|
Post by Jp on Feb 23, 2016 14:17:14 GMT
Eli mietin et pitäiskö tänne tehdä jotkut ohjeet roolipelaamiseen ni kaikkien autohitin,rooleilla ratsastuksen (et tuo tilanteeseen tai peliin mitään uutta), metapelaamisen ja muchaamisen selityksiä ei tarvi laittaa jokaisen roolipelin aloitusviestii. ps. löysin jännän sivun, josta käsitykseni mukaan voi kopioida ihan laillisesti kuvia. pixabay.com/fi/service/faq/Nyt siihen itse ohjekirjaan. Joitakin roolipelaamiseen liittyviä sanoja ja niiden selityksiä. Autohittaus: päätät mitä vastapelaajasi hahmo tekee. Riippuen roolipelistä autohittaus on usein kiellettyä, mutta tässäkin asiassa usein realistisuudesta on apua esimerkiksi hahmojen kokemuksesta asian suhteen: harvempi ensikertalainen voittaa lajiin perehtyneen 100-0 ilman sen suurempaa vaivaa. Autohittaaminen on usein roolipelaamisen kiistellyimpiä aiheita, koska miten esimerkiksi kädestä pitäminen tai suuteleminen, ovatko nekin autohittaamista. metapelaaminen:hahmo tietää asioita, mitä tuon ei pitäisi voida tietää. Esimerkiksi oman kuolinpäivän tietäminen sekunnin tarkkuudella voidaan laskea metapelaamiseksi, jos hahmo ei ole saanut tietoa mistään selville.
|
|
|
Post by wifix on Feb 23, 2016 14:33:10 GMT
ihan hyvä ideahan tuo on, jos joku sellasen vain jaksaa tehdä (:
itse olin joskus jo valmis tekemää tuon, mutta kun huomasin tän hetkisten roolaajien handlaavan aika hyvin nää säännöt ja kaikki tunnuttiin ymmärtävän, niin päätin jättää välistä
|
|
|
Post by Jp on Feb 23, 2016 14:58:58 GMT
ihan hyvä ideahan tuo on, jos joku sellasen vain jaksaa tehdä (: itse olin joskus jo valmis tekemää tuon, mutta kun huomasin tän hetkisten roolaajien handlaavan aika hyvin nää säännöt ja kaikki tunnuttiin ymmärtävän, niin päätin jättää välistä tietysti aina saa heittää paranteluehdotuksia... yritän saada ton tänään valmiiks.
|
|
itseironia
Ninja The Cat
i'm a high class ho
|
Post by itseironia on Feb 24, 2016 14:01:38 GMT
ihan hyvä ideahan tuo on, jos joku sellasen vain jaksaa tehdä (: itse olin joskus jo valmis tekemää tuon, mutta kun huomasin tän hetkisten roolaajien handlaavan aika hyvin nää säännöt ja kaikki tunnuttiin ymmärtävän, niin päätin jättää välistä ^ meikästäki tuntuu et suurinosa porukasta on roolauksen suhteen melko kokeneita, joten en näe pakollista tarvetta tälle ohjekirjalle. mut toki jos joku vaan jaksaa sellasen väsästä, nii ei siinäkään mitään haittaa oo. :-D
|
|
|
Post by petefromtheshop on Mar 4, 2016 14:06:11 GMT
Voisin kokeilla väsätä jotain alotusopasta.
|
|
|
Post by Jp on Mar 4, 2016 14:59:14 GMT
Voisin kokeilla väsätä jotain alotusopasta. Joo... tee ihmeessä
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Mar 22, 2016 18:57:55 GMT
Varmaan lisäks vois tehdä iha aloittelijoille ohjeita ylipäätään ropejen tekemisestä, roolaamisesta, jne jne. Vinkkejä ja neuvoja niiltä, joilla on enempi kokemusta.
|
|
|
Post by Jp on Mar 23, 2016 7:23:47 GMT
Varmaan lisäks vois tehdä iha aloittelijoille ohjeita ylipäätään ropejen tekemisestä, roolaamisesta, jne jne. Vinkkejä ja neuvoja niiltä, joilla on enempi kokemusta. Ei huono ajatus
|
|
Catnip
Ninja The Cat
|
Post by Catnip on Mar 23, 2016 8:33:37 GMT
Varmaan lisäks vois tehdä iha aloittelijoille ohjeita ylipäätään ropejen tekemisestä, roolaamisesta, jne jne. Vinkkejä ja neuvoja niiltä, joilla on enempi kokemusta. Ei huono ajatus Helpottas ainaski iha uusia pääsee kärryille siitä et mitä tehdä ja näin.
|
|
|
Post by Jp on Mar 23, 2016 8:45:04 GMT
Helpottas ainaski iha uusia pääsee kärryille siitä et mitä tehdä ja näin. kylläh
|
|