että onko hän joku pedopappa sit tämä poju vaa sano kiltisti että okei ei tarvii silti pelästyä ja jatko matkaa Mulle kävi melkein samantyyppinen juttu puolitoista vuotta sitte Roomassa ku istuttiin espanjalaisilla portailla ja sielä pyöri niitä selfietikkujen ja semmosten myyjiä, ja jotku niistä myi ruusuja, ja yks sitte randomisti halus tarjota mulle yhen ruusun ilmaseksi, ja meinaski vaan jättää sen mulle siihen ja lähtee, mut sit iskä rupes karjuun siinä ihan korvan vieres täysiä et "Älä ota sitä" ku sen mielestä ne kaikki on huijareita ja ne ois jollain keinolla saanu meidät kuitenki maksaan siitä ruususta ja sit mä vaan säikähdin tosi kovaa ja melkein heitin sitä ruusumyyjää sillä ruusulla. Ja sit kaikenlisäks äiti vielä otti kuvan siitä ku sen mielestä oli niin romanttista että joku toi mulle ruusun ja nyt se on sitte esitelly kaikille sitä hirveetä sekavaa kuvaa miten mä näytän säikähtäneeltä pululta ja ilmassa mun edessä lentää ruusu ja sit siinä on hämmentyny ruusumyyjä ja iskä huutaas täyttä kurkkua. #Traumat
|
|
|
Post by zuttathezombie on Jul 9, 2016 5:18:45 GMT
Oon töissä enkä oo varma ymmärsikö mun työkaveri et meillä on astioiden keräämisen jälkeen vesikierto (se mun työkaveri on siis kuuromykkä, mut se osaa lukea huulilta)
|
|