|
Post by petefromtheshop on Jul 6, 2015 19:01:15 GMT
Teen nyt tänne tämmösenkin.
Voitte alottaa vaikka vastailemalla näihin kysymyksiin: Millasista ropeista tykkäät? Kuinka kauan olet roolinut? Millaisilla hahmoilla roolit? Mikä ropeissa on parasta, mikä ärsyttävintä?
Täältä voi myös kysyä apua roolipeleihin liittyen ja esittää muutenkin kysymyksiä roolipeleistä. Kaikenlaiset vinkit ja neuvot pvat myös tervetulleita!
|
|
|
Post by Jp on Jul 6, 2015 20:11:20 GMT
Teen nyt tänne tämmösenkin. Millasista ropeista tykkäät? Kuinka kauan olet roolinut? Millaisilla hahmoilla roolit? Mikä ropeissa on parasta, mikä ärsyttävintä? Täältä voit myös kysyä jos sinulla on jotain kysyttävää roolipeleistä (ohjekirjan teko ei oo oikein edistynyt joten... :_D ) 1. Fantasia ja perhepeleissähän mä riehun 2.gosusta vuonna nakki ja muusi 0lisko neljä vuotta kohta. 3.kauhukaksosillanihan mä 4.Parasta: hihität koko yön roolin takia. ärsytys: waiting
|
|
|
Post by Sibe on Jul 6, 2015 20:34:42 GMT
hih kiva keskustelu :'3 mut siis rakastan roolimista ja roolin aika paljon erilaista (melkein mikä vaan menee) ja en oikein osaa sanoa mikä on parasta tai huonointa
|
|
faundi
Ninja The Cat
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
|
Post by faundi on Jul 6, 2015 21:15:05 GMT
Viihdyn kai parhaiten ropeissa, joihin on yhdistetty fantasiaa. Itse olen roolaillut *köh* vasta vähän reilun vuoden kunnolla. Yksi vuosi meni siinä kun seurasi muiden roolipelaamista. Siinä sitten opetteli samalla.
Tutustuin vuosi sitten kesällä paremmin ropettamiseen. Aika oli pitkää kainalosauvojen kanssa joten aikaa jäi reilusti roolipelaamisen opettelemiselle. Aloitin gosussa yksällä ja ensimmäisen kerran julkisessa pelasin jaapuikon perheropessa kauhukaksosten vanhemmilla. Tykästyin ropettamiseen enkä ole aikeissa lopettaa.
Parasta on just jos roolaukset onnistuu, on hauskaa ja sitä rataa. Pahinta on vastausten odottelu ja pahempaa se häpeä, kun inspis makaa riippumatolla aurinkolasit silmillä auringossa eikä pysty vastaamaan...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 7, 2015 9:52:19 GMT
Mooi :3 Roolailen lähinnä soturikissaropeissa, joskus oon myös ihmisropeissakin roolannut. Ja yli kolme vuotta on tullut roolailtua, alotin gosussa.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 7, 2015 12:41:43 GMT
uijums:3
Ite taas tykkään paljon sellasista suht vapaista roolipeleistä, joissa kuitenkin sitten on juoni joka tarjoaa paljon mahdollisuuksia mielenkiintoisille käänteille. Kaupunki-, kerrostalo-, kimppis- ja vastaavat ropet on mun mieleeen, mutta roolin myös laadukkaissa ja omaperäisissä fantasiaropeissa (kunhan ei ole mikään keijut vs vampyyrit, ne ei oikein sytytä). Tärkeintä on se ropen mielenkiintosuus. Olen ite roolinut ehkä viisitisen vuotta, mut välillä on ollut hyvinkin piiiitkiä taukoja. :_D
Roolin lähes millasilla hahmoilla vaan, mutta tärkeintä on se että pystyn samaistumaan jotenkin siihen hahmoon ja että oikeesti tunnen sen hahmon ja osaan eläytyä siihen. Yritän aina luoda mahdollisimman mielenkiintosia ja värikkäitä hahmoja, joilla sitten varmasti jaksan, tahdon ja osaan roolia. Sen takia mulla kestääkin monesti ihan hävyttömän kauan saada lomake aikaseks, tosin monesti se jumittaa siihen ''apua, minkä nimisen hahmon teen??!!''.
