|
Post by petefromtheshop on Feb 21, 2016 12:47:55 GMT
ja mitä kieliä taas haluaisitte osata?
Ite osaan (yllätys yllätys) suomee. Ja sit myös "osaan" saksaa ja ruotsia. Ja sit tottakai englantia siinä määrin että mä oon se joka joutuu toimimaan tulkkina kun ollaan porukoiden kaa ulkomailla.
Ja osaan sanoo "kissa" espanjaks ("gato!") Haluaisin osata venäjää. Ja ehkä vähän paremmin espanjaa. Japanikin ois ihan jännä mut ei niin välttämätön.
|
|
|
Post by wifix on Feb 21, 2016 12:58:38 GMT
suomea en osaa anteeks
muttasiis ruotsia osaan ihan ihan vähän (osaan vaan näitä perusjuttuja lol)
ja sit englanti on ollu nyt viimeset kolme vuotta mun vahvuuksia, eli osaan sitä valehtelematta todella hyvin, vaikkakin sit nää vähemmän käytetyt sanat voi sit välillä olla hakusessa (ei mitään tietoa mikä on esim. otsonikerros englanniksi :DD)
ja siihen ne sit jo loppuki
|
|
|
Post by Jp on Feb 21, 2016 13:02:26 GMT
Itse osaan vaan kertoo ruotsiksi nimeni ja iän ja enkkua ymmärrän ja pikkasen osaan puhua ja kirjottaa. (en rupee kyl yleensä puhuu, koska en halua vajota maan rakoon huonoudellani, motivaatio 100/1 siis) Suomea puhun kirjoitan ja ymmärrän.
Japania vaan sen arigato (eiks see oo kiitos ja sit Neko (kissa) ja Inu (koira) ja sit ehkä miltä kuulostaa kun joku haluu päästä irti (sitähän ne kaikki Weedis huutaa vihollisen hampaat kurkus)
|
|
|
Post by sini on Feb 21, 2016 13:56:18 GMT
osaan suomee :DDD ruotsii tosi huonost vaik matkailualalla pitäski sitä osaa :DD englantii kyl ihan hyvin et ymmärrän tosi hyvin ja selviin sil espanjaks osaan muutaman numeron, lauseen ja yksittäisii sanoi ja alan kakkosella sitä opiskelee paremmin venäjäks osaan esitellä itteni, tervehtii ja kysyt kuulumisia ja se alkaa meille pakollisena aineena
|
|
|
Post by Trixie™ on Feb 21, 2016 14:47:03 GMT
Suomi on olevinaan mun äidinkieli, mut puhun sitä välillä niin väärin et mua luullaan suomenruotsalaiseksi. Oho.
Englantia käytän sujuvasti ja ruotsia paremmin ku keskiverto suomenkielinen :^DD Saksasta osasin joskus alkeet mut en usko et pystyisin kommunikoimaan sillä kovinkaan sujuvasti. Ja sit jtn randomsanoja varmaan kahestakymmenestä kielestä joita on turha ees alkaa listaa.
Haluun preppaa mun ruotsin sille tasolle joka se parhaimmillaan on eikä saksankaan palautus haittais. Kreikkaa ois siistii osata mut en oo mikään kielitieteilijä.
|
|
|
Post by Arabella on Feb 21, 2016 14:54:59 GMT
no suomi ja englantia ihan hyvin ja oon muka opiskellu ranskaa kohta 5 vuotta, mutta en kyl osaa sitä yhtään nii en tiiä että lasketaanko sitä ja sit vähän ruotsia, mutta en oo kyl siinäkään ihan hirveen hyvä
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 21, 2016 15:49:50 GMT
Suomea hyvin sit osaan englantia ihan kohtalaisesti ja ruotsia vähän huonommin, mutta en oo mikään tosi surkee siinä kuitenkaan. Sit osaan kans vähän italiaa, semmosia perusjuttuja, kun oon opiskellu sitä kahen kurssin verran.
|
|
|
Post by zuttathezombie on Feb 22, 2016 3:31:47 GMT
Osaan suomee lol ja sit enkkuakin erittäin hyvin. Ruotsia ymmärrän ja kirjoitan jotenkuten mut puhumisesta ei tuu mitään. Saksaa osasin joskus, samoin japania.