No parasta ropeissa on varmaan tuo hahmojen luonti, kirjottaminen, ja se arvaamattomuus mikä tulee hahmojen välisestä vuorovaikutuksesta. Kun kirjottaa tarinaa niin se on vähän plääh kun tietää mitä tapahtuu, kun taas ropeissa sen toisen rooli saattaa kääntää homman ihan päälaelleen. Ja sit tietysti ne kiksit jotka siitä saa, tosiaan menee joskus koko homma ihan hihittelyks tai sit on ihan kuset housussa et voi pee mitä nyt tapahtuu. Ärsyttävintä noh, varmaan se ianikuinen odotus vaikka aika kärsivällinen olen. Se on ärsyttävää kun menee inspi, tai että toiselta menee inspi. Surullisinta on se, että ropet kuolee kesken kaiken, siinä kuolee myös into ropettamista kohtaan. 8(
|
|
|
Post by Jp on Jul 7, 2015 12:46:17 GMT
uijums:3 Ite taas tykkään paljon sellasista suht vapaista roolipeleistä, joissa kuitenkin sitten on juoni joka tarjoaa paljon mahdollisuuksia mielenkiintoisille käänteille. Kaupunki-, kerrostalo-, kimppis- ja vastaavat ropet on mun mieleeen, mutta roolin myös laadukkaissa ja omaperäisissä fantasiaropeissa (kunhan ei ole mikään keijut vs vampyyrit, ne ei oikein sytytä). Tärkeintä on se ropen mielenkiintosuus. Olen ite roolinut ehkä viisitisen vuotta, mut välillä on ollut hyvinkin piiiitkiä taukoja. :_D Roolin lähes millasilla hahmoilla vaan, mutta tärkeintä on se että pystyn samaistumaan jotenkin siihen hahmoon ja että oikeesti tunnen sen hahmon ja osaan eläytyä siihen. Yritän aina luoda mahdollisimman mielenkiintosia ja värikkäitä hahmoja, joilla sitten varmasti jaksan, tahdon ja osaan roolia. Sen takia mulla kestääkin monesti ihan hävyttömän kauan saada lomake aikaseks, tosin monesti se jumittaa siihen ''apua, minkä nimisen hahmon teen??!!''. No parasta ropeissa on varmaan tuo hahmojen luonti, kirjottaminen, ja se arvaamattomuus mikä tulee hahmojen välisestä vuorovaikutuksesta. Kun kirjottaa tarinaa niin se on vähän plääh kun tietää mitä tapahtuu, kun taas ropeissa sen toisen rooli saattaa kääntää homman ihan päälaelleen. Ja sit tietysti ne kiksit jotka siitä saa, tosiaan menee joskus koko homma ihan hihittelyks tai sit on ihan kuset housussa et voi pee mitä nyt tapahtuu. Ärsyttävintä noh, varmaan se ianikuinen odotus vaikka aika kärsivällinen olen. Se on ärsyttävää kun menee inspi, tai että toiselta menee inspi. Surullisinta on se, että ropet kuolee kesken kaiken, siinä kuolee myös into ropettamista kohtaan. 8( Miten suhtaudut juoniin, jossa esim ikämuki, asema ja mahdollinen kumppani on annettu sukupuolen lisäksi?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 7, 2015 12:57:24 GMT
uijums:3 Ite taas tykkään paljon sellasista suht vapaista roolipeleistä, joissa kuitenkin sitten on juoni joka tarjoaa paljon mahdollisuuksia mielenkiintoisille käänteille. Kaupunki-, kerrostalo-, kimppis- ja vastaavat ropet on mun mieleeen, mutta roolin myös laadukkaissa ja omaperäisissä fantasiaropeissa (kunhan ei ole mikään keijut vs vampyyrit, ne ei oikein sytytä). Tärkeintä on se ropen mielenkiintosuus. Olen ite roolinut ehkä viisitisen vuotta, mut välillä on ollut hyvinkin piiiitkiä taukoja. :_D Roolin lähes millasilla hahmoilla vaan, mutta tärkeintä on se että pystyn samaistumaan jotenkin siihen hahmoon ja että oikeesti tunnen sen hahmon ja osaan eläytyä siihen. Yritän aina luoda mahdollisimman mielenkiintosia ja värikkäitä hahmoja, joilla sitten varmasti jaksan, tahdon ja osaan roolia. Sen takia mulla kestääkin monesti ihan hävyttömän kauan saada lomake aikaseks, tosin monesti se jumittaa siihen ''apua, minkä nimisen hahmon teen??!!''. No parasta ropeissa on varmaan tuo hahmojen luonti, kirjottaminen, ja se arvaamattomuus mikä tulee hahmojen välisestä vuorovaikutuksesta. Kun kirjottaa tarinaa niin se on vähän plääh kun tietää mitä tapahtuu, kun taas ropeissa sen toisen rooli saattaa kääntää homman ihan päälaelleen. Ja sit tietysti ne kiksit jotka siitä saa, tosiaan menee joskus koko homma ihan hihittelyks tai sit on ihan kuset housussa et voi pee mitä nyt tapahtuu. Ärsyttävintä noh, varmaan se ianikuinen odotus vaikka aika kärsivällinen olen. Se on ärsyttävää kun menee inspi, tai että toiselta menee inspi. Surullisinta on se, että ropet kuolee kesken kaiken, siinä kuolee myös into ropettamista kohtaan. 8( Miten suhtaudut juoniin, jossa esim ikämuki, asema ja mahdollinen kumppani on annettu sukupuolen lisäksi? Kyllä mä niissäkin roolin kunhan se ropen kulku ei oo ihan kokonaan ennalta määrätty :D
|
|
|
Post by Jp on Jul 7, 2015 13:02:58 GMT
Miten suhtaudut juoniin, jossa esim ikämuki, asema ja mahdollinen kumppani on annettu sukupuolen lisäksi? Kyllä mä niissäkin roolin kunhan se ropen kulku ei oo ihan kokonaan ennalta määrätty //Mut se aloitustilanne voi olla, koska sehän tuo tavallaan kaikille selväksi, että missä mennään.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 7, 2015 13:07:33 GMT
Kyllä mä niissäkin roolin kunhan se ropen kulku ei oo ihan kokonaan ennalta määrätty //Mut se aloitustilanne voi olla, koska sehän tuo tavallaan kaikille selväksi, että missä mennään. toki. tärkeintä on se että se rope on mielenkiintonen
|
|
|
Post by Jp on Jul 7, 2015 13:10:03 GMT
MMh.. muuten hahmoista, et kuinka monel hahmol sun mielestä yks voi pelata ja miten suhtaudut kuvapakkoon?
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 7, 2015 13:24:09 GMT
MMh.. muuten hahmoista, et kuinka monel hahmol sun mielestä yks voi pelata ja miten suhtaudut kuvapakkoon? mun mielestä se ihan riippuu henkilöstä itestää ja siitä kuinka monessa ropessa roolii. Jos roolii monella niin siinä käy helposti niin että tykästyy yhteen hahmoon ja ne muut jää sitten vaan pyörimään sinne turhasti. Tärkeintä kuitenkin on laatu, ei määrä. Ite roolin maksimissaan kolmella hahmolla yhessä ropessa, mut yleensä jos roolin useemmalla,niin roolin kahella jotka on sitten jotenkin sidoksissa toisiinsa. Kuvapakkoo pidän hyvänä asiana, koska ihmisaivot ei voi kuvitella kasvoja tyhjästä vaikka ne kuvailis kuinka hyvin. Ja jos se kuva on vaikee löytää, niin ite ainakin voin auttaa ettimisessä.
|
|
|
Post by Jp on Jul 7, 2015 13:28:24 GMT
//Itselläni tuossa kuvan etsimisessä mietityttää tekijänoikeudet, mut osahan piirtää itse joten se ei ole sen suhteen ongelma. Ja kiitti muuten tarjouksesta sen kuvan etsimisen suhteen, voit olla avuksi mielusti, mut muuten mistä etsit niit kuvii...
Itseasiassa on mullakin sama homma, et mul on yhdet kaksoset, joilla tykkään pelata. Molemmat about seitsemänvuotiaita.
|
|
|
Post by petefromtheshop on Jul 7, 2015 13:36:04 GMT
//Itselläni tuossa kuvan etsimisessä mietityttää tekijänoikeudet, mut osahan piirtää itse joten se ei ole sen suhteen ongelma. Ja kiitti muuten tarjouksesta sen kuvan etsimisen suhteen, voit olla avuksi mielusti, mut muuten mistä etsit niit kuvii... Itseasiassa on mullakin sama homma, et mul on yhdet kaksoset, joilla tykkään pelata. Molemmat about seitsemänvuotiaita. no itelläni ei oo koskaa tullu tekijänoikeus ongelmia, mutta hyvä tapa on muokata kuvaan teksti ''en omista kuvantekijänoikeuksia'' ja linkki sivustolle mistä se kuva on otettu, sillon ei ainakaan pitäs tulla mitään ongelmaa. ja esim. weheartit on hyvä paikka kuvien etsimiseen ,sieltä usein etinkin omat kuvani. weheartit.com/
|
|
|
Post by Jp on Jul 7, 2015 15:05:39 GMT
//Itselläni tuossa kuvan etsimisessä mietityttää tekijänoikeudet, mut osahan piirtää itse joten se ei ole sen suhteen ongelma. Ja kiitti muuten tarjouksesta sen kuvan etsimisen suhteen, voit olla avuksi mielusti, mut muuten mistä etsit niit kuvii... Itseasiassa on mullakin sama homma, et mul on yhdet kaksoset, joilla tykkään pelata. Molemmat about seitsemänvuotiaita. no itelläni ei oo koskaa tullu tekijänoikeus ongelmia, mutta hyvä tapa on muokata kuvaan teksti ''en omista kuvantekijänoikeuksia'' ja linkki sivustolle mistä se kuva on otettu, sillon ei ainakaan pitäs tulla mitään ongelmaa. ja esim. weheartit on hyvä paikka kuvien etsimiseen ,sieltä usein etinkin omat kuvani. weheartit.com/kiitti vinkist
|
|