Ois kiva oppia ruotsia kunnolla ja sen lisäks tanskaa. Harmittaa osin sekin et unohdin saksan ja et mun motivaatio opiskella japania tipahti joskus pohjamutiin.
|
|
|
Post by Miopod on Feb 22, 2016 12:56:17 GMT
suomee tietty, sit englantia osaan aika loistavasti. Aksentti mulla vaan on tosi hassu. Ruotsia jonku verran. ENKÄ YMMÄRRÄ MIKS OON NIIN HUONO SIINÄ KU VARMAAN PUOLET MUN SUVUSTA ON SUOMENRUOTSALAISIA.
Ranskaa jonki verran. Opiskelin sitä jotain kolme tai neljä vuotta (ja se oli mulla aina kasi paitsi lukios se tipahti kuutoseen. mikä oli itseasias aika hyvä siihen nähden etten lukenu ees kokeeseen) ja nyt jatkan sitä duolingossa. Espanjan alkeet. Iiiriä pikkusen. Italiaa ihan vähän.
Jätän nyt pois ne josta tiiän vaan jotai kaks sanaa.
Siinä ne.
//nii joo ja haluisin osata varmaan sitä ranskaa paremmin ja ruotsia. Ja englantia siinä määrin et mua vois luulla oikeesti englantilaiseksi.
|
|
|
Post by Candypompom on Feb 25, 2016 6:10:12 GMT
no tota.. eh osaan kai suomea jotenki ranskaa.. jotenkuten, oli todistukses kymppi mutta ei se kerro kovin paljoo :DD ja enkku on helppoo täs vaihees, varsinki kolmosen enkunkirjoilla <3 + jtn saksaa, espanjaa, ruotsia, viroa, japania yksittäisiä sanoja sieltä sun täältä
|
|
|
Post by renak on Feb 26, 2016 10:12:05 GMT
Puhun semi sujuvasti suomen lisäksi ruotsia, englantia, venäjää, italiaa ja japania.
Hieman osaan ranskaa, espanjaa ja saksaa, varmaan alan seuraavaksi opiskelemaan niitä.
Haluaisin oppia kiinaa ja arabiaa, muttei taida motivaatio koskaan riittää niiden oppimiseen. :/
|
|
|
Post by adalmiia on Feb 26, 2016 19:17:33 GMT
Suomea (yllätys), jonkin verran enkkuu ja vähän ruotsii
|
|
|
Post by Hermeliini on Feb 26, 2016 21:26:21 GMT
Suomen kieli menee hyvin. Englanti menee kans hyvin. Ruotsia osaan vähän kirjottaa ja puhua. Venäjäksi osaan kertoa nimeni, kiittää, kysyä mitä kuuluu ja vastata siihen, ja kertoa, että tykkään jäätelöstä sekä randomeita sekalaisia sanoja (mukaanlukien pari kirosanaa xD). En osaa yhtään kirjoittaa. Ranskaksi osaan kertoa nimen ja sanoa "minä rakastan sinua", jälkimmäisen osaan kirjoittaa, sekä muutamia muitakin 'perussanoja'. Pääosin harjoittelen Duolingolla, mutta syksyllä alkaa valinnaisena. Espanjaksi osaan muutaman sanan.
Haluaisin osata enemmän espanjaa, koska yksinkertaisesti niin ihana kieli ❤ sen jälkeen ehkä kreikkaa tai jotain tosi 'eksoottista' kieltä.
|
|
unna
Ninja The Cat
|
Post by unna on Feb 26, 2016 22:57:01 GMT
suomee ja enkkuu suht hyvin ruotsia seiskaluokan kirjan (klick uhah<13243) _legendaariset_ ekat lauseet (jag heter mikael berg jne) pohjoissaamee muutaman sanan ja lauseen :---D epsanjaa japania ihan pikkupikkusen
|
|
|
Post by swordsman on Feb 28, 2016 10:51:40 GMT
no suomea aika hyvin englanti on aina ollu mulla todistuksessa kymppi, mut oikeestaan osaan vaan ne kielioppiasiat mut mun ääntäminen on ihan surkeeta ja ruotsia oon opiskellu vasta vähän yli puoli vuotta eli en osaa juuri mitään, mut sekin oli kymppi joulutodistuksessa
en viitti nyt alkaa luettelemaan niitä joita osaan jotain pari sanaa
|
